Warsztat samochodowy Reda zaprasza
Tanie i solidne stoły rozkładane i krzesła w w PomorskieMeble.pl
/informacja w sprawie ogłoszeń drobnych: admin@e-reda.pl/

Inwestycje w Redzie - dyskusja ogólna

Planowane, realizowane i zrealizowane inwestycje w Redzie
Awatar użytkownika
Huherko
Lider Forumowicz
1795 postów
Lider Forumowicz
Rejestracja: 16 lat temu

7 lat temu

Wicek pisze:żeby ludzie ślepo nie wchodzili pod pociąg z słuchawkami na uszach ale dla mnie to średniowiecze trochę.
No właśnie zastanawiam się, czy w średniowieczu nie było bezpieczniej. Jak byłem mały (już w czasach nowożytnych ) nie było problemu, żeby przejść przez ulicę Gdańską, bo od małego uczony byłem rozejrzeć się przed wejściem na ulicę i tak samo było z pociągami. Myślę, że naród nie jest na tyle głupi, żeby nie móc korzystać z kolizyjnego przejścia i "szykany" lub innych barierek zmuszających pieszego do odwrócenia się w stronę pociągu.
Jam jest Huher - pierwsza maruda redzka ...
Wicek
Wygadany Lider
2522 postów
Wygadany Lider
Rejestracja: 13 lat temu

7 lat temu

tylko, że pociągi jeżdżą coraz szybciej. U nas po przebudowie Gdynia-Słupsk też będą jeździć szybciej.
Nie jestem przekonany do przejść kolizyjnych. Łatwo mi sobie wyobrazić jak ktoś wbiega na przejście, bo widzi wjeżdżająca już SKMkę, a nie patrzy, że z drugiej strony jedzie Express.

Mam propozycję
W Janowie będą lada dzień rozbierać kładkę, bo tam robią nowy peron z nową kładką
Weźmy od nich tę starą wysłużoną
I po problemie
Awatar użytkownika
Johny Bravo
Częsty Bywalec
312 postów
Częsty Bywalec
Rejestracja: 12 lat temu

7 lat temu

Wicek pisze:fajną sprawą jest zamieszczenie (na www) przez miasto planu zamówień publicznych na 2017 rok
http://bip.reda.pl/zamowienia/pokaz/2493

Z tego planu możemy się dowiedzieć między innymi kiedy i za ile miasto planuje ciekawsze inwestycje np.:
I kwartał
Budowa Podleśnej - 1 mln 400 tysięcy
Budowa bieżni wraz z infrastrukturą na stadionie - 2 mln 400 tysięcy

II kwartał
Przebudowa nawierzchni Jara, Rzecznej, Brzozowej - 315 tysięcy
Budowa węzła integracyjnego przy PKP - 6 mln 200 tysięcy (o ile uda się pozyskać kasę z UE 63 %)
Budowa placu zabaw i siłowni zewnętrznej przy Obwodowej - 50 tysięcy

III kwartał
Budowa Polnej (ok 200 m) - 350 tysięcy
Modernizacja oświetlenia na LED - 2 mln 35 tysięcy (o ile uda się pozyskać środki zewnętrzne)
Budowa platformy widokowej przy końcu Jara - 50 tysięcy

gorzej, że nie wpisano tam przebudowy Obwodowej chyba, że wymiana chodnika ukryta jest w inaczej nazwanej inwestycji

cieszy, że nareszcie miasto sięga w większym stopniu po środki zewnętrzne. Oby udało się pozyskać jak najwięcej pieniążków z zewnątrz
Czy ktoś się orientuje, czy nasze miasto dostało już jakieś dofinansowanie?
Bo np w przypadku oświetlenia LED i węzła przy PKP - hasło - o ile uda się pozyskać środki zewnętrzne... - trochę mnie przeraża!
Dlaczego? - Bo Rumia już te środki zdobyła i już ruszają prace - a u nas coś dziwnie cicho...
http://male-trojmiasto.pl/artykul/10478 ... nia-w-rumi
http://male-trojmiasto.pl/artykul/10476 ... mi-janowie
i jeszcze jeden program, w którym już zgarnęli dofinansowanie:
http://male-trojmiasto.pl/artykul/10479 ... iem-plywac
vibra_bober
Forumowicz
78 postów
Forumowicz
Rejestracja: 13 lat temu

