Warsztat samochodowy Reda zaprasza
Tanie i solidne stoły rozkładane i krzesła w w PomorskieMeble.pl
/informacja w sprawie ogłoszeń drobnych: admin@e-reda.pl/

Modernizowane SKM-ki

Reda i osiedla: Betlejem, Buczka, Ciechocino, Marianowo, Moście Błota, Pieleszewo, Przy Młynie, Reda Park, Rekowo Dolne...
Wicek
Wygadany Lider
2522 postów
Wygadany Lider
Rejestracja: 13 lat temu

9 lat temu

basta pisze:Nowych SKM w tym roku nie będzie, prawda. Ale tym razem to nie wina SKM, producenci czyli PESA i NEWAG nie są aktualnie zainteresowane tak małym zamówieniem...
to zdecydowanie wina SKM.
Po pierwsze skoro chcą kupić tylko dwa pociągi to dlaczego nie spróbują kupić tego z kimś innym. Zdaje się, że kiedyś Mazowsze i Śląsk razem wystartowały w przetargu na pociągi - razem było taniej.

Po drugie pewnie Pesa i Newag mają gotowe pokazowe pociągi i mogłaby SKMka kupić już te gotowe... gdyby im zależało

Po trzecie co z tego, że Pesa i Newag są zajęte. To na świecie nie ma innych firm produkujących pociągi poza naszymi dwoma?
Wicek
Wygadany Lider
2522 postów
Wygadany Lider
Rejestracja: 13 lat temu

9 lat temu

Czy będą nowe SKMki tego nie wiemy, ale wiemy, że na pewno będą podwyżki - od lutego
Podwyżka cen biletów SKM. Od lutego zapłacimy za nie nawet o 7 proc. więcej

Od początku lutego wzrosną ceny biletów SKM. Zarówno za bilety jednorazowe, jak i za bilety miesięczne zapłacić będzie trzeba średnio o 5 proc. więcej. Najbardziej, bo aż o 7 proc., wzrosną ceny biletów kwartalnych.

Podwyżkę SKM tłumaczy kosztami związanymi z modernizacją 21 zespołów trakcyjnych. Co prawda wyemitowane zostały obligacje na kwotę 42,8 mln zł, które pozwoliły sfinansować wkład własny spółki w inwestycję, ale SKM poniesie w 2015 roku i tak - głównie ze względy na odsetki od obligacji - dodatkowy koszt w wysokości 1,3 mln zł.

- Wysokie będą również bieżące koszty prowadzenia działalności przewozowej związane z remontami niezmodernizowanego taboru. Do końca 2015 roku w takich składach zainstalujemy audiowizualną informację pasażerską oraz dostosujemy je do potrzeb osób z ograniczoną sprawnością ruchową. W kilku pociągach zlikwidujemy ścinaki działowe przedziałów służbowych - mówi Marcin Głuszek, dyrektor SKM ds. marketingu i sprzedaży.

Ceny biletów jednorazowych wzrosną średnio o 5,35 proc.

Obecnie bilet jednorazowy na trasie Gdańsk Główny - Sopot kosztuje 3,80 zł, po podwyżce kosztować będzie on 4 zł. Na trasie Gdańsk Główny - Gdynia Główna obecna cena to 5,70 zł, od początku lutego zapłacimy 6 zł.

Ceny biletów miesięcznych wzrosną średnio również o 5,53 proc.

Dla przykładu obecny koszt biletu miesięcznego na trasie Gdańsk Główny - Sopot to 80 zł, po podwyżce cena będzie wynosić 84 zł. Bilet miesięczny na trasie Gdańsk Główny - Gdynia Grabówek kosztuje dziś 116 zł, od początku lutego będzie kosztował 122 zł.

Ceny biletów kwartalnych wzrosną aż o 7,17 proc.

