Warsztat samochodowy Reda zaprasza
Tanie i solidne stoły rozkładane i krzesła w w PomorskieMeble.pl
/informacja w sprawie ogłoszeń drobnych: admin@e-reda.pl/
Tanie i solidne stoły rozkładane i krzesła w w PomorskieMeble.pl
/informacja w sprawie ogłoszeń drobnych: admin@e-reda.pl/
Ścieżka rowerowa (Obwodowa)
rkwiat - Ulica Obwodowa kończy się w osiedlu w Ciechocinie, nie służy czemuś w stylu Berliner-ring dla Berlina (dobra, wiem, że trudno porównywać jedno z drugim). Myślę, że początkowo miała służyć temu, by z krajowej 6 do ulic typu Łąkowa, Szkolna czy Brzechwy dojechać bez wjeżdżania do centrum Redy. I myślę, że warto ten trend utrzymać a nie iść w kierunku tworzenia z Obwodowej "Obwodnicy Redy" kierując ruch służbowy/tranzytowy na Ciechocino ludziom między domami. Takie coś się aktualnie dzieje przy młynie gdzie ruch się przelewa przez osiedlowe uliczki z Obwodowej. Nie mieszkam tam, ale dam sobie rękę uciąć, że okoliczni mieszkańcy są zachwyceni
Jam jest Huher - pierwsza maruda redzka ...
Wiem, ostatnio taka moda, ale taka na zasadzie demagogii bez patrzenia na skutki. Jazda od przystanku do przystanku z postojami ta każdym po 30 sekund no i ogon z tyłu taki że zablokowany wjazd z głównej na Obwodową. Na łąkową latem też czasami trudno wjechać jak na przystanku stoi autobus, niby na Obwodowej masz zielone ale nie ma miejsca na wjazd w Łąkową. To najlepiej zlikwidować zatoki przystankowe na całej szóstce, latem efekt byłby ciekawy
To najprościej postawić na rogatkach miasta znaki zakaz wjazdu i po sprawie.
Jeśli komunikacja publiczna ma mieć priorytet to może bardziej prawidłowe by było zaplanować niezależne trasy linii komunikacji miejskiej.
No ale to takie pomysły jak likwidacja pasa do jazdy w górę na rekowskiej górce. No i wystarczy jeden rowerzysta i korek taki że lepiej nie mówić, bo przecież wyprzedzić na górce nie da rady
Bus pasy były by najlepszym rozwiazaniem ale raz że są drogie w budowie a dwa to nie wszedzie jest na nie miejsce, chyba wylącznie na ul. Obwodowej jest jakis zapas. Regula jest taka że czym więcej nowych dróg tym jeszcze wiecej nowych osiedli i nowych samochodów. Moim zdaniem jeśli efekt był by taki że autobus pokonywał by trase np. z Redy do Rumi o kilka minut szybciej dzieki likwidacji zatok przystankowych to powinni je zlikwidować nawet na krajowej 6.
mnie też zaskoczył trochę brak zatoczek w projekcie...
ale nie popadajmy w skrajność
I nie porównujmy Gdańskiej do Obwodowej.
Jednak na Gdańskiej zatoczki są konieczne - to typowa ulica tranzytowa, a Obwodowa to tak jak napisał Huherko ulica lokalna, która na celu powinna mieć swobodne dotarcie do Redzkich Osiedli.
Poza tym nie przesadzajmy. Ile tych autobusów jeździ po tej Obwodowej, żeby to był taki wielki problem. Raz na godzinę 17stka?
ale nie popadajmy w skrajność
I nie porównujmy Gdańskiej do Obwodowej.
Jednak na Gdańskiej zatoczki są konieczne - to typowa ulica tranzytowa, a Obwodowa to tak jak napisał Huherko ulica lokalna, która na celu powinna mieć swobodne dotarcie do Redzkich Osiedli.
Poza tym nie przesadzajmy. Ile tych autobusów jeździ po tej Obwodowej, żeby to był taki wielki problem. Raz na godzinę 17stka?
Wiecie co? Nie chodzi o doraźne wprowadzanie zmian. Ale o kompleksowe rozwiązanie. Patrząc na to wszystko odnoszę wrażenie że jest brak myślenia nad tym co będzie, jak będzie wyglądało miasto i jego okolice w najbliższej przyszłości.
