Warsztat samochodowy Reda zaprasza
Tanie i solidne stoły rozkładane i krzesła w w PomorskieMeble.pl
/informacja w sprawie ogłoszeń drobnych: admin@e-reda.pl/

OPAT - Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej / Via Maris

Planowane, realizowane i zrealizowane inwestycje w Redzie
Starszy
Ja tu zaglądam
16 postów
Ja tu zaglądam
Rejestracja: 15 lat temu

15 lat temu

Kolego kowalski jestem pewien, że ta droga nigdy nie powstanie. Zostanie zablokowana przez mieszkańców chćby Mościch Błot, nie mówiąc o mieszkańcach Ciechocina. Jednak jak pomimo to powstanie, to będą się cieszyć nie nasze dzieci a wnuki lub nawet prawnuki. Puki co można by poszerzyć mostek na Kazimierskiej i zmodernizować tę ulicę.
kowalski
Lider Forumowicz
1606 postów
Lider Forumowicz
Rejestracja: 15 lat temu

15 lat temu

Wtenczas dopiero będą protesty mieszkańców Ciechocina.
Awatar użytkownika
Gajos
Wygadany Lider
2029 postów
Wygadany Lider
Rejestracja: 17 lat temu

15 lat temu

Starszy pisze:Kolego kowalski jestem pewien, że ta droga nigdy nie powstanie. Zostanie zablokowana przez mieszkańców chćby Mościch Błot, nie mówiąc o mieszkańcach Ciechocina. Jednak jak pomimo to powstanie, to będą się cieszyć nie nasze dzieci a wnuki lub nawet prawnuki. Puki co można by poszerzyć mostek na Kazimierskiej i zmodernizować tę ulicę.
Blokady mogą nie pomóc. Została przyjęta specustawa, która pozwala na wywłaszczenia mieszkańców (oczywiście za odszkodowaniem).

Tak jest teraz z trasą Sucharskiego w Gdańsku.
Starszy
Ja tu zaglądam
16 postów
Ja tu zaglądam
Rejestracja: 15 lat temu

15 lat temu

Kolego Gajos jestem całym sercem za OPATem, chciałbym aby to było jak najszybciej, jednak jestem realistą, i twięrdze, że wywyalanie dużej kasy w dziwne badania nie ma sensu.
Marcin
Prawie Lider
522 postów
Prawie Lider
Rejestracja: 17 lat temu

15 lat temu

A jakie badania ma na myśli kolega Starszy? Aktualne stan prac nad OPAT czyli wykonanie Studium Techniczno - Ekonomiczno - Środowiskowe (STEŚ) jest konieczne przy budowie takiej trasy i słuzy generalnie wytyczeniu optymalnego przebiegu tego odcinka. W tej sytuacji konsultacje społeczne są takze niezbędne... A, ze to kosztuje... cóż, moje podatki moga na to iść.
Artur
Lider Forumowicz
1508 postów
Lider Forumowicz
Rejestracja: 17 lat temu

15 lat temu

Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej ma być gotowa w 2015 roku. Tylko, że na razie nie ma chętnych na finansowanie wartej ponad 1 mld. zł inwestycji, a konsultacje społeczne z mieszkańcami, sprawiają, że jej cena może się wręcz potroić.

OPAT, czyli Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej ma mieć 14 kilometrów. Droga będzie przedłużeniem Obwodnicy Trójmiasta. Jej główny cel to odciążenie ruchu tranzytowego na drodze nr 6. Kiedyś korki w okolicy Rumii i Redy tworzyły się tam w sezonie letnim, gdy turyści zmierzali na półwysep helski. Dziś są już codziennością.

Obwodnica będzie przebiegać przez Gdynię, Kosakowo, Rumię i Redę. Prace projektowe współfinansuje w sumie 13 zainteresowanych jej budową samorządów. Wstępna wycena kosztów sięga 1,1 mld. zł. Nawet gdyby udało się pozyskać maksymalne dofinansowanie ze środków unijnych, "ktoś" będzie musiał dołożyć ponad 300 mln. zł.

Samorządowcy chcą przekonać urzędników z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, by to oni sfinansowali inwestycję. - To droga o znaczeniu nie tylko regionalnym, ale krajowym. Przecież o istniejącej obwodnicy nikt nie powie, że jest drogą lokalną - podkreśla wiceprezydent Gdyni Marek Stępa.

