Warsztat samochodowy Reda zaprasza
Tanie i solidne stoły rozkładane i krzesła w w PomorskieMeble.pl
/informacja w sprawie ogłoszeń drobnych: admin@e-reda.pl/

Budowa drogi 12 Marca

Planowane, realizowane i zrealizowane inwestycje w Redzie
Awatar użytkownika
Salamandra
Lider Forumowicz
1986 postów
Lider Forumowicz
Rejestracja: 13 lat temu

12 lat temu

Damian pisze: Dziury w nawierzchniach to akurat nie błędy projektanta a wykonawcy i braku nadzoru nad nim.
W którym miejscu są dziury w nawierzchni na 12 Marca? Poważnie pytam, bo takich nie zauważyłam.
W sprawie krawężników nie pisałbym o zaciekach po deszczu :)
Zatem podpiszmy tu protokół rozbieżności, bo dla mnie wszystkie elementy krawężnika są jednakowo szare. A mówi się, że to faceci nie odróżniają odcieni :)
Mam nadzieję, że inspektor sprawdzi pochodzenie wbudowywanych elementów.
Nie należy zapominać, że na wykonane prace wykonawca udziela gwarancji. Może jestem naiwna, ale nie sądzę, by tak duży koncern jak Skanska pozwolił sobie na psucie swojej reputacji stosując produkty nieznanego pochodzenia.
Damian
Prawie Lider
679 postów
Prawie Lider
Rejestracja: 17 lat temu

12 lat temu

Ale, co mi po reputacji firmy, skoro dziury pozostają i ogólnie fatalna jakość wykonania. Nie piszę tu o obecnym wykonawcy, tylko poprzednim. Przejdź się proszę chodnikiem i spójrz na jego nawierzchnię i ścieżki rowerowej obok. Nie jest wielkim problemem dostrzec dziury i to po roku od wykonania! Właśnie tu pojawia się pytanie o gwarancję i jej dopilnowanie. Znów piłka po stronie nadzoru inwestorskiego ........ :cry:
Awatar użytkownika
Salamandra
Lider Forumowicz
1986 postów
Lider Forumowicz
Rejestracja: 13 lat temu

12 lat temu

Damian pisze:Ale, co mi po reputacji firmy, skoro dziury pozostają i ogólnie fatalna jakość wykonania. Nie piszę tu o obecnym wykonawcy, tylko poprzednim. Przejdź się proszę chodnikiem i spójrz na jego nawierzchnię i ścieżki rowerowej obok. Nie jest wielkim problemem dostrzec dziury i to po roku od wykonania! Właśnie tu pojawia się pytanie o gwarancję i jej dopilnowanie. Znów piłka po stronie nadzoru inwestorskiego ........ :cry:
Specjalnie dla Ciebie przejdę się dziś i sprawdzę :) Bo dotąd naprawdę żadna dziura nie rzuciła mi się w oczy, ale jestem raczej wyczulona na takie buble.
RJA
Początkujący
14 postów
Początkujący
Rejestracja: 14 lat temu

12 lat temu

Damian, chciałbym Ciebie uspokoić. Po Twoim pierwszym wpisie poszedłem zobaczyć czy krawężniki drogowe mają atest (akurat była nowa dostawa vis a vis mojego domu). A więc krawężniki są produkowane przez firmę Oltrans i posiadają wszystkie niezbędne atesty i spełniają PN-..... . Przynajmniej tak wynikało z kartki przyczepionej do palety z krawężnikami :) Na "starym" odcinku użyto krawężników z firmy Semmelrock, która do niedawno jako jedyna posiadała certyfikaty uznane prze UE. Z tego co wiem ostatnio skończył się ich monopol. Poza tym podobnie jak Salamandra nie widzę na "starym" odcinku dziur, zarówno w asflacie jak i chodnikach. Jedyne co zauważyłem jeżdząc rowerem, to kostka zrobiła się mocno nierówna i to oczywiście jest bubel wykonawcy. Progi zwlaniające przemilczę...
Ryszard
Wygadany Lider
2272 postów
Wygadany Lider
Rejestracja: 17 lat temu

12 lat temu

RJA pisze:Jedyne co zauważyłem jeżdząc rowerem, to kostka zrobiła się mocno nierówna i to oczywiście jest bubel wykonawcy. Progi zwlaniające przemilczę...
To prawda, ten chodnik, wysokość krawężników... przez które przejazdy tą trasą rowerową są męczarnią to porażka. a wystarczyłoby zerknąć jak to wygląda w Wejherowie, gdzie nie ma tak wielkich "pagórków" na ścieżce, właściwie nie ma ich prawie wcale przy wjazdach do domostw.
Awatar użytkownika
Salamandra
Lider Forumowicz
1986 postów
Lider Forumowicz
Rejestracja: 13 lat temu

