Warsztat samochodowy Reda zaprasza
Tanie i solidne stoły rozkładane i krzesła w w PomorskieMeble.pl
/informacja w sprawie ogłoszeń drobnych: admin@e-reda.pl/

komunikacja miejska

Reda i osiedla: Betlejem, Buczka, Ciechocino, Marianowo, Moście Błota, Pieleszewo, Przy Młynie, Reda Park, Rekowo Dolne...
Awatar użytkownika
Salamandra
Lider Forumowicz
1976 postów
Lider Forumowicz
Rejestracja: 13 lat temu

2 lat temu

Są zmiany na plus, ale przydałyby się kursy poranne (między 6 a 8) co pół godziny, a nie co godzinę.
Wicek
Wygadany Lider
2522 postów
Wygadany Lider
Rejestracja: 13 lat temu

1 rok temu

w sekcji "Pytania do burmistrza" pojawiła się prośba o lepszą komunikację.

W odpowiedzi napisano między innymi "...aktualnie prowadzimy rozmowy i prace nad modyfikacją obsługi Ciechocina i zwiększeniem możliwości podróży do redzkiego dworca kolejowego."

Więcej pod adresem https://miasto.reda.pl/samorzad/pytania ... dpowiedzi/

Ciekawe co tym razem władze miasta wymyślą :)
Ostatnie zmiany (2020 i 2022) były na duży plus (wg. mnie), więc liczę, że trend zostanie utrzymany :P
szymus127
Znam to forum
84 postów
Znam to forum
Rejestracja: 5 lat temu

1 rok temu

Nie wiem nad czym oni tam tak myślą.. - podróż do dworca z Ciechocina powinna zajmować max 10 minut - to zaledwie 2,5 km licząc główną drogą.. może pójdą w końcu po rozum do głowy i przywrócą 8. Nieco to dziwne, że pojechać do Wejherowa można, ale już wrócić niekoniecznie.. ( tak wiem, można z Wejherowa wrócić na dworzec w Redzie i przesiąść się na inny autobus), ale wydaje mi się, że jakby zrobić badanie, to nikt z takiego rozwiązania nie korzysta bo to abstrakcja.
Awatar użytkownika
Salamandra
Lider Forumowicz
1976 postów
Lider Forumowicz
Rejestracja: 13 lat temu

1 rok temu

szymus127 pisze:
1 rok temu
Nie wiem nad czym oni tam tak myślą.. - podróż do dworca z Ciechocina powinna zajmować max 10 minut - to zaledwie 2,5 km licząc główną drogą.. może pójdą w końcu po rozum do głowy i przywrócą 8. Nieco to dziwne, że pojechać do Wejherowa można, ale już wrócić niekoniecznie.. ( tak wiem, można z Wejherowa wrócić na dworzec w Redzie i przesiąść się na inny autobus), ale wydaje mi się, że jakby zrobić badanie, to nikt z takiego rozwiązania nie korzysta bo to abstrakcja.
Zgadzam się. Niestety obecnie mamy "autobus krajoznawczy" wędrujący przez całe Betlejem i Ciechocino. Argumenty za tym rozwiązaniem są podobno takie, że tą linią dzieci dojeżdżają do szkoły na Brzozowej. Do mnie ten argument nie przemawia, bo autobus z powodzeniem może zatrzymywać się na przystanku przy ul. Puckiej, a stamtąd do szkoły jest jakieś 300 m, więc odległość raczej bez problemu do pokonania przez przeciętne dziecko czy nastolatka (max. 4-5 minut).
Jeśli zaś chodzi o dojazd do szkoły na Łąkowej, to z przystanku przy Gdańskiej dojście zajmuje max. 8-9 minut (700 m).
Naprawdę da się bez problemu zrobić linię, która prowadzi bezpośrednio z Betlejem na dworzec, tylko trzeba chcieć.
Wicek
Wygadany Lider
2522 postów
Wygadany Lider
Rejestracja: 13 lat temu

1 rok temu

Od 1.10.2022 r. spore zmiany w Redzkiej komunikacji.