7 lat temu

Mnie z kolei trochę to uspokaja bo dość krzywo patrzę inwestycję dotycząca węzła przy PKP. O ile zagospodarowanie terenu przy PKP nie wzbudza moich obaw, to już możliwość włączenia się w ruch na gdańskiej bezpośrednio z Młyńskiej oznacza, ze z czasem ruch turystyczny zapcha tę drogę. Po oddaniu drogi drogi morskiej część turystów zaczęła z niej korzystać i teraz zamiast skręcać w prawo zostaną skierowani przez swoje GPSy prosto na Gdańska. Efektem będzie znaczący wzrost obciązenia ruchem ul. Młyńska oraz jeden wielki korek w tym miejscu. Dla mieszkańców osiedla do tej pory wyjazd z osiedla nie stanowił problemu a teraz trzeba będzie wkalkulować dodatkowe minuty na wyjazd z osiedla. Poza tym, dodatkowe pasy przy dworcu dodatkowo przykorkują Gdańską. Dla przechodniów to niewielki udogodnienie bo mają w pobliżu tunel a i tak muszą wejść do niego, żeby dostać się na peron SKM. Idealnym rozwiażaniem byłaby kładka, dostosowane też do rowerów.

Niestety, bez OPAT wszystkie działania będą tylko kosmetyką a kazda dodatkowe udogodnienie dla mieszkanców bedzie bez skrupułów wykorzystywane przez turystów, którzy poza "smrodami" z rur wydechowych niewiele zostawiają w mieście...
Robin
Częsty Bywalec
470 postów
Częsty Bywalec
Rejestracja: 12 lat temu

7 lat temu

Zgadzam się z ostatnim zdaniem. Z tym jednak zastrzeżeniem, że obecnie narysowany OPAT - dzielący Redę w rejonie Ciechocina na kawałki jest nie do przyjęcia. Niestety, sprawa jest polityczna i taka pozostanie, zatem nikt obecnie nie zajmuje się szczegółami.
Rozumiem, że każdy patrzy na swoje interesy, żeby mu auta pod nosem nie jeździły, ale biorąc pod uwagę lokalizację osiedla Przy Młynie nie wydaje mi się, żeby z czasem nie doszło do przebudowy drogi.
Dla mnie jako dla mieszkańca interesujące wydaje się budowanie dużego parkingu przy PKP z budżetu mojego miasta głównie dla mieszkańców innych miejscowości, którzy będą z tego korzystać. Można sprawę załatwić wydając karty darmowego parkowania mieszkańcom Redy, zaś przyjezdnym nakazując niewielkie opłaty, ale nie sądzę, żeby takie rozwiązanie miało szansę realizacji.
Innym rozwiązaniem jest budowanie mniej więcej w tym samym czasie takich parkingów przy wszystkich większych stacjach, choć Reda z racji swojego położenia i tak będzie bardziej obciążona autami z zewnątrz.
Awatar użytkownika
Huherko
Lider Forumowicz
1795 postów
Lider Forumowicz
Rejestracja: 16 lat temu

7 lat temu

Też zgadzam się z ostatnim zdaniem vibra_bobra, wg mnie nie jest problemem fakt, że estakada przetnie Redę, bo Gdynia też jest przecięta estakadą, Reda jest przecięta Gdańską i Pucką więc jak ktoś mi mówi, że ulica przetnie Redę i "oddzieli" mieszkańców od świata jest dla mnie śmieszne.

Wg mnie problemem jest fakt, że działki przeznaczone na tę ulicę zamiast być trzymane na tę inwestycje są bez sensu przeznaczane na kolejne osiedla, domki i domeczki ... fajnie, że Reda się rozwija, ma coraz więcej mieszkańców ... ale jak nie pomyślimy nad rozłożeniem ruchu w Redzie to w końcu zatkamy się sami sobą...
Jam jest Huher - pierwsza maruda redzka ...
Robin
Częsty Bywalec
470 postów
Częsty Bywalec
Rejestracja: 12 lat temu