Jako najlepszy przykład można przyjąć ulicę Morską i to co się dzieje, przy takim tempie budowy za moment będzie tam mieszkało , nie wiem czy nie więcej ludzi niż w obecnej Redzie i nie wyobrażam sobie aby Morska w obecnym kształcie to wytrzymała, nie wspominając o sąsiednich ulicach. A czy jest jakaś wizja na przyszłość? Nie wiem.
Na ten wyjazd z Łąkowej na szóstkę to też chyba pomysłu zabrakło.
Jako najlepszy przykład można przyjąć ulicę Morską i to co się dzieje, przy takim tempie budowy za moment będzie tam mieszkało , nie wiem czy nie więcej ludzi niż w obecnej Redzie i nie wyobrażam sobie aby Morska w obecnym kształcie to wytrzymała, nie wspominając o sąsiednich ulicach. A czy jest jakaś wizja na przyszłość? Nie wiem.
Na ten wyjazd z Łąkowej na szóstkę to też chyba pomysłu zabrakło.
Zgadzam się, że budowanie zatoczki dla przystanku "17" n/ż jest mało sensowne, chociaż na Obwodowej kursują też inne linie. Patrzę jednak na te sprawy przyszłościowo. Ilość mieszkańców w tym rejonie Redy wzrasta, ilość firm również. Nie ma sensu spór o określenie, czy Obwodowa jest ulicą lokalną czy nie. W porównaniu do Gdańskiej na pewno tak, ale gdy porównamy do Szkolnej, Norwida itd to raczej nie. Patrzmy na fakty, już teraz ruch samochodowy na Obwodowej jest spory ( co widzę ze swoich okien ), a będzie jeszcze większy. Z mojego osobistego punktu widzenia wolałbym, aby była to spokojna boczna ulica, ale to są mrzonki. W dodatku każdy korek na Gdańskiej wypełnia również Obwodową. Póki co, system komunikacji publicznej w Redzie jest mało zachęcający dla mieszkańców. W różnych wątkach temat ten był poruszany, nie będę go tu rozwijał. Wracając do tych nieszczęsnych zatoczek, to jako potencjalny pasażer wolę czekać na przystanku z zatoczką niż stojąc przy samej ulicy. Ale teraz to można jedynie dywagować, bo Obwodowa została już przebudowana i oddana do użytku.
Zgadzam się z Jarkiem, że Reda nie ma szczęścia do planistów, ale to temat rzeka na osobny wątek.
Wszystkim forumowiczom życzę spokojnych i zdrowych świąt !
Zgadzam się z Jarkiem, że Reda nie ma szczęścia do planistów, ale to temat rzeka na osobny wątek.
Wszystkim forumowiczom życzę spokojnych i zdrowych świąt !
Jakąś wizje chyba mają.jarekm pisze: ↑3 lat temu...Jako najlepszy przykład można przyjąć ulicę Morską i to co się dzieje, przy takim tempie budowy za moment będzie tam mieszkało , nie wiem czy nie więcej ludzi niż w obecnej Redzie i nie wyobrażam sobie aby Morska w obecnym kształcie to wytrzymała, nie wspominając o sąsiednich ulicach. A czy jest jakaś wizja na przyszłość? Nie wiem...
Swego czasu Burmistrz lub ktoś w imieniu Burmistrza mówił, że jest plan połączenia Rumskiej ulicy Partyzantów z naszą Rolniczą. Wydaje się, że między innymi dlatego zbudowano rondo Obwodowa - Rolnicza... ale ile czasu upłynie zanim zacznie się budowa nie wie nikt i też nie rozwiąże to problemu całkowicie, bo przecież prędzej czy później ruch wpadnie na Obwodową...
tam gdzie kursują inne linie (np. 9) są chyba zatoczki (przynajmniej przy osiedlu Reda Park jest na pewno).
Przyszłościowo masz jednak rację - dlatego tak jak napisałem, też się zdziwiłem.
