ten rok nie zapowiada się bogato w inwestycje
Opublikowano plan inwestycyjny na 2020... Delikatnie pisząc, nie jest za bogato a jak dobrze wiemy w ostatnich latach plan nie był wykonywany w 100 %
Co nie wróży najlepiej
I kwartał:
Budowa chodników oraz utwardzenie dróg w mieście (ponad 1 mln 300 tys)
II kwartał:
Budowa przystani kajakowej i wiaty (ponad 181 tys)
Wykonanie drenażu boiska w Ciechocinie (ponad 162 tys)
Budowa kanalizacji deszczowej od Podleśnej do Rekowskiej (ponad 612 tys)
Modernizacja kanału deszczowego Długa/Krótka (blisko 25 tys)
III kwartał
Przebudowa kanału sanitarnego ul. Wiejska / Brzozowa / Pucka (blisko 87 tys)
Rozbudowa szkoły podstawowej nr 5 (ponad 6 mln 500 tys)
Pamiętać jednak należy, że w tym roku powinna rozpocząć się modernizacja Obwodowej z budową ronda przy Rolniczej, którą prowadzić będzie Powiat Wejherowski (ze wsparciem Miasta)
Warsztat samochodowy Reda zaprasza
Tanie i solidne stoły rozkładane i krzesła w w PomorskieMeble.pl
/informacja w sprawie ogłoszeń drobnych: admin@e-reda.pl/
Tanie i solidne stoły rozkładane i krzesła w w PomorskieMeble.pl
/informacja w sprawie ogłoszeń drobnych: admin@e-reda.pl/
Inwestycje w Redzie - dyskusja ogólna
Na ostatniej Sesji Rady Miasta Burmistrz coś wspominał o przebudowie skrzyżowania Gdańska / Łąkowa w tym roku ... że może by udało się zrealizować, ale czy to wypali ... nie wie, bo plan inwestycji drogowych raczej ustalony.
W zeszłym tym roku w ramach małej inwestycji która miała powstać tuż obok skrzyżowania tą przebudowę miał wykonać prywatny inwestor, ale z niewiadomych przyczyn się wycofał ... szkoda, bo tam jest wręcz konieczna zmiana układu drogowego, szczególnie lewoskręt z Gdańskiej w Łąkową.
Wydaje mi się że teraz Miasto będzie chyba chciało sfinansować w większości tą inwestycje z częściowym dofinansowaniem np. z Urzędu Marszałkowskiego, bo patrząc na plan to inwestycja nie jest mała.
W zeszłym tym roku w ramach małej inwestycji która miała powstać tuż obok skrzyżowania tą przebudowę miał wykonać prywatny inwestor, ale z niewiadomych przyczyn się wycofał ... szkoda, bo tam jest wręcz konieczna zmiana układu drogowego, szczególnie lewoskręt z Gdańskiej w Łąkową.
Wydaje mi się że teraz Miasto będzie chyba chciało sfinansować w większości tą inwestycje z częściowym dofinansowaniem np. z Urzędu Marszałkowskiego, bo patrząc na plan to inwestycja nie jest mała.
-
- Forumowicz
70 postów
- Rejestracja: 6 lat temu
Jest jeszcze kolejny etap ul. Polnej.
Niestety nie widac tam zadnych zatoczek autobusowych. Zawsze myslalem ze jak zrobia ul. Polna to autobus bedzie jezdzil ul. 12 Marca i powrot ul. Polna (lub odwrotnie). Wtedy mialo by to sens.
Niestety nie widac tam zadnych zatoczek autobusowych. Zawsze myslalem ze jak zrobia ul. Polna to autobus bedzie jezdzil ul. 12 Marca i powrot ul. Polna (lub odwrotnie). Wtedy mialo by to sens.
-
- Forumowicz
70 postów
- Rejestracja: 6 lat temu
Czym ul. Polna rozni sie od ul. 12 Marca? Tam sa zatoczki.
-
- Forumowicz
70 postów
- Rejestracja: 6 lat temu
Czyli radosna tworczosc Burmistrza i jego pomagierow. Tu zatoczki a tam brak. Zapewne i w tej sprawie nie mial nic do powiedzenia.
Co to znaczy "niewskazane"? Czym umotywujesz taki sąd? Usprawnienie ruchu jest niewskazane? Niewskazane jest budowanie bez nadzoru, co kończy się fuszerką jak na wspomnianej 12 Marca, gdzie chodnik od strony lasu zapada się po kilku latach od oddania do użytku.
Zapewne odnosisz się do mojego postu. Brak zatoki dla autobusu powoduje uspokojenie ruchu, ograniczenie wypadków, usprawnienie komunikacji miejskiej.Zatoczka nie jest żadnym usprawnieniem. Argumentów jest cała masa, nawet niektóre miasta w Polsce dojrzewają do tego, by likwidować zatoki np Jaworzno gdzie dążą do Vision Zero. Idea narodziła się w Szwecji, o jej realizacji można mówić, gdy przez rok na drogach nie ginie nikt.
-
- Forumowicz
70 postów
- Rejestracja: 6 lat temu
Brak zatoczki powoduje blokowanie pasa a wiec samochod omija przeszkode stwarzajac wieksze zagrozenie. Szwecja i cala Skandynawia to inna kultura jazdy wiec nie ma co porownywac. Blokowanie ruchu to nie jest usprawnianie. Poza tym trzeba trzymac sie jednego planu a nie zmieniac co ulice.
Ul. 12 Marca ze swoim falistym chodnikiem to mistrzostwo swiata. Zdeycdowanie bezpieczniej jezdzic ulica.
