: |23 Sie 2011|, o 21:50
tak pamiętam, na dworcu w Rumi chyba nikt nie mieszka, w Wejherowie pewnie też nie i dlatego nie mają problemów z remontem tego dworca.
Moderowane forum internetowe na tematy związane z miastem REDA
https://e-reda.pl/
A kiedy w Redzie... ?Wicek pisze:W Rumi przy dworcu ma powstać ponad 100 miejsc parkingowych w ramach systemu park & drive
mieszka 1 rodzina na pewno (w Rumi)Huherko pisze:tak pamiętam, na dworcu w Rumi chyba nikt nie mieszka, w Wejherowie pewnie też nie i dlatego nie mają problemów z remontem tego dworca.
jak się okazuje jest szansa na to, że i w Redzie będzie park&driveSalamandra pisze: A kiedy w Redzie... ?
Zaparkuj i wsiądź do kolejki
Rumia jako jedyne miasto w powiecie wejherowskim będzie miała parking typu park&drive, czyli przydworcowe miejsce na pozostawienie samochodów, by przesiąść się na transport publiczny.
■Musimy wyjść naprzeciw potrzeb mieszkańców. Coraz bardziej popularny staje się łączony transport. Ludzie dojeżdżają do dworca kolejowego własnymi środkami lokomocji, przesiadają się na autobus lub kolejkę SKM i dalej kontynuują swoją podróż. Ilość miejsc przy dworcu jest niewystarczająca, dlatego wykorzystano parking przy Castoramie, przez co brakowało miejsc dla klientów i pracowników sklepu - zaznaczył Ryszard Grychtoł, wiceburmistrz Rumi
Teren dawnego wyładunku wagonów towarowych przy dworcu kolejowym w Rumi zostanie przekształcony w parking. Kolej, która jest właścicielem działki wyraziła zgodę na tę inwestycję. W ten sposób już w najbliższym czasie pojawi się ponad 100 nowych miejsc parkingowych. Władze Rumi zapowiadają, że parking będzie bezpłatny. Już teraz można parkować przy ul. Towarowej. Z racji, że jest ona w budowie, dopiero po ukończeniu remontu drogi, czyli we wrześniu tego roku, będzie można w pełni korzystać ze wszystkich miejsc.
Pomysł wybudowania parkingu przy dworcu rozważany jest także w innych miastach. Wielu mieszkańców korzysta z okolicznych parkingów przysklepowych. Mimo wszystko miejsc w bliskiej odległości przystanku kolejowego jest niewiele.
■Park&drive to ważne miejsce w Redzie. Właścicielem przydworcowych trenów jest kolej. Właśnie jesteśmy na etapie uzgodnień z PKP. Jeśli tylko znajdziemy miejsce będziemy starali się realizować ten pomysł – powiedział Krzysztof Krzemiński, burmistrz Redy.
Budowa większej ilości miejsc parkingowych w bezpośrednim sąsiedztwie dworców to wymóg aktualnych tendencji, powszechny w Europie Zachodniej. Modę na korzystanie z komunikacji zbiorowej można dostrzec także w polskich aglomeracjach. Teraz dociera ona do tych mniejszych miast.
■Park&drive to trend w świecie, więc takie parkingi powinny powstawać ze względu na zarówno ochronę środowiska, jak i kwestie ekonomiczne. Parking to także miejsce na rowery, które zwłaszcza latem są popularne – mówi Michał Machnikowski, Naczelnik Wydziału Ochrony Środowiska w Wejherowie.
Rozpoczyna się wyczekiwany remont dworca w Rumi
Niechlubna wizytówka Rumi w ciągu najbliższych 12 miesięcy ma przeistoczyć się w nowoczesną przestrzeń publiczną. Wkrótce bowiem rozpocznie się kapitalny remont rumskiego dworca.
Obecnie budynek dworca należy do najbrzydszych w kraju – zniszczona elewacja, opustoszałe pawilony oraz odór moczu wewnątrz hali. Z takim widokiem i zapachem zmagać się muszą codziennie mieszkańcy Rumi. Dobra wiadomość jest taka, że za rok w miejscu zdewastowanej budowli, stać będzie zmodernizowany i atrakcyjny obiekt. Budynek zostanie odrestaurowany i ocieplony oraz przystosowany dla osób niepełnosprawnych, powstanie też nowa część handlowa.
■Chcemy tam zlokalizować bibliotekę publiczną z dostępem do Internetu. Ponadto w pomieszczeniach podpiwnicznych i na piętrze będą lokale dla organizacji pozarządowych – mówi Ryszard Grychtoł, wiceburmistrz Rumi.
