Warsztat samochodowy Reda zaprasza
Tanie i solidne stoły rozkładane i krzesła w w PomorskieMeble.pl
/informacja w sprawie ogłoszeń drobnych: admin@e-reda.pl/

Dworzec w Redzie

Reda i osiedla: Betlejem, Buczka, Ciechocino, Marianowo, Moście Błota, Pieleszewo, Przy Młynie, Reda Park, Rekowo Dolne...
Wicek
Wygadany Lider
2522 postów
Wygadany Lider
Rejestracja: 13 lat temu

3 lat temu

a żeby odświeżyć trochę wątek to napiszę plotki, plany, warianty zwał jak zwał :)

jedna plotka jest taka, że

w ramach modernizacji linii kolejowej Gdynia Chylonia - Słupsk, PKP przy współpracy z miastem zbudują drugie wejście na peron 2 w Redzie. Drugi tunel będzie na wysokości wjazdu na parking. i jak dla mnie to jest super informacja.

druga sprawa jest taka, że

jednym z wariantów kolei na północ Gdyni (Obłuże, Kosakowo, Oksywie) niespodziewanie stał się wariant zakładający, że pociągi z Redy pojadą do Rumi tam odbiją w lewo na nowy przystanek Rumia Zachód (okolice Hutniczej) dalej pojadą na Pogórze Dolne, Obłuże i z Obłuża pojadą na Grabówek, a z Grabówka już normalnie do Gdyni (czyli zamiast przez Janowo, Cisową i Chylonię, pociągi pojechałyby przez Rumię Zachód, Pogórze i Obłuże)...

Wariant wydaje się bardzo mało prawdopodobny i nie wszystkie pociągi jechałyby od nas przez Obłuże. Wariant zakłada, że będą dwie nitki SKM - jedna przez Obłuże (to chyba PKM), druga przez Chylonię (tradycyjne SKM) - dołączyłem mapkę z gazety wyborczej i fragment artykułu.
...Wariant W4, tak jak wariant W3, zakłada, że pociągi do północnych dzielnic Gdyni jechałyby zarówno z linii PKM, jak i SKM. Wpięcie nastąpiłoby jednak w innym miejscu. Wariant W4 jest już zupełnie nowym pomysłem na włączenie północnej części Gdyni do systemu kolei aglomeracyjnej. Jako jedyny nie zakłada ślepo kończącej się odnogi, lecz rozdzielenie ruchu SKM na głównym ciągu w kierunku Wejherowa na dwie nitki. Pierwszą byłaby istniejąca linia SKM przez Chylonię, a drugą – nowa, dwutorowa linia, która zaczynałaby się na wysokości przystanku Gdynia Grabówek, gdzie powstałby nowy peron. Tutaj też pociągi jadące w kierunku Karwin wjeżdżałyby na tory dalekobieżne. Dzięki temu nie trzeba byłoby budować wielopoziomowego węzła Wzgórze św. Maksymiliana. Następnie linia prowadziłaby wzdłuż estakady, aż do Obłuża, gdzie powstałby przystanek Gdynia Terminal Promowy. Następnie w wariancie W4A włączałby się w linię 228, gdzie znalazłby się przystanek Gdynia Pogórze.

W tym wariancie linia dalej zostałaby poprowadzona do Rumi, gdzie ponownie połączyłaby się z linią SKM. W Rumi powstałby też nowy przystanek w okolicach wiaduktu kolejowego nad ul. Hutniczą...
więcej https://trojmiasto.wyborcza.pl/trojmias ... gdyni.html
Załączniki
Kolej-do-polnocnych-dzielnic-Gdyni.jpg
https://trojmiasto.wyborcza.pl/trojmiasto/7,35612,26403161,cztery-warianty-kolei-do-polnocnych-dzielnic-gdyni.html
Awatar użytkownika
Huherko
Lider Forumowicz
1790 postów
Lider Forumowicz
Rejestracja: 16 lat temu

3 lat temu

Noo, wow. Jak to wyjdzie, to jedyne co będę w stanie, to zacytować pana Siarę: "Mają rozmach sk...."
Jam jest Huher - pierwsza maruda redzka ...
szymus127
Znam to forum
84 postów
Znam to forum
Rejestracja: 5 lat temu