Ul. 12 Marca ze swoim falistym chodnikiem to mistrzostwo swiata. Zdeycdowanie bezpieczniej jezdzic ulica.
A kodeks ruchu drogowego to kolega zna? Wiemy jakie są mandaty za wyprzedzanie autobusu? I że w każdym autobusie jest monitoring na podstawie którego policja może wystawić mandat? Wysadzanie pasażerów to nie jest blokowanie ruchu. Z własnego doświadczenia wiem, że sytuacja którą zakładasz z wyprzedzaniem praktycznie nie występuje. A za likwidowanie zatoczek zabierają się nie tylko w spokojnej Szwecji, ale również w Londynie który ma zupełnie inną kulturę jazdy.
-
- Forumowicz
70 postów
- Rejestracja: 6 lat temu
Zapewne z chęcią przytoczysz mi odpowiednie przepisy.
Jak autobus zatrzyma sie na drodze to jest blokowanie ruchu, jest to chyba oczywiste. Już widzę tych kierowców co czekają aż autobus wypuści/wpuści pasażerów, sprzeda bilety i swoim tempem odjedze. Nie trzeba zbyt dużej wyobraźni aby wiedzieć, że to rozwiązanie jest bardziej niebezpieczne. I nie zakładaj, że żyjemy w idealnym świecie bo żyjemy w kraju gdzie praktycznie każdy kierowca łamie przepisy, np prędkości. I to nie z powodu zagapienia ale z powodu bezkarności. Na ul. 12 Marca zostałem wielokrotnie wyprzedzony mimo iż jechałem z max dopuszczalną prędkością, zostałem wyprzedzany też na skrzyżowaniach i to nawet tam gdzie stoją wysepki, zderzyłem się z samochodem jadąc na rowerze gdy jakiś kierowca miał za nic znaki o przejazdach rowerowych. W Skandynawi podejdziesz do przejścia dla pieszych to samochody się zatrzymują , u nas przyśpieszają, tam autobus wyjeżdżający z zatoczki (o dziwo wiele ich tam widziałem) jest natychmiast wpuszczany a u nas kierowcy przyśpieszają. Więc wpierw wyedukuj kierowców a potem zachwalaj nie do końca sprawdzone pomysły. I jeszcze jedno. Brak zatoczek lub zwężenie ulic ma teoretycznie służyć bezpieczeństwu a służy oszczędnościom.
Jak autobus zatrzyma sie na drodze to jest blokowanie ruchu, jest to chyba oczywiste. Już widzę tych kierowców co czekają aż autobus wypuści/wpuści pasażerów, sprzeda bilety i swoim tempem odjedze. Nie trzeba zbyt dużej wyobraźni aby wiedzieć, że to rozwiązanie jest bardziej niebezpieczne. I nie zakładaj, że żyjemy w idealnym świecie bo żyjemy w kraju gdzie praktycznie każdy kierowca łamie przepisy, np prędkości. I to nie z powodu zagapienia ale z powodu bezkarności. Na ul. 12 Marca zostałem wielokrotnie wyprzedzony mimo iż jechałem z max dopuszczalną prędkością, zostałem wyprzedzany też na skrzyżowaniach i to nawet tam gdzie stoją wysepki, zderzyłem się z samochodem jadąc na rowerze gdy jakiś kierowca miał za nic znaki o przejazdach rowerowych. W Skandynawi podejdziesz do przejścia dla pieszych to samochody się zatrzymują , u nas przyśpieszają, tam autobus wyjeżdżający z zatoczki (o dziwo wiele ich tam widziałem) jest natychmiast wpuszczany a u nas kierowcy przyśpieszają. Więc wpierw wyedukuj kierowców a potem zachwalaj nie do końca sprawdzone pomysły. I jeszcze jedno. Brak zatoczek lub zwężenie ulic ma teoretycznie służyć bezpieczeństwu a służy oszczędnościom.
Proszę pokazać mi przepis który tego zabrania. Jeżeli na drodze nie ma podwójnej ciągłej i autobus nie jest autobusem szkolnym to taki autobus można ominąćherring pisze: ↑4 lat temuA kodeks ruchu drogowego to kolega zna? Wiemy jakie są mandaty za wyprzedzanie autobusu? I że w każdym autobusie jest monitoring na podstawie którego policja może wystawić mandat? Wysadzanie pasażerów to nie jest blokowanie ruchu. Z własnego doświadczenia wiem, że sytuacja którą zakładasz z wyprzedzaniem praktycznie nie występuje. A za likwidowanie zatoczek zabierają się nie tylko w spokojnej Szwecji, ale również w Londynie który ma zupełnie inną kulturę jazdy.
Uwierz mi, że w razie wypadku w takiej sytuacji Twoja wina byłaby oczywista i chociażby z art 18 kodeksu by Cię pociągnęli. Tak wiem, jak dokładnie brzmi, ale bez problemu można tu zastosować wykładnie rozszerzającąbrokmis pisze: ↑4 lat temuProszę pokazać mi przepis który tego zabrania. Jeżeli na drodze nie ma podwójnej ciągłej i autobus nie jest autobusem szkolnym to taki autobus można ominąćherring pisze: ↑4 lat temuA kodeks ruchu drogowego to kolega zna? Wiemy jakie są mandaty za wyprzedzanie autobusu? I że w każdym autobusie jest monitoring na podstawie którego policja może wystawić mandat? Wysadzanie pasażerów to nie jest blokowanie ruchu. Z własnego doświadczenia wiem, że sytuacja którą zakładasz z wyprzedzaniem praktycznie nie występuje. A za likwidowanie zatoczek zabierają się nie tylko w spokojnej Szwecji, ale również w Londynie który ma zupełnie inną kulturę jazdy.