Polecam artykuł z Rynku Kolejowego: http://www.rynek-kolejowy.pl/60716/w_ki ... da_hel.htm
a dla tych, którym się nie chce dużo czytać, ciekawsze fragmenty
Zmieniłby się też peron w Rekowie, bo musieliby go trochę wydłużyć, żeby zmieściły się przy nim podwójne SKMW kierunku elektryfikacji linii kolejowej Reda – Hel
...W mijającym tygodniu w Urzędzie Marszałkowskim Woj. Pomorskiego (UMWP) odbyło się spotkanie, podczas którego omawiano