MZK Wejherowo w dniu 1 listopada uruchamia linię B z pod Aquaparku Reda na Cmentarz przy Gniewowskiej.
Będzie to jedyny w tym dniu kurs autobusu, odjazd z przystanku Aquapark o godz.10.42
Trasa: Reda Aquapark 01 - Morska - Młyńska - Gdańska - Gniewowska - REDA CMENTARZ
Odjazd z Cmentarza o godz.11.55 i powrót tą sama trasą.
Cały rozkład i przystanki w linku poniżej
http://www.mzkwejherowo.pl/rozklad-jazd ... a-B/B.html
Linia 17 z Dworca PKP na Cmentarz będzie kursować jak dotychczas czyli co 60 min
komunikacja miejska
Ciekawa inicjatywa. W grudniowe niedziele handlowe linia 8 będzie kursowała tak jak w soboty, czyli dojedziemy do Auchan: http://miasto.reda.pl/2020/dodatkowe-ku ... -handlowe/
Będzie zmiana operatora na obsługę linii komunikacyjnej nr. 84 i 87 w Redzie i Rumi, ponieważ kończy się pomału dwuletnia umowa ze spółką Meteor i Irex-3,
a w nowym przetargu tym razem wygrała firma BP Tour z woj.lubelskiego która złożyła najtańszą ofertę.
Ale nie wpłynie to w żaden sposób na zmianę rozkładu jazdy czy też wielkość autobusów o których decyduje MZK Gdynia.
a w nowym przetargu tym razem wygrała firma BP Tour z woj.lubelskiego która złożyła najtańszą ofertę.
Ale nie wpłynie to w żaden sposób na zmianę rozkładu jazdy czy też wielkość autobusów o których decyduje MZK Gdynia.
temat raczej humorystyczny (szczególnie jak się czyta komentarze, albo patrzy na znajomość tematu przez przedstawiciela ZKMu ), ale może ktoś chciałby sobie poczytać
https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Ch ... 53453.htmlCzy autobus linii R pojedzie do Aquaparku?
Przyspieszona linia autobusowa R kursuje z Gdyni do Rumi, ale oczekiwania są większe. - Mogłaby kończyć kurs w okolicach Aquaparku w Redzie. Byłaby to wygodna alternatywa dla SKM - mówi pan Marcin, czytelnik Trojmiasto.pl.
Obecnie linia R kursuje z Gdyni do Rumi. Kończy trasę przy dworcu SKM, wcześniej jadąc przez Janowo - największą dotąd dzielnicę mieszkalną Rumi. Nie tylko w godzinach szczytu widać, że niemal każdy kurs cieszy się sporym zainteresowaniem. Korzystają z nich głównie ci, którzy mieszkają w Rumi, a pracują w Gdyni. Na granicy Rumi i Redy, w okolicach Aquaparku, dynamicznie powstają jednak nowe osiedla - oddalone od SKM. Ich mieszkańcy najczęściej wybierają więc dojazd do Gdyni samochodem.
- Wystarczyłoby jednak niewielkie przedłużenie linii R, zaledwie o trzy przystanki, by zwiększyć wygodę i komfort codziennie podróżujących na trasie Gdynia - Reda - Gdynia. Można by dzięki temu dojechać komunikacją do Gdyni szybciej i bez przesiadek - zauważa pan Marcin, czytelnik Trojmiasto.pl.
Nie tylko pieniądze, także infrastruktura
Problem w tym, że za funkcjonowanie linii R odpowiada ZKM Gdynia. Za każdy kilometr przejechany po Rumi czy innych miastach zapłacić musi więc samorząd tego miasta. A to niejedyna bariera.
- Gdyby miało dojść do wydłużenia trasy linii R do Redy, to samorząd Rumi musiałby pokryć koszty kursów autobusów na odcinku od dworca w Rumi do granicy z Redą, a samorząd Redy - od granicy z Rumią do pętli przystosowanej do odbywania postojów wyrównawczych przez autobusy przegubowe i zlokalizowanej w Redzie. W tym mieście na razie takiej pętli nie ma - informuje Hubert Kołodziejski, dyrektor ZKM.
