Warsztat samochodowy Reda zaprasza
Tanie i solidne stoły rozkładane i krzesła w w PomorskieMeble.pl
/informacja w sprawie ogłoszeń drobnych: admin@e-reda.pl/

Mocny dzwon na Leśnej

Reda i osiedla: Betlejem, Buczka, Ciechocino, Marianowo, Moście Błota, Pieleszewo, Przy Młynie, Reda Park, Rekowo Dolne...
Romek
Lider Forumowicz
1394 postów
Lider Forumowicz
Rejestracja: 12 lat temu

7 lat temu

HAns pisze:
z okolic przedszola, w dol sciezka rowerowa do 3maja i pozniej chodnikiem za salkami katechetycznymi...
Tam jest ścieżka rowerowa? Z tego co się orientuję, to w tamtej okolicy ścieżek rowerowych brak.
Awatar użytkownika
RECIECH
Prawie Lider
664 postów
Prawie Lider
Rejestracja: 11 lat temu

7 lat temu

Salamandra pisze:
kapelusznik pisze: moja atrakcyjność - aczkolwiek niezaprzeczalna - nie ma tu nic do rzeczy.

to musiało zaboleć
Awatar użytkownika
Salamandra
Lider Forumowicz
1976 postów
Lider Forumowicz
Rejestracja: 13 lat temu

7 lat temu

RECIECH pisze:
Salamandra pisze:
kapelusznik pisze: moja atrakcyjność - aczkolwiek niezaprzeczalna - nie ma tu nic do rzeczy.

to musiało zaboleć
Raczej zażenowało, że dorosły (chyba) człowiek ucieka się do tego typu "argumentów".
Awatar użytkownika
RECIECH
Prawie Lider
664 postów
Prawie Lider
Rejestracja: 11 lat temu

7 lat temu

Raczej zażenowało, że dorosły (chyba) człowiek ucieka się do tego typu "argumentów".


ale ja miałem na myśli to, że Twoja dowcipna riposta zapewne poszła w pięty kapelusznika

przy czym zgadzam się z nim, że jeżdżą tam jak debile i potencjalni mordercy - kwestią czasu jest tylko kiedy ktoś zostanie przez tych debili zdmuchnięty z chodnika
kapelusznik
Bywalec
183 postów
Bywalec
Rejestracja: 11 lat temu

7 lat temu

Salamandra pisze:
kapelusznik pisze:
No dobra, podpowiem. ZACZYNAJĄ? To manewr wyprzedzania można przeprowadzać na przejściu dla pieszych, skrzyżowaniu, podwójnej ciągłej itd., jeśli zacznie się go wcześniej?
Ty teraz tak serio?
To powiedz mi co robisz w sytuacji, gdy zacząłeś wyprzedzać, jedziesz lewą stroną jezdni i w momencie gdy chcesz już zjechać na prawo widzisz, że zaczęła się linia podwójna ciągła? Rozumiem, że kontynuujesz jazdę lewą stroną?
A może masz dar przewidywania podczas jazdy, że za kilkaset metrów zacznie się linia podwójna ciągła? Jakbyś się dobrze przyjrzał, to na filmie widać, że nie ma tam nawet linii ostrzegawczej.

BTW - o skrzyżowaniach, przejściach dla pieszych sam sobie dopisałeś, więc nie będę się odnosić do tych absurdów. Podobnie jak do uwagi nt. nieznajomości przepisów. Jak widać znam je wystarczająco dobrze i moja atrakcyjność - aczkolwiek niezaprzeczalna - nie ma tu nic do rzeczy.
O matko... Jeśli tu są policjanci drogówki, to właśnie spadli z krzeseł

1. Nie mam daru przewidywania, mam oczy Manewr wyprzedzania możesz zacząć tylko i wyłącznie wtedy, gdy wiesz, że możesz go bezpiecznie i zgodnie z przepisami ZAKOŃCZYĆ.
2. Jeśli nie wiesz, jak dalej wygląda droga - nie wyprzedzasz. Tak mówią przepisy, ale też zdrowy rozsądek.
3. Nie ma linii ostrzegawczej? Bo być nie musi Ale jest znak A-15 (też go być nie musi), a poza tym ukształtowanie terenu sprawia, że wszyscy doskonale widzą podwójną ciągłą (z obu kierunków). A jak nie widzą, to nie mogą wyprzedzać.
4. Możemy się tak umówić, że Ty tam zaczniesz wyprzedzanie, ja nagram, zgłoszę gdzie trzeba, a potem jak wygrasz w sądzie z powyższą argumentacją, to zwracam wszystkie koszty i dostajesz 10 tysi za stracony czas. A jak przegrasz, to wpłacasz 2 tysie, na fundację poszkodowanych przez kierowców "znających przepisy". Wchodzisz?

