Warsztat samochodowy Reda zaprasza
Tanie i solidne stoły rozkładane i krzesła w w PomorskieMeble.pl
/informacja w sprawie ogłoszeń drobnych: admin@e-reda.pl/

Modernizowane SKM-ki

Reda i osiedla: Betlejem, Buczka, Ciechocino, Marianowo, Moście Błota, Pieleszewo, Przy Młynie, Reda Park, Rekowo Dolne...
Wicek
Wygadany Lider
2522 postów
Wygadany Lider
Rejestracja: 13 lat temu

12 lat temu

jeszcze z trojmiasto.pl fragment o budowie drugiego toru... niestety tak jak podejrzewałem, temat jest mocno odległy... Same procedury mogą potrwać dwa lata... o budowie nie wspominając...
SKM: drugi tor do Wejherowa zapewni więcej połączeń

W ubiegłym roku zakończył się remont SKM Wzgórze św. Maksymiliana. Na kolejną modernizację w Gdyni poczekamy jeszcze długo.
W tym roku na pewno nie będzie remontu przystanków SKM w Gdyni, ale przewoźnik zaczyna przygotowywać dokumentację, by zbudować drugi tor do Wejherowa. Dzięki temu więcej pociągów pojedzie do Gdyni.
Dwa tory Szybkiej Kolei Miejskiej kończą się obecnie w Rumi Janowie. Dalej prowadzi już tylko jedna linia, więc część pociągów jeździ po torach dalekobieżnych. W związku z tym nie mogą kursować zbyt często, a nawet te, które teraz są w rozkładzie, muszą dopasowywać się do pociągów dalekobieżnych, nierzadko czekając po kilka minut na stacji, by mogły one przejechać. Rozwiązaniem tej sytuacji ma być budowa drugiego toru.

- Złożyliśmy projekt o dofinansowanie Unii Europejskiej do studium wykonalności, związanego z planowaną budową drugiego toru SKM z Rumi Janowa do Wejherowa. Wiele osób z tzw. "Małego Trójmiasta Kaszubskiego" pracuje w Gdyni i konieczna jest budowa drugiego toru, aby zwiększyć przepustowość odcinka Gdynia Główna - Rumia Janowo - Wejherowo, a tym samym ilość kursujących tam pociągów - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży SKM.

Po otrzymaniu studium SKM będzie mogła zacząć myśleć o projekcie i budowie. Procedury mogą jednak potrwać nawet dwa lata. W tym czasie mogłyby być modernizowane gdyńskie przystanki SKM. Wiele z nich jest bowiem w opłakanym stanie...
http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/SKM ... 57066.html
Wicek
Wygadany Lider
2522 postów
Wygadany Lider
Rejestracja: 13 lat temu

12 lat temu

pierwsze przebudowane w ramach nowego kontraktu SKMki pojawią się w styczniu 2013
Ruszają remonty kolejek SKM. Za rok co druga na torach będzie już zmodernizowana

Pierwsza zmodernizowana SKM-ka wyjedzie na tory w styczniu, kolejne 20 do 10 lipca 2013 roku. W czwartek przewoźnik podpisał w tej sprawie umowę z polsko-czeskim konsorcjum firm Tabor Szynowy Opole i Skoda. Inwestycja pochłonie 129 mln zł.

Koszt zakupu jednej nowej kolejki równa się kosztom modernizacji aż trzech składów, trudno się więc dziwić, że SKM, chcąc podnieść standard przewozów, decyduje się na modernizację pociągów, a nie zakup nowych.

Dziś trójmiejski przewoźnik posiada 64 kolejki. Po 10 lipca 2013 roku, gdy do dyspozycji spółki będą wszystkie oddane teraz do remontu składy, co druga kolejka wyjeżdżająca w trasę będzie już zmodernizowana.