Na linii R rocznie po Rumi wykonywanych jest 241 137 wozokilometrów. Wydłużenie trasy - wg obecnego rozkładu jazdy - podwoiłoby mniej więcej tę wartość. Średni koszt wozokilometra to 8,37 zł.
- Obecnie przychody od pasażerów w Rumi pokrywają 25 proc. kosztów. Na wydłużonym odcinku trasy moglibyśmy osiągnąć przychody na poziomie co najwyżej 15 proc. kosztów, czyli 1,25 zł na wozokilometr. Oznacza to, że należałoby uzyskać wsparcie w formie dotacji na poziomie 1,717 mln zł rocznie. Dla porównania dodam, że obecnie Rumia do całej swojej komunikacji miejskiej (wszystkie linie) dopłaca rocznie około 2,5 mln zł. Porównanie tych dwóch kwot ilustruje chyba najlepiej barierę w wydłużaniu trasy - wylicza Hubert Kołodziejski, dyrektor ZKM.
Rumia i Reda płacić nie chcą
Dlatego nie może dziwić, że do sprawy z rezerwą podchodzą też władze Rumi.
- Nasi mieszkańcy do tej pory nie zgłaszali nam uwag związanych z przedłużeniem tej linii w kierunku Redy, więc nie były prowadzone żadne analizy. Jeżeli mieszkańcy Redy zgłaszają taką konieczność, to na pewno musiałyby się odbyć rozmowy pomiędzy przedstawicielami Urzędu Miasta w Redzie i ZKM Gdynia. Oczywiście nie wykluczamy w nich naszego udziału - mówi Anna Borys, naczelnik Wydziału Promocji i Zieleni Miejskiej z Urzędu Miasta Rumi.
Spore koszty komunikacji organizowanej przez Gdynię (a także Wejherowo) ponosi też Reda. To m.in. kursy linii J pomiędzy szpitalem w Wejherowie a Rumią, trasy pomiędzy Rumią i Redą, a także linie dowozowe do centrów handlowych.
- W naszej ocenie zapewnione jest połączenie komunikacyjne pomiędzy gminami i miastem Gdynia. W chwili obecnej nie dysponujemy środkami finansowymi w celu rozbudowania połączeń transportu publicznego - uważa Marek Kopicki, kierownik Referatu Inwestycji i Inżynierii Miejskiej.
Komentarze jak zwykle na trojmiasto.pl Zakompleksieni blokersi muszą wylać swoje problemy kosztem mieszkańców sąsiednich miast. To mnie wkurza na tym portalu, więc rzadko go czytam. Swoją drogą brak spójnej polityki w ramach aglomeracji jest dowodem na to, że to polska aglomeracja. Niestety Jak bardzo dobrze by się nam wszystkim żyło, gdyby np. komunikacja była na dobrym poziomie, zintegrowana, na jednym bilecie, SKM jeździłyby wzorem metra, a przystanek Reda Pieleszewo nie przypominałby scenografii z horroru (i może nawet kasownik by tam był !)
Ostatnio zmieniony |26 Lut 2021|, o 08:12 przez Robin, łącznie zmieniany 1 raz.
oj tam ... na Pieleszewie uwaga! ostatnio wymienili płyty chodnikowe będące nawierzchnią peronu. Trzeba to zobaczyć, bo mogło być nieźle i jest nawet częściowo dobrze, ale uzupełnianie dziurawych płyt i częściowe wstawki nowych jest słabe...
Co do komunikacji, marzy mi się przykład Wrocławia, gdzie kupno biletu w każdym pojeździe zajmuje kilka sekund (nawet na kartę bankomatową) lub Warszawy gdzie na wspólnym bilecie można jechać autobusem tramwajem, metrem a ... nawet SKM.