Ps. kodeks warto czasem poczytać:
Nie stosowanie się do znaku P-4 „linia podwójna ciągła” 5 pkt, 200 zł. Wyprzedzanie z podaną przez Ciebie argumentacją (czyli przyznanie się do winy) 5 pkt. i 250 zł - za brak upewnienia się czy możesz zakończyć manewr zgodnie z przepisami - to wszystko jest w przepisach, które rzekomo znasz.

Ps. 2. P-4 to jest podwójna linia ciągła, której po prostu nie możesz przekroczyć, a nie wymyślać sobie do tego ideologię.

Ale mi poszło w pięty
Awatar użytkownika
Salamandra
Lider Forumowicz
1976 postów
Lider Forumowicz
Rejestracja: 13 lat temu

7 lat temu

RECIECH pisze:Raczej zażenowało, że dorosły (chyba) człowiek ucieka się do tego typu "argumentów".


ale ja miałem na myśli to, że Twoja dowcipna riposta zapewne poszła w pięty kapelusznika

przy czym zgadzam się z nim, że jeżdżą tam jak debile i potencjalni mordercy - kwestią czasu jest tylko kiedy ktoś zostanie przez tych debili zdmuchnięty z chodnika
A to opacznie Cię zrozumiałam w takim razie
Co do tematu - też się zgadzam, że jeżdżą tam jak wariaci, ale chodziło mi tylko i wyłącznie o manipulację faktami. Nikt na filmie nie zaczął wyprzedzać w miejscu niedozwolonym i na podwójnej ciągłej, a tak to wynikało z komentarza.
Awatar użytkownika
Salamandra
Lider Forumowicz
1976 postów
Lider Forumowicz
Rejestracja: 13 lat temu

7 lat temu

1. Nie mam daru przewidywania, mam oczy
Widzące znaki poziome na drodze 500 metrów wprzód, gdy jeszcze do tego przed Tobą jadą samochody? Gratuluję wzroku. Jeśli są tu lekarze okuliści to zapewne jeszcze nie podnieśli się z podłogi.
Manewr wyprzedzania możesz zacząć tylko i wyłącznie wtedy, gdy wiesz, że możesz go bezpiecznie i zgodnie z przepisami ZAKOŃCZYĆ.
Nie odpowiedziałeś mi na pytanie. Co robisz w sytuacji, gdy zaczynasz wyprzedzać zgodnie z przepisami, ale okazuje się, że powrót na swój pas "uniemożliwia" podwójna ciągła. Jedziesz dalej lewym pasem?
Ale kogo jak się właściwie pytam - gościa, który jeździ ZAWSZE 50km/h, więc manewru wyprzedzania nie wykonał pewnie jeszcze ani razu w życiu. I piszę to bez szydery, po prostu stwierdzam fakty.
2. Jeśli nie wiesz, jak dalej wygląda droga - nie wyprzedzasz. Tak mówią przepisy, ale też zdrowy rozsądek.
Jak wyżej. Wiem jak wygląda droga. Ale jeżdżę na tyle długo (i obawiam się, że znacznie dłużej i więcej niż Ty), że wiem również, że sytuacja na drodze może się zmieniać dynamicznie i niezależnie ode mnie.
3. Nie ma linii ostrzegawczej? Bo być nie musi