- Wyremontowane zostaną całe pojazdy. W kolejkach pojawią się nowe okna, nowe ławki, nowe kabiny WC dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, akustyczny i wizualny system informacji pasażerskiej oraz monitoring - wylicza Maciej Lignowski, prezes zarządu PKP SKM w Trójmieście.

Zmodernizowane zostanie też "serce" każdego składu - nowe silniki dostarczy Skoda. Dzięki temu kolejki będą osiągać prędkość do 120 km/h. Znacznie szybciej każda z nich rozpędzi się też na krótkim dystansie. Poza tym, pociągu zużywać będą o 30 proc. energii mniej niż obecnie. Będą też mniej hałaśliwe.

Pierwsze zmodernizowane kolejki na trasę między Gdańskiem a Wejherowem wyjadą już za kilka miesięcy, nie później niż na początku przyszłego roku. Nie będzie w nich przedziałów typu metro, które budziły spore kontrowersje wśród pasażerów.

- Takie przedziały pojawiły się w jednym z wcześniej wyremontowanych składów, nasi pasażerowie nie zaakceptowali jednak tego rozwiązania - mówi Lignowski.

59 proc. kosztów modernizacji kolejek pokryje dotacja unijna. Pozostałe 41 proc. SKM uzyska z emisji obligacji.

Jeszcze kilkanaście miesięcy temu wydawało się, że pierwsze zmodernizowane składy jeździć będą jeszcze przed Euro. Ostatecznie nie udało się jednak wcześniej zamknąć finansowania projektu.

- Żałujemy, że tak się stało, ale świat się ani nie zaczyna, ani nie kończy na Euro. To tylko przystanek. Ważne jest to, że dzięki modernizacji wszystkich nas czeka zmiana jakościowa usług SKM - mówi Mieczysław Struk, marszałek województwa pomorskiego
http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Rus ... 58131.html

i jeszcze news z TTM
http://telewizjattm.pl/serwis-informacy ... ml?play=on
Wicek
Wygadany Lider
2522 postów
Wygadany Lider
Rejestracja: 13 lat temu

10 lat temu

Z opóźnieniem godnym SKM pojawia się pierwsza z 21 modernizowanych kolejek...

Najpierw te 21 szt. miało być na EURO 2012, później do końca 2012, później sukcesywnie od stycznia 2013 do lipca 2013... ale o to zdaje się, że doczekamy się (choć w przypadku SKM niczego nie można być pewnym) pierwszej w sierpniu 2013... oczywiście kiedy będzie pozostałe 20 nikt nie wie
Zobacz pierwszą zmodernizowaną SKM-kę. W Trójmieście pojawi się w sierpniu

Gotowy jest pierwszy zmodernizowany elektryczny zespół trakcyjny dla SKM Trójmiasto. Dotarliśmy do zdjęć składu, który wyruszy na trójmiejskie tory w przyszłym miesiącu, czyli 10 miesięcy później niż planowano.

Spółka Tabor Szynowy Opole ukończyła modernizację pierwszego elektrycznego zespołu trakcyjnego (numer serii EN-57) dla Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście. To pierwszy z planowanych sześciu pojazdów dla trójmiejskiego przewoźnika.

- Skład obecnie znajduje się w Instytucie Pojazdów Szynowych "Tabor" w Poznaniu, gdzie wykonywane są badania homologacyjne, niezbędne do uzyskania świadectwa dopuszczenia do ruchu. Pojazd będzie wykonywał jazdy testowe na kilku liniach w pobliżu Poznania - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i umów SKM.

W trakcie badań przeprowadzone zostaną pomiary parametrów takich jak skrajni taboru, sprawności hamowania, rozkładu mas w pojeździe, oddziaływania na urządzenia sterowania ruchem kolejowym, kompatybilności elektromagnetycznej, a także badanie emitowanego hałasu.

W ramach modernizacji zmieniono wystrój wnętrza wagonu, w tym siedzenia i laminaty, wymieniono drzwi, instalacje w toaletach i klimatyzację. Zamontowano nowy pulpit maszynisty i system napędowy. Zmodernizowana jednostka została przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich (skorzystają z niej, jeśli uda im się pokonać przestrzeń między kolejką a peronami SKM).