Może mam inny sposób myślenia i podejścia do tej sprawy.Wicek pisze: ↑3 lat temuJakąś wizje chyba mają.jarekm pisze: ↑3 lat temu...Jako najlepszy przykład można przyjąć ulicę Morską i to co się dzieje, przy takim tempie budowy za moment będzie tam mieszkało , nie wiem czy nie więcej ludzi niż w obecnej Redzie i nie wyobrażam sobie aby Morska w obecnym kształcie to wytrzymała, nie wspominając o sąsiednich ulicach. A czy jest jakaś wizja na przyszłość? Nie wiem...
Swego czasu Burmistrz lub ktoś w imieniu Burmistrza mówił, że jest plan połączenia Rumskiej ulicy Partyzantów z naszą Rolniczą. Wydaje się, że między innymi dlatego zbudowano rondo Obwodowa - Rolnicza... ale ile czasu upłynie zanim zacznie się budowa nie wie nikt i też nie rozwiąże to problemu całkowicie, bo przecież prędzej czy później ruch wpadnie na Obwodową...
Wizję na zagospodarowanie przestrzeni miejskiej powinno się mieć z wyprzedzeniem kilkuletnim. I powinno ją się realizować z pewnym wyprzedzeniem, albo co najmniej równolegle z pracami inwestycyjnymi. A nie tak jak buduje się obecnie. Najpierw osiedle, w dużym zagęszczeniu budynków a co dalej to pomyślimy jak się ludzie wprowadzą.. No i mamy sypialnie z utrudnionym dojazdem.
jarekm - od takich rzeczy kiedyś chyba był miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego, ale obecne (i wcześniejsze też) władze robią sobie z niego spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością ... plan się zmienia w zależności od ilości kopert przelatujących pod biurkiem ...
Jam jest Huher - pierwsza maruda redzka ...
W tym temacie się akurat zgadzamyjarekm pisze: Może mam inny sposób myślenia i podejścia do tej sprawy.
Wizję na zagospodarowanie przestrzeni miejskiej powinno się mieć z wyprzedzeniem kilkuletnim. I powinno ją się realizować z pewnym wyprzedzeniem, albo co najmniej równolegle z pracami inwestycyjnymi. A nie tak jak buduje się obecnie. Najpierw osiedle, w dużym zagęszczeniu budynków a co dalej to pomyślimy jak się ludzie wprowadzą.. No i mamy sypialnie z utrudnionym dojazdem.
Pisałem, że jakaś wizję chyba władze miasta mają, ale także uważam, że coś się chyba wymknęło z pod kontroli.
O ile jeszcze budując Aquasferę jednocześnie budowano połączenie Rumi z Redą ulicą Morską - więc widać było, że to przemyślane, o tyle teraz wyraźnie deweloperzy wyprzedzili urbanistów miejskich i miasto nie nadąża (zresztą nie tylko Reda bo Rumia ma ten są problem w tej okolicy).
Dwa plusy jakie widzę to, że modernizując Obwodową pomyślano o nowym centrum handlowym przy skrzyżowaniu Obwodowa/Gdańska i szybciej zbudowano układ drogowy niż samo centrum. Podobnie rzecz się ma z Lidlem przy Puckiej. Tam też szybciej zbudowano układ drogowy niż sam sklep... ale to niestety wyjątki.
Urbanistów? Liczba mnoga? A ilu takich jegomościów zatrudnia nasz UM? Sądząc po efektach, raczej niewielu i to od lat. Co z tego, że są jakieś plany zagospodarowania, skoro są niespójne, bardzo wiele się w nich mieści i do tego wprowadza się zmiany do już istniejących. Ludzie muszą uciekać z nowych domów, bo ktoś nagle buduje im coś zupełnie niespodziewanego za płotem.
zdarza mi się wyrażać niezadowolenie w związku z brakiem inwestycji w mieście, więc wypada też pochwalić jak dzieje się coś fajnego
Ostatnio przybyło trochę drzewek przy Obwodowej. Ponoć nie jest to ostatnie słowo i możemy spodziewać się kolejnych zielonych inwestycji... mnie to cieszy i za to mały plusik
Ostatnio przybyło trochę drzewek przy Obwodowej. Ponoć nie jest to ostatnie słowo i możemy spodziewać się kolejnych zielonych inwestycji... mnie to cieszy i za to mały plusik