3 lat temu

a jakieś wieści na temat ewetualnej budowy przystanku Reda Ciechocino ?
Awatar użytkownika
Zigi
Wygadany Lider
2865 postów
Wygadany Lider
Rejestracja: 17 lat temu

3 lat temu

Wow, taka kolejna nitka kolejki w kierunku Hutniczej i potem do Obłuża to byłaby świetna sprawa.
Wicek
Wygadany Lider
2522 postów
Wygadany Lider
Rejestracja: 13 lat temu

3 lat temu

szymus127 pisze:
3 lat temu
a jakieś wieści na temat ewetualnej budowy przystanku Reda Ciechocino ?
W tej kwestii nic się nie zmieniło :)
Tak jak pisałem w temacie viewtopic.php?f=22&t=7690&p=76216&hilit=hel#p76216 do końca tego roku ma powstać analiza, czy taki przystanek jest zasadny.

Na tę analizę czekają też władze województwa bo to wstrzymuje ich z zakupem taboru.

Inna sprawa, że nie wiadomo, czy miasto robi cokolwiek, żeby lobbować w PKP za tą inwestycją... czy po prostu czekają na prezent od PKP.

Na pewno taki przystanek byłby dużym ułatwieniem dla okolicznych mieszkańców. Czas dojazdu do Gdyni Głównej w około 20 minut byłby naprawdę dużą konkurencją dla samochodu.

Może warto zapytać lokalnych radnych czy interesują się tematem? :P
Zigi pisze:
3 lat temu
Wow, taka kolejna nitka kolejki w kierunku Hutniczej i potem do Obłuża to byłaby świetna sprawa.
a jak jeszcze ta druga linia miałaby być linią PKM na co wskazuje opis to w ogóle byłoby pięknie. Bezpośrednie połączenie z lotniskiem byłoby równie atrakcyjne co z Obłużem :)

Ale obawiam się, że ten wariant jest mało realny. Jego koszt szacuje się na około 2 miliardy... i jak dwa i pół raza droższy niż najtańsza opcja - starą trasą Chylonia - Oksywie.
narek
Prawie Lider
574 postów
Prawie Lider
Rejestracja: 17 lat temu

3 lat temu

Z całym szacunkiem ale to science-fiction plus mision imposible. My nie możemy zakończyć kupna kilku nowych skm a tu taaaakie plany, to nie japonia ani Korea...
Major
Prawie Lider
601 postów
Prawie Lider
Rejestracja: 11 lat temu

3 lat temu

Wicek pisze:
3 lat temu
Może warto zapytać lokalnych radnych czy interesują się tematem
jestem przekonany że nasi redzcy radni nie interesują się tematem związanym z budową przystanku Reda Ciechocino.
Od ponad roku na żadnych Sesjach Rady Miasta nie poruszano tematu z kolejnictwem, Radni na obradach nie zadają żadnych zapytań i nie było wolnych wniosków kwestii przyszłości modernizacji lub budowy infrastruktury kolejowej w naszym mieście.
Ucichła sprawa budowy nowego przystanku SKM Reda Centrum, oraz przystanku PLK Reda Ciechocino.
Ale to nie wina naszych władz, u których teź nie znajdziemy odpowiedzi.
Wicek
Wygadany Lider
2522 postów
Wygadany Lider
Rejestracja: 13 lat temu

3 lat temu

narek pisze:
3 lat temu
Z całym szacunkiem ale to science-fiction plus mision imposible. My nie możemy zakończyć kupna kilku nowych skm a tu taaaakie plany, to nie japonia ani Korea...
też tak uważam, Myślę, że większość z nas jak nie wszyscy jesteśmy przekonani, że to nie powstanie. Jak wrzucałem informację to od razu napisałem, że ten wariant jest mało prawdopodobny, ale warto było zauważyć, że taki wariant powstał - dlatego dyskutujemy :).