8 - w wybranych kursach pojedzie przez Ciechocino w dwie strony
8 - nie będzie już części kursów kończyć przy Aquaparku - wszystkie zakończy przy Porcie Handlowym Rumia (nawet w niedziele)
8 - w kierunku Wejherowa będzie miał dodatkowy przystanek "Bosmańska 01" na przeciwko Prima Reda

9 - cześć kursów zmieni godziny

17 - zmieni godziny kursów

18 - w kierunku Wejherowa nie będzie zaczynał z obecnego przystanku przy samym dworcu, tylko z przystanku koło Lidla na którym stają 8 i 9

18 - cześć kursow w dni powszednie zostanie wydłużona do Portu Handlowego Rumia od Dworca ta sama trasa co 8ka

Przystanek koło Prima Redy zmieni nazwę z Aquapark 02 na Bosmanska 02

Szczegóły na stronie mzkwejherowo.pl
Robin
Częsty Bywalec
464 postów
Częsty Bywalec
Rejestracja: 12 lat temu

1 rok temu

Nie za często te zmiany? Ludzie układają sobie pracę/szkołę a tu co chwila zmiana. Jeśli ma być więcej i bardziej zsynchronizowane z SKM, to ok. Zobaczymy ......
Wicek
Wygadany Lider
2522 postów
Wygadany Lider
Rejestracja: 13 lat temu

1 rok temu

te zmiany chyba są na lepsze - tak przynajmniej mi się wydaje :P
więc nie ma co narzekać :)

Przy okazji ZKM Gdynia także zapowiada kosmetyczną zmianę:

"Z dniem 1 października 2022 r., na wniosek Redy, wprowadzone zostają zmiany w obsłudze przystanku Reda Aquapark.

Nazwa dotychczasowego przystanku końcowo - początkowego Reda Aquapark obowiązującego dla linii 84 i 87 zostaje zmieniona na Reda Bosmańska. Dodatkowo przystanek końcowy Reda Bosmańska 01 wyznaczony zostaje po przeciwnej stronie ulicy, przed dojazdem do ronda. Przejazd od przystanku końcowego do początkowego odbywać się będzie bez pasażerów."

https://zkmgdynia.pl/komunikat/zmiana-n ... rk/#czytaj

Trochę to głupie, że Ci co będą mieszkać w Prima Reda będą musieli wysiąść po przeciwnej stronie ulicy... żeby autobus pusty pojechał pod ich klatki schodowe :P

Ale ogólnie to ten przystanek Bosmańska 01 wydaje się ok :)
Awatar użytkownika
Salamandra
Lider Forumowicz
1976 postów
Lider Forumowicz
Rejestracja: 13 lat temu

1 rok temu

Robin pisze:
1 rok temu
Nie za często te zmiany? Ludzie układają sobie pracę/szkołę a tu co chwila zmiana. Jeśli ma być więcej i bardziej zsynchronizowane z SKM, to ok. Zobaczymy ......
Niestety, nie będzie zwiększonej częstotliwości :/ Mam tylko nadzieję, że godziny pozostaną te same, bo w przeciwnym razie szlag mnie trafi.
Robin
Częsty Bywalec
464 postów
Częsty Bywalec
Rejestracja: 12 lat temu

1 rok temu

Z ciekawości porównałem sobie częstotliwość kursowania 18-ki i jeżdżącej "na drugą stronę" do m.Rekowo 9-ki. Dysproporcja jest ogromna. 14 kursów 18-ki dziennie do 32 kursów 9-ki. Czym to jest podyktowane? Pewnie jak zwykle - bezkompromisowością w stawianiu swych żądań w stosunku do UM ....

https://mzkwejherowo.pl/rozklad-jazdy/3 ... 40909#l9-1
https://mzkwejherowo.pl/rozklad-jazdy/3 ... 0909#l18-1
venter
Nowy/a na forum
4 postów
Nowy/a na forum
Rejestracja: 1 rok temu

