Warsztat samochodowy Reda zaprasza
Tanie i solidne stoły rozkładane i krzesła w w PomorskieMeble.pl
/informacja w sprawie ogłoszeń drobnych: admin@e-reda.pl/

Rekowska Góra - pomysły na zmniejszenie liczby wypadków

Reda i osiedla: Betlejem, Buczka, Ciechocino, Marianowo, Moście Błota, Pieleszewo, Przy Młynie, Reda Park, Rekowo Dolne...

Co spowoduje zmniejszenie liczby wypadków na Rekowskiej Górze?

Czas głosowania minął 12 lat temu

Ograniczenie prędkości do 60km/h i ustawienie "fotoradaru".
12
32%
Zlikwidowanie dodatkowego pasa w kierunku Pucka.
4
11%
Zbudowanie progów zwalniających.
1
3%
Całkowita przebudowa drogi niezależnie od kosztów.
7
19%
Nie da się nic zrobić. Nieodpowiedzialni kierowcy wszędzie powodują wypadki.
13
35%
 
Liczba głosów: 37
Awatar użytkownika
RECIECH
Prawie Lider
664 postów
Prawie Lider
Rejestracja: 11 lat temu

10 lat temu

jarekm, ale to właśnie dla tych "jadących prawidłowo" powinny być takie bariery - dla ich ochrony przed ludźmi, którzy nie dostosowują prędkości zarówno do warunków na drodze jak i do samej drogi, ktoś kto wchodzi w te zakręty na zbyt dużej prędkości wylatuje i kosi tych z naprzeciwka - więc co ? powinno się nic nie robić i liczyć tylko na nagły przypływ rozumu i rozsądku ??.... bariery rozdzielające obie jezdnie to jedyne wyjście, a likwidacja pasa nic nie da - oprócz zwiększenia korków
jarekm
Bywalec
238 postów
Bywalec
Rejestracja: 10 lat temu

10 lat temu

Przepraszam ale to jest właśnie według mnie nieprawidłowy sposób podejścia do sprawy. Nie należy w nadmierny sposób chronić tylko bardziej intensywnie przystąpić do eliminacji nieprawidłowych zachowań oraz tych co tak postępują.
RECIECH mam proste pytanie. Więzienie jest dla kogo? Dla bandziorów jako miejsce kary czy dla normalnych ludzi jako miejsce w którym są chronieni przed bandziorami.
Czy ktoś z was widział patrol na rekowskiej górce?
Przecież łatwiej i prościej czaić się w weekendy obok ogrodów działkowych na rowerzystów wracających z grila po piwku.
Wiadomo że nie zlikwiduje się wszystkich zagrożeń
Młotkiem z gąbki może nie zrobimy sobie krzywdy ale gwoździa też nie wbijemy.
No a jak zlikwidujemy środkowy pas to ten jadący prawidłowo będzie jechał 5km/h za rowerem bo pas za wąski na prawidłowe wyprzedzenie roweru a szaleniec i tak go wyprzedzi, na styk, a może nawet potrąci.
figaro
Bywalec
262 postów
Bywalec
Rejestracja: 12 lat temu

10 lat temu

Policja jest zajęta, bardzo aktywnie pinuje dwóch niezwykle niebezpiecznych punktów: koniec 12 Marca przed lasem, i ciąg ul. Rolniczej. Oczywiście nie ma to nic z jeżdzącymi rowerem na bani, skądże znowu.
szubi81
Forumowicz
50 postów
Forumowicz
Rejestracja: 14 lat temu

10 lat temu

jarekm, chodzi tylko o montaż barierek na środkowym pasie, oddzielały by ona samochody jadące w przeciwległym kierunku, wyprzedzenie rowerzysty nie będzie stanowiło problemu.
Awatar użytkownika
RECIECH
Prawie Lider
664 postów
Prawie Lider
Rejestracja: 11 lat temu

10 lat temu

jarekm, Twoja propozycja to właśnie ukaranie wszystkich - dlaczego ja i inni jadący zgodnie z przepisami mamy być karani zabraniem dodatkowego pasa usprawniającego ruch ?? patrol to działania doraźne - nie mają nic wspólnego z prewencją w długim terminie ponieważ w sezonie letnim (gdy jest wiele wypadków) to turyści są zagrożeniem i na pewno nie zdążą sobie wbić do głowy "że tu stoją często patrole" - bo po prostu turysta wróci do domu - i tyle, problemem jest przecinanie osi jezdni na tej drodze i "czołówki" - jak będą bariery to problem zostanie zminimalizowany
jarekm
Bywalec
238 postów
Bywalec
Rejestracja: 10 lat temu

