Warsztat samochodowy Reda zaprasza
Tanie i solidne stoły rozkładane i krzesła w w PomorskieMeble.pl
/informacja w sprawie ogłoszeń drobnych: admin@e-reda.pl/

Skrzyżowania równorzędne Reda

Reda i osiedla: Betlejem, Buczka, Ciechocino, Marianowo, Moście Błota, Pieleszewo, Przy Młynie, Reda Park, Rekowo Dolne...
Awatar użytkownika
darus
Bywalec
238 postów
Bywalec
Rejestracja: 17 lat temu

13 lat temu

ArturB pisze:Brzechwy pierwotnie miała być jednokierunkowa na calej dlugosci - wyklarowałem iż do zakrętu moze byc 2 kierunkowa od strony Fenikowskiego bo tam sa miejsca postojowe i szkola do ktorej podjerzdzaja rodzice a ulica do samego zakretu jest szeroka wystarczajaco.
Ależ Brzechwy miała być jednokierunkowa, aby zmniejszyć ruch na tej drodze i zwiększyć bezpieczeństwo dzieci idących/wracających ze szkoły, a nie z powodu jej szerokości!
Czy rodzicom spadnie korona z głowy, jeśli objadą dookoła kilkaset metrów? Ważniejsza jest minuta jazdy, czy bezpieczeństwo własnych dzieci? Może wjadą do samej klasy, aby szybciej, po trupach!
Szlag mnie trafia na taki brak wyobraźni.
ArturB
Lider Forumowicz
1023 postów
Lider Forumowicz
Rejestracja: 15 lat temu

13 lat temu

Brzechwy BEDZIE jednokierunkowa na odcinku od Mickiewicza do Szkoly.
Natomaist bedzie dwukierunkowa ulica od strony Fenikowskiego tak by mozna bylo wrocic rowniez do Fenikowskiego, to niczego nie zmienia.
Ruchu to nie zwiekszy na tej ulicy ani nie pogorszy bezpieczenstwa jesli ktos odjerzdza za parkingu wzdloz brzechwy do Fenikowskiego.
Jeżdze tamtedy codziennie rowerem z dzieckiem i co do bezpieczenstwa to wskazywalem cos istotniejszego co tyczy sie dzieci co rozwiazala by kwestia skrzyzowan roworzednych.
Mianowicie chodzi o skrzyzowanie Brzechwy i Mickiewicza i Wojciecha.
Dzieci idące od szkoły do Mickiewicza wychodza zza płotu na przejście dla pieszych i stają się widoczne dopiero 1m przed wejściem na jezdnie.
Poniewaz Wojciecha ma obecnie peirwsenstwo NIKT tam nie zwalnia a raczej wiekszosc konkretnie daje czadu. Jesli jakis dzieciak sie zapomni (co nie jest trudne) i bedzie miec pecha ze trafi na samochod jadacy nawet tylko 40km/h to i tak zginie, nie ma takiej mozliwosci aby na 2m samochod sie zatrzymal z 40km/h a przy 60 czy 70 jak niektorzy potrafia to nawet nie zdaza nacisnac hamulca.

Samochody jadace od Brzechwy od strony Fenikowskiego do Mickiewicza + skrzyzowania rownorzedne zpowoduja ze kazdy jadacy Wojciecha od Gdanskiej bedzie musial ustapic jadacym z Brzechwy a tego nie zrobi bez znacznego zwolnienia jazdy do ~20km/h
Miki
Ja tu zaglądam
36 postów
Ja tu zaglądam
Rejestracja: 16 lat temu

13 lat temu

brzezins pisze:
Miki pisze:Może raczej duch czasów?
Skoro ktoś prowadzi konsultacje społeczne to niech urząd zorganizuje salę i konkretne spotkanie, a nie organizuje to w sposób e-mailowy i taki który uniemożliwia na zapoznanie się opiniami okolicznych mieszkańców (dokładniej ulic, których organizacja ma zostać zmieniona, nie Ciebie Miki, skoro mieszkasz na Ciechocinie). Dlaczego dyskwalifikuje się osoby, które nie mają Internetu (a znam takie) lub które nie odwiedzają strony reda.pl i o sprawie nie wiedzą?
OK, zakładam jednak że skoro Reda jest dla wielu "sypialnią", internet daje im jedyną możliwość wypowiedzenia się w tej sprawie. Uważam że każdy kanał komunikacyjny jest równie dobry o ile pozwala się wypowiedzieć.
sebus1
Forumowicz
56 postów
Forumowicz
Rejestracja: 13 lat temu

