Strona 1 z 15

Modernizowane SKM-ki

: |5 Wrz 2007|, o 09:26
autor: Przegląd Mediów
Pod koniec września powinny pojawić się zmodernizowane składy SKM. Będzie zmieniony ich przód na bardziej opływowy, zostanie zmieniony napęd, a także wnętrze - nie będzie już przepierzeń, a powstanie jedna otwarta przestrzeń.
Zmodernizowane SKM-ki mają kursować głównie na trasie Słupsk-Tczew, ale także na trasach kończących się w Wejherowie. Zatem w Redzie nowe SKM-ki powinny pojawiać się stosunkowo często.

Tak będą wyglądały nowe SKM-ki: http://img.trojmiasto.pl/zdj/fotki_duze/9500/z9532.jpg

: |5 Wrz 2007|, o 11:22
autor: Ania Frania
Ładne!!! Zupełnie nie będą pasować do paskudnego dworca w Redzie :roll:

: |5 Wrz 2007|, o 11:26
autor: anqe
Bardzo ładne te skm'ki jeszcze powinni w dworce zainwestować :)

: |5 Wrz 2007|, o 15:49
autor: aisne
Ania Frania pisze:Ładne!!! Zupełnie nie będą pasować do paskudnego dworca w Redzie :roll:
Miejmy nadzieję, że w związku z tym nie będą go omijać :P

: |5 Wrz 2007|, o 15:53
autor: darek95
Jestem ciekaw czy te skm ki będą miały kamery,bo jak nie będą miały to szybko się zmienią :(

: |5 Wrz 2007|, o 16:18
autor: Artur
o ja Cie:O w jakim to ja luksusie będe do szkoły jeździł;) fajne;) bardzo

: |5 Wrz 2007|, o 16:35
autor: Gość
A to wszystkie zmodernizują czy tylko kilka :roll:

: |5 Wrz 2007|, o 16:38
autor: darek95
A to wszystkie skm-ki modernizują czy tylko kilka :roll: http://www.galeria-skm24.lua.pl/display ... m=1&pos=46

: |5 Wrz 2007|, o 17:20
autor: darek95
trojmiasto.pl pisze:Nowe-stare SKM-ki

5 Września 2007

Cztery takie składy pojawią się w Trójmieście już za miesiąc. Zdjęcie udostępnione przez Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego

Niby stare, ale wyglądają jak nowe. Cztery składy trójmiejskiej SKM-ki przechodzą remont w zakładach naprawczych w Mińsku Mazowieckim. 5 mln do wartej 18 mln zł modernizacji dołożyła Unia Europejska.

Odnowione składy wrócą do Trójmiasta dopiero za miesiąc, ale już dziś wiemy, jak będzie wyglądać ich nowa twarz.

- Będą wyglądały inaczej zarówno w środku, jak i na zewnątrz. Zyskają nowy napęd, który sprawi, że będą nie tylko szybsze, ale i bardziej ekologiczne - nowe-stare składy opisuje Paweł Wróblewski, rzecznik SKM.

Pasażerowie pewnie nie od razu zorientują się, że napęd oporowy wymieniono na impulsowy, ale pewnie nie umknie ich uwadze nowe wnętrze skm-ek. W wagonach nie będzie już przepierzeń, więc każdy z nich będzie stanowił jedną, otwartą przestrzeń.

Siedzenia zyskają kolor, ale stracą za to swoje nogi – od tej pory będą zawieszone na burtach wagonu. Dzięki temu łatwiej będzie utrzymać czystość w wagonach.

Wagony wrócą do Trójmiasta przemalowane, choć wciąż w najpopularniejszej, żółto-niebieskiej tonacji. Bardziej opływowe czoła składów zmniejszą opór powietrza.

Przebudowa czterech składów kosztuje nieco ponad 18 mln zł. Ok. 30 proc. tej sumy, czyli 5 mln zł dołożyła Unia Europejska.
Zigi: Podałem źródło Twojej wypowiedzi. W przypadku zamieszczania cytatów, proszę o podawanie źródła!

