Warsztat samochodowy Reda zaprasza
Tanie i solidne stoły rozkładane i krzesła w w PomorskieMeble.pl
/informacja w sprawie ogłoszeń drobnych: admin@e-reda.pl/

Inwestycje w Redzie - dyskusja ogólna

Planowane, realizowane i zrealizowane inwestycje w Redzie
Awatar użytkownika
Salamandra
Lider Forumowicz
1977 postów
Lider Forumowicz
Rejestracja: 13 lat temu

9 lat temu

Huherko pisze:Apropos sesji fotograficznej, od jakiegoś czasu światła na Puckiej zaczęły pulsować na pomarańczowo. Pewnie za jakiś czas je odpalą i będzie kolejna okazja do fotki z sygnalizatorem xD
Dziś już odpalili
Awatar użytkownika
Huherko
Lider Forumowicz
1792 postów
Lider Forumowicz
Rejestracja: 16 lat temu

9 lat temu

Widziałem, zmiana wygląda dość płynnie, nie ma jakichś kilkuminoutowych przestojów. Bałem się, że może być problem kiedy zapali się czerwone i będzie jechać pociąg, ale przy obecnym ruchu nie ma z tym problemów. Jedynie co zauważyłem, że potrzeba jeszcze dużo czasu zanim lokalni kierowcy "zobaczą" tę sygnalizację, bo co któryś samochód przejeżdża na czerwonym jakby wcale jej nie zauważał
Jam jest Huher - pierwsza maruda redzka ...
Awatar użytkownika
Salamandra
Lider Forumowicz
1977 postów
Lider Forumowicz
Rejestracja: 13 lat temu

9 lat temu

Huherko pisze:Jedynie co zauważyłem, że potrzeba jeszcze dużo czasu zanim lokalni kierowcy "zobaczą" tę sygnalizację, bo co któryś samochód przejeżdża na czerwonym jakby wcale jej nie zauważał
Są też przegięcia w drugą stronę - wczoraj jakiś kierowca skręcając z 12 marca w stronę Pucka i mając zielone światło, stanął na środku skrzyżowania ... chcąc puścić auto jadące od strony Redy do Pucka Oczywiście auto miało światło czerwone i grzecznie czekało na swoją kolej, ale najwyraźniej kierowca z 12 marca nie dowierzał, że naprawdę nie musi już go przepuszczać
Romek
Lider Forumowicz
1394 postów
Lider Forumowicz
Rejestracja: 12 lat temu

9 lat temu

środa, 7.01.2015
Zielone światło dla wypadków w Redzie
Marlena Wilkowska, Leszek Dopke

Sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu wojewódzkiej 216 w Redzie z ul. 12 Marca utrudnia życie mieszkańcom osiedla i kierowcom. Brakuje prawo i lewoskrętów, przycisku dla pieszych, a światła są źle zsynchronizowane. Lista problemów jest długa, a sygnalizacja, która w teorii miała pomóc, w praktyce przeszkadza.

Tak zapodała TTM. Ja tam ostatnio nie jeżdziłem, a Wy?
Awatar użytkownika
Huherko
Lider Forumowicz
1792 postów
Lider Forumowicz
Rejestracja: 16 lat temu

9 lat temu

Ja jeżdżę w różnych kierunkach - jedyne co zauważyłem ostatnio - w godzinach popołudniowych dużo osób wraca z pracy do domów - od strony centrum Redy chce skręcić w 12go Marca i pojawia się problem - zielone światło świeci się dla wszystkich (rak strzałki dla lewoskrętu) wiele kierowców skręca na czerwonym w momencie gdy nikt nie nadjeżdża na zielonym od 12go Marca, reszta musi się wpychać po staremu jakby świateł nie było.

Cały ten system usprawnił jedynie wyjazd z ul. Długiej - tam faktycznie wyjazd jest sprawniejszy
Jam jest Huher - pierwsza maruda redzka ...
kowalski
Lider Forumowicz
1606 postów
Lider Forumowicz
Rejestracja: 15 lat temu

9 lat temu

Zamiast swiateł tam powinno być większe rondo.
cli1
Znam to forum
134 postów
Znam to forum
Rejestracja: 13 lat temu

9 lat temu

Huherko pisze:Cały ten system usprawnił jedynie wyjazd z ul. Długiej - tam faktycznie wyjazd jest sprawniejszy
W obecnej chwili faktycznie usprawnia to wyjazd, jednak latem, gdy zaczną się korki będzie problem.