13 lat temu

ArturB:
To nie urząd miejski decyduje, o tym decyduje inż Ruchu z Starostwa Powiatowego + Policja. A ściślej bodajże Komisja Bezpieczeństwa Ruchu przy Starostwie Powiatowym.
Tak ale ktoś napewno im taki pomysł podsunął. I niechce mi się wierzyć, żę żadny radny z Redy znowu nie maczał w tym palców.

......................................................................................................................................

Tworzenie większej ilości ulic jednokierunkowych spowoduje większe zamieszanie wśród kierowców, bo zamias patrzeć na drogę będą szukać znaków (tzn. w którą ulicę wolno wiechać, a w którą nie).
Awatar użytkownika
darus
Bywalec
238 postów
Bywalec
Rejestracja: 17 lat temu

13 lat temu

Brzechwy BEDZIE jednokierunkowa na odcinku od Mickiewicza do Szkoly.
Natomaist bedzie dwukierunkowa ulica od strony Fenikowskiego tak by mozna bylo wrocic rowniez do Fenikowskiego, to niczego nie zmienia.
Ruchu to nie zwiekszy na tej ulicy ani nie pogorszy bezpieczenstwa jesli ktos odjerzdza za parkingu wzdloz brzechwy do Fenikowskiego.
Ależ ja o tym piszę. Ruch dwustronny na odcinku od Fenikowskiego do Mickiewicza nie oznacza większego natężenia ruchu niż ruch jednostronny? Manewrujące samochody przy parkingu i dalej wymijające się z trudem samochody stanowią zagrożenie dla dzieci, które idą/wracają ze szkoły wąskim chodnikiem, który biegnie po drugiej stronie parkingu. Skoro wozisz swoje dziecko na rowerze, to pewnie jeszcze nie wiesz, że dzieciaki nie chodzą chodnikami jak po sznurku, tym bardziej, że ten jest tak wąski, że nawet dzieciom trudno się wyminąć. A przecież żeby wrócić do Fenikowskiego można objechać naokoło "kosztem" kilkuset metrów. Za daleko?
Samochody jadace od Brzechwy od strony Fenikowskiego do Mickiewicza + skrzyzowania rownorzedne zpowoduja ze kazdy jadacy Wojciecha od Gdanskiej bedzie musial ustapic jadacym z Brzechwy a tego nie zrobi bez znacznego zwolnienia jazdy do ~20km/h
To akurat oczywiste, taki jest cel wprowadzania strefy skrzyżowań równorzędnych.
ArturB
Lider Forumowicz
1023 postów
Lider Forumowicz
Rejestracja: 15 lat temu

13 lat temu

Od Fenikowskiego do Mickiewicza czyli na ul. Brzechwy będzie jedno kierunkowy! z tym ze na kawalku od sklepu do parkingow po lewej moglby byc 2 kierunkowy czyli jednokireunkowy na ulicy z mozliwoscia odjechania z pod boiska w dol do Fenikowskiego.

ad Oczywiste: Nie dla wszystkich tu piszacych.
Ryszard
Wygadany Lider
2272 postów
Wygadany Lider
Rejestracja: 17 lat temu

13 lat temu

przyznam, że bardzo konkretne argumenty, Gratuluję
Zuza
Prawie Lider
541 postów
Prawie Lider
Rejestracja: 13 lat temu

13 lat temu

Mam nadzieję,że odpowiedż również nam tutaj przedstawisz,jestem ciekawa jak zostanie potraktowana ta sprawa,czy z należytą powagą , merytorycznie i profesjonalnie?
brzezins
Bywalec
207 postów
Bywalec
Rejestracja: 14 lat temu

