Warsztat samochodowy Reda zaprasza
Tanie i solidne stoły rozkładane i krzesła w w PomorskieMeble.pl
/informacja w sprawie ogłoszeń drobnych: admin@e-reda.pl/
Tanie i solidne stoły rozkładane i krzesła w w PomorskieMeble.pl
/informacja w sprawie ogłoszeń drobnych: admin@e-reda.pl/
OPAT - Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej / Via Maris
Tydzień temu jak wracałem z plaży, zabawiłem się w "statystykę". Liczyłem samochody z obcymi rejestracjami jadące w stronę Władysławowa. Na 100 samochodów, tylko 6 (!!!) miało rejestracje GWE lub GPU. Do tego jakieś drugie tyle z Trójmiasta. I tak wygląda ten nasz letni lokalny problem.
-
- Prawie Lider
770 postów
- Rejestracja: 17 lat temu
A ja wracając z Piły liczyłam bocianie gniazda...mniej stresujące... Kiedyś liczyliśmy krzyże przy drodze- to dopiero szok ile jest oznakowanych miejsc śmierci...
Stary, to jest do przeżycia. Najlepsza drogą jaką znam, aby dostać się do Redy. Ile ty postoisz w tym gorku? 4, 5 minut max, aby dojechać do Obwodowej. Szkoda, że nie zrobili od Auchanu do obwodowej przedłużenia, wtedy było by pięknie i cudownie.WICTOR pisze:Dzis godzina miedzy 16.30 a 18 jade z Gdyni do Redy. Przez CB informuja mnie że korek przez cała Rumię . No to ja mądry na estakadę i w hutniczą dojezdżajac do skrzyżowania ( stacja BP Rumia) złapałem sie za głowę (nie no w korku nie będe stał . Widzac ten koszmar na drodze postanowiłem że dostanę się do Redy poprzez uliczki niedaleko Auchan-a ale jak zauważyłem chyba nie tylko ja tak myślałem bo przy Auchanie spotkało mnie rozczarowanie . I tak musiałem swoje wystać by dostać sie do ulicy Grunwaldzkiej a następnie do Obwodowej uff w końcu REDA
PS. widziałem że ludzie jada Cegielnianą /Lesną to jest dopiero desperacja .
Leśną nie ma co jechać, zawsze można jechać też wiochami. Ale to dla szczególnie zdesperowanych. Wyjeżdżało by się lasem przy cmentarzu.
Ne mam pewności, ale coś mi sie wydaje, że obecna ul. Obwodowa była budowana jako obwodnica Redy i miała sie kończyć na połączeniu z ul. Pucką (za torami)
Na OPAT nie ma co liczyć, tak jak i na trasę leborską (przynajmniej w najbliższych latach)
Może więc warto byłoby wrócić do tamtego rozwiązania. w ten sposób cały ruch na półwysep zostałby "wyrzucony" z ul. Gdańskiej.
Dla władz w Warszawie czy Gdańsku nie są problemem korki w Redzie czy w Rumi w krótkim sezonie letnim , czy korki w godzinach szczytu poza sezonem. dla nich wazne jest 3miasto.
Na OPAT nie ma co liczyć, tak jak i na trasę leborską (przynajmniej w najbliższych latach)
Może więc warto byłoby wrócić do tamtego rozwiązania. w ten sposób cały ruch na półwysep zostałby "wyrzucony" z ul. Gdańskiej.
Dla władz w Warszawie czy Gdańsku nie są problemem korki w Redzie czy w Rumi w krótkim sezonie letnim , czy korki w godzinach szczytu poza sezonem. dla nich wazne jest 3miasto.
No i znowu daliśmy ciała. Wystarczyło dogadać się z Kowbojami, żeby postawili tarczę gdzieś koło Władysławowa, a OPAT byłaby gotowa w parę lat.Samorządy podejmują już pierwsze decyzje związane z tarczą antyrakietową
Ruszyły już projekty związane z inwestycjami rządowymi w regionie słupskim. Chodzi o inwestycje, które sfinansuje tu rząd, w ramach rekompensaty za instalację w podsłupskim Redzikowie amerykańskiej tarczy antyrakietowej.
Wczoraj rano do wojewody pomorskiego w Gdańsku trafiły pierwsze projekty dotyczące przekształceń dróg wojewódzkich na drogi krajowe.
Chodzi m.in. o ulicę Portową, Bałtycką, Mikołaja Kopernika, Henryka Sienkiewicza i Anny Łajming w Słupsku, drogę dojazdową do Ustki oraz ulice Słupską i Westerplatte w Ustce. Po podjęciu uchwał przez rady miejskie poszczególnych miast drogi te znajdą się pod pełną opieką rządu, co oznacza, że ich ewentualne modernizacje i remonty nie będą finansowane z lokalnych funduszy. Zresztą, jak się okazuje, inwestycje drogowe to priorytety, na których skupia się rząd.
- Rozumiemy, że w momencie kiedy region został pozbawiony pomysłu na lotnisko, potrzebna jest szybka i sprawna komunikacja - mówił podczas piątkowej debaty z mieszkańcami Słupska Donald Tusk, premier RP. - Również Amerykanie sugerowali nam, że sprawy komunikacyjne, zarówno z Trójmiastem, jak i z portem morskim w Ustce, mają dla nich duże znaczenie. Dlatego jak najszybciej będą podejmowane dzałania mające doprowadzić do remontów i modernizacji tych dróg.
Okazuje się jednak, że samo wpisanie tych dróg do krajowego rejestru nie powoduje, że poprawi się ich standard.