7 lat temu

Dla mnie śmieszna przez łzy jest ocena sytuacji jedynie z pozycji własnego dobra. Niech zgadnę - nie mieszkasz w okolicy Ciechocina, więc jest to dla Ciebie "śmieszne". Cała dzielnica 12 Marca zostanie odcięta, podobnie części Ciechocina na północ od OPAT. Węzeł projektowany jest w okolicy Długiej, Puckiej. Są na to wolne tereny na łąkach, ale komuś się nie za bardzo chce o tym pomyśleć.
vibra_bober
Forumowicz
78 postów
Forumowicz
Rejestracja: 13 lat temu

7 lat temu

Kupujac mieszkanie kolo ul. gdanskiej bylbym hipokryta gdybym teraz narzekal ze mam ruchliwa arterie kolo domu. Przyklaskuje wiekszosci inwestycji i ciesze sie ze Reda sie rozwija. Ale pamietajac wizualizacje tego wezla pkp mam watpliwosci. Dodatkowe przescie dla pieszych, gdzie w poblizu jest tunel troche nie ma sensu, choc zdaje sobie sprawe ze jest zrobione "przy okazji" innych prac. Najwiecej wypadkow z udzialem pieszch zdaza sie na przejsciach i , odpukac' i oby statystyki w tym przypadku nie zadzialaly, ale ryzyko to wzrasta z kazdym tygo typu obiektem. Tym bardziej ze ludzie spieszac sie na pociag czy autobus traca czujnosc i wbiegaja na wczesne czerwone, pozne zolte itp.
Wicek
Wygadany Lider
2522 postów
Wygadany Lider
Rejestracja: 13 lat temu

7 lat temu

Johny Bravo pisze:
Czy ktoś się orientuje, czy nasze miasto dostało już jakieś dofinansowanie?
spokojnie Reda też dostała tylko jeszcze nie podpisali tego
Pomorskie: 90 mln na oświetlenie 18 gmin

• Zarząd Województwa Pomorskiego podjął decyzję, która umożliwi wymianę lamp i oszczędność energii w 18 pomorskich gminach i miastach.
• Nowe oświetlenie przy chodnikach i drogach na Pomorzu pojawi się w ciągu dwóch lat.


Modernizacja rozpocznie się jeszcze w tym roku i potrwa około dwóch lat. Wymienionych i zmodernizowanych zostanie prawie 30 tysięcy punktów świetlnych w technologii LED. Dzięki temu zmniejszą się zużycie energii oraz emisja dwutlenku węgla (o 7000 ton rocznie).

Wymienione zostanie oświetlenie m.in. w Czarnej Dąbrówce, Człuchowie, Dziemianach, Gdańsku, Luzinie, Miastku, Redzie, Rumi, Skarszewach, Słupsku, Sopocie, Sztumie i Wejherowie

Cała inwestycja będzie kosztować blisko 90 milionów złotych, z czego 70 milionów pochodzi z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Wnioski na modernizację oświetlenia zostały złożone w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020.

Umowy w tej sprawie zostaną podpisane 1 marca 2017 r. w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Pomorskiego w Gdańsku.
http://www.portalsamorzadowy.pl/fundusz ... 89899.html
Awatar użytkownika
Huherko
Lider Forumowicz
1795 postów
Lider Forumowicz
Rejestracja: 16 lat temu

7 lat temu

Robin pisze:Dla mnie śmieszna przez łzy jest ocena sytuacji jedynie z pozycji własnego dobra. Niech zgadnę - nie mieszkasz w okolicy Ciechocina, więc jest to dla Ciebie "śmieszne".
Jeśli to do mnie to już śpieszę odpowiedzieć - całe życie mieszkam w dzielnicy odciętej od Redy torami, dalej główną ulicą (Gdańską) a od pewnego czasu redzką obwodnicą czyli Leśną-Cegielnianą. Nikt się ludzi nie pytał, czy będzie wam odpowiadać, jak wasze osiedle czy domy odetniemy jeszcze jedną arterią z której skorzystają wszyscy, ale najmniej redzianie. Myślę że wybudowanie OPATu lub czegoś podobnego mogłoby przejąć większość tranzytu oraz turystów w sezonie, co odkorkowałoby Redę.
I Ty i ja moglibyśmy latem spokojnie wyjechać z podwórka na ulicę i bez stania w półgodzinnym korku dojechać do sklepu czy czegokolwiek innego, obecnie latem jest to niemożliwe.
Jam jest Huher - pierwsza maruda redzka ...
Robin
Częsty Bywalec
470 postów
Częsty Bywalec
Rejestracja: 12 lat temu