Choć akurat z kupnem nowych SKM bym tego nie porównywał.
Lepszym przykładem byłaby budowa PKM od Gdańska Wrzeszcza do Gdańska Osowa. Tyle, że koszt PKM to 1,1 miliarda z tego ponad 600 milionów z Unii i magnes lotnisko... a tu mówimy o 2 miliardach i nie ma magnesu w postaci lotniska... :P a przynajmniej czynnego lotniska :P
Major pisze: jestem przekonany że nasi redzcy radni nie interesują się tematem związanym z budową przystanku Reda Ciechocino.
Od ponad roku na żadnych Sesjach Rady Miasta nie poruszano tematu z kolejnictwem, Radni na obradach nie zadają żadnych zapytań i nie było wolnych wniosków kwestii przyszłości modernizacji lub budowy infrastruktury kolejowej w naszym mieście.
Ucichła sprawa budowy nowego przystanku SKM Reda Centrum, oraz przystanku PLK Reda Ciechocino.
Ale to nie wina naszych władz, u których teź nie znajdziemy odpowiedzi.
chyba nie zrozumiałem dlaczego to "nie wina naszych władz", że "radni nie interesują się tematem związanym z budową przystanku Reda Ciechocino"...

jak to nie wina radnych/władz to czyja to wina?
Mi się wydaje, że Radni/władze to powinni żyć na bieżąco tym co się w mieście dzieje i powinni naciskać na każdą możliwość rozwoju miasta... inaczej po co się pchali do Rady/władzy?
narek
Prawie Lider
574 postów
Prawie Lider
Rejestracja: 17 lat temu

3 lat temu

Nie macie wrażenia że z SKM co jakiś czas pojawiają się takie "kaczki dziennikarskie? A to właśnie teraz rozbudowa nierealnych wariantów a to rozbudowa SKM o południowe dzielnice Gdańska i widziałem też plany rozbudowy linii na Wiczlino i Chwarzno w Gdyni. Również zakup tych kilku składów SKM to już chyba trzeba rozważać w tej kategorii . plus budowy kolejnych dworców. Teraz jak kasa z Unii jest wątpliwa a samorządy dostaną po budżetach to mamy pozamiatane na przynajmniej kilka lat. Jeżdżę codziennie SKM i zastanawiam się jak te długo te odnawiane trupy jeszcze pociągną ... jak to będzie wyglądało za kilka, kilkanaście lat. Ok dworce w części wyremontują, ale w tory nie ma żadnych inwestycji , w pojazdy może trochę , kwestia odświeżania... co to dalej będzie . Już teraz część SKM ma problemy a to drzwi nieczynne a to nie mogą się zamknąć, a to podmiana składu... Coś mi się wydaje, że nie rozpoczną modernizacji linii kolejowej Rumia - Słupsk, bo za co ? Nie ma takiego budżetu a wobec tego nie będzie nowych dworców w Redzie
Major
Prawie Lider
601 postów
Prawie Lider
Rejestracja: 11 lat temu

3 lat temu

Całkowicie zgadzam się co napisał narek, mam identyczne zdania.

Ciągle piszą w portalach o wielkich planowanych inwestycjach, jak tu podstawa czyli tabor SKM jest już w rozsypce.
Ten plan linii kolejowej z Redy przez Rumię Zachód - Pogórze Dolne - Obłuże Górne - Pierwoszyno - Kosakowo to jakaś kosmiczna wizja ... już widzę to jak ludzie porzucają samochody i przesiadają się do pociągów.
Wicek pisze:
3 lat temu
jak to nie wina radnych/władz to czyja to wina?
Mi się wydaje, że Radni/władze to powinni żyć na bieżąco tym co się w mieście dzieje i powinni naciskać na każdą możliwość rozwoju miasta... inaczej po co się pchali do Rady/władzy?
Z tym się zgodzę że muszą naciskać na lepszy rozwój miasta i jest to bezdyskusyjne, i wcale nie bronię władz Redy,
trochę źle mnie zrozumiałeś Wicek,
bo ja patrzę na to tak z drugiej strony a mianowicie ... co taki Burmistrz ma odpowiedzieć radnym lub mieszkańcom w przypadku takiego pytania:
- kiedy ruszy budowa peronu Reda Centrum i budowa dodatkowych torów na linii 202 Rumia - Słupsk ?
to z góry wiadomo że Burmistrz rozłoży ręce,
bo wiemy że większość dyspozycji o inwestycjach kolejowych idzie z "góry" w raz z pieniędzmi które są kluczowe.
W zeszłym roku pamiętamy, już była radość Samorządowców bo wywalczono środki na rozbudowę linii 202 która niebawem miała się zacząć. A tu czar prysł bo okazało się że pieniądze (powiedzmy nasze) poszły na inwestycje drogowe i kolejowe w porcie. Niestety widzimy że rządowe dyspozyzje są często zadziwiające.
I druga planowana inwestycja czyli modernizacji linii kolejowa 213 z Redy do Helu w tym peron co pytał Szymus
i tu właśnie nie wiem, czy to jest w gestii Urzędy Marszałkowskiego czy Państwa,
jeśli w rękach Państwa no to może trwać podobnie długo jak z linią 202, a gdy w rękach Marszałka to wydaje się że sprawa łatwiejsza żeby Burmistrz bardziej ją wywalczył.

