Warsztat samochodowy Reda zaprasza
Tanie i solidne stoły rozkładane i krzesła w w PomorskieMeble.pl
/informacja w sprawie ogłoszeń drobnych: admin@e-reda.pl/
Tanie i solidne stoły rozkładane i krzesła w w PomorskieMeble.pl
/informacja w sprawie ogłoszeń drobnych: admin@e-reda.pl/
Modernizowane SKM-ki
-
- Prawie Lider
575 postów
- Rejestracja: 13 lat temu
Gdzieś słyszałem, że SKM nie musi czyścic graffiti z tych naklejek. Jest to ogólnie własność reklamujących się, dlatego graficiarze też mają mniejsze konsekwencje jak zostaną złapani podczas malowania po nich. Nie wiem na ile te info jets prawdziwe, pozdro!
Słyszałem że jak próbowali czyścić graffiti z reklam to schodziły od razu same reklamy za co później SKM płaciło kary dla tego już nie czyszczą. Ile w tym prawdy nie wiem, zauważyłem tylko że graficiarze robią teraz graffiti głównie na tych pociągach z reklamami, wiec coś w tym jest.
artykuł o modernizacji składów SKM w Dzienniku Bandyckim:
http://gdynia.naszemiasto.pl/artykul/85 ... e233,1,3,4
z ciekawszych rzeczy wyczytać można, że "w pociągach pojawią się przyciski do otwierania drzwi, pomosty dla niepełnosprawnych, monitoring, nowoczesna wentylacja i ogrzewanie oraz system audiowizualny informujący o przystankach."
"W niektórych składach zamontowane...zostaną siedzenia wzdłuż okien. SKM nie wprowadzi jednak nowego rozwiązania we wszystkich wagonach, bo - jak się okazuje- zdania pasażerów na temat nowego układu są podzielone. "
"Nowoczesne pociągi będą gotowe przed Euro 2012. Przewoźnik zapewnia, że modernizacja nie zakłóci pasażerom sprawnej komunikacji, bo będzie odbywała się partiami."
"Obecnie podróżnych wozi pięćdziesiąt składów. Dwadzieścia procent z nich jest zmodernizowane, więc po kolejnym remoncie ponad połowa kolejek będzie jak nowa"
http://gdynia.naszemiasto.pl/artykul/85 ... e233,1,3,4
z ciekawszych rzeczy wyczytać można, że "w pociągach pojawią się przyciski do otwierania drzwi, pomosty dla niepełnosprawnych, monitoring, nowoczesna wentylacja i ogrzewanie oraz system audiowizualny informujący o przystankach."
"W niektórych składach zamontowane...zostaną siedzenia wzdłuż okien. SKM nie wprowadzi jednak nowego rozwiązania we wszystkich wagonach, bo - jak się okazuje- zdania pasażerów na temat nowego układu są podzielone. "
"Nowoczesne pociągi będą gotowe przed Euro 2012. Przewoźnik zapewnia, że modernizacja nie zakłóci pasażerom sprawnej komunikacji, bo będzie odbywała się partiami."
"Obecnie podróżnych wozi pięćdziesiąt składów. Dwadzieścia procent z nich jest zmodernizowane, więc po kolejnym remoncie ponad połowa kolejek będzie jak nowa"
Gajos, niesety w Polsce jest zbyt miękkie prawo i ci co je tworzą. Kiedyś się zastanawiałem, czemu to tak ciężko ustalic prawo o prostej zasadzie: zniszczyłeś? płacisz. Nie chce płacić - prace społeczne, wpis do KRD, itp. Ale jak się wczytałem w pewne przypadki, to spora część zatrzymanaych wandali, to część z nich to takzwane dzieci, które chciały się wykrzyczeć, bo były nie zauważane. Dane z kraju: Syn prokuratora, sędziego, policjanta, córka radnej, córka burmistrza, wnuk prezydenta miasta, itp...... No i masz babo placek, nie beda krecic bata na siebie samych.