1 rok temu

Zawsze się zastanawiam czemu Reda utrzymuje dwóch organizatorów komunikacji w mieście-ZKM i MZK, nie lepiej byłoby się do dogadać z jednym albo drugim, by wszystkie linie były pod jednego organizatora? Czyli obecne wejherowskie: 8, 9, 17 i 18 i gdyńskie J, 84,87 scalić pod albo ZKM albo MZK. Mimo obecnych braków kadrowych, lepiej chyba byłoby podpiąć wszystkie linie pod ZKM, ze względu na J (i zlikwidować ją jako linię pośpieszną), 84 i 87. MZK wprawdzie obsługuje 4 linie, ale tylko 8 i 9 mają jako taką poważną częstotliwość. Nie trzeba byłoby kasować dwóch biletów, z jotki i obecnej ósemki można by wyznaczyć takt na wspólnym odcinku. Dodatkowo na J i 8 (gdyby Wejherowo sypnęło groszem) honorowane byłyby bilety MZK i wszyscy zadowoleni. A MZK zamiast obsługiwać Redę, kończyłoby gdzieś w okolicach Ogrodowej i Fenikowskiego, z Gminą Luzino mogliby się dogadać, by obsługiwać Luzino, Robakowo czy też Zbychowo, Nowy Dwór itp. A linie 84 i 87 bez sensu, że kończą bieg przy Aquaparku, a nie redzkim dworcu.
Awatar użytkownika
herring
Częsty Bywalec
340 postów
Częsty Bywalec
Rejestracja: 16 lat temu

1 rok temu

venter pisze:
1 rok temu
Nie trzeba byłoby kasować dwóch biletów, z jotki i obecnej ósemki można by wyznaczyć takt na wspólnym odcinku. Dodatkowo na J i 8 (gdyby Wejherowo sypnęło groszem) honorowane byłyby bilety MZK i wszyscy zadowoleni.
Ale jak kupisz dobry bilet to już teraz możesz jechać na jednym bilecie w 8 i J. Kosztuje 5 złociszy i dostaniesz go tylko w aplikacji

"75-minutowy komunalny bilet metropolitalny:

jest biletem telefonicznym;
uprawnia do realizacji przejazdów przez 75 minut liniami zwykłymi i nocnymi lub liniami zwykłymi, pospiesznymi i nocnymi ZTM w Gdańsku i ZKM w Gdyni i MZK Wejherowo"

Sytuację powinno ułatwić ruszenie systemu fala w 1 połowie 2023 roku, ale tu wróżę podobny sukces jak z mevo.
venter
Nowy/a na forum
4 postów
Nowy/a na forum
Rejestracja: 1 rok temu

1 rok temu

herring pisze:
1 rok temu
venter pisze:
1 rok temu
Nie trzeba byłoby kasować dwóch biletów, z jotki i obecnej ósemki można by wyznaczyć takt na wspólnym odcinku. Dodatkowo na J i 8 (gdyby Wejherowo sypnęło groszem) honorowane byłyby bilety MZK i wszyscy zadowoleni.
Ale jak kupisz dobry bilet to już teraz możesz jechać na jednym bilecie w 8 i J. Kosztuje 5 złociszy i dostaniesz go tylko w aplikacji

"75-minutowy komunalny bilet metropolitalny:

jest biletem telefonicznym;
uprawnia do realizacji przejazdów przez 75 minut liniami zwykłymi i nocnymi lub liniami zwykłymi, pospiesznymi i nocnymi ZTM w Gdańsku i ZKM w Gdyni i MZK Wejherowo"

Sytuację powinno ułatwić ruszenie systemu fala w 1 połowie 2023 roku, ale tu wróżę podobny sukces jak z mevo.
A nie widzisz absurdu takiego sposobu myślenia? Młodzi może ogarną to, ale już widzę mniej obeznane osoby ze smartfonami i aplikacjami, by kupić taki bilet metropolitarny... Reda dała d. po całości jeśli chodzi o komunikację miejską, przedłużenie o jakieś 1,5-2 km do dworca Reda PKP, który niby był i jest przedstawiany jako ważny węzeł przesiadkowy dla linii 84 i 87 jest niemożliwe, pewnie miasto powie za drogie itp, tak samo jak w Wejherowie przedłużenie linii nr 3 do dużego osiedla Sikorskiego o..800 metrów jest uważana za drogie, ale nikt z tych mędrców nie myśli ile więcej biletów zostałoby skasowanych, dzięki takim zmianom. Rumia postawiła w prawie całości czy w całości na ZKM Gdynia, do linii nr 9 nic nie dopłaca, do 8 pewnie grosze, albo też nic, różnie można oceniać, ale tam nikt nie ma takich problemów jak w Redzie, gdzie część linii jest obsługiwana przez jednego organizatora a część przez drugiego, absurd.
Awatar użytkownika
Zigi
Wygadany Lider
2865 postów
Wygadany Lider
Rejestracja: 17 lat temu