Póki każde miasto w Trójmieście będzie prowadziło własną politykę a SKM będzie osobnym tworem nie doczekamy się rewolucji w komunikacji. NIESTETY, pomysły które są tworzone to tylko hybrydy. Dla mnie najbardziej kuriozalnym jest mimo wszystko SKM i ten głupi system kupowania biletów przed wejściem do SKM, Tak szczerze mówiąc jest on nawet nieuczciwy, bo nie wiadomo czy SKM zrealizuje przejazd gdy bilet kupiono, i piszę to z premedytacją bo wiem ile jest nieterminowych przejazdów lub zaskoczeń rozkładowych, nie wspomnę o stanie pojazdów... co było szczególnie widać przy okazji mrozów, Nagminnie zacinające się drzwi ... wręcz blokowane kartką jako nieczynne albo otwarte nie mogące się zamknąć na przystanku i biegający kierownik pociągu który próbuje coś zrobić.
Co do komunikacji, marzy mi się przykład Wrocławia, gdzie kupno biletu w każdym pojeździe zajmuje kilka sekund (nawet na kartę bankomatową) lub Warszawy gdzie na wspólnym bilecie można jechać autobusem tramwajem, metrem a ... nawet SKM.
Póki każde miasto w Trójmieście będzie prowadziło własną politykę a SKM będzie osobnym tworem nie doczekamy się rewolucji w komunikacji. NIESTETY, pomysły które są tworzone to tylko hybrydy. Dla mnie najbardziej kuriozalnym jest mimo wszystko SKM i ten głupi system kupowania biletów przed wejściem do SKM, Tak szczerze mówiąc jest on nawet nieuczciwy, bo nie wiadomo czy SKM zrealizuje przejazd gdy bilet kupiono, i piszę to z premedytacją bo wiem ile jest nieterminowych przejazdów lub zaskoczeń rozkładowych, nie wspomnę o stanie pojazdów... co było szczególnie widać przy okazji mrozów, Nagminnie zacinające się drzwi ... wręcz blokowane kartką jako nieczynne albo otwarte nie mogące się zamknąć na przystanku i biegający kierownik pociągu który próbuje coś zrobić.
Podejrzewam jednak, że do prowadzenia wspomnianej polityki przez nadrzędną instytucję jest potrzebna rozwiązanie ustawowe. Sami z siebie burmistrzowie i wielce szanowni prezydenci dogadywać się nie będą raczyli. Jeśli jednak miałaby to być ustawa w polskim parlamencie to porażka jest murowana. Niestety chyba jesteśmy skazani na dalszy ciąg nieustających prób naprawy sytuacji, działania dziwnych pomysłów typu MTK i podgryzania sąsiadujących miast (zarówno włodarzy jak i mieszkańców, co dla przykładu na wspomnianym portalu trojmiasto.pl widać doskonale)
To jest ważna informacja dla pasażerów Ciechocina
Od 8 marca 2021 r. powodu zamknięcia mostku na ul.Puckiej autobus linii 8 nie pojedzie w stronę Ciechocina.
Na około 3 miesiące zawieszeniu ulega funkcjonowanie przystanków:
• Stary Młyn 01,
• Pucka – Nowa 01,
• Ciechocino 04,
• Pucka – Nowa 02.
Wszystkie odjazdy autobusów linii 8 na odcinku C.H. "Port Rumia" 01 - Gdańska - Kościół 01 zostają opóźnione o około 7-8 minut.
http://mzkwejherowo.pl/aktualnosc/202/p ... sy-linii-8
Od 8 marca 2021 r. powodu zamknięcia mostku na ul.Puckiej autobus linii 8 nie pojedzie w stronę Ciechocina.
Na około 3 miesiące zawieszeniu ulega funkcjonowanie przystanków:
• Stary Młyn 01,
• Pucka – Nowa 01,
• Ciechocino 04,
• Pucka – Nowa 02.
Wszystkie odjazdy autobusów linii 8 na odcinku C.H. "Port Rumia" 01 - Gdańska - Kościół 01 zostają opóźnione o około 7-8 minut.
http://mzkwejherowo.pl/aktualnosc/202/p ... sy-linii-8
Dobrze, że planują to skończyć przed wakacjami... ale długi weekend majowy będzie niewesoły dla tych co wybiorą wyprawę na półwysep.