- Jedyne, co się zmieni, to jakość i częstość zimowego odśnieżania - mówi Artur Mrugasiewicz z biura prasowego Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Warszawie. - Co do samych remontów, to najpierw musimy ocenić, czy stan tych dróg jest na tyle zły, że trzeba je modernizować. Lista takich bieżących modernizacji jest uchwalana raz w roku.
Ponadto przyspieszona została budowa południowej obwodnicy Słupska (prace zaczną się już 10 września). Szybciej niż pierwotnie planowano powstanie również tzw. trasa kaszubska, łącząca Słupsk z Gdańskiem (pierwotnie budowa drogi była planowana dopiero w 2020 roku, według nowych zapowiedzi - budowa ma się rozpocząć w 2013 roku). To jednak nie koniec prac. Już w czwartek w Pomorskim Urzędzie Marszałkowskim odbędzie się spotkanie, na którym przedstawiciele Pomorskiej Agencji Rozwoju Regionalnego ze Słupska, zarządzający Słupską Specjalną Strefą Ekonomiczną, przedstawią pomysły związane z uzbrojeniem części strefy znajdującej się właśnie w Redzikowie. Zarządzający strefą chcieliby, aby powstał tu inkubator technologiczny oraz specjalne miejsce dla firm zbrojeniowych.
Hubert Bierndgarski - POLSKA Dziennik Bałtycki
-
- Site Admin
- Rejestracja: 17 lat temu
Wygląda na to, że planowany przebieg trasy uległ modyfikacji - obecnie stanowi przedłużenie obecnej obwodnicy Trójmiasta.Razem w stronę północnej obwodnicy Trójmiasta
Marszałek województwa pomorskiego i samorządy, związane z nim umową, nie odpuszczają w dążeniu do jak najszybszego wybudowania Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej (OPAT). Choć nadal nie ma przychylnego stanowiska ministerstwa infrastruktury oraz Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad dla tej strategicznej dla Pomorza inwestycji, władze Gdyni zleciły właśnie opracowanie studium techniczno- ekonomiczno-środowiskowego obwodnicy.
(...)
- Nie ukrywam, że obecna sytuacja jest dla nas, posłów PO, kłopotliwa - mówi Budnik. - Z ministrem infrastruktury poprzedniego rządu, Jerzym Polaczkiem, byliśmy w sprawie OPAT praktycznie dogadani. Tymczasem nasz minister uległ podszeptom GDDKiA i inwestycję zdjął z listy priorytetowych. Rozmawiałem ostatnio w tej sprawie z posłem Markiem Biernackim. Nasze stanowisko jest jasne - w sprawie OPAT nie odpuścimy. Obwodnica musi być wpisana na listę inwestycji GDDKiA. Będziemy tak długo lobbować na jej rzecz, aż swój cel osiągniemy. Nie może być tak, że nadmorskie gminy północnej części województwa zdecydowanie stawiają na turystykę, tymczasem latem przez potworne korki na drodze krajowej nr 6 nie ma jak do nich dojechać. Zaniechanie budowy OPAT oznaczałoby, że odcięlibyśmy ich mieszkańcom możliwość dogodnego połączenia z realizowaną właśnie autostradą A-1.
Mimo lokalnych wojenek politycznych w sprawie OPAT panuje w woj. pomorskim porozumienie ponad podziałami. Jan Klawiter, radny województwa z ramienia Prawa i Sprawiedliwości, były burmistrz Rumi, przekonuje, że od planu budowy obwodnicy odwrotu nie ma.
(...)
Tymczasem Franciszek Rogowicz, dyrektor północnego oddziału GDDKiA, twierdzi, że w sprawie OPAT wszystkie karty rozdawane są w Warszawie.
(...)
Mieczysław Struk, wicemarszałek woj. pomorskiego.
- (...)Problemem stał się jednak fakt, iż w obliczu realizacji forsowanej przez GDDKiA trasy kaszubskiej z Gdyni do Lęborka, fragment drogi krajowej nr 6, który będzie częścią OPAT, ma zostać zdjęty z listy dróg krajowych. Proponowaliśmy więc, aby uznać za drogę tej kategorii integralne połączenie z drogą 216 do ważnego dla regionu portu we Władysławowie. Zamówiliśmy ekspertyzę u specjalistów z Politechniki Gdańskiej, eksperci potwierdzili słuszność takiej koncepcji. Liczymy więc, że pieniądze na OPAT znajdą się jeszcze w obecnym okresie unijnego programowania, a najpóźniej w kolejnym, po 2012 r.
Dokumenty za dwa lata
Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe OPAT wykona na zlecenie Gdyni firma WYG International. Pierwszy etap opracowania tej dokumentacji potrwa 13 miesięcy, kolejny 7 miesięcy. Całość finansuje Gdynia, która wyda na ten cel 1,1 mln zł. Gdyńscy samorządowcy na mocy podpisanej w maju 2007 r. umowy z 13 pozostałymi gminami i marszałkiem województwa zobowiązali się bowiem opracować całą dokumentację techniczną OPAT. Jest to czasochłonne, bo wymaga m.in. konsultacji ze wszystkimi gminami na przebiegu przyszłej obwodnicy, przede wszystkim z Kosakowem, Rumią i Redą. Dopiero, gdy zostaną one zakończone, będzie można zlecić projekt techniczny OPAT. Jest więc jasne, że OPAT raczej nie powstanie do 2015 r., jak chcieli samorządowcy.
Inwestycja jest przygotowywana według takich standardów, jakby miała być wykonywana przez GDDKiA. Radni województwa wpisali też ostatnio konieczność jej wykonania w strategię rozwoju transportu dla woj. pomorskiego, co może ułatwić przychylne spojrzenie ministerstwa i GDDKiA.
Szymon Szadurski - POLSKA Dziennik Bałtycki
Planowany przebieg obwodnicy