10 lat temu

RECIECH chyba coś źle przeczytałeś. Likwidacje pasa to proponuje cały czas szubi81 a ja tylko odpisuje do czego to może doprowadzić
a tak po prawdzie to Ty sam proponujesz likwidację pasa bo cały czas proponujesz barierki. Od postawienia barierki droga nie stanie się szersza a sama barierka nie ma 1 centymetra, Podwójna rozdzielająca jezdnie plus odstęp do krawędzi pasa i mamy prawie cały pas zlikwidowany - proponuje sprawdzić w wytycznych budowy barier ochronnych
szubi81 cały czas piszesz że wyprzedzenie rowerzysty to nie problem , mam wrażenie że łamiesz przepisy bo na standardowej szerokości pasie jest to niemożliwe. Policz sobie - samochód 2,5m , odległość do rowerzysty minimum 1m plus jeszcze szerokość roweru no i na pewno samochód ani rower nie jadą po krawędzi pasa ale jakieś 20cm od linii no i wychodzi koło 5m a pas ma ile ? no to nie wiem jak wyprzedzić bez wjeżdżania na sąsiedni pas
Awatar użytkownika
RECIECH
Prawie Lider
664 postów
Prawie Lider
Rejestracja: 11 lat temu

10 lat temu

jarekm pisze:RECIECH chyba coś źle przeczytałeś. Likwidacje pasa to proponuje cały czas szubi81 a ja tylko odpisuje do czego to może doprowadzić
a tak po prawdzie to Ty sam proponujesz likwidację pasa bo cały czas proponujesz barierki. Od postawienia barierki droga nie stanie się szersza a sama barierka nie ma 1 centymetra, Podwójna rozdzielająca jezdnie plus odstęp do krawędzi pasa i mamy prawie cały pas zlikwidowany - proponuje sprawdzić w wytycznych budowy barier ochronnych
szubi81 cały czas piszesz że wyprzedzenie rowerzysty to nie problem , mam wrażenie że łamiesz przepisy bo na standardowej szerokości pasie jest to niemożliwe. Policz sobie - samochód 2,5m , odległość do rowerzysty minimum 1m plus jeszcze szerokość roweru no i na pewno samochód ani rower nie jadą po krawędzi pasa ale jakieś 20cm od linii no i wychodzi koło 5m a pas ma ile ? no to nie wiem jak wyprzedzić bez wjeżdżania na sąsiedni pas
co do usunięcia pasa ruchu masz rację - źle przeczytałem i przepraszam
natomiast zdania co do barierek nie zmienię - jest to w/g mnie jedyne rozwiązanie - wariaci zawsze będę i zawsze będą cierpieć ci, którzy jadą prawidłowo
Karol S
Forumowicz
53 postów
Forumowicz
Rejestracja: 12 lat temu

10 lat temu

Kiedyś przy drogach były ustawione DUŻE tablice ostrzegawcze "Czarny Punkt" czy jakoś tak. Pamiętam taką z okolic Wieżycy. Było na nich napisane ile było wypadków, ile osób zginęło itp. Na mnie te tablice działały, nóżka z gazu sama schodziła.
szubi81
Forumowicz
50 postów
Forumowicz
Rejestracja: 14 lat temu

10 lat temu

jarekm nie łamiąc przepisów nie możemy aktualnie wyprzedzić rowerzystów zjeżdżających omawianej góry.
Barierki o których piszę znalazłem na zdjęciu przedstawionym w poniższym linku (Rychnowo-Olsztynek 168 km - droga krajowa nr 7)
http://antyradary.phi.pl/forum/viewtopi ... f06a90588f
Takie rozwiązanie pozwala w bezpieczny (nie koniecznie zgodny z przepisami) wyprzedzić rower.
Przepisy niestety są jakie są i nie znam osób które je przestrzegają w każdym przypadku. Są w naszym kraju odcinki dróg gdzie przez kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt kilometrów nie dało by się nie łamiąc prawa jechać szybciej niż 10-20 km/h( za rowerzystą).
pablo_gsa
Ja tu zaglądam
17 postów
Ja tu zaglądam
Rejestracja: 12 lat temu

10 lat temu

ja proponuję 2 zmiany na tym odcinku

- inne wyprofilowanie pierwszego zakrętu - pomimo ograniczenia do 70 km/h zakręt ten jest niebezpieczny i zmyłkowy dla niedoświadczonych kierowców - najpierw idzie pod górę, ale zaraz na wyjściu z zakrętu albo lekko opada lub idzie w poziomie.