By tak się stało, muszą przygotować projekt i wszystkie możliwe dokumenty. A żeby je stworzyć, prowadzone są m.in. konsultacje społeczne. Ich wyniki mają pomóc przekonać rządzących do finansowania inwestycji. Podczas każdego ze spotkań rozdawane są ankiety, w których mieszkańcy oceniają m.in. przepustowość dróg oraz wybierają warianty drogi. Tak było też w ostatni wtorek na siódmym spotkaniu, zorganizowanym w Gdyni Chyloni.

- Bardzo zależy nam na wypełnieniu ankiet. Chcemy ich mieć conajmniej tysiąc, by 15 września ich wyniki przedstawić w raporcie końcowym - mówi Wanda Stankiewicz, mediator rządowy z Towarzystwa Naukowego Organizacji i Kierownictwa oddział w Gdańsku. Pod koniec czerwca ankiety będą też wypełniali turyści, jadący na Hel.

Tylko, że z zebranych do tej pory wynika, że większość mieszkańców wprawdzie popiera inwestycję, ale chce budowy 14-kilometrowej drogi... w tunelu. A to może potroić jej koszt i definitywnie pogrzebać plany przedłużenia obwodnicy. Choć są oczywiście też tacy, którzy nie zgadzają się nawet na budowę estakady.

- Nie chcemy wdychać spalin! Nie mam ochoty wstawać rano i patrzeć sobie na jakąś estakadę, kto chciałby tak mieszkać? Przecież tu chodzi o nasze życie i przyrodę - emocjonował się na ostatnim spotkaniu Jacek Lisewski, mieszkaniec ul. Południowej 2 w Gdyni.

- To wszystko bierzemy pod uwagę w analizie środowiskowej. Nie tylko zanieczyszczenie spalinami, ale nawet skrawkami opon. Rozważany jest wariant estakady lub wykopu i tunelu - oba w zgodzie z ekologią. Naprawdę dbamy o środowisko- próbował przekonywać niemal 200 mieszkańców Grzegorz Długosz z firmy WYG International, która tworzy studium. Ale nikt nie chciał go słuchać.
- Może żubra sprowadzicie - odpowiedział mu głos z sali.

Padały też pytania o rekompensatę za obniżenie wartości nieruchomości, spowodowaną sąsiedztwem drogi. Markek Stępa, który stwierdził, że wykonawca zapłaci jedynie za zajęte grunty i udowodnione straty, został zagłuszony i "wybuczany".
No z takim podejściem to moje gratulacje...
2112 nie skończą budowy OPATu. Jak tak każdy będzie protestować to nie długo nie będzie nowych dróg... Będą za to mega KORKI!
Awatar użytkownika
Gajos
Wygadany Lider
2029 postów
Wygadany Lider
Rejestracja: 17 lat temu

15 lat temu

Każdy chce drogi ale nie u siebie pod domem.
Marcin
Prawie Lider
522 postów
Prawie Lider
Rejestracja: 17 lat temu

15 lat temu

fakt jest taki że na konsultacje idą głównie te osoby których negatywnie dotyka inwestycja, oni się najbardziej dają "czuć". Przeciez od zawsze wiadomo było, że wąski "przesmyk" w Chyloni w jakims celu jest praktycznie niezabudowany... to samo widać w Ciechocinie - dlaczego swego czasu dawali pozwolenia na budowę domów w istniejącym od lat 70 (?) korytarzu planowanej 2x2 ? No i stoi tam teraz kilka domów.

A ja już mam dosyć codziennych korków i ślimaczenia się w Redzie.
Anika1708
Częsty Bywalec
342 postów
Częsty Bywalec
Rejestracja: 15 lat temu

15 lat temu

zgadzam się, też mam dość korków! a w sezonie korki będą zaczynały się już w Chylonii.. Czyli powrót z Gdyni do Redy zajmie dobrze ponad godzinę :/
Awatar użytkownika
Gajos
Wygadany Lider
2029 postów
Wygadany Lider
Rejestracja: 17 lat temu

15 lat temu

Żeby tylko w Chyloni... Już teraz przejazd Morską w godzinach szczytu to udręka.
Anika1708
Częsty Bywalec
342 postów
Częsty Bywalec
Rejestracja: 15 lat temu