Ciekawe jak PKS pojedzie, objazd trasą 9tki?
Ludzie sobie na silę próbują udowodnić jak wyjątkowi są bo mieszkają w wielkim mieście... a do centrum często mają dłuższy czas dotarcia niż Ty czy ja
Nie mamy się czego wstydzić... więc proponuję z uśmiechem czytać te frustracje
Ciekawe jak PKS pojedzie, objazd trasą 9tki?
mnie trochę śmieszą te komentarze
Ludzie sobie na silę próbują udowodnić jak wyjątkowi są bo mieszkają w wielkim mieście... a do centrum często mają dłuższy czas dotarcia niż Ty czy ja
Nie mamy się czego wstydzić... więc proponuję z uśmiechem czytać te frustracje
MZK Wejherowo testuje kolejny elektryczny autobus,
który też pojawił się na ulicach Redy na linii 8
wcześniej testowano Solarisa i Mercedesa, tym razem pojawił się chiński Yutong,
plusem jest to że ten autobus prawdopodobnie może przejechać 350 km na jednym ładowaniu, a jego poprzednicy o prawie połowę mniej.
Jestem ciekawy czy po testach MZK zdecyduje się inwestować w chińskie pojazdy ?
Tego typu autobusy były testowane w innych miastach polski, ale jak na razie na zakup 9 elektryków zdecydowały się tylko Polkowice .
Co do wyglądu to wszystkie wyglądają podobnie, ale moim zdaniem jakoś lepiej prezentował się poprzednio Solaris i Mercedes ... no ale wiadomo że o ewentualnym zakupie decyduje jego cena, wydajność, koszty eksploatacji ...
który też pojawił się na ulicach Redy na linii 8
wcześniej testowano Solarisa i Mercedesa, tym razem pojawił się chiński Yutong,
plusem jest to że ten autobus prawdopodobnie może przejechać 350 km na jednym ładowaniu, a jego poprzednicy o prawie połowę mniej.
Jestem ciekawy czy po testach MZK zdecyduje się inwestować w chińskie pojazdy ?
Tego typu autobusy były testowane w innych miastach polski, ale jak na razie na zakup 9 elektryków zdecydowały się tylko Polkowice .
Co do wyglądu to wszystkie wyglądają podobnie, ale moim zdaniem jakoś lepiej prezentował się poprzednio Solaris i Mercedes ... no ale wiadomo że o ewentualnym zakupie decyduje jego cena, wydajność, koszty eksploatacji ...
Prawdopodobnie jeszcze w tym roku częściowo zmieni się trasa linii 18
Ze wstępnych informacji wynika że autobus jadący na Betlejem zrobi tam tzw. pętlę, czyli jadąc od dworca PKP pojedzie dotychczasową 12 Marca do końca, i wracając ↪ przez Karłowicza Polną Jaśminową 12 Marca i dalej do dworca ... taka na dziś jest przewidywana trasa.
Myślę że jest też dobry czas by mieszkańcy korzystający z komunikacji miejskiej zgłaszali ewentualne swoje uwagi i zapytania dotyczące np. rozkładu jazdy, czy też częstotliwości, by potem nie było "wielkie halo"
Ze wstępnych informacji wynika że autobus jadący na Betlejem zrobi tam tzw. pętlę, czyli jadąc od dworca PKP pojedzie dotychczasową 12 Marca do końca, i wracając ↪ przez Karłowicza Polną Jaśminową 12 Marca i dalej do dworca ... taka na dziś jest przewidywana trasa.
Myślę że jest też dobry czas by mieszkańcy korzystający z komunikacji miejskiej zgłaszali ewentualne swoje uwagi i zapytania dotyczące np. rozkładu jazdy, czy też częstotliwości, by potem nie było "wielkie halo"
Zdecydowanie halo by się należało. Wielokrotnie słyszę o znacznej dysproporcji pomiędzy częstotliwością kursów autobusów w kierunku Pieleszewa ulicą 12 Marca a kierunkiem Rekowo. Ci pierwsi mają znacznie mniej kursów a w weekendy wcale nie mają autobusów.