fajną sprawą jest zamieszczenie (na www) przez miasto planu zamówień publicznych na 2017 rok
http://bip.reda.pl/zamowienia/pokaz/2493
Z tego planu możemy się dowiedzieć między innymi kiedy i za ile miasto planuje ciekawsze inwestycje np.:
I kwartał
Budowa Podleśnej - 1 mln 400 tysięcy
Budowa bieżni wraz z infrastrukturą na stadionie - 2 mln 400 tysięcy
II kwartał
Przebudowa nawierzchni Jara, Rzecznej, Brzozowej - 315 tysięcy
Budowa węzła integracyjnego przy PKP - 6 mln 200 tysięcy (o ile uda się pozyskać kasę z UE 63 %)
Budowa placu zabaw i siłowni zewnętrznej przy Obwodowej - 50 tysięcy
III kwartał
Budowa Polnej (ok 200 m) - 350 tysięcy
Modernizacja oświetlenia na LED - 2 mln 35 tysięcy (o ile uda się pozyskać środki zewnętrzne)
Budowa platformy widokowej przy końcu Jara - 50 tysięcy
gorzej, że nie wpisano tam przebudowy Obwodowej chyba, że wymiana chodnika ukryta jest w inaczej nazwanej inwestycji
cieszy, że nareszcie miasto sięga w większym stopniu po środki zewnętrzne. Oby udało się pozyskać jak najwięcej pieniążków z zewnątrz
Warsztat samochodowy Reda zaprasza
Tanie i solidne stoły rozkładane i krzesła w w PomorskieMeble.pl
/informacja w sprawie ogłoszeń drobnych: admin@e-reda.pl/
Tanie i solidne stoły rozkładane i krzesła w w PomorskieMeble.pl
/informacja w sprawie ogłoszeń drobnych: admin@e-reda.pl/
Inwestycje w Redzie - dyskusja ogólna
Mnie najbardziej cieszy planowana budowa boiska przy Fenikowskiego (dobrze, że nie nazwali tego przebudową bo bym się martwił o efekty choć i tak, planowana kwota 200 tysięcy raczej z nóg nie zwala i na pewno nie wystarczy, także raczej cudów się spodziewać nie ma co...) oraz przebudowa samej SP2. Dwa semestry nauki w kontenerach jakoś dzieciaki wytrzymają... Do tego budowa ścieżki rowerowej na CAŁEJ Obwodowej - rewelacja...
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalk
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalk
ja najbardziej czekam na:
chodnik i ścieżkę przy Obwodowej
budowę węzła integracyjnego
ciekawy jestem budowy platformy widokowej przy końcu Jara i bieżni z infrastrukturą.
Przy okazji warto odnotować, że mocno poprawia się infrastruktura sportowa w Redzie. W 2017 powstać ma bieżnia i inne obiekty lekkoatletyczne, w Aquaparku zaawansowane są prace nad budową basenu sportowego (25 m.)... kto wie, może w przyszłości dzięki temu będziemy mieli jakiś Redzkich Olimpijczyków
Na dniach w Aquacentrum mają otworzyć siłownie, fitness i 4 korty do squasha (1 kort już jest w hotelu River Style Hotel & SPA)
chodnik i ścieżkę przy Obwodowej
budowę węzła integracyjnego
ciekawy jestem budowy platformy widokowej przy końcu Jara i bieżni z infrastrukturą.
Przy okazji warto odnotować, że mocno poprawia się infrastruktura sportowa w Redzie. W 2017 powstać ma bieżnia i inne obiekty lekkoatletyczne, w Aquaparku zaawansowane są prace nad budową basenu sportowego (25 m.)... kto wie, może w przyszłości dzięki temu będziemy mieli jakiś Redzkich Olimpijczyków
Na dniach w Aquacentrum mają otworzyć siłownie, fitness i 4 korty do squasha (1 kort już jest w hotelu River Style Hotel & SPA)
- Salamandra
- Lider Forumowicz
1986 postów
- Rejestracja: 13 lat temu
Nie Ty jedenMarcin pisze:Nic nie zrozumiałem;)
-
- Bywalec
187 postów
- Rejestracja: 11 lat temu
A może by tak w ramach budowy węzła integracyjnego wykonać również legalne przejście przez tory "z tyłu" peronu w stronę parkingu oraz w stronę ul. Leśnej?
Takie rozwiązania obowiązują już na trasie SKM - choćby na Zaspie. I nie ma na nich wypadków. Zresztą w Redzie też nie było (próby samobójczej nie liczę), a ludzie chodzą codziennie - część na parking, coraz więcej w stronę Leśnej (Leśne Tarasy będą znacznie większe).
Można by to ucywilizować, zrobić barierki, przejście, informacje ostrzegacze itd. Do tego przejście dla pieszych na wysokości bajorka przy ul. Leśnej i jest normalniej. Da się?
Takie rozwiązania obowiązują już na trasie SKM - choćby na Zaspie. I nie ma na nich wypadków. Zresztą w Redzie też nie było (próby samobójczej nie liczę), a ludzie chodzą codziennie - część na parking, coraz więcej w stronę Leśnej (Leśne Tarasy będą znacznie większe).
Można by to ucywilizować, zrobić barierki, przejście, informacje ostrzegacze itd. Do tego przejście dla pieszych na wysokości bajorka przy ul. Leśnej i jest normalniej. Da się?
tylko, że na Zaspie jest przejście przez tory po których jeżdżą tylko i wyłącznie SKMki, a w Redzie jeżdżą bez zatrzymania ekspresy. Nie wyobrażam sobie takiego przejścia - tym bardziej w kierunku Leśnej, gdzie nie ma nawet chodnika przy torach.
Drugie wyjście możliwe jest tylko w tunelu, lub kładką - zgadzam się, że by się przydało
Drugie wyjście możliwe jest tylko w tunelu, lub kładką - zgadzam się, że by się przydało
-
- Bywalec
187 postów
- Rejestracja: 11 lat temu
1. Nie musisz sobie wyobrażać - wystarczy pójść/pojechać 1500 metrów w stronę Rumi, gdzie takie przejście jest i wszystkim służy.Wicek pisze:tylko, że na Zaspie jest przejście przez tory po których jeżdżą tylko i wyłącznie SKMki, a w Redzie jeżdżą bez zatrzymania ekspresy. Nie wyobrażam sobie takiego przejścia - tym bardziej w kierunku Leśnej, gdzie nie ma nawet chodnika przy torach.
Drugie wyjście możliwe jest tylko w tunelu, lub kładką - zgadzam się, że by się przydało
2. Tunel, kładka? Rozmawiajmy o realiach, zwłaszcza finansowych.
3. Chodnik przy torach nie jest potrzebny, tylko przejście na drugą stronę i dojście do krawędzi jezdni, to przecież kilka metrów.
4. Pociągi i tak trąbią zbliżając się do peronu - muszą to robić wszystkie, które się nie zatrzymują, a także SKM, gdy widzą kogoś przy krawędzi lub w okolicy torów.
5. Ludzie i tak tamtędy chodzą nagminnie. Poprawiłoby się ich bezpieczeństwo.
Romek - dobry przykład Szczególnie w Nanicach, gdzie także jest duży potok podróżnych.
Pewnie macie racje, że da się to jakoś wyregulować barierkami, żeby ludzie ślepo nie wchodzili pod pociąg z słuchawkami na uszach ale dla mnie to średniowiecze trochę.
Uważam, że przejścia powinny być bezkolizyjne - budowanie kolejnych przejść na poziomie torów (dla mnie) jest kiepskim rozwiązaniem. Kapelusznik to nie jest aż tak duży koszt, żeby kładkę zbudować. Mega duży koszt to byłby ideał, czyli pociąg pod ziemią, a na ziemi przejście swobodne dla ludzi...ale to faktycznie koszt. Natomiast zwykła metalowa kładka dla pieszych nad Leśną i torami z zejściami na perony to aż taki koszt? Nie sądzę... ale też chyba nikt (z instytucji, które mogłoby to za sponsorować) nie będzie zainteresowany takim rozwiązaniem
Pewnie macie racje, że da się to jakoś wyregulować barierkami, żeby ludzie ślepo nie wchodzili pod pociąg z słuchawkami na uszach ale dla mnie to średniowiecze trochę.
Uważam, że przejścia powinny być bezkolizyjne - budowanie kolejnych przejść na poziomie torów (dla mnie) jest kiepskim rozwiązaniem. Kapelusznik to nie jest aż tak duży koszt, żeby kładkę zbudować. Mega duży koszt to byłby ideał, czyli pociąg pod ziemią, a na ziemi przejście swobodne dla ludzi...ale to faktycznie koszt. Natomiast zwykła metalowa kładka dla pieszych nad Leśną i torami z zejściami na perony to aż taki koszt? Nie sądzę... ale też chyba nikt (z instytucji, które mogłoby to za sponsorować) nie będzie zainteresowany takim rozwiązaniem