1 rok temu

No to chyba naturalne, że w Rumi dominuje ZKM Gdynia, choć są też trasy na których kursują autobusy MZK Wejherowo. Nie jestem jakiś szczególnym znawcą komunikacji, ale domyślam się, że obsługa kierunków północno-zachodnich przez MZK jest tańsze, niż gdyby miało to robić ZKM. I podobnie w kierunku Rumi. Zakładam, że jednak w tym wypadku zostało to policzone i przeważyła ekonomika układania tras.
Awatar użytkownika
herring
Częsty Bywalec
340 postów
Częsty Bywalec
Rejestracja: 16 lat temu

1 rok temu

venter pisze:
1 rok temu
herring pisze:
1 rok temu
venter pisze:
1 rok temu
Nie trzeba byłoby kasować dwóch biletów, z jotki i obecnej ósemki można by wyznaczyć takt na wspólnym odcinku. Dodatkowo na J i 8 (gdyby Wejherowo sypnęło groszem) honorowane byłyby bilety MZK i wszyscy zadowoleni.
Ale jak kupisz dobry bilet to już teraz możesz jechać na jednym bilecie w 8 i J. Kosztuje 5 złociszy i dostaniesz go tylko w aplikacji

"75-minutowy komunalny bilet metropolitalny:

jest biletem telefonicznym;
uprawnia do realizacji przejazdów przez 75 minut liniami zwykłymi i nocnymi lub liniami zwykłymi, pospiesznymi i nocnymi ZTM w Gdańsku i ZKM w Gdyni i MZK Wejherowo"

Sytuację powinno ułatwić ruszenie systemu fala w 1 połowie 2023 roku, ale tu wróżę podobny sukces jak z mevo.
A nie widzisz absurdu takiego sposobu myślenia? Młodzi może ogarną to, ale już widzę mniej obeznane osoby ze smartfonami i aplikacjami, by kupić taki bilet metropolitarny... Reda dała d. po całości jeśli chodzi o komunikację miejską, przedłużenie o jakieś 1,5-2 km do dworca Reda PKP, który niby był i jest przedstawiany jako ważny węzeł przesiadkowy dla linii 84 i 87 jest niemożliwe, pewnie miasto powie za drogie itp, tak samo jak w Wejherowie przedłużenie linii nr 3 do dużego osiedla Sikorskiego o..800 metrów jest uważana za drogie, ale nikt z tych mędrców nie myśli ile więcej biletów zostałoby skasowanych, dzięki takim zmianom. Rumia postawiła w prawie całości czy w całości na ZKM Gdynia, do linii nr 9 nic nie dopłaca, do 8 pewnie grosze, albo też nic, różnie można oceniać, ale tam nikt nie ma takich problemów jak w Redzie, gdzie część linii jest obsługiwana przez jednego organizatora a część przez drugiego, absurd.
Oczywiście, że jest to absurd. System powinien być do ogarnięcia przez każdego, obojętnie czy ma iphona czy nokie 3310. Ale w Trójmieście się nie da bo brakuje dobrej woli. Fala o której wspominałem ma być jeszcze bardziej skomplikowana, trzeba będzie zakładać konto w aplikacji, przy wejściu i wyjściu skanować kartę by dobrze naliczyło cenę więc ludzie będą mieli to w nosie bo po co komplikować sobie życie. ZKM Gdynia przedłużyłby trase 84 i 87 do dworca bo nawet ułatwiłoby to życie kierowcom, którzy obecnie nie mogą odbyć przerwy zgodnie z prawem (brak toalety z bieżącą wodą) ale każdy wozokilometr to na dziś 7,62 zł brutto, a Reda ich nie dopłaci.
anulkabee
Nowy/a na forum
8 postów
Nowy/a na forum
Rejestracja: 4 lat temu

1 rok temu

W tym roku MZK przygotowało dojazd dla mieszkańców Ciechocina i Betlejem na cmentarz przy Gniewowskiej, może w końcu doczekamy się linii cmentarnej z prawdziwego zdarzenia :) Brakuje dojazdu jeszcze pod sam cmentarz w Rekowie.
ODPOWIEDZ