http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/SKM ... 57066.htmltrojmiasto.pl pisze:W tym roku na pewno nie będzie remontu przystanków SKM w Gdyni, ale przewoźnik zaczyna przygotowywać dokumentację, by zbudować drugi tor do Wejherowa. Dzięki temu więcej pociągów pojedzie do Gdyni.
Dwa tory Szybkiej Kolei Miejskiej kończą się obecnie w Rumi Janowie. Dalej prowadzi już tylko jedna linia, więc część pociągów jeździ po torach dalekobieżnych. W związku z tym nie mogą kursować zbyt często, a nawet te, które teraz są w rozkładzie, muszą dopasowywać się do pociągów dalekobieżnych, nierzadko czekając po kilka minut na stacji, by mogły one przejechać. Rozwiązaniem tej sytuacji ma być budowa drugiego toru.(...)
- Złożyliśmy projekt o dofinansowanie Unii Europejskiej do studium wykonalności, związanego z planowaną budową drugiego toru SKM z Rumi Janowa do Wejherowa. Wiele osób z tzw. "Małego Trójmiasta Kaszubskiego" pracuje w Gdyni i konieczna jest budowa drugiego toru, aby zwiększyć przepustowość odcinka Gdynia Główna - Rumia Janowo - Wejherowo, a tym samym ilość kursujących tam pociągów - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży SKM.
Po otrzymaniu studium SKM będzie mogła zacząć myśleć o projekcie i budowie. Procedury mogą jednak potrwać nawet dwa lata. W tym czasie mogłyby być modernizowane gdyńskie przystanki SKM. Wiele z nich jest bowiem w opłakanym stanie. (...)
Warsztat samochodowy Reda zaprasza
Tanie i solidne stoły rozkładane i krzesła w w PomorskieMeble.pl
/informacja w sprawie ogłoszeń drobnych: admin@e-reda.pl/
Tanie i solidne stoły rozkładane i krzesła w w PomorskieMeble.pl
/informacja w sprawie ogłoszeń drobnych: admin@e-reda.pl/
Będzie drugi tor SKM do Wejherowa?
drugi tor ?? Z logiki wynika, że żeby był drugi, musi gdzieś być pierwszy, a takowego jak na chwilę obecną nie ma. Trójmiasto.pl zaczyna dorównywać poziomowi Faktu w wyścigu kto się bardziej do gleby zniży ...
Jam jest Huher - pierwsza maruda redzka ...
-
- Prawie Lider
575 postów
- Rejestracja: 13 lat temu
Równiez z logiki wynika, że aby jakikolwiek pociąg mógł kursować musi być tor, a taki do Redy kursuje, więc pierwszy tor również musi być
Obydwa tory które lecą między Rumią a Wejherowem to fragment linii 202, który nie należy do SKM. Na tym odcinku SKMki jeżdżą po nieswoich torach. Od Rumi do Gdańska lecą już 2 tory nr 501 i nr 502 (linia nr 250), które należą do SKM.
Nie ma nawet pierwszego toru SKM, więc o drugim mowy być nie może
Nie ma nawet pierwszego toru SKM, więc o drugim mowy być nie może
Jam jest Huher - pierwsza maruda redzka ...
Informacja z Rynku Kolejowego: http://www.rynek-kolejowy.pl/32063/SKM_ ... herowa.htm
Będąc dzisiaj na spacerze, w okolicach nowego wiaduktu pod torami Gdańsk-Wejherowo zauważyłem, że wiadukt został tak zbudowany, że praktycznie w każdej chwili można dołożyć jedno przęsło tak, aby poprowadzić dodatkowy tor, czyżby ktoś pomyślał z wyprzedzeniem?
-
- Bywalec
238 postów
- Rejestracja: 13 lat temu
coś się dzieje, choćby tylko w fazie projektów i planów ...a to juz dużo
Plany poprowadzenia 3 lub 4 torów do Wejherowa były już dawno (ale były to plany/plotki/mity, niepotrzebne skreślić ) tak jak icc2009 napisał infrastruktura jest tak przygotowana, że można dołożyć jeden lub dwa tory, przynajmniej kiedyś tak to kiedyś było pomyślane. Teraz widocznie też tak wymyślili z tym wiaduktem, i bardzo dobrze wg mnie, żeby potem nie było tak jak dotychczas: "mogłoby być, ale nikt o tym wcześniej nie pomyślał"
Trzymam kciuki za ten pomysł.