niestety 21 nowo starych (całkowicie zmodernizowanych typu jeźdzącej już kolejki "metro") składów SKM, które miały być przed EURO2012... na Euro nie będzie
Przesunięto dostawe pociągów na... koniec roku 2012... oczywiście chodzi o pieniążki
http://trojmiasto.gazeta.pl/trojmiasto/ ... _2012.html
Przesunięto dostawe pociągów na... koniec roku 2012... oczywiście chodzi o pieniążki
http://trojmiasto.gazeta.pl/trojmiasto/ ... _2012.html
http://www.money.plmoney.pl za PAP pisze:Obligacje PKP SKM. Dzięki nim zmodernizują pociągi
Przedstawiciele Banku Gospodarstwa Krajowego i spółki PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście zawarli umowę dotyczącą emisji obligacji o wartości 55 mln zł. Z tych pieniędzy przewoźnik będzie finansował inwestycje w tabor i infrastrukturę.
BGK będzie agentem emisji i gwarantem objęcia obligacji. Środki pozyskane z emisji zostaną przeznaczone jako wkład własny do inwestycji w m.in. modernizację 21 elektrycznych zespołów trakcyjnych.
Modernizacja pociągów to część szerszego projektu realizowanego przez spółkę, który obejmuje m.in. częściową modernizację urządzeń oraz peronów linii kolejowej Gdańsk Główny-Rumia oraz budowę nowego przystanku kolejowego Gdańsk-Śródmieście. Pod koniec grudnia ub.r. spółka podpisała z Centrum Unijnych Projektów Transportowych umowę na dofinansowanie inwestycji z funduszy unijnych. Spółka otrzyma 167 mln zł z unijnego programu Infrastruktura i Środowisko. Wartość całej inwestycji to ponad 351 mln zł.
ponoć na przełomie kwietnia i maja nasze stare SKMki mają wyruszyć na modernizację... ponoć, bo już pare tych dat było
Najlepsze jest to hasło: Jak zapewnia prezes spółki można spodziewać się podwyżki cen biletów, jednak niewielkich i na pewno nie w tym roku. miło ze strony SKM, ze w tym roku nie będzie podwyżki... zważywszy, że dopiero co weszła
http://www.rynek-kolejowy.pl/31943/Lign ... esiacu.htmLignowski: Umowa na remont pociągów w przyszłym miesiącu
- Mamy nadzieję, że na przełomie kwietnia i maja dojdzie do podpisania umowy i wtedy tabor trafi do modernizacji. W ciągu 14 miesięcy 21 sztuk z naszych pojazdów zostanie gruntownie zmodernizowanych i przebudowanych - powiedział agencji Newseria Maciej Lignowski, prezes zarządu PKP SKM w Trójmieście.
W ciągu 14 miesięcy SKM w Trójmieście zamierza zmodernizować 21 z posiadanych 43 pojazdów. W pociągach zostanie wymienione całe wnętrze i systemy sterowania. Modernizacja jednego pojazdu będzie kosztowała ponad 5 mln zł.
Przetarg na modernizację 21 składów SKM w Trójmieście wygrała spółka Tabor Szynowy Opole wraz ze Skoda Polska. Decyzja o wynikach czeka jeszcze na kontrolę przez Urząd Zamówień Publicznych.
- Mamy nadzieję, że na przełomie kwietnia i maja dojdzie do podpisania umowy i wtedy tabor trafi do modernizacji. W ciągu 14 miesięcy 21 sztuk z naszych pojazdów zostanie gruntownie zmodernizowanych i przebudowanych - mówi Maciej Lignowski, prezes zarządu PKP SKM w Trójmieście.
Gruntownie, bo ze starego wyposażenia zostanie jedynie zewnętrzna powłoka, czyli metalowa skorupa i podstawa, na której pociąg został wybudowany.