15 lat temu

Dziś miałam właśnie tą "wątpliwą" przyjemność jechania Morską o godzinie 15.00. Korek maksymalny od Gdyni Głównej do samej estakady. Potem trochę ciasno aż do Cisowej - dalej już jakoś leci. Eh, 50 minut od ul.Abrahama do Obwodowej w Redzie :( A będzie dużo , dużo więcej..
kowalski
Lider Forumowicz
1606 postów
Lider Forumowicz
Rejestracja: 15 lat temu

15 lat temu

Przejechałaś tak bardzo szybko w piątek 20 km i 20 swiateł.
partagas
Częsty Bywalec
310 postów
Częsty Bywalec
Rejestracja: 17 lat temu

15 lat temu

heh a kolejka to tylko 24 min;)
Awatar użytkownika
Gajos
Wygadany Lider
2029 postów
Wygadany Lider
Rejestracja: 17 lat temu

15 lat temu

Gdynia. Obwodnica północna nie wszystkim jest na rękę

Rozpisania lokalnego referendum w sprawie wariantów budowy Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej chciałaby część mieszkańców Gdyni. Wnioski takie padły podczas wtorkowych konsultacji społecznych, dotyczących tej potężnej inwestycji. Sala gimnastyczna gdyńskiego Gimnazjum nr 3 wypełniła się po brzegi, kilkudziesięciu mieszkańców dyskutowało aż do wieczora z władzami Gdyni i firmą WYG International, prowadzącą konsultacje.
Najbardziej zainteresowani tematem są lokatorzy wieżowca przy ul. Południowej 2 i wielorodzinnego bloku przy ul. Południowej 4. Budynki usytuowane są zaledwie kilkadziesiąt metrów od planowanego, początkowego odcinka OPAT. Nic więc dziwnego, że ich mieszkańcy obawiają się hałasu i spalin.
- Nie chcemy sznura samochodów pod oknami - mówił jeden z lokatorów.
Mieszkańcom przedstawiono kilka wariantów poprowadzenia OPAT na jej początkowym fragmencie w Gdyni. Każdy z nich budzi jednak wątpliwości. W przypadku wybudowania ulicy na estakadzie, lub wiadukcie, lokatorzy nawet z wyższych pięter wieżowca obawiają się ciągłego hałasu.
- Gdyby zdecydowano się na tunel lub wykop może natomiast zostać naruszona konstrukcja naszych bloków, które liczą już 30 lat - uważają mieszkańcy.
Obawom lokatorów budynków przy ul. Południowej nie dziwi się Paweł Stolarczyk, radny Gdyni z okręgu obejmującego m.in. Cisową i Chylonię.
- Ludzie są podenerwowani, stąd wtorkowe konsultacje potoczyły się tak burzliwie - mówi Paweł Stolarczyk. - Chodzi już nie tylko o pogorszenie warunków życia mieszkańców w sytuacji, gdyby początkowy fragment OPAT w Gdyni poprowadzono na estakadzie. Spadłyby też zapewne ceny ich mieszkań, a dla wielu ludzi to cały dorobek życia.
Wiceprezydent Gdyni Marek Stępa, obecny na konsultacjach, wierzy jednak, że uda się osiągnąć kompromis. Według jego opinii z przedstawionych wariantów budowy OPAT najkorzystniejszy byłby tunel lub choćby przekop.
- Z pozoru jest to rozwiązanie bardziej kosztowne, jednak dużo bardziej przyjazne dla mieszkańców - mówi Marek Stępa. - Łatwiej też zabezpieczyć lokatorów pobliskich bloków przed hałasem i innymi, negatywnymi skutkami wzmożonego ruchu samochodów. A przy okazji takiej inwestycji wprowadzenie podobnych zabezpieczeń jest niezbędne. Może się więc okazać, że wariant na estakadzie ostatecznie okaże się niemal równie kosztowny, jak przekop.
Wiceprezydent Stępa dodaje, że prace ziemne można poprowadzić tak, aby nie zaszkodziły konstrukcji pobliskich bloków.
http://gdynia.naszemiasto.pl/wydarzenia/995993.html
Awatar użytkownika
Glider
Częsty Bywalec
420 postów
Częsty Bywalec
Rejestracja: 17 lat temu

15 lat temu

Artur zapomniał podać link do źródła, to pomogę: http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/new ... news=32743
Po artykule podane są też mapki wariantów OPAT.
ODPOWIEDZ