A jak się ma wysokosć tej opłaty do opłat wczesniejszych za pomocą winiety?kowalski pisze:To jest bardzo duża opłata.Jeżeli za 100km trzeba będzie zapłacić od 25 do 50 zł.
Warsztat samochodowy Reda zaprasza
Tanie i solidne stoły rozkładane i krzesła w w PomorskieMeble.pl
/informacja w sprawie ogłoszeń drobnych: admin@e-reda.pl/
Tanie i solidne stoły rozkładane i krzesła w w PomorskieMeble.pl
/informacja w sprawie ogłoszeń drobnych: admin@e-reda.pl/
via TOLL - Metalowe konstrukcje nad jazdnią
- Salamandra
- Lider Forumowicz
1986 postów
- Rejestracja: 13 lat temu
Nie pamiętam stawek.Najpierw był podatek drogowy.Pózniej podniesiono cenę paliw likwidując podatek.Następnie wprowadzono winiety.Były dużo mniesze stawki .Przeciętny samochód dostawczy płacił kilkaset złotych rocznie.Teraz to już ogromne pieniądze.Zapłacimy to wszyscy w cenie towaru.Teraz przymierzają się do osobówek a to uderzy wszystkich po kieszeni.10000 km rocznie to około 2500 zł.
- Salamandra
- Lider Forumowicz
1986 postów
- Rejestracja: 13 lat temu
Rowerem jeździsz też do np. Warszawy czy Poznania?Ryszard pisze:czyli dobrze się stało, że kupiłem rower, tylko żeby jeszcze było dróg rowerowych wiecej:)
Wprawdzie nie wiem jak ma to dokładnie działać, ale załóżmy hipotetycznie, że TIR jadąc z Gdyni np. do Pucka nie przejeżdża pod bramką wjazdową do Redy tylko z krajowej szóstki skręca w ul. Obwodową i spokojne dalej ciśnie przez Ciechocino. Czy zyska omijając jedną bramkę???Salamandra pisze: Musieliby zacząć tę podróż uliczkami osiedlowymi już od Szczecina Z tego, co wiem, to cała S6 jest/ma być obramowana. A w naszym powiecie bramownice stoją już od bodajże Goscicina.
Gorzej jest w przypadku Trójmiasta, bo tutaj łatwiej jest zostawić płatną obwodnicę z boku i pomknąć centralnie przez Gdynię, Sopot i Gdańsk. Dlatego prezydenci tych miast wystosowali nawet jakies pismo do premiera, żeby - kolokwialnie mówiąc - zrobił sobie baranka w kwestii Viatoll Jak znam życie niewiele z tego nie wyniknie.
tak samo jak książek, prasy, drożdżówek, jeansów, czy telewizora...Huherko pisze:Ryszard, Twojej nowe kanapy nie przywiozą rowerem
Jedyne co mnie zastanawia.... czemu przy wprowadzaniu prawa pod ten system Viatol, nie było żadnej dyskusji, zamieszania...
- Salamandra
- Lider Forumowicz
1986 postów
- Rejestracja: 13 lat temu
A co by to dało? Przy podwyżce VAT były i dyskusje i zamieszanie a i tak mamy 23% czy tego chcemy czy nieRyszard pisze:Jedyne co mnie zastanawia.... czemu przy wprowadzaniu prawa pod ten system Viatol, nie było żadnej dyskusji, zamieszania...
- Salamandra
- Lider Forumowicz
1986 postów
- Rejestracja: 13 lat temu
Bramki są też (w każdym razie mają być) także w Rumi, więc niewiele zyska. Owszem, teoretycznie nie zapłaci za jakiś tam krótki odcinek, ale czy będzie to dla niego wymierna korzyść? Pomijam już fakt, że Obwodową do Pucka TIR i tak nie pojedzie ze względu na wąski mostek, w dodatku o ograniczonej nośności. Nie wiem też, czy w samym Ciechocinie nie ma ograniczenia ruchu powyżej iluś ton.icc2009 pisze: Wprawdzie nie wiem jak ma to dokładnie działać, ale załóżmy hipotetycznie, że TIR jadąc z Gdyni np. do Pucka nie przejeżdża pod bramką wjazdową do Redy tylko z krajowej szóstki skręca w ul. Obwodową i spokojne dalej ciśnie przez Ciechocino. Czy zyska omijając jedną bramkę???
Tak naprawdę to obawy mogą mieć raczej mieszkańcy Trójmiasta, bo tam jest alternatywa w postaci Hutniczej, Morskiej, Al. Zwycięstwa, Grunwaldzkiej i tak dalej całej osi aż do Gdańska. Oszczędzić można sporo.
to była inna sprawa i niewspółmiernie mniej ważna... 1% świata nie zbawi, ale tak OGROMNE opłaty za przejazdy przez polskie drogi już sporo krwi mogą napsućSalamandra pisze:A co by to dało? Przy podwyżce VAT były i dyskusje i zamieszanie a i tak mamy 23% czy tego chcemy czy nieRyszard pisze:Jedyne co mnie zastanawia.... czemu przy wprowadzaniu prawa pod ten system Viatol, nie było żadnej dyskusji, zamieszania...
http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/ ... rwszy.htmlKierowcy płacą za przejechanie kilometra autostrady nawet 53 gr. Rząd ustalił stawki tak, by ich wysokość zależała od kategorii pojazdów, a także klasy emisji spalin. Chodzi o to, by więcej za przejazd płaciły samochody cięższe i bardziej zanieczyszczające środowisko. Stawki wynoszą od 0,20 zł do 0,53 zł za kilometr autostrad i dróg ekspresowych oraz od 0,16 zł do 0,42 zł za kilometr pozostałych dróg krajowych.
- Salamandra
- Lider Forumowicz
1986 postów
- Rejestracja: 13 lat temu
I jak dziś sytuacja na drogach? Czy ktoś zarejestrował wzmożony ruch transportu ciężkiego na bocznych uliczkach?Gajos pisze:http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/ ... rwszy.htmlKierowcy płacą za przejechanie kilometra autostrady nawet 53 gr. Rząd ustalił stawki tak, by ich wysokość zależała od kategorii pojazdów, a także klasy emisji spalin. Chodzi o to, by więcej za przejazd płaciły samochody cięższe i bardziej zanieczyszczające środowisko. Stawki wynoszą od 0,20 zł do 0,53 zł za kilometr autostrad i dróg ekspresowych oraz od 0,16 zł do 0,42 zł za kilometr pozostałych dróg krajowych.
Nie, ale pewnie dlatego że ViaToll nie zadziałał
http://www.tvn24.pl/-1,1708928,0,1,syst ... omosc.html
http://www.tvn24.pl/-1,1708928,0,1,syst ... omosc.html