Ogólnie presje Samorządów na inwestycje finansowane przez Państwo to czasami takie pchanie głazu pod górę ... przykładem jest OPAT o który między innymi Reda bardzo mocno walczyła ... 12 lat i nic.
Wicek
Wygadany Lider
2522 postów
Wygadany Lider
Rejestracja: 13 lat temu

3 lat temu

ale ja nie wymagam od Radnych, żeby oni atakowali Burmistrza.
Wręcz przeciwnie, dla mnie Radni i Burmistrz powinni razem jeździć, dzwonić, pisać do takich instytucji jak PKP czy ministerstwo.
Ci ludzie powinni naciskać gdzie się da, żeby Redzie coś skapnęło ze stołu.
Tak robią m.in. sąsiednie samorządy.

Moim zdaniem powinno to wyglądać tak.
Radni piszą interpelacje do Burmistrza czy i kiedy będzie przystanek Reda Ciechocino, Burmistrz wyciąga segregator i pokazuje w sierpniu wysłaliśmy pismo do PKP PLK, we wrześniu dostaliśmy odpowiedź, że ministerstwo nie chce dać kasy, więc w październiku wysłaliśmy pytanie do ministra i poprosiliśmy o wsparcie lokalnych posłów i senatorów, w listopadzie dostaliśmy odpowiedź... itd.

Siedzieć w fotelu i mówić... no minister nie chce dać bo nas nie lubi to ja też mogę :) Nie trzeba do tego być radnym... dla mnie ludzie w Radzie Miasta powinni być pasjonatami tego miasta, a nie zachowywać się jak urzędnik na etacie.
narek
Prawie Lider
574 postów
Prawie Lider
Rejestracja: 17 lat temu

3 lat temu

dobrze by było "odświeżyć" radnych, potrzebne jest świeże inne spojrzenie; na tym forum jest też kilka osób aktywistów może warto? sam się zastanawiam
Niestety do wyborów daleko, na pewno też radni się uaktywnią przed.... wtedy sobie przypomną
Robin
Częsty Bywalec
464 postów
Częsty Bywalec
Rejestracja: 12 lat temu

3 lat temu

Trzeba realnie spojrzeć na sprawy. Jeśli miasto nie ma siły przebicia, znajomości, mieszkańców na stanowiskach, czy instytucji na swoim terenie - trudno jest o przepychanie takich spraw. Przykładem jest Wejherowo. Mają na swoim terenie różne instytucje np. drogowe i ich dbałość o drogi wojewódzkie i powiatowe wygląda zupełnie inaczej niż w Redzie czy Rumi.
cli1
Znam to forum
134 postów
Znam to forum
Rejestracja: 13 lat temu

3 lat temu

a tu trochę większe mapki są do pobrania konsultacje-pkm-gdynia-kosakowo.pl/
Major
Prawie Lider
601 postów
Prawie Lider
Rejestracja: 11 lat temu

2 lat temu

Turystyka Kolejowa po raz kolejny realizuje przejazdy pociągami retro również na Kaszubach w 2021 r.
Tym razem nie będzie to typowy stary parowóz z wagonami retro z buchajacą parą, czarnym dymem i charakterystyczną gwizdem, tylko będzie to stara lokomotywa spalinowa SU 45 z zestawem wagonów, czyli cały pociąg przypominający raczej lata PRL.
Pociąg "Foka" relacji Gdynia - Hel - Gdynia, odjazd z Gdyni 5 czerwca (sobota) godz.13.00 i przejazd przez Redę ok.godz.13.15
i wracając ok.godz.19.00
Przejazd pociągu przez stację Reda w godzinach oczywiście orientacyjnych, pierwszeństwo mają pociągi dalekobieżne i SKM.

https://www.turkol.pl/index.php?option= ... &Itemid=35
Załączniki
640px_turkol_SU45.png
640px_turkol_SU45.png (223,2 KiB) Przejrzano 9634 razy
ODPOWIEDZ