Sytuacja będzie wyglądała następująco, Pucka zapchana autami zderzak przy zderzaku, włącza się dla nich czerwone więc stoją. W tym momencie auta z Długiej zaczynają ruszać bo maja zielone, jednak nie mają gdzie się wcisnąć bo zaraz za skrzyżowaniem jest powtarzacz, który zatrzymuje auta na Puckiej. I robi się kiszka.
therminator
Ja tu zaglądam
33 postów
Ja tu zaglądam
Rejestracja: 13 lat temu

9 lat temu

Dziwi mnie, że zamiast rond buduje się kolejne światła, na tak obciążonych arteriach.
"Zalety" nowej sygnalizacji świetlnej na Obwodowej i Puckiej poznamy w najbliższym sezonie letnim...
Wracając do skrzyżowania Puckiej z 12 Marca.
1. Jednoczesne zielone dla obu kierunków na Puckiej i skręcających w 12 Marca powoduje, że samochody skręcające w 12 Marca stoją na Puckiej często zatykając samą Pucką (wystają z pasa do lewoskrętu). Wydłużenie zielonego dla lewoskrętu lub szybsze jego zapalanie wyczyści bufor lewoskrętu na 12 Marca.
2. Cykl zielonego dla wyjeżdżających z 12 Marca jest nieco za długi, a Pucka się blokuje. Cykl mógłby być skrócony i oszczędzony czas można przełożyć na tych co stoją na lewoskręcie na Puckiej.
3. 70-80% aut wyjeżdża z 12 Marca w kierunku centrum. Pozostała część w kierunku Pucka. Wystarczy dołożyć zieloną strzałkę do wyjazdu w stronę centrum i można skrócić cykl zielonego, przez co nieco udrożni się Pucka.
Zastanawiam się tylko jakie będą losy tej sygnalizacji przy 12 Marca. Bez dobrej i przemyślanej korekty ich działania to przybędzie więcej problemów niż korzyści.
Przy obecnym działaniu, w sezonie letnim spowodują całkowite zakorkowanie i tak ledwo "jadącej" Puckiej.
Jak będą poprawione to i tak będą korkować Pucką - tyle, że mniej, przy czym to będzie i tak więcej niż teraz.
Wyłączenie tej sygnalizacji wydaje się najbardziej logiczne. Wybudowany pas do lewoskrętu w 12 Marca załatwi resztę.
Co jakiś czas kierowcy toczący się powoli w kierunku centrum przepuszczą tych z lewoskrętu. Wyjazd z 12 Marca będzie działał na takiej samej zasadzie. Tak to funkcjonowało ostatnich 5 lat.
Przy działającej sygnalizacji - mieszkańcy okolic ul. 12 Marca, zanim dojadą do mającego im pomóc sygnalizatora, odstoją w korku przez niego spowodowanym więcej niż czekając na sam wjazd w 12 Marca.
O poziomie zadowolenia kierowców jadących transferem przez Redę nie wspomnę ...
Awatar użytkownika
Huherko
Lider Forumowicz
1792 postów
Lider Forumowicz
Rejestracja: 16 lat temu

9 lat temu

Ludziom jadącym 12go Marca do centrum pomoże ewentualnie zielona strzałka jak mówiłeś, ja bym dodał do niej osobny sygnalizator ze strzałką pozwalającym zjechać z pasu do lewoskrętu na 12-go Marca.

Wyłączenie sygnalizacji spowoduje że wrócimy do punktu wyjścia, czyli wyjazd z Długiej będzie albo poprzez wymuszenie, albo poprzez ustąpienie pierwszeństwa.
Jam jest Huher - pierwsza maruda redzka ...
Karol S
Forumowicz
53 postów
Forumowicz
Rejestracja: 12 lat temu