Bilet kwartalny na trasie Sopot - Gdańsk Główny kosztuje dziś 209 zł, po podwyżce kosztować będzie 224 zł. Bilet kwartalny na trasie Gdynia Główna - Gdańsk Politechnika to dziś koszt 270 zł, od początku lutego jego cena wzrośnie do 290 zł. Bilet kwartalny na trasie Gdynia Główna - Gdańsk Główny czy Gdynia Główna - Wejherowo kupimy dziś za 304 zł, po podwyżce zapłacimy 326 zł.

Bez zmian pozostaną ceny biletów promocyjnych

Dotyczy to m.in. biletu dobowego strefowego, biletu grupowego strefowego i biletu strefowego jednorazowego w granicach jednego miasta (Gdańska lub Gdyni), czyli tzw. biletu miejskiego.

SKM podkreśla też, że od 1 stycznia obowiązuje zniżka dla posiadaczy Karty Dużej Rodziny uprawniającej do zakupu biletów jednorazowych ze zniżką 37 proc. i biletów miesięcznych ze zniżką 49 proc.
http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Pod ... 86795.html
Awatar użytkownika
Zigi
Wygadany Lider
2865 postów
Wygadany Lider
Rejestracja: 17 lat temu

9 lat temu

Ciekawa strategia, biorąc pod uwagę istotny spadek cen paliw.
Marcin
Prawie Lider
519 postów
Prawie Lider
Rejestracja: 17 lat temu

9 lat temu

Generalnie, strategia skm jest dość jasna. 2 lata temu za legitymację zniżkową na bilety okresowe płaciłem 120 PLN, miałem 33% upust na wszystkie okresowe. Rok temu koszt legitymacji już 180 PLN i 30% zniżki a w tym roku 200 PLN i upust tylko na miesięczne. Kwartalne zniknęły z regulaminu. Stare ale bądź co bądź, wyremontowane składy i kuriozalnie zmniejszona ilość siedzeń, do tego jak włączy się nawiew to najpierw przez dobre kilka kilkanaście sekund wieje zimnym powietrzem po nogach połowy przedziału, potem dopiero ciepło. No i jakoś przed ostatnią zmianą rozkładu można było usiąść ok 6 rano (jeżdżę do Gdańska), teraz zawalone są pociągi, nawet te większe, przed liftingiem. Gdyby była alternatywa, nie zastanawiał bym się, ale nadal niestety samochód jest mało atrakcyjnym finansowo rozwiazaniem na takiej trasie. Wiec pozostaje...pomarudzić, godzić się z losem i bawić się w sardynki. Pozdrawiam z ...skm.

Wysłane z mojego GT-P5110 przy użyciu Tapatalk
Ryszard
Wygadany Lider
2272 postów
Wygadany Lider
Rejestracja: 17 lat temu

9 lat temu

Ja dostrzegam nieco inne wady niż Marcin, no może poza tą cenową Np. to, że w skm'kach maszyniści potrafią ok 8:00, gdy za oknem szaro, wyłączyć oświetlenie... a jakby nie było wiele osób umila sobie codzienne podróże lekturą
Albo też nie rozumiem tego, że w starych składach często grzejniki chodzą pełna parą, gdy za oknem np. 8 stopni, a pasażerowie muszą otwierać okno.
Tak czy siak... już 12 rok podróżuję SKM'ką, spędzając w niej obecnie po 2 h dziennie od pon. do pt., więc tak jak przedmówca muszę się przyzwyczaić.
vibra_bober
Forumowicz
78 postów
Forumowicz
Rejestracja: 13 lat temu