12 lat temu

Ryszard pisze:
RJA pisze:Jedyne co zauważyłem jeżdząc rowerem, to kostka zrobiła się mocno nierówna i to oczywiście jest bubel wykonawcy. Progi zwlaniające przemilczę...
To prawda, ten chodnik, wysokość krawężników... przez które przejazdy tą trasą rowerową są męczarnią to porażka. a wystarczyłoby zerknąć jak to wygląda w Wejherowie, gdzie nie ma tak wielkich "pagórków" na ścieżce, właściwie nie ma ich prawie wcale przy wjazdach do domostw.
Szczerze mówiąc też nie rozumiem "po kija" robili te pagórki - czy to ma jakieś uzasadnienie? Przecież cały chodnik można było zrobić na jednym poziomie, a wjazdy na posesję np. wyróżnić innym kolorem kostki (choć i to jest zbyteczne).
ArturB
Lider Forumowicz
1023 postów
Lider Forumowicz
Rejestracja: 15 lat temu

12 lat temu

Ryszard pisze:
RJA pisze:Jedyne co zauważyłem jeżdząc rowerem, to kostka zrobiła się mocno nierówna i to oczywiście jest bubel wykonawcy. Progi zwlaniające przemilczę...
To prawda, ten chodnik, wysokość krawężników... przez które przejazdy tą trasą rowerową są męczarnią to porażka. a wystarczyłoby zerknąć jak to wygląda w Wejherowie
Powtóze się :-)
1) Na drodze o natężeniu ~2000 poj na dobę NIE robi się w ogóle dróg dla rowerów ponieważ nie poprawiają one bezpieczeństwa którego nie ma jak poprawić z uwagi na niską ilość pojazdów. Głowna przyczyna wypadków rowerzystów to zderzenie boczne, na tej ulicy skutecznie spacyfikowano tą przyczynę wyniesieniem przejść dla pieszych w obrebie skrzyzowan. Ryzyko najechania na rowerzyste jest marginalne w/g statystyk policji i zachodzi na drogach o bardzo duzym natezeniu pojazdow a nie na marginalnej uliczce.

2) Jazda drogami dla rowerów niesie za soba zwiekszone narazenia (10x) na zderzenie boczne w obrebie skrzyzowania z uwagi na fakt jazdy w miejscu ktore nie jest normalnym miejscem jazdy na wprost. I jesli nie jest to ul typy Gdańska to taka DdR niesie za soba jedyne pogroszenie bezpieczenstwa dla rowerzysty.

3) Na tej ulicy droga dla rowerów nie jest drogą dla rowerów a chodnikiem z dopuszczeniem jazdy rowerem, a wiec rowerzyscie wolno i powinien jechać ulicą (dla swojego dobra), która głwonie jest pusta.

Jeśli ktoś nie wierzy w to co pisze to powtórze na ul Mickiewicza z natężeniem rowerystów na poziomie 7-16% ruchu z ilością pojazdów ok 3500 na dobę , gdzie rowerysci w >90% jeżdza ulica na przestrzeni lat w/g SEWIK policyjnego nei bylo ani jednego wypadku z udzialem rowerzystow.
Artur
ArturB
Lider Forumowicz
1023 postów
Lider Forumowicz
Rejestracja: 15 lat temu

12 lat temu

Salamandra pisze: a wjazdy na posesję np. wyróżnić innym kolorem kostki (choć i to jest zbyteczne).
To jest błędna praktyka rodem z krajów dawnego bloku wschodniego sugerujaca keirowcy wyjezdzajacemu z posesji iz ma pierwszenstwo przed pieszymi idącymi chodnikiem.
W krajach zachodnich to chodnik czy drgoa dlarowerow ma zachowana kolorystyke i niweletę także, nawet na skrzyzowaniach z podrzednymi uliczakmi właśnie dlatego aby wizualne pierwszeństwo zgadzało się z prawnym !
Artur
Awatar użytkownika
Salamandra
Lider Forumowicz
1986 postów
Lider Forumowicz
Rejestracja: 13 lat temu

12 lat temu

1) Na drodze o natężeniu ~2000 poj na dobę NIE robi się w ogóle dróg dla rowerów ponieważ nie poprawiają one bezpieczeństwa którego nie ma jak poprawić z uwagi na niską ilość pojazdów.
Polemizowałabym. Ja wprawdzie jeżdżę ulicą, ale dzieciaki uczulam, żeby jeździły drogą dla rowerów. Parę razy zdarzyło mi się widzieć szalonych kamikadze, którzy usiłowali oszukać korek Wejherowo-Rumia i jako trasę wybrali właśnie 12 Marca myląc ją chyba z drogą ekspresową. Natężenie ruchu faktycznie nie jest tu na razie duże, ale często zdarzają się ww. idioci. Głównie dlatego, że jest to droga jeszcze nie tak bardzo oblegana.
ArturB
Lider Forumowicz
1023 postów
Lider Forumowicz
Rejestracja: 15 lat temu

12 lat temu

1) Dzieciaki - są pieszymi w/g PoRD nawet jadąc rowerem -> Chodnik do czasu karty rowerowej
2) Wariaci -> Na takich gdy są zbyt duze proste odcinki jak na 12 Marca miedzy skrzyzowaniami robi sie dodatkowe szykany jak na ul Długiej "Esoiwanie toru jazdy" aby zniechecic do nadmiernych predkosci i tego brakuje na 12 Marca, ale to od mieszkancow zalezy czy im nadmierna predkosc przeszkadza czy nie, bo zazwyczaj to meiszkancy sami sobie tkaja los.
Artur
Damian
Prawie Lider
679 postów
Prawie Lider
Rejestracja: 17 lat temu