: |5 Wrz 2007|, o 17:46
autor: Wilma
Dworzec w Redzie proponuję zamienić w skansen, gdzie w barze można byłoby zamówić piwko w kuflu wypłukanym w zbiorniku z wodą wcale nie bieżącą, na ząb galaretę, stoły pokryte ceratami, a w okienku kasowym posadzić Panią, która petenta postawiłaby od razu do pionu, gdyby miał jakieś zastrzeżenia. Bilety na dalsze trasy mogłaby ta Pani wypisywać ręcznie, trochę by to trwało. Ludzie by do nas przyjeżdżali na lekcje historii, która niektórzy pamiętają, a to by mniej kosztowało niż remont.

: |5 Wrz 2007|, o 22:25
autor: STARY1
Kolejki, owszem niczego sobie. Podobają mi się. Ciekawe tylko kiedy za nie zabiorą się debile ze sprayami w łapskach :twisted:

A co do biletów na dalsze trasy Wilmo, to wtedy, gdy były wypisywane ręcznie mogłaś kupić je do każdego zakatka w Polsce, a teraz bo bilet do Warszawy trzeba jechać do Gdyni.

: |6 Wrz 2007|, o 10:40
autor: Glider
Kolejki może i fajne, ale bardziej bym się cieszył gdyby jeździły częściej. W ostatnich latach przybyło w Redzie kilka tysięcy mieszkańców, wielu z nich pracuje, uczy się lub studiuje w Gdańsku lub Gdyni. Nie wszyscy mają własne samochody. Dlatego Reda jest stacją między Gdynią i Wejherowem, gdzie chyba najwięcej osób wsiada do kolejki. A częstotliwość odjazdów nie zmienia się. Jak to wygląda, wiedzą chyba wszyscy, którzy korzystają z SKM. Rozwiązaniem może być przedłużenie ruchu części kolejek z Cisowej do Redy. Niestety problemem jest brak toru między Rumią i Redą. Ale czy coś się wogóle w tej sprawie robi, by nawet w dalszej przyszości to zmienić ?
Zmiana wystroju kolejek idzie w kierunku zwiększenia przestrzeni. Jest to dobre przy dużej rotacji pasażerów. Rozwiązanie takie sprawdza się w metrze, gdzie podróż trwa zwykle kilka, kilkanaście minut. Wtedy można nawet postać w tłoku. Jeżeli jadę godzinę do Gdańska, to wolę mieć miejsce siedzące i mniej otwartą przestrzeń. Plusem otwartej przestrzeni jest natomiast większe bezpieczeństwo w nocy, gdy jest mniej pasażerów.

: |6 Wrz 2007|, o 13:13
autor: Gajos
Narazie chyba możemy zapomnieć o dodatkowym torze dla skm.

: |6 Wrz 2007|, o 13:14
autor: STARY1
Glider,
Jeśli myślisz o tym, aby kolejki kończyły bieg w Redzie zamiast w Cisowie (Cisowej), to tor by sie znalazł (ten po którym jedzie pociąg z Gdyni na Hel), lecz on chyba nie jest zelektryfikowany.
Myślę, że prostszym i chyba tańszym rozwiazaniem byłoby przedłużenie trasy paru kolejek do Wejherowa. To jednak przekracza kompetencje naszych władz. Oni moga tylko wnioskować i uprzejmie prosić. Panem i władcą jest wszechwładna PKP.
Próbowac jednak trzeba.

: |15 Paź 2007|, o 11:22
autor: Zigi
Nowe SKM-ki miały być pod koniec września. W Trójmieście pojawiły się dopiero teraz, ale, o ile mi wiadomo, nie wyjechały jeszcze na trasę. W prasie znalazłem informację, że nowe SKM-ki wyjadą na tory w tym miesiącu.