A gdzie piszę, że musi? Właśnie dlatego, że jej nie ma nikt nie jest w stanie przewidzieć, że za kilkadziesiąt/set metrów zacznie się linia podwójna ciągła.
A jak nie widzą, to nie mogą wyprzedzać.
Serio? Ty jak nie widzisz linii ciągłej kilkaset metrów przed Tobą, ale sytuacja całkowicie pozwala Ci na komfortowe i legalne wyprzedzenie samochodu, to nie wyprzedzasz tak na wszelki wypadek? Nie wiem czy się śmiać czy płakać.
4. Możemy się tak umówić, że Ty tam zaczniesz wyprzedzanie, ja nagram, zgłoszę gdzie trzeba, a potem jak wygrasz w sądzie z powyższą argumentacją, to zwracam wszystkie koszty i dostajesz 10 tysi za stracony czas. A jak przegrasz, to wpłacasz 2 tysie, na fundację poszkodowanych przez kierowców "znających przepisy". Wchodzisz?
Najpierw wpłać mi kaucję gwarancyjną w wysokości tych 10 tys. a potem możemy pogadać o zakładach.
Ps. kodeks warto czasem poczytać:
Nie stosowanie się do znaku P-4 „linia podwójna ciągła” 5 pkt, 200 zł.
Ręce mi właśnie opadły
Od kilku postów tłumaczę, że nikt nie wyprzedzał na podwójnej ciągłej, a Ty swoje.
Ps. 2. P-4 to jest podwójna linia ciągła, której po prostu nie możesz przekroczyć, a nie wymyślać sobie do tego ideologię.
Więc jak rozumiem, jeśli wyprzedzając samochód napotkasz jednak podwójną ciągłą w momencie zamiaru zjechania na prawą stronę to chcąc pozostać w zgodnie z przepisami kontynuujesz jazdę lewym pasem.
Nie mam więcej pytań.
kapelusznik
Bywalec
183 postów
Bywalec
Rejestracja: 11 lat temu

7 lat temu

I naprawdę nigdzie nie zajrzałaś? Nawet do internetu??? Taka pewna jesteś, że wiesz, bo tak Ci się wydaje?

Pomogę

http://e-prawnik.pl/porady-prawne/prawo ... aglej.html
Awatar użytkownika
RECIECH
Prawie Lider
664 postów
Prawie Lider
Rejestracja: 11 lat temu

7 lat temu

kapelusznik pisze:
Salamandra pisze:
kapelusznik pisze:
No dobra, podpowiem. ZACZYNAJĄ? To manewr wyprzedzania można przeprowadzać na przejściu dla pieszych, skrzyżowaniu, podwójnej ciągłej itd., jeśli zacznie się go wcześniej?
Ty teraz tak serio?
To powiedz mi co robisz w sytuacji, gdy zacząłeś wyprzedzać, jedziesz lewą stroną jezdni i w momencie gdy chcesz już zjechać na prawo widzisz, że zaczęła się linia podwójna ciągła? Rozumiem, że kontynuujesz jazdę lewą stroną?
A może masz dar przewidywania podczas jazdy, że za kilkaset metrów zacznie się linia podwójna ciągła? Jakbyś się dobrze przyjrzał, to na filmie widać, że nie ma tam nawet linii ostrzegawczej.

BTW - o skrzyżowaniach, przejściach dla pieszych sam sobie dopisałeś, więc nie będę się odnosić do tych absurdów. Podobnie jak do uwagi nt. nieznajomości przepisów. Jak widać znam je wystarczająco dobrze i moja atrakcyjność - aczkolwiek niezaprzeczalna - nie ma tu nic do rzeczy.
O matko... Jeśli tu są policjanci drogówki, to właśnie spadli z krzeseł

1. Nie mam daru przewidywania, mam oczy Manewr wyprzedzania możesz zacząć tylko i wyłącznie wtedy, gdy wiesz, że możesz go bezpiecznie i zgodnie z przepisami ZAKOŃCZYĆ.
2. Jeśli nie wiesz, jak dalej wygląda droga - nie wyprzedzasz. Tak mówią przepisy, ale też zdrowy rozsądek.
3. Nie ma linii ostrzegawczej? Bo być nie musi Ale jest znak A-15 (też go by

ć nie musi), a poza tym ukształtowanie terenu sprawia, że wszyscy doskonale widzą podwójną ciągłą (z obu kierunków). A jak nie widzą, to nie mogą wyprzedzać.
4. Możemy się tak umówić, że Ty tam zaczniesz wyprzedzanie, ja nagram, zgłoszę gdzie trzeba, a potem jak wygrasz w sądzie z powyższą argumentacją, to zwracam wszystkie koszty i dostajesz 10 tysi za stracony czas. A jak przegrasz, to wpłacasz 2 tysie, na fundację poszkodowanych przez kierowców "znających przepisy". Wchodzisz?