13 lat temu

Ta sprawa musi zostać wyjaśniona. Nareszcie ktoś zgłosił merytoryczne uwagi co do tego "dziwnego" projektu. Moim zdaniem nie można zmieniać organizacji ruchu w sposób chaotyczny i nieprzemyślany, wtedy będziemy mieć tylko więcej kolizji. Sam chciałbym zobaczyć te wszystkie dokumenty i dowiedzieć się ile będzie kosztować. Ciekawe czy miasto ma jakiekolwiek statystyki wypadków na tym obszarze i czy przeprowadziło ekspertyzę co do planowanej zmiany organizacji ruchu (w co szczerze wątpię). Chętnie wybiorę się na konkretne spotkanie w tej sprawie. Gratulacje Janne
Zapraszam na bloga o finansach - http://wnioseknabiznes.blox.pl/
ArturB
Lider Forumowicz
1023 postów
Lider Forumowicz
Rejestracja: 15 lat temu

13 lat temu

Janne:
ad 2 - straciłem samochód oraz za drugim razem bym był rozjechany w skutek nadmiernej prędkości kierowcy mimo iż mam oczy w okolo glowy
ad 3. - Kilka krajów przeprowadzilo badania oraz przetestowalo na sobie tysiacami wdrozen oraz kilka miast w polsce takze, tu statystyki i badania sa jednoznaczne , W PL ginie i zostaje rannymi wielokrotnie wiecej ludzi niz w krajach stosujacych te rozwiazania

ad 5,6 - uspokajanie ruchu i wpływ na bezpieczeństwo, to nie chodzi o bezpieczeństwo kierowców choć na tym zyskują je również ale o 75% która nie jezdzi samochodem. Porównaj co się działo na Łakowej kiedyś i co się nie dzieje od momentu uspokojenia arch skrzyzowania. Pomijając brak poważnych wypadków to w końcu można normalnie przejść na drugą stronę ulicy oraz normalnie właczyć sie do ruchu z podporzadkowanych nawet w godz szczytu. Pozatym jakie to utrudnienie roznica 10s gdy przejazd przez cale osiedle w poprzek to 800m a w szerz ~400-500m choćbyś jechała 20km/h to nie odczujesz tego realnie, wiecej zajmuje Ci zapinanie pasów niz ta "strata czasu". Pozatym przepraszam ale to nie jest argument ze ktos do kiosku ruchu jezdzi samochodem i ma problem bo dojedzie o 5s pozniej.

ad7 zwykle progi powinny calkowicie zniknac jako nieskuteczne rozwiazanie na rzecz innych wymuszeń architektonicznych i prawnych np podniesienia tafli ktore sa wygodniejsze dla kierujacych czy skrzyzowania rownorzedne wymuszajace zmniejszanie predkosci
Ryszard
Wygadany Lider
2272 postów
Wygadany Lider
Rejestracja: 17 lat temu

13 lat temu

ja również muszę wspomnieć, że ok 3 lata temu przy Szkolnej auto wbiło się przede mną w płot, bo jedno auto wymusiło pierwszeństwo i "przygrzmociło" w jadące zgodnie z prawem Punto. Ja nie byłbym wyjątkowo radykalny w tych ograniczeniach, dlatego rację widzę po obu stronach.

Jednego jestem pewien, skrzyżowanie Szkolnej z Mickiewicza musi być bezpieczniejsze...to taka moja skromna i prywatna opinia:)
brzezins
Bywalec
207 postów
Bywalec
Rejestracja: 14 lat temu