9 lat temu

No i właśnie w tym cały szkopuł...brak alternatywy. Też podróżuję codziennie do Gdańska i mam wrażenie, ze zmiany sa tylko na gorsze. Kolejki są coraz bardziej zawalone ludźmi, co roku podwyżki, legitymacja zniżkowa coraz mniej daje. Oczywiście jakość usług się nie poprawia. Najlepiej mają menele, którzy wygodnie sie rozsiądą na 4 miejscach bo nikt obok nie usiądzie, biletu im nikt nie sprawdzi, bo i po co... Jedyna szansa na poprawę to oddech konkurencji, np. jeśli Przewozy Regionalne zaczęły by puszczać składy w godzinach szczytu między głównymi stacjami to na pewno bym korzystał. Szybciej, wygodniej i podejrzewam, ze taniej by wyszło przy sensownej polityce cenowej, której brakuje w SKM. Inna sprawa, że Przewozy Regionalne mają być zsynchronizowane z PKM, co dodatkowo uatrakcyjniłoby tę opcje. Oczywiście wadą tego rozwiązania jest zatrzymywanie się tylko na stacjach z dworcami PKP...
Wicek
Wygadany Lider
2522 postów
Wygadany Lider
Rejestracja: 13 lat temu

9 lat temu

nie ma na to żadnej szansy
PR ani PKM nie będzie konkurencją dla SKM, dlatego, że wszystkich 3 właścicielem, albo współwłaścicielem jest Województwo Pomorskie... sami sobie konkurencji robić nie będą, a poza tym władze województwa mają nas (mieszkańców od Sopotu w naszym kierunku) w totalnym poważaniu
Romek
Lider Forumowicz
1394 postów
Lider Forumowicz
Rejestracja: 12 lat temu

9 lat temu

Ryszard pisze: Albo też nie rozumiem tego, że w starych składach często grzejniki chodzą pełna parą, gdy za oknem np. 8 stopni, a pasażerowie muszą otwierać okno.
Tak czy siak... już 12 rok podróżuję SKM'ką, spędzając w niej obecnie po 2 h dziennie od pon. do pt., więc tak jak przedmówca muszę się przyzwyczaić.
Ja sporo podróżuję od wielu lat (SKM też) Z ogrzewaniem w pociagach to jest jakas tajemnicza sprawa. Albo grzeją tak, że nie można wytrzymać, albo nie grzeją (zimą) też, że nie mozna wytrzymać. Sytuacj posredniej nie ma (na ogół) Podobnie z oknami. Trudno je otworzyć, a jesli sie juz uda, to potem trudno je zamknąć. To już chyba tak musi być. Tak było, tak jest, ale chyba tak byc nie musi...
Z drugiej strony jednak w powiedzeniu "Kolej to państwo w państwie" coś jest. Ustrój sie zmienił, rzady sie zmieniają, a tam w zasadzie bez zmian.

Tłok panujacy obecnie w kolejkach to mały pikuś z tym co sie działo wtedy, gdy wszystkie stocznie i porty pracowały na całego (może ktos pamięta) Gdy w Chylonii dobili pracownicy stoczni Marynarki Mojennej, to dosłownie nie było gdzie szpilki włożyć. No tak, ale teraz mamy XXI wiek w stoczniach i portach pracuje troszkę mniej ludzi....No i co? Jajco
Major
Prawie Lider
601 postów
Prawie Lider
Rejestracja: 11 lat temu

9 lat temu

Tak się składa Romek że ja pamiętam te czasy ... lata 80-90
Gdy pracowałem na terenie Portu Wojennego na Oksywiu faktycznie kursowała t.z. ,,bana,, czyli stary piętrus do Kościerzyny.
Zdarzało mi się często nim jechać po pracy do Chyloni, ale nie przepadałem za tym pociągiem, gdyż panował w nim strasznie ogromny tłok, ludzie nawet siedzieli na podłodze i na schodach.
no ale podróż była całkiem ciekawa, zwłaszcza w środku, no i ta zawrotna prędkość ... 40 km/h
ja jednak zdecydowanie wolałem jechać przegubowym Ikarusem nr.163 do pętli na Puckiej,
gdyż było dużo szybciej ... bo nie było wtedy jeszcze tylu korków.
Wicek
Wygadany Lider
2522 postów
Wygadany Lider
Rejestracja: 13 lat temu