7 lat temu

Nie chcę zamieniać dyskusji w odbijanie piłeczki, zatem wyrażę tylko zdziwienie, że jako mieszkaniec faktycznie odciętej części miasta nie razi Cię dalsze "szatkowanie" Redy. Teraz, po latach doczekaliście się wreszcie jakiegoś scalenia bez konieczności wystawania na szlabanach (choć to dobrze robiło mieszkańcom na pamięć - wszyscy znali rozkład jazdy SKM ), ale podział został podziałem.
W przypadku tej części miasta - linia kolejowa istnieje od bardzo dawna. Teraz jest inna sytuacja. Reda rozbudowuje się bardzo dynamicznie, na sporym terenie miasto się zabudowuje i scala zapełniając kolejne luki. Wydawać by się mogło, że na scalaniu właśnie (zarówno w sensie budowania jak i mentalności mieszkańców) zależy władzom w UM.
W tym momencie planuje się rozcięcie tworzącego się organizmu miejskiego drogą szybkiego ruchu. To coś innego niż zwykła dwupasmowa nawet arteria. Z przejściami dla pieszych i skrzyżowaniami. Dlatego uważam, że OPAT i węzeł powinien być poza miastem, a do Redy Ciechocina powinien dochodzić jedynie zjazd, który może sobie łączyć się z DK6 w planowanym kształcie, ale powinien właśnie przypominać ul. Leśną (zresztą to byłoby właściwie przedłużenie Leśnej) a nie ekspresówkę.
Romek
Lider Forumowicz
1394 postów
Lider Forumowicz
Rejestracja: 12 lat temu

7 lat temu

Robin pisze: W tym momencie planuje się rozcięcie tworzącego się organizmu miejskiego drogą szybkiego ruchu. To coś innego niż zwykła dwupasmowa nawet arteria. Z przejściami dla pieszych i skrzyżowaniami. Dlatego uważam, że OPAT i węzeł powinien być poza miastem, a do Redy Ciechocina powinien dochodzić jedynie zjazd, który może sobie łączyć się z DK6 w planowanym kształcie, ale powinien właśnie przypominać ul. Leśną (zresztą to byłoby właściwie przedłużenie Leśnej) a nie ekspresówkę.
Już wielokrotnie o tym pisalismy przy różnych okazjach. Robin, zgdzam sie z tobą.
OPAT tak, wypaczenia nie !
kapelusznik
Bywalec
185 postów
Bywalec
Rejestracja: 11 lat temu

7 lat temu

Romek pisze:
Robin pisze: W tym momencie planuje się rozcięcie tworzącego się organizmu miejskiego drogą szybkiego ruchu. To coś innego niż zwykła dwupasmowa nawet arteria. Z przejściami dla pieszych i skrzyżowaniami. Dlatego uważam, że OPAT i węzeł powinien być poza miastem, a do Redy Ciechocina powinien dochodzić jedynie zjazd, który może sobie łączyć się z DK6 w planowanym kształcie, ale powinien właśnie przypominać ul. Leśną (zresztą to byłoby właściwie przedłużenie Leśnej) a nie ekspresówkę.
Już wielokrotnie o tym pisalismy przy różnych okazjach. Robin, zgdzam sie z tobą.
OPAT tak, wypaczenia nie !
Ale Leśna to właśnie wypaczenie Jeśli mówimy o odcięciu, to ta ulica w obecnym kształcie właśnie bardziej odcięła tę część Redy od reszty niż tory kolejowe.
maniek
Ja tu zaglądam
15 postów
Ja tu zaglądam
Rejestracja: 10 lat temu

7 lat temu

Semeko wprowadza dwie nowe inwestycje Prima Reda i Porto Bianco II.Trzeba przyznać,że działają z rozmachem.
Awatar użytkownika
Zigi
Wygadany Lider
2878 postów
Wygadany Lider
Rejestracja: 17 lat temu

7 lat temu

Tym razem po drugiej stronie ul. Morskiej. Wygląda na to, że Semeko "opanowało" tereny w tym rejonie.
prima reda.JPG
www.semeko.pl
ODPOWIEDZ