- Całe wnętrze będzie nowe. Przestrzeń pasażerska zostanie wybudowana od nowa, nowe systemy sterowania pojazdem, nowe czoło pojazdu, nowa kabiny maszynisty. To wszystko sprawi, że pojazd uzyska lepszą dynamikę jazdy, będzie cichszy, będzie mógł się poruszać z większą prędkością - ok. 120 km/h - wymienia Maciej Lignowski.
Każdy pociąg będzie wyposażony w m.in. system monitorujący, informację wizualną i audio dla pasażerów oraz ułatwienia dla niepełnosprawnych.
Na decyzję o modernizacji taboru, zamiast jego wymiany, wpływ miały przede wszystkim względy ekonomiczne.
- Zakup nowego pojazdu to jest wydatek ok. 15 mln zł. Modernizacja, według oferty firmy TS Opole to jest 5,1 mln zł. W związku z tym możemy zmodernizować 3 pojazdy w cenie jednego nowego - podkreśla prezes SKM.
Projekt zostanie sfinansowany z pieniędzy unijnych. Środki na wkład własny spółka uzyska ze sprzedaży obligacji. W piątek przedstawiciele PKP SKM w Trójmieście i Banku Gospodarstwa Krajowego podpisali umowę programu emisji długo- i krótkoterminowych obligacji na kwotę 55 mln zł. Do ich spłaty dołożyć będą musieli się również pasażerowie. Jak zapewnia prezes spółki można spodziewać się podwyżki cen biletów, jednak niewielkich i na pewno nie w tym roku.
- Podwyżki będą, bo trzeba pozyskać pieniądze na spłatę tych obligacji. Natomiast nie będą to podwyżki kilkunastoprocentowe. To będą podwyżki zapewniające nam pokrycie inflacji lub wzrostu jakichś podatków - dodaje Maciej Lignowski.
Modernizacja taboru to tylko część większego projektu inwestycyjnego, w ramach którego stopniowo odnawiane są kolejne stacje kolejki łączącej Gdańsk, Sopot i Gdynię. Projekt zakłada również wydłużenie linii o jedną stację Gdańsk-Środmieście oraz wdrożenie nowego systemu sterowania linii. Łączna wartość inwestycji to 350 mln zł.
Najlepsze jest to hasło: Jak zapewnia prezes spółki można spodziewać się podwyżki cen biletów, jednak niewielkich i na pewno nie w tym roku. miło ze strony SKM, ze w tym roku nie będzie podwyżki... zważywszy, że dopiero co weszła
Piszę w tym wątku, bo temat jest zbyt świeży (przynajmniej dla mnie) aby zakładać nowy wątek.
SKM złożyła projekt o dofinansowanie UE związany z planowaną budową drugiego toru SKM z Rumi Janowa do Wejherowa.
cytat z rzecznika SKM
SKM złożyła projekt o dofinansowanie UE związany z planowaną budową drugiego toru SKM z Rumi Janowa do Wejherowa.
cytat z rzecznika SKM
cały artykuł (głównie o tym, że kosztem Gdańska i Sopotu SKM nie modernizuje stacji w Gdyni) pod linkiem http://gdynia.naszemiasto.pl/artykul/ga ... d4a5,1,3,4- Wiele osób z tak zwanego Małego Trójmiasta Kaszubskiego pracuje w Gdyni i konieczna jest budowa drugiego toru aby zwiększyć przepustowość odcinka Gdynia Główna - Rumia Janowo - Wejherowo, a tym samym liczbę kursujących tam pociągów - twierdzi Marcin Głuszek.
- Salamandra
- Lider Forumowicz
1983 postów
- Rejestracja: 13 lat temu
Oby tylko znów nie skończyło się na obietnicach odłożonych na "święty nigdy". Nie da się ukryć, że przydałaby się albo druga nitka albo zwiększenie częstotliwości składów z/do Wejherowa, bo robi się coraz ciaśniej.