9 lat temu

prawdopodobnie te dwa pociągi zrobi NEWAG - szkoda, że przez nieudolność pracowników SKM zamiast kasy z Unii na te pociągi pójdzie kasa z podwyżki biletów Bo niby po co Unijne pieniądze wydawać, jak zawsze można oskubać pasażerów
Newag wyprodukuje pociągi dla SKM? Jest tańszy od Pesy

Tylko dwóch producentów wystartowało w przetargu na dwa nowe pociągi SKM. To Pesa i Newag, przy czym korzystniejszą ofertę złożył Newag. Pojazdy gotowe mają być do marca przyszłego roku.

Szybka Kolej Miejska na zakup pojazdów chciała przeznaczyć ok. 40,5 mln zł. Nieco niższe oferty złożyli producenci taboru kolejowego. Newag chce za budowę dwóch pociągów 35 571 600 zł, zaś Pesa 36 039 000 zł. Obaj producenci zadeklarowali wysokość podłogi na poziomie 960 mm.

Wysokość podłogi nie jest bez znaczenia, ponieważ chodzi nie tylko o komfort wsiadania (na wysokości jak najbardziej zbliżonej do poziomu peronu), ale też o wybór konkretnej oferty. Podłoga decyduje o wyborze producenta w 20 proc., zaś cena w 80 proc.

Oficjalnie producenta pociągów poznamy za kilka dni, gdyż komisja przetargowa będzie jeszcze analizowała oferty pod kątem zgodności formalnych.

Otwarcie ofert w przetargu planowano pierwotnie na 29 grudnia 2014 r. Potem termin został przesunięty na 12 stycznia, a ostatecznie na 23 stycznia. Wydłużeniu uległ też termin realizacji nowych pociągów - z 30 października br. na 31 marca 2016 r. Przyczyną tych zmian były liczne pytania i wnioski o zmiany w zapisach przetargowych producentów taboru.

Ale zmiana terminów oznacza także, że kolejarze nie mogą już liczyć na środki unijne z perspektywy 2007-2013, gdyż te inwestycje muszą być rozliczone do końca 2015 r. Trójmiejska spółka chce więc pokryć zakup ze środków własnych, a następnie starać się o dofinansowanie zakupu z kolejnej perspektywy w ramach realizacji kolejnego, dużego projektu unowocześniania infrastruktury SKM.

Zgodnie z intencją kolejarzy, nowe pociągi mają być lepiej dostosowane do przewozów aglomeracyjnych. Jednostki o długości maksymalnie 90 metrów (jeden EZT typu EN57 ma długość niespełna 65 metrów) będą musiały być zdolne do przewozu co najmniej 359 osób na stojąco oraz co najmniej 144 na siedząco.

Wsiadanie do pociągu odbywać się ma przez 16 drzwi (po 8 na każdą stronę), a więc porównywalnie jak w krótszym E57, gdzie jest 6 drzwi na każdą stronę. Wejścia mają posiadać automatycznie wysuwany stopień, niwelujący przerwę między pociągiem a peronem.

W pociągach ma być gotowa infrastruktura dla uruchomienia dostępu do Internetu. Będą też gniazdka elektryczne, pozwalające na doładowanie telefonu czy laptopa. Wnętrze, objęte systemem monitoringu, będzie także klimatyzowane, a oprócz siedzisk mają być też przewidziane miejsca dla osób niepełnosprawnych na wózkach, miejsca pod rowery oraz jedną toaletę (z obiegiem zamkniętym, przystosowaną do potrzeb osób niepełnosprawnych).
http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/New ... 86731.html
Awatar użytkownika
Huherko
Lider Forumowicz
1790 postów
Lider Forumowicz
Rejestracja: 16 lat temu

9 lat temu

Wsiadanie do pociągu odbywać się ma przez 16 drzwi (po 8 na każdą stronę), a więc porównywalnie jak w krótszym E57, gdzie jest 6 drzwi na każdą stronę.
Skoro tak ładnie operują językiem branżowym, to napisaliby, że chodzi o pociągi typu EN71.