Nowy tabor pojawi się w Trójmieście już w sierpniu. Kiedy jednak takich odnowionych składów będzie więcej? Na to pytanie niestety trudno odpowiedzieć.

Przypomnijmy: z firmy TS Opole do Trójmiasta ma trafić tylko sześć składów EZT, choć pierwotnie miało ich być aż 21. Za wykonane prace spółka miała zainkasować ok. 129 mln zł. 59 proc. kosztów modernizacji kolejek pokrywała dotacja unijna.

Jednak firma z Dolnego Śląska popadła w tarapaty finansowe - złożono wniosek o jej upadłość układową w sądzie. W wyniku trwających całą wiosnę rozmów władz SKM z przedstawicielami TS Opole ustalono, że ci ostatni zmodernizują tylko sześć składów.

Co z pozostałymi pojazdami szynowymi? PKP SKM ogłosiła w czerwcu przetarg na wykonanie modernizacji 15 elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57 z prawem opcji rozszerzenia modernizacji do 21 składów, gdyby TS Opole nie zmodernizował zmniejszonej liczby kolejek.

Oferty cenowe w tym przetargu poznamy najszybciej 2 sierpnia 2013 r. SKM chce, by potencjalny wykonawca przebudował składy w terminie nie dłuższym niż 13 miesięcy.

Przypomnijmy, że cały zmodernizowany tabor miał być gotowy dla podróżnych 10 lipca 2013 r. Natomiast pierwszy odnowiony skład miał wyruszyć na trójmiejskie tory w styczniu, ale żaden z nich do Trójmiasta jeszcze nie dotarł.
http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Zob ... 70815.html
Załączniki
skm przedział rowerowy.JPG
skm przedział.JPG
skm z zewnątrz.JPG
Ona czyli Ja
Bywalec
238 postów
Bywalec
Rejestracja: 12 lat temu

10 lat temu

No piękne...tylko, że poki co tylko 6 sztuk trafi do eksploatacji, 21 to były plany...
goya
Lider Forumowicz
1018 postów
Lider Forumowicz
Rejestracja: 16 lat temu

10 lat temu

A ja już taką kolejką jechałam 23 czerwca z Wejherowa. Przedziały jak w metro w Paryżu
Awatar użytkownika
redziaczki
Wygadany Lider
2023 postów
Wygadany Lider
Rejestracja: 13 lat temu

10 lat temu

Bo takie SKMki już są w taborze... teraz mają zostać pozostałe zmodyfikowane...
Reda. Tu się po prostu dobrze żyje
Runeda
Awatar użytkownika
Huherko
Lider Forumowicz
1795 postów
Lider Forumowicz
Rejestracja: 16 lat temu

10 lat temu

ta SKMka którą jechała goya (EN-71) została zmodernizowana już dawno, ale widzę, że zarząd SKM wziął sobie do serca liczne skargi pasażerów (szczególnie płci męskiej, żeńskiej się chyba podobało xD) i zamontowała płaskie siedzenia bez wypustki w okolicach krocza
Jam jest Huher - pierwsza maruda redzka ...
Awatar użytkownika
Johny Bravo
Częsty Bywalec
312 postów
Częsty Bywalec
Rejestracja: 12 lat temu

10 lat temu

goya pisze:A ja już taką kolejką jechałam 23 czerwca z Wejherowa. Przedziały jak w metro w Paryżu
Niestety ale to niemożliwe - chyba że owa przejażdżka była w ... zakładach w Opolu!
Jechałaś Goya - SKM'ką zmodernizowaną w 2009 roku przez NEWAG z Nowego Sącza.
Ta "nowa" ma dojechać w sierpniu do trójmiasta... choć w lipcu miało ich już tu być 21....
redziaczki pisze:Bo takie SKMki już są w taborze...