13 lat temu

ad 2 - straciłem samochód oraz za drugim razem bym był rozjechany w skutek nadmiernej prędkości kierowcy mimo iż mam oczy w okolo glowy
Tu chyba chodzi o przedstawienie pewnych danych, a nie o to kto i jak jeździ. Zastosowanie skrzyżowań równorzędnych raczej nie zapewni Ci bezpieczeństwa, a raczej spowoduje to, że ktoś jeszcze częściej w Ciebie wiedzie.
ad 3. - Kilka krajów przeprowadzilo badania oraz przetestowalo na sobie tysiacami wdrozen oraz kilka miast w polsce takze, tu statystyki i badania sa jednoznaczne , W PL ginie i zostaje rannymi wielokrotnie wiecej ludzi niz w krajach stosujacych te rozwiazania
No to żeś ogółem przywalił ;-)
ad 5,6 - uspokajanie ruchu i wpływ na bezpieczeństwo, to nie chodzi o bezpieczeństwo kierowców choć na tym zyskują je również ale o 75% która nie jezdzi samochodem. Porównaj co się działo na Łakowej kiedyś i co się nie dzieje od momentu uspokojenia arch skrzyzowania. Pomijając brak poważnych wypadków to w końcu można normalnie przejść na drugą stronę ulicy oraz normalnie właczyć sie do ruchu z podporzadkowanych nawet w godz szczytu. Pozatym jakie to utrudnienie roznica 10s gdy przejazd przez cale osiedle w poprzek to 800m a w szerz ~400-500m choćbyś jechała 20km/h to nie odczujesz tego realnie, wiecej zajmuje Ci zapinanie pasów niz ta "strata czasu". Pozatym przepraszam ale to nie jest argument ze ktos do kiosku ruchu jezdzi samochodem i ma problem bo dojedzie o 5s pozniej.
Jeżeli ktoś chce zmieniać organizację ruchu to niech nie oszczędza na bezpieczeństwie kierujących, którzy płacą podatki zawarte m. in. w paliwie. Pic polega na tym, aby takie rozwiązanie było bezpieczne dla wszystkich, nie wiadomo czy będzie. Artur, nie można w tym wypadku jawnie przechodzić z ogółu do szczegółu.
ad7 zwykle progi powinny calkowicie zniknac jako nieskuteczne rozwiazanie na rzecz innych wymuszeń architektonicznych i prawnych np podniesienia tafli ktore sa wygodniejsze dla kierujacych czy skrzyzowania rownorzedne wymuszajace zmniejszanie predkosci
Tylko, że zgodnie zał. 4 tego rozporządzenia o którym pisze Janne nie można budować progów zwalniających w odległości mniejszej niż 40 m od skrzyżowania, a taki próg występuje na skrzyżowaniu ulicy Łąkowej. Ciekawe kto zaprojektował takie skrzyżowanie (zapewne ta sama osoba co teraz ma zaprojektować nową organizację ruchu) i zlecił przetarg na podniesienie tafli na skrzyżowaniu na ul. Łąkowej. Pozwolenie na budowę nie powinno zostać w ogóle wydane.

ArturzeB, a wiesz co jest najgorsze? Raz, że wydaje się na to publiczne pieniądze, na coś co faktycznie nie powinno istnieć, a dwa, że ktoś lansuje organizacje ruchu nie znając dokładnie warunków technicznych.

Nie wiem czy widziałeś (pewno nie, bo Ty takich rzeczy nie widzisz), że autobus i inne samochody ocierają podwoziem o taflę przy prędkościach mniejszych niż 20 km/h.
Jednego jestem pewien, skrzyżowanie Szkolnej z Mickiewicza musi być bezpieczniejsze...to taka moja skromna i prywatna opinia:)
Pytanie brzmi w jaki sposób to zrobić?
Zapraszam na bloga o finansach - http://wnioseknabiznes.blox.pl/
Awatar użytkownika
HarrY
Częsty Bywalec
407 postów
Częsty Bywalec
Rejestracja: 16 lat temu

13 lat temu

Jestem za tym, aby wszystko było robione z głową i projekty należy weryfikować aby nam żadnej chały nie wciskali.
Ale na wąskich uliczkach osiedlowych ograniczenie powinno być do 40km/h, a w okolicach szkół nawet do 30km/h.
I nie chodzi o kierowców, tylko o wyobraźnie dzieci, którym nie mozna w pełni zaufać, i dać im status zawsze myślącego uczestnika ruchu. Niestety, ich bezpieczeństwo powinno mieć wyższy status niż nasz pośpiech.
Patrząc też na "rajdowców", którzy systematycznie rozwalają swoje samochody w okolicach ronda na siedlu "przy młynie" oraz przy kościele na Fenikowskiego jestem za tym aby progi zwalniające były co 40 metrów. Zaznaczam, że lubię szybko pojeździć, ale tem gdzie to bezpieczne i nie powoduje strachu wsród przechodniów.
PS. na łąkowej jeżdżę dość często, dziwne to skrzyżowanie, ale z moich obserwacji, ludzie w końcu tam zwalniają, wcześniej czasem ciężko było przejść.
ODPOWIEDZ