Warsztat samochodowy Reda zaprasza
Tanie i solidne stoły rozkładane i krzesła w w PomorskieMeble.pl
/informacja w sprawie ogłoszeń drobnych: admin@e-reda.pl/

Nowy przystanek SKM Reda Ciechocino i SKM do Władysławowa :)

Planowane, realizowane i zrealizowane inwestycje w Redzie
Wicek
Wygadany Lider
2522 postów
Wygadany Lider
Rejestracja: 13 lat temu

8 lat temu

Na chwile obecną wygląda to bardziej jak marzenia, ale jakieś plany są

Polecam artykuł z Rynku Kolejowego: http://www.rynek-kolejowy.pl/60716/w_ki ... da_hel.htm
a dla tych, którym się nie chce dużo czytać, ciekawsze fragmenty
W kierunku elektryfikacji linii kolejowej Reda – Hel

...W mijającym tygodniu w Urzędzie Marszałkowskim Woj. Pomorskiego (UMWP) odbyło się spotkanie, podczas którego omawiano możliwość elektryfikacji linii 213 i budowy mijanek...

...Podczas spotkania przedstawiona została koncepcja zakładająca elektryfikację linii 213 oraz budowę 4 nowych mijanek: w Redzie Ciechocinie (byłby to równocześnie nowy przystanek, pomiędzy stacją Reda i przystankiem Reda Rekowo), Swarzewie, Chałupach i w lokalizacji umownie nazwanej Hel Bór...

...Ok. 115 mln na elektryfikację i nowe mijanki...

...– Elektryfikacja linii z Redy do Helu umożliwi włączenie jej do systemu kolejowej komunikacji aglomeracyjnej. Wraz z budową nowych mijanek uzyska się możliwość skierowania części pociągów SKM, np. dzisiaj kończących bieg w Gdyni Chyloni, Rumi lub Redzie, do Pucka i Władysławowa a także do Helu...

... Co druga SKM-ka do Wejherowa, co druga – do Pucka

W artykule w „RK” zaprezentowano symulację rozkładu jazdy, zakładającą częstotliwość kursowania pociągów w cyklicznym takcie co 30 min na odcinku Reda – Puck (a w godzinach szczytu: na odcinku Reda – Władysławowo) i co 60 min na odcinku Puck/Władysławowo – Hel. Idea wpięcia linii helskiej w system kolei aglomeracyjnej polegałaby na wydłużeniu (do Pucka, Władysławowa bądź Helu) części pociągów SKM kursujących obecnie w relacji z Gdańska Śródmieścia do Gdyni Chyloni, Rumi bądź Redy. W tym modelu mielibyśmy pociągi jeżdżące codziennie co 15 minut z Gdańska do Redy, a dalej co drugie połączenie dojeżdżałoby – co 30 minut, jak obecnie – do Wejherowa, a co drugie do Pucka.

– Nie ma żadnych wątpliwości, że tę inwestycję trzeba przeprowadzić, tak by skończyły się wakacyjne koszmary transportowe na Półwyspie Helskim i tak, by Puck oraz leżące nieopodal miejscowości zyskały taką samą jakość obsługi transportem kolejowym co choćby Wejherowo. Oczywiście problemem w tym momencie są pieniądze...
Zmieniłby się też peron w Rekowie, bo musieliby go trochę wydłużyć, żeby zmieściły się przy nim podwójne SKM
Romek
Lider Forumowicz
1394 postów
Lider Forumowicz
Rejestracja: 12 lat temu

8 lat temu

Jeżdżę dość często do Władka i Pucka pociągami i autobusem 650 a także busikami. Być może jeżdżę o innych porach, ponieważ poza sezonem nigdy nie spotkałem tłoku. Wręcz przeciwnie są raczej pustawe.
Tak wybudowanie przystanku i mijanki w Ciechocinie, to swietny pomysł. Podobnie jak wybudowanie innych mijanek.
nie znam się na tym. Nie wiem ile by kosztowała elektryfikacja tej linii, Wydaje mi sie jednak, że sporo. Czy UE jeszcze będzie chciała coś nam dawać? Wprowadzenie "etapowania" tego przedsięwzięcia wydaje sie dobrym pomysłem
Wicek
Wygadany Lider
2522 postów
Wygadany Lider
Rejestracja: 13 lat temu

8 lat temu

Też jeżdżę często do Władka i mam to samo odczucie co Ty ale pustawe są zapewne właśnie dlatego, że częstotliwość jest słaba, a poza tym, żeby dojechać dalej niż Gdynia Główna, trzeba kupić dwa bilety miesięczne (osobny na SKM osobny na PR).
Gdyby SKM dojeżdżała do Władka, z częstotliwością co godzinę, a do Pucka co 30 min to byłaby spora szansa, że znaczna część mieszkańców tamtych rejonów zrezygnuje z aut na rzecz kolejki.

Niestety koszt 115 mln nie wróży nadziei na szybką realizację tego projektu

Sam przystanek SKM Reda Ciechocino z pewnością podniesie wartość nieruchomości w okolicy co dla mieszkańców jest dużym plusem. Sporym minusem jednak jest to, że zacznie się bum deweloperski w okolicy i każde wolne pole będzie zastawione blokiem

Dobrze, żeby miasto przygotowało się na plany PKP i określiło precyzyjnie co jak i gdzie można budować i aby zmusiło ewentualnych deweloperów do budowy czegoś więcej niż tylko bloków (np. strefy rekreacji, mini parki itp.)
ODPOWIEDZ