Pierwsze prace na peronach dworca można już zauważyć. Cuchnące wiaty zostały wyburzone. Całkowity koszt modernizacji rumskiego dworca wyniesie około 4 mln złotych. O modernizację obiektu rok temu apelowała posłanka Platformy Obywatelskiej Krystyna Kłosin, która złożyła interpelację poselską do Ministerstwa Infrastruktury.
■Trochę długo to trwało, bo rozmowy rozpoczęłam jeszcze w poprzedniej kadencji. W tej chwili już wiadomo, że inwestycja będzie realizowana w latach 2013-2014. Środki zostały już zarezerwowane w planie ministerstwa, w planie PKP i przewidziane jest rozpoczęcie prac w pierwszym kwartale 2013 roku – dodaje Krystyna Kłosin.
Wszystko wskazuje na to, że remont rozpocznie się już na początku 2013 roku i obejmie główny budynek dworca, gdzie obecnie są kasy biletowe oraz pomieszczenia gastronomiczne. Najpierw jednak trzeba wykwaterować rodziny, które mieszkają na piętrze budynku. Trwają poszukiwania lokali zastępczych, gdzie mogłyby zostać zakwaterowane.
Pozostaje jednak jeden mankament - modernizacja dotyczyć będzie wyłącznie budynku dworcowego. Tunel łączący perony z ulicą Towarową w najbliższym czasie nadal będzie straszył. Nie wiadomo, kiedy zapadanie decyzja w sprawie podjęcia kolejnych prac remontowych. Władze miasta liczą, że przed ukończeniem remontu budynku uda się zdobyć pozwolenie i fundusze na modernizację pozostałych elementów dworcowej infrastruktury.
A w Redzie 5 mln pójdzie na remont nowej siedziby Urzędu Miasta, choć ta zdaje się remontu niespecjalnie wymaga (a przynajmniej nie w takim kosztownym zakresie). Komentarz chyba zbędny.Całkowity koszt modernizacji rumskiego dworca wyniesie około 4 mln złotych.
http://www.nadmorski24.pl/wiadomosci/13 ... uzina.htmlPrzebudowę dworca w Rumi wykona firma z Luzina
Niechlubna wizytówka Rumi ma przeistoczyć się w nowoczesną przestrzeń publiczną. Wkrótce rozpocznie się kapitalny remont rumskiego dworca. Przetarg na przebudowę budynku wygrała firma Budrem-Rybak. Zakończenie inwestycji ma nastąpić w pierwszym kwartale 2014 roku. Koszt remontu wyniesie 4,7 mln zł.
W postępowaniu przetargowym na remont dworca udział wzięły cztery firmy, jednak to właśnie firma z Luzina złożyła najkorzystniejszą ofertę. Podpisanie umowy z wykonawcą będzie możliwe dopiero po upływie 10 dni od wydania decyzji Komisji Przetargowej. Ten czas przeznaczony jest na ewentualne podjęcie kontroli ze strony Urzędu Zamówień Publicznych oraz odwołanie się od decyzji.
Budynek ma zachować swój pierwotny kształt, zostanie jednak dopasowany do panujących obecnie standardów obsługi pasażera. Obecnie budynek dworca należy do najbrzydszych w kraju – zniszczona elewacja, opustoszałe pawilony oraz odór moczu wewnątrz hali.
Istotnym przy wyborze oferty kryterium, oprócz ceny, był czas realizacji zamówienia.
Budynek nie tylko znacząco zmieni swój wygląd z zewnątrz, ale również częściowe przeznaczenie. Zostanie odrestaurowany i ocieplony oraz przystosowany dla osób niepełnosprawnych, powstanie też nowa część handlowa. Część parteru zajmie biblioteka, która zagospodaruje także antresolę. Specjalne pomieszczenia wydzielone zostaną dla organizacji pozarządowych oraz filii domu kultury. Pasażerowie będą mieli do dyspozycji dwie kasy, automaty vendingowe oraz liczne handlowe. Zainstalowany zostanie nowoczesny system dynamicznej informacji pasażerskiej.
PKP zadba również o niepełnosprawnych pasażerów. Dla nich zostaną zainstalowane dwie windy. Na zewnątrz budynku natomiast znajdą się zadaszone wiaty dla podróżnych.
Na czas remontu kasy, poczekalnia i toalety mieścić się będą w kontenerowym dworcu tymczasowym. Remont zakończyć się ma w pierwszym kwartale 2014 roku.