ad 2 - straciłem samochód oraz za drugim razem bym był rozjechany w skutek nadmiernej prędkości kierowcy mimo iż mam oczy w okolo glowy
Tu chyba chodzi o przedstawienie pewnych danych, a nie o to kto i jak jeździ. Zastosowanie skrzyżowań równorzędnych raczej nie zapewni Ci bezpieczeństwa, a raczej spowoduje to, że ktoś jeszcze częściej w Ciebie wiedzie.
ad 3. - Kilka krajów przeprowadzilo badania oraz przetestowalo na sobie tysiacami wdrozen oraz kilka miast w polsce takze, tu statystyki i badania sa jednoznaczne , W PL ginie i zostaje rannymi wielokrotnie wiecej ludzi niz w krajach stosujacych te rozwiazania
No to żeś ogółem przywalił
ad 5,6 - uspokajanie ruchu i wpływ na bezpieczeństwo, to nie chodzi o bezpieczeństwo kierowców choć na tym zyskują je również ale o 75% która nie jezdzi samochodem. Porównaj co się działo na Łakowej kiedyś i co się nie dzieje od momentu uspokojenia arch skrzyzowania. Pomijając brak poważnych wypadków to w końcu można normalnie przejść na drugą stronę ulicy oraz normalnie właczyć sie do ruchu z podporzadkowanych nawet w godz szczytu. Pozatym jakie to utrudnienie roznica 10s gdy przejazd przez cale osiedle w poprzek to 800m a w szerz ~400-500m choćbyś jechała 20km/h to nie odczujesz tego realnie, wiecej zajmuje Ci zapinanie pasów niz ta "strata czasu". Pozatym przepraszam ale to nie jest argument ze ktos do kiosku ruchu jezdzi samochodem i ma problem bo dojedzie o 5s pozniej.
Jeżeli ktoś chce zmieniać organizację ruchu to niech nie oszczędza na bezpieczeństwie kierujących, którzy płacą podatki zawarte m. in. w paliwie. Pic polega na tym, aby takie rozwiązanie było bezpieczne dla wszystkich, nie wiadomo czy będzie. Artur, nie można w tym wypadku jawnie przechodzić z ogółu do szczegółu.
ad7 zwykle progi powinny calkowicie zniknac jako nieskuteczne rozwiazanie na rzecz innych wymuszeń architektonicznych i prawnych np podniesienia tafli ktore sa wygodniejsze dla kierujacych czy skrzyzowania rownorzedne wymuszajace zmniejszanie predkosci
Tylko, że zgodnie zał. 4 tego rozporządzenia o którym pisze Janne nie można
budować progów zwalniających w odległości mniejszej niż 40 m od skrzyżowania, a taki próg występuje na skrzyżowaniu ulicy Łąkowej. Ciekawe kto zaprojektował takie skrzyżowanie (zapewne ta sama osoba co teraz ma zaprojektować nową organizację ruchu) i zlecił przetarg na podniesienie tafli na skrzyżowaniu na ul. Łąkowej. Pozwolenie na budowę nie powinno zostać w ogóle wydane.
ArturzeB, a wiesz co jest najgorsze? Raz, że wydaje się na to publiczne pieniądze, na coś co faktycznie nie powinno istnieć, a dwa, że ktoś lansuje organizacje ruchu nie znając dokładnie warunków technicznych.
Nie wiem czy widziałeś (pewno nie, bo Ty takich rzeczy nie widzisz), że autobus i inne samochody ocierają podwoziem o taflę przy prędkościach mniejszych niż 20 km/h.
Jednego jestem pewien, skrzyżowanie Szkolnej z Mickiewicza musi być bezpieczniejsze...to taka moja skromna i prywatna opinia:)
Pytanie brzmi w jaki sposób to zrobić?