Jest jedna Skm'ka - o której z pewnością pisała Goya.. To skład EN71-045.
Romek
Lider Forumowicz
1394 postów
Lider Forumowicz
Rejestracja: 12 lat temu

10 lat temu

Ta SKM wygląda całkiem nieźle. Fakt. Wygląd to jedno, a parametry i wiek to drugie.
Nie pomoże puder, róż kiedy panna stara już
Wicek
Wygadany Lider
2522 postów
Wygadany Lider
Rejestracja: 13 lat temu

10 lat temu

Johny jeszcze 4 SKMki wyglądają na nowsze... to te co przeszły modernizacje w 2007 roku (768, 1089, 1094, 1116)...
ale to był jeszcze uboższe modernizacje niż ta obecna... choć na tle pozostałych 62 składów i tak wyglądają nieźle
Awatar użytkownika
Johny Bravo
Częsty Bywalec
312 postów
Częsty Bywalec
Rejestracja: 12 lat temu

10 lat temu

Wicek pisze:Johny jeszcze 4 SKMki wyglądają na nowsze... to te co przeszły modernizacje w 2007 roku (768, 1089, 1094, 1116)...
ale to był jeszcze uboższe modernizacje niż ta obecna... choć na tle pozostałych 62 składów i tak wyglądają nieźle
Zgadza się - te 4 składy 3-wagonowe o których piszesz wyglądają na nowsze!
Niemniej Goya pisała o przedziałach a'la metro - a takie istnieją tylko w EN71-045

One były modernizowane przez ZNTK Mińsk Mazowiecki tak jak piszesz w 2007r
- może i wyglądają nieźle ale są bardzo awaryjne..
cli1
Znam to forum
134 postów
Znam to forum
Rejestracja: 13 lat temu

10 lat temu

+ za płaskie siedzenia

- za grzejniki znowu zamontowane pod oknami (nie ma ich pod siedzeniami, a ta klimatyzacja chyba nie jest taka wydajna), zimą nie da się wysiedzieć jak podkręcą ogrzewanie na maksa, a jak usiądzie z boku ktoś większych rozmiarów to nogi powykręcane na wszystkie strony bo trzeba się cisnąć na ścianę
Awatar użytkownika
redziaczki
Wygadany Lider
2023 postów
Wygadany Lider
Rejestracja: 13 lat temu

10 lat temu

Szybka Kolej Miejska w Trójmieście ponad tydzień temu ogłosiła przetarg na modernizację elektrycznych pojazdów trakcyjnych. Do przetargu przystąpił Newag oraz Pesa, która przedstawiła bardziej konkurencyjną ofertę.

http://www.nadmorski24.pl/wiadomosci/14 ... -pesa.html
Reda. Tu się po prostu dobrze żyje
Runeda
Wicek
Wygadany Lider
2522 postów
Wygadany Lider
Rejestracja: 13 lat temu

10 lat temu

może tym razem uda się im wyremontować te składy - bo jak nie wyrobią się do końca przyszłego roku, to chyba nigdy nie skończą, bo Unia cofnie swoje dofinansowanie
Awatar użytkownika
Johny Bravo
Częsty Bywalec
312 postów
Częsty Bywalec
Rejestracja: 12 lat temu

10 lat temu

Wicek pisze:może tym razem uda się im wyremontować te składy - bo jak nie wyrobią się do końca przyszłego roku, to chyba nigdy nie skończą, bo Unia cofnie swoje dofinansowanie
W Skansenie Kolei Miejskich wszystko się może zdarzyć...
Najgorsze, że Pesa ma zrobić tylko 15 składów a 6 które są w Opolu ma spróbować zrobić właśnie TS Opole... Jakim cudem? Chyba tylko SKM w to wierzy.. Jestem ciekawy jak wygląda sprawa z odszkodowaniami za niewywiązanie się z umowy i karu umowne dla Opola... Pewnie tak bogata firma jak skm Trójmiasto umorzy im te kary..
ODPOWIEDZ