Warsztat samochodowy Reda zaprasza
Tanie i solidne stoły rozkładane i krzesła w w PomorskieMeble.pl
/informacja w sprawie ogłoszeń drobnych: admin@e-reda.pl/

co myślicie o zakazie pływania w zatoce Puckiej

Reda i osiedla: Betlejem, Buczka, Ciechocino, Marianowo, Moście Błota, Pieleszewo, Przy Młynie, Reda Park, Rekowo Dolne...
bryza
Nowy/a na forum
1 postów
Nowy/a na forum
Rejestracja: 10 lat temu

10 lat temu

podobno dotyczy to zarówno łodzi motorowych jak i desek surfingowych i żaglówek. Czy to nie pomysł na to by turystów przejął Elbląg i zalew Wiślany ? Mierzei nie przekopią ale turytów nam zabiorą
Awatar użytkownika
redziaczki
Wygadany Lider
2023 postów
Wygadany Lider
Rejestracja: 13 lat temu

10 lat temu

tylko i wyłącznie łodzi motorowych.
Reda. Tu się po prostu dobrze żyje
Runeda
goya
Lider Forumowicz
1018 postów
Lider Forumowicz
Rejestracja: 16 lat temu

10 lat temu

I tylko w jakiejś części zatoki.
monikk
Ja tu zaglądam
15 postów
Ja tu zaglądam
Rejestracja: 10 lat temu

10 lat temu

ja słyszałam w jakimś materiale w tv na ten temat, że jest projekt by całkowicie wyłączyć zatokę dla uprawiających sporty wodne. więc deski i windsurferzy też by nie mogli, ze względu na ochronę ptactwa
Ryszard
Wygadany Lider
2272 postów
Wygadany Lider
Rejestracja: 17 lat temu

10 lat temu

monikk pisze:ja słyszałam w jakimś materiale w tv na ten temat, że jest projekt by całkowicie wyłączyć zatokę dla uprawiających sporty wodne. więc deski i windsurferzy też by nie mogli, ze względu na ochronę ptactwa
nieprawda
Awatar użytkownika
RECIECH
Prawie Lider
664 postów
Prawie Lider
Rejestracja: 11 lat temu

10 lat temu

nie jestem tak zorientowany jak Ryszard, aby kategorycznie stwierdzić, że ktoś mówi/pisze prawdę/nieprawdę , ale czytałem ostatnio u kolegi na FB artykuł dotyczący tego tematu (a jest on mocno zainteresowany, bo prowadzi szkółkę windsurfingową) :


"Sprawa teraz nie wygląda tak groźnie, jak początkowo się zanosiło.
Formalne sprawy dotyczące zakazu pływania na silniku zaczynają się wyjaśniać.
Dyrektor Urzędu Morskiego zajmuje jednoznaczne stanowisko.

Notatka ze spotkania w Urzędzie Morskim dnia 24.02.2014
Spotkanie prowadził dyrektor U.M. Kapitan Andrzej Królikowski, obecni byli; kapitan portu Władysławowo Kazimierz Undro, kierownik działu kartografii UM Pan Szostak, przedstawiciele Okręgowej Inspekcji Ochrony Rybołówstwa Dyrektor Zbigniew Pikus i naczelnik wydziału pani Dorota Mitras. Ze strony Stowarzyszenia Ruchu Obrony Półwyspu i Obszaru Zatoki Puckiej w spotkaniu udział wzięli Grzegorz Burmer, Marek Konkel i Aleksander Celarek. Obecni byli też dziennikarz gdańskiej TV i "Radia Kaszebe".

Pan dyr. Królikowski przedstawił nam swój punkt widzenia na wdrażanie dyrektyw planu NATURA 2000, ważniejsze dla nas jego stwierdzenia to: człowiek ma znaleźć swoje miejsce w tym planie, stanowić jego część, a nie jak dotychczas tylko jego wroga i zagrożenie; do rozstrzygnięcia spornych kwestii zostaną włączone autorytety naukowe z zagranicy i Polski (województwo Zachodnio-Pomorskie); popiera nasze zorganizowanie i proekologiczne podejście do problemu. Najważniejszym punktem dyskusji był plan przepisów mających obowiązywać na Zatoce Puckiej. Pan Dyrektor przedstawił go nam następująco:

1. Na całej Zatoce Puckiej wewnętrznej, czyli na zachód od linii Rybitwiej Mielizny (Suchej Rewy) wzdłuż brzegów Zatoki wyznaczony zostanie pas bezpiecznej żeglugi rozciągający się od linii brzegowej na szerokość 2 kabli (370 m) w którym żegluga łodzi motorowych jest dozwolona, ale z ograniczoną prędkością do 4 węzłów i zachowaniem szczególnej ostrożności. Jednostki żaglowe ograniczeń prędkości nie mają, są jednak zobowiązane zachować szczególną ostrożność.

2. Poza tym pasem żegluga nie jest niczym ograniczona.

3. Dla jednostek o szczególnie dużych wymiarach i zanurzeniu wyznaczony jest tor od Głębinki do portu rybackiego w Pucku.

4. Dwa akweny na Zatoce będą zamknięte dla żeglugi; ujście rzeki Redy i ujście Płutnicy. Ujście Redy ograniczać będzie wycinek koła o promieniu 3 kable ze środkiem w ujściu rzeki. Podobnie będzie na Płutnicy z zastrzeżeniem że nie obejmie on nabrzeży PZM i parkingu Kaczy Winkel.

5. Teren Rybitwiej Mielizny (Suchej Rewy) został podzielony na trzy części:
- Część od Kuźnicy,
- Część środkowa i
- Część od Rewy.
W przybliżeniu suma długości części skrajnych równa się długości części środkowej. Na częściach skrajnych żegluga ani przebywanie nie są niczym ograniczone, a na części środkowej ograniczenia są takie same jak w 2-kablowym pasie bezpiecznej żeglugi wzdłuż brzegów.Załącznikiem do tych planów była pokazana nam mapa tych terenów.
Na temat rybołówstwa dowiedzieliśmy się, że wszystkie projekty NATURA 2000 mają wpływać do Okręgowej Inspekcji Ochrony Rybołówstwa i tam dopiero będą rozpatrywane przy udziale wszystkich zainteresowanych.
Popieramy takie plany i uważamy je za zabezpieczające Zatokę ze strony ekologicznej jak i ze strony interesów jej użytkowników."

Jeśli ktoś chce poczytać więcej - "Ruch Ochrony Półwyspu" na FB.
pzdr
ODPOWIEDZ