9 lat temu

Rondo w mieście jest złym rozwiązaniem. Rondo sprawdza się wyłącznie jako "spowalniacz ruchu" i zostało właściwie zaprojektowane np. w Kościerzynie gdzie 2 ronda znacznie poprawiły bezpieczeństwo przejazdu przy stosunkowo niewielkim zmniejszeniu przepustowości.
Natomiast sygnalizacja świetlna jest niemal zawsze zła. Udowodniają to wszystkie testy. Ukończyłem Inżynierię Transportu PG i wiem coś o tym. Brałem udział w powstawaniu Tristar i sam dr Jamroz miał zdanie podobne:)
Niezbędny czas międzyzielony powoduje sam w sobie duże korki, dodając do tego czas na ruszenie potoku pojazdów otrzymujemy straty są tak duże, że sygnalizacja świetlna służy wyłącznie poprawieniu bezpieczeństwa pieszym co również jest wątpliwe. Kolejne badania wskazują, że pieszy + sygnalizacja = nieuwaga i brak przewidywania.
Podsumowując najlepszym wyjściem jest kanalizacja skrzyżowań (wysepki, pasy rozdziału, zawężenia, krawężniki, chodniki itp) bez sygnalizacji świetlnej. Ronda mogą sprawdzić się tylko na głównych trasach wlotowych do małych miast. Rondo przy Semeko jest takim przykładem, bo jest to pierwsze skrzyżowanie ul. Obwodowej.
stefcio1985
Znam to forum
129 postów
Znam to forum
Rejestracja: 15 lat temu

9 lat temu

http://www.telewizjattm.pl/dzien/2015-0 ... ml?play=on Dwie kluczowe, dla wizerunku miasta działki, zostaną zagospodarowane. Marzy mi się tylko, żeby rozebrali jeszcze ten "hotel" widmo, które od ponad 20 lat niesamowicie szpeci miasto.
Wicek
Wygadany Lider
2522 postów
Wygadany Lider
Rejestracja: 13 lat temu

9 lat temu

bardzo ciekawe newsy
ciekawe co to za sklep chce się otworzyć przy Wejherowskiej/Puckiej
Jaki prywatny inwestor chce zainwestować w "wyspę"

Co do ulicy i chodnika przez MOSIR to przyda się na pewno

Mam nadzieje, że tę "wyspę" ładnie zaprojektują i poza blokami będą tam jakieś tereny rekreacyjne
Awatar użytkownika
Zigi
Wygadany Lider
2874 postów
Wygadany Lider
Rejestracja: 17 lat temu

9 lat temu

Wicek pisze:Co do ulicy i chodnika przez MOSIR to przyda się na pewno
Dla mnie osobiście to akurat słabe rozwiązanie, bo spowoduje natężenie ruchu w miejscu, gdzie mieszkam. Wolałbym, by zostało jak jest, czyli "awaryjny" wyjazd z osiedla Reda Park przez ul. Sportową.
Z tego co wiem, to każdy sąsiad ma inną opinię na ten temat... Ale tak jak powiedziałem, mnie prywatnie ta opcja się nie podoba.
Romek
Lider Forumowicz
1394 postów
Lider Forumowicz
Rejestracja: 12 lat temu

9 lat temu

Mnie się też nie podoba, że Kazimierska, Brzozowa, Nowa zrobiły sie b.ruchliwymi ulicami. Latem, niekiedy trudno przejść na druga stronę. No, ale cóż , to jest cena jaka płacimy za wzrost zamożnoścvi narodu. Samochodów przybywa, to i ruch rośnie
Awatar użytkownika
Huherko
Lider Forumowicz
1792 postów
Lider Forumowicz
Rejestracja: 16 lat temu

9 lat temu

Zigi, czy ja wiem, czy się przyda i czy jakoś "wariacko" zwiększy się tam ruch. Dojazd jest już od ulicy sportowej jeden, a drugi od osiedla Reda Park, bo z tego co pamiętam dalej nie ma jednego lub dwóch słupków. Objazd to raczej żaden, więc wg mnie jedyne co może ewentualnie podnieść to walory estetyczne wokół stadionu.

Romku, co do ul. Kazimierskiej i Brzozowej - no to tutaj na zamożność narodu nic nie poradzimy, ale na pewno możemy ten ruch puścić innym korytem, ale tu znowu się pojawi kilka nowych osób, w których interesie będzie żeby największy ruch leciał pod Twoim domem, bo czasami może się zwiększyć ruch pod ich domami i kółko się zamyka.

Tu potrzeba twardej ręki, dobrego planu zagospodarowania terenu, pomyślenia nad tym teraz, a nie jak co 50m będzie domek i z każdego będzie słychać: "ulica? - tak, ale nie pod moim domem"
Jam jest Huher - pierwsza maruda redzka ...
ODPOWIEDZ