12 lat temu

RJA pisze:Jedyne co zauważyłem jeżdząc rowerem, to kostka zrobiła się mocno nierówna i to oczywiście jest bubel wykonawcy. Progi zwlaniające przemilczę...
No to mamy grę słów. Dla Ciebie to mocno nierówna kostka, dla mnie zwyczajne dziury - droga ma mieć równą nawierzchnię i tyle. Czy to dla samochodów, rowerów, czy pieszych. Kostka się zapada tworząc owe dziury, bo nie dopilnowano prawidłowego wykonawstwa.
Faktycznie info o krawężnikach z atestami uspakaja. Dzięki :)
Arturze, oczywiście w kwestii rowerów masz mnóstwo argumentów, ja jednak cieszę się (jak i wielu pewnie innych rodziców też), że mogę prowadzić swoje małe dzieci na rower na ścieżce, która przy zwróceniu uwagi na inne rowery jest dla dzieciaków dość bezpieczna. Oczywiście w miejscu tych garbów nie ma nic prostszego jak polecieć z obniżeniem na całej długości gęstych wjazdów a parkowanie równoległe aut uniemożliwić słupkami przy krawężniku. Ale co tam - i tak już pozamiatane :(
ArturB
Lider Forumowicz
1023 postów
Lider Forumowicz
Rejestracja: 15 lat temu

12 lat temu

Damian - Gdyby to cos było oznaczone jako droga dla rowerów to NIE MIAŁBYŚ PRAWA jechać tam z dziecmi !
Dzieki temu że nie jest to droga dla rowerów a chodnik z dozwoloną jazda rowerów wolno tam jechać każdemu ale nie musi.
Mając małoletniego pod opieką który prowadzi rower masz prawo i OBOWIĄZEK jechać chodnikiem a nie ulicą w tym NIE WOLNO CI jechać drogą dla rowerów oznaczoną znakiem C-13 (niebieski z rowerem). Np na Kazimeirskiej NIE WOLNO jechać razem z dziecmi tą drogą, jeśli na tej drodze ktoś ucierpi w kolizji z twoim dzieckiem będziesz winny niezaleznie czy to dziecko doprowadzi czy ktos inny do owej kolizji. Droga dla rowerów to zwykła ulica z ograniczeniem typu pojazdu.

Dlatego właśnie bardzo się staram aby chodniki zostały dostępne dla pieszych w tym dzieci na rowerach a dorosli mogli bezpiecznie jechac ulicą i nie musili manewrować miedzy pieszymi na chodniku z obowiązkiem jazdy rowerem (znak C-13).
Wyobrażasz sobie rowerzyste jadącego 30, 40,50 km/h po tej pseudo drodze dla rowerów ?
A tyle mi wolno w terenie zabudowanym i z taką prędkością zazwyczaj jeżdzę po ulicach.
Damian
Prawie Lider
679 postów
Prawie Lider
Rejestracja: 17 lat temu

12 lat temu

Zgadzam się, co do prawnych ograniczeń. Co do Kazimierskiej jednak ludzie traktują tę drogę jak zwykły chodnik i pełno na niej pieszych. Na szczęście mniej już parkujących ale ostatnio jeden ustawił się na trawniku pomiędzy ścieżką a płotem posesji ! :) (miał przy tym mnóstwo miejsca na parkingu po drugiej stronie ścieżki)
ArturB
Lider Forumowicz
1023 postów
Lider Forumowicz
Rejestracja: 15 lat temu

12 lat temu

Co do Kazimierskiej niestety nie udało się tego zablokować, tam powinien być zwykły chodnik, na tej ulicy jest organiczenie do 30km/h i 2 skrzyzowania płytowe, tam samochody na rprawde jadą 30-40km/h i droga dla rowerów nie ma sensu.
Natomaist chodnik dla rodziców z dziecmi na rowerach byłby przydatny!
Traktowanie ludzi mnie nie OBCHODZI gdy jadę ulicą rowerem ŁĄMIE prawo i w razie koizji będe winny, gdy jade drogą dla rowerów którą MUSZĘ jechać narazam na szwank dzieciaki i mi się TO NIE PODOBA bo to IDIOTYCZNE jest.

Jeśli się da to doprowadze to przemianowania tej drogi na Chodnik z dopuszczeniem jazdy rowerem aby można było legalnie z dziecmi tam jechać, choć w praktyce ze swoimi (5 i 10lat) wole (i nie ja jeden jak obserwuje) jechać ulicą która jest równoległa do Kazimeirskiej i mi ta droga nie jest potrzebna do jazdy z dziecmi.
pi
Prawie Lider
538 postów
Prawie Lider
Rejestracja: 15 lat temu

12 lat temu

Na budowie ulicy 12-Marca praca wre. Dużo sprzętu i robotników. Dobrze im idzie.
ODPOWIEDZ