EN71:
Długość całkowita: 86 840 mm
Liczba miejsc siedzących : 264
Liczba miejsc stojących: 624
W pociągach ma być gotowa infrastruktura dla uruchomienia dostępu do Internetu. Będą też gniazdka elektryczne, pozwalające na doładowanie telefonu czy laptopa.
Internet to rozumiem, bo czasami jak się jedzie to mozna sprawdzić jakiś inny rozkład, maila czy looknąć na e-reda.pl, ale gniazdka to dla mnie trochę dziwny pomysł, bo to nie jest 3 godzinna podróż że może nam laptop paść, podróże są wg mnie zbyt krótkie żeby się rozkładać z laptopem a potem zbierać manele z powrotem do torby, to samo z komórka - raczej mało z nas nosi w kieszeni ładowarkę, bo akurat w pociągu może nam telefon umrzeć
Jam jest Huher - pierwsza maruda redzka ...
Marcin
Prawie Lider
519 postów
Prawie Lider
Rejestracja: 17 lat temu

9 lat temu

Ja jadę codziennie godzinę w jedną stronę, bardzo dużo ludzi dojeżdża z Lęborka do Gdyni, a nawet Gdańska ( u mnie w firmie przynajmniej 5 osób), Rumi, Redy na PG itd. Dla nich wyciągnięcie laptopika może się opłacać... choć gniazdka to moim zdaniem przesada, za którą oczywiscie zaplacimy w biletach. Niestety, póki co to jest mimo wszystko dużo tansza opcja dojazdu do pracy niż auto.

Wysłane z mojego GT-P5110 przy użyciu Tapatalk
Wicek
Wygadany Lider
2522 postów
Wygadany Lider
Rejestracja: 13 lat temu

9 lat temu

wszystko wskazuje na to, że będziemy jeździć pociągami Impuls (o ile będziemy mieli szczęście, bo takie będą całe dwa )
Nowe pociągi SKM. Zobacz, jaki "Impuls" trafi z Nowego Sącza na trójmiejskie tory

Nowosądecki Newag, który wygrał przetarg na dostarczenie spółce PKP SKM w Trójmieście dwóch fabrycznie nowych składów, zamierza w przyszłym roku dostarczyć pociągi do eksploatacji.
Przetarg na dostawę dwóch czteroczłonowych pociągów do obsługi ruchu aglomeracyjnego został ogłoszony pod koniec listopada zeszłego roku. Poza samymi pojazdami zamówienie objęło także pakiet pozderzeniowy (naprawczy) oraz szkolenia z zakresu obsługi, budowy oraz utrzymania w eksploatacji nowych składów.

Do przetargu zgłosiły się dwa przedsiębiorstwa - Newag z Nowego Sącza i Pesa z Bydgoszczy. Kryteriami wyznaczonymi przez zamawiającego były cena (80 procent) oraz wysokość podłogi (20 proc.). Jako że obie firmy w swoich ofertach uwzględniły wymaganą wysokość (960 milimetrów), o wyborze zadecydowała cena. Całą usługę Newag wycenił na kwotę 35 571 600 złotych brutto. Pesa zaoferowała dostarczenie pociągów za kwotę większą o ok. 0,5 miliona złotych - 36 039 000 złotych brutto. W tej sytuacji zwycięzca przetargu był już praktycznie znany w momencie otwarcia ofert.

Pociągi - Elektroniczne Zespoły Trakcyjne Impuls- które dostarczy w przyszłym roku nowosądeckie przedsiębiorstwo, będą długie na 75 m. W swoim wnętrzu posiadać będą 144 miejsca siedzące i 359 stojących (przy założeniu 5 osób stojących na metr kwadratowy). Przy każdym członie składu ma znaleźć się czworo drzwi.