- odprowadzenie wody z drogi - zauważcie że po nawet niewielkim deszczu tworzą sie stróżki wzdłuż drogi przecinające wszystkie 3 pasy szczególni na ostatnich dwóch zakrętach - takie strumyki powodują znaczną utratę przyczepności - a znając życie - spora część kierowców kupuje opony używane "na jeden sezon"
jarekm
Bywalec
238 postów
Bywalec
Rejestracja: 10 lat temu

10 lat temu

na tym zdjęciu widać że barierka pewną szerokość ma, więc nie mówcie że nie nastąpi likwidacja pasa, no chyba że w ramach przebudowy nastąpi poszerzenie całej jezdni
a co do drugiego to odpowiedź prosta, tak należy jechać za rowerzystą nawet kilkadziesiąt kilometrów
i taka uwaga - jeśli w ramach dyskusji o poprawie bezpieczeństwa wychodzimy z założenia że przepisy są po to by ich nie przestrzegać to ........ przepraszam ale co chcecie zmieniać i po co jeśli to i tak nikomu niepotrzebne bo nie będzie przestrzegane
jeśli przepisy są złe to należy dążyć do zmiany przepisów

a co do tych opon, to ciekawe spostrzeżenie, przebudowa jezdni dlatego bo ktoś oszczędza, ma w nosie bezpieczeństwo na drodze i jeździ na łysych oponach
Romek
Lider Forumowicz
1394 postów
Lider Forumowicz
Rejestracja: 12 lat temu

10 lat temu

Ja chyba jestem jakis nietypowym, a moze nawet nienormalnym kierowcą. Jeżdziłem ta drogą dziesiatki, a może nawet i setki razy.Zima i latem w deszczu i w sniegu. Nigdy nie zdarzyła mi się jakas nietypowa sytuacja. Być może dlatego, że ja tam zdejmuje nogę z gazu. I tyle. To jest mój pomysł.
Na szalonych kierowców nie ma sposobu. Każdego dnia w tv pokazuja przypadki, że aż strach wyjeżdżac na drogę
valencianistas
Forumowicz
74 postów
Forumowicz
Rejestracja: 11 lat temu

10 lat temu

popieram Romka, nie ma silnych na debilnych i koniec.
Jak ktoś zapieprza ile fabryka dała z .. za przeproszeniem ojcowskim golfie z Niemiec za 300EUR to ja dziekuję. Tacy znajdą się wszędzie, obojętnie czy Reda, Kraków czy Warszawa.
Przebudować drogę bo jakiś buc nie wie jak poprawnie jeździć?

Poza tym, jeśli ktoś wie że droga jest bardziej wymagająca, to przecież nic nie stoi na przeszkodze by spuścić nogę z gazu i podjechać wolniej
szubi81
Forumowicz
50 postów
Forumowicz
Rejestracja: 14 lat temu

10 lat temu

Zgodzę się z tym że przepisy są po to by je przestrzegać, i jeśli kolega jarekm je wszystkie przestrzega to jesteś dla mnie naprawdę niesamowitą osobą. Zgodzę się również z tym iż najlepszym sposobem na uniknięcie kolizji wypadku na tej drodze jak i wszystkich innych jest rozważne prowadzenie samochodu, motoru, roweru i innych pojazdów które poruszają się po drogach.
Spraw dotyczy tego jak poprawić bezpieczeństwo na górze rekowskiej.
Awatar użytkownika
Huherko
Lider Forumowicz
1795 postów
Lider Forumowicz
Rejestracja: 16 lat temu

10 lat temu

Proponuję postawić po obu stronach ulicy oraz między pasami betonowy mur naszpikowany kolcami - pomóżmy ewolucji
Jam jest Huher - pierwsza maruda redzka ...
ODPOWIEDZ