Ps. kodeks warto czasem poczytać:
Nie stosowanie się do znaku P-4 „linia podwójna ciągła” 5 pkt, 200 zł. Wyprzedzanie z podaną przez Ciebie argumentacją (czyli przyznanie się do winy) 5 pkt. i 250 zł - za brak upewnienia się czy możesz zakończyć manewr zgodnie z przepisami - to wszystko jest w przepisach, które rzekomo znasz.

Ps. 2. P-4 to jest podwójna linia ciągła, której po prostu nie możesz przekroczyć, a nie wymyślać sobie do tego ideologię.

Ale mi poszło w pięty
mi by poszło - bo widać, że ma dziewczyna dystans do siebie

a w kwestii wyprzedzania, to mi również wydaje się, że nie można manewru wyprzedzania kontynuować na linii ciągłej - ale szukałem w Kodeksie i na forach odpowiedzi na to pytanie i nigdzie nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie - niektórzy twierdzą, że jest ok bo zaczęli wyprzedzać na przerywanej, inni zaś, że nie wolno... ot takie przepisy poplątane, że ile głów tyle interpretacji....
Awatar użytkownika
Salamandra
Lider Forumowicz
1976 postów
Lider Forumowicz
Rejestracja: 13 lat temu

7 lat temu

kapelusznik pisze:I naprawdę nigdzie nie zajrzałaś? Nawet do internetu??? Taka pewna jesteś, że wiesz, bo tak Ci się wydaje?

Pomogę

http://e-prawnik.pl/porady-prawne/prawo ... aglej.html
Czyli rozumiem, że aby uniknąć mandatu za przekroczenie P-4 podczas powrotu na prawy pas kierowca ma obowiązek kontynuować jazdę lewym pasem pod prąd tak długo aż P-4 się skończy? Oczywiście nic to, że w tej sytuacji mandat grozi mu z innego powodu i że narażenie życia uczestników ruchu jest dużo większe niż skończenie manewru wyprzedzania na podwójnej ciągłej.
Serio, nie chce mi się tego dalej ciągnąć, bo to już brnięcie w absurdy. Zwłaszcza w kontekście sytuacji z filmiku.

Tak na marginesie to nie ma na nim kompletnie żadnego dowodu, że którykolwiek z wyprzedzających dokończył manewr wyprzedzania przekraczając linię P-4. Więc tak czy siak znów wracamy do tego, do czego się przyczepiłam a mianowicie nierzetelności "dziennikarskiej" autora materiału.
jarekm
Bywalec
238 postów
Bywalec
Rejestracja: 10 lat temu

7 lat temu

Sprawa jest prosta, należy wrócić na swój pas przed początkiem linii ciągłej.
jarekm
Bywalec
238 postów
Bywalec
Rejestracja: 10 lat temu

7 lat temu

kapelusznik pisze: 3. Nie ma linii ostrzegawczej? Bo być nie musi Ale jest znak A-15 (też go być nie musi), a poza tym ukształtowanie terenu sprawia, że wszyscy doskonale widzą podwójną ciągłą (z obu kierunków). A jak nie widzą, to nie mogą wyprzedzać.
A co ma A15 śliska jezdnia do podwójnej ciągłej
kapelusznik
Bywalec
183 postów
Bywalec
Rejestracja: 11 lat temu

7 lat temu

jarekm pisze:Sprawa jest prosta, należy wrócić na swój pas przed początkiem linii ciągłej.
AMEN. Ale zawsze będą ci, którzy wiedzą lepiej.
Awatar użytkownika
Salamandra
Lider Forumowicz
1976 postów
Lider Forumowicz
Rejestracja: 13 lat temu

7 lat temu

jarekm pisze:Sprawa jest prosta, należy wrócić na swój pas przed początkiem linii ciągłej.
Genialne
Jak tego dokonać, jeśli nie ma się takiej fizycznej możliwości?
jarekm
Bywalec
238 postów
Bywalec
Rejestracja: 10 lat temu

7 lat temu

Salamandra pisze:
jarekm pisze:Sprawa jest prosta, należy wrócić na swój pas przed początkiem linii ciągłej.
Genialne
Jak tego dokonać, jeśli nie ma się takiej fizycznej możliwości?
A co? Płot i zasieki postawili pomiędzy pasami ruchu?
ODPOWIEDZ