- Pod względem pojemności i wielkości pociągi są porównywalne do tych, które aktualnie kursują na naszej linii - opisuje Marcin Głuszek, dyrektor marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście SA. - Będą to jednak również zdecydowanie najnowocześniejsze składy w naszym taborze i liczymy, że będą służyć pasażerom na linii SKM przez długie lata.

Podłogi w składzie będą miały wymaganą w przetargu wysokość, dokładnie 960 mm, co było podyktowane wysokością większości peronów na linii SKM. Ponadto, zgodnie z życzeniem spółki, pociągi będą miały wysuwany stopień, który będzie niwelować lukę pomiędzy taborem a peronem. Co ciekawe, schodek ma dostosowywać się automatycznie do wysokości peronu.

- Jest to stosunkowo drogie rozwiązanie, jednak w przypadku linii SKM było potrzebne - tłumaczy Głuszek. - Perony w Słupsku czy w Tczewie mają inną wysokość od tych na stacjach trójmiejskich, stąd potrzeba pewnej elastyczności.

Osoby niepełnosprawne mogą liczyć na rampę ułatwiającą wsiadanie i wysiadanie.
- Dodatkowo w środku znajdziemy to, do czego już przyzwyczailiśmy naszych podróżnych: szerokie pozbawione ścianek działowych wnętrza, monitoring, audiowizualny system informacji pasażerskiej oraz nowy typ drzwi tak zwanych odskokowo-przesuwnych, które są bardziej niezawodne od obecnie stosowanych i lepiej znoszą na przykład warunki zimowe - zapowiada Marcin Głuszek.

Firma Newag przedstawia swoje składy EZT Impuls jako "jedne z najnowocześniejszych tego typu pojazdów szynowych w Polsce". Na komfort podróży mają wpływać ciche, klimatyzowane wnętrza, ergonomiczne fotele, internet i gniazdka elektryczne. Według zapewnień producenta, nowe składy SKM-ki będą ekonomiczne i bezpieczne.

Podczas hamowania pociąg oddaje energię do sieci trakcyjnej, co ma swoje odzwierciedlenie w niskim zużyciu energii elektrycznej. Wnętrze pojazdu będzie objęte monitoringiem, a kontakt z obsługą pociągu będzie możliwy poprzez przez tzw. interkom. EZT Impuls spełnia rygorystyczne europejskie normy zderzeniowe i wytrzymałościowe. Jego prędkość eksploatacyjna to 160 kilometrów na godzinę.

Umowa z Newagiem zostanie podpisana w ciągu miesiąca.
http://reda.naszemiasto.pl/artykul/nowe ... id,tm.html
Załączniki
skm.jpg
http://reda.naszemiasto.pl/artykul/nowe-pociagi-skm-zobacz-jaki-impuls-trafi-z-nowego-sacza-na,3270127,art,t,id,tm.html
Wicek
Wygadany Lider
2522 postów
Wygadany Lider
Rejestracja: 13 lat temu

9 lat temu

no i podpisali umowę (SKM z Newagiem) na dostawę DWÓCH nowych pociągów.

I tak oto na początku 2016 roku SKM będzie miała pierwsze pociągi z Klimatyzacją... Wprawdzie tylko dwa (to jakieś 3 % taboru) ale i tak wielkie brawa, że się w końcu przełamali, bo jeszcze rok temu tłumaczyli, ze klimatyzacja w SKM nie ma sensu, bo się nie sprawdzi

http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Umo ... 88833.html
Major
Prawie Lider
601 postów
Prawie Lider
Rejestracja: 11 lat temu

9 lat temu

Jaki kolor nowych SKM- ek ?
Już teraz czytelnicy portalu Trójmiasto.pl mogą dać rekomendacje, jak powinny wygląd pociągi.
Do wyboru mamy cztery wersje kolorystycze
Głosowanie trwa !

http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Wyb ... 88903.html
ODPOWIEDZ