Trzymam kciuki za ten pomysł.
Jam jest Huher - pierwsza maruda redzka ...
Zgodnie z tym, co mówi dyrektor ds. marketingu SKM. Przewoźnik ma dwa tory wyłącznie do Janowa, z resztom posłuchajcie sami materiał z TTM:http://www.telewizjattm.pl/serwis-infor ... ml?play=on
Między innymi o rozbudowie SKM na „KOLEJ TV” http://www.youtube.com/watch?v=3Abm0jmz5yw
źródłoTrójmiejska SKM wydłuży linię kolejową do Wejherowa?
Umowę o dofinansowanie opracowania analizy dotyczącej wydłużenia linii kolejowej nr 250 w kierunku Wejherowa podpisała wczoraj trójmiejska SKM.
W listopadzie ma zostać ogłoszony przetarg na wykonanie dokumentacji przedprojektowej wydłużenia linii SKM (linia nr 250) do Wejherowa. Opracowanie ma stanowić wielopłaszczyznową analizę, która oceni zasadność i możliwości realizacji inwestycji. Obejmie uwarunkowania formalno - prawne inwestycji, kwestie środowiskowe, możliwości ekonomiczno - finansowe oraz analizę możliwych opcji realizacji inwestycji z rekomendacją najlepszego wariantu.
- Pracujemy nad przygotowaniem dokumentacji przetargowej dla zlecenia usługi wykonania dokumentu - informuje Marcin Głuszek, Dyrektor ds. Marketingu i Sprzedaży PKP SKM w Trójmieście sp. z o.o.
Analiza w przyszłości może stanowić podstawą ubiegania się o unijne dofinansowanie do realizacji przedsięwzięcia w perspektywie 2014 - 2020.
- Chcemy wydłużyć linię nr 250 do Wejherowa, aby zwiększyć przepustowość i poprawić komunikację na tej trasie – wyjaśnia Magda Mieczkowska z PKP SKM w Trójmieście.
Przedsięwzięcie „ Rozbudowa systemu kolei aglomeracyjnej Trójmiejskiego Obszaru ] Metropolitalnego w kierunku Wejherowa" będzie dofinansowane w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013. Wartość projektu to 500 tys. zł, z czego 75 proc. pokryje dofinansowanie UE.
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosc ... erowa.html
Ciekawe, czy wraz z budową toru wybudowaliby swoje perony...czy dalej korzystali z PLK
- Salamandra
- Lider Forumowicz
1986 postów
- Rejestracja: 13 lat temu
Znaczy to tyle, że kolejki na trasie Wejherowo - Rumia jeździłyby częściej. Dla mieszkańców Wejherowa, ale też i Redy, ma to chyba niebagatelne znaczenie. Remont peronów i dworca - jak najbardziej, ale jeśli miałabym wybierać, to wolałabym lepsze kursowanie pociągów (w sensie częstsze).goya pisze:Lepiej by za budynek dworca się wzięli i perony, a nie linie wydłużać, cokolwiek to znaczy.
Dokładnie. Ile czasu spędza się na peronie w takim mieście jak Reda? 3 minuty, 5 minut?Salamandra pisze:Znaczy to tyle, że kolejki na trasie Wejherowo - Rumia jeździłyby częściej. Dla mieszkańców Wejherowa, ale też i Redy, ma to chyba niebagatelne znaczenie. Remont peronów i dworca - jak najbardziej, ale jeśli miałabym wybierać, to wolałabym lepsze kursowanie pociągów (w sensie częstsze).goya pisze:Lepiej by za budynek dworca się wzięli i perony, a nie linie wydłużać, cokolwiek to znaczy.
Budynek dworca w ogóle nie jest potrzebny, powinien zostać sprzedany i niech ktoś prywatny, jeżeli zechce zrobi remont.
Wydłużenie linii do Wejherowa mogłoby przynieść (bo obecny zarząd SKM do najlepszych nie należy) raz, że zwiększenie przepustowości, a dwa - rozsądniejszy i lepiej dostosowany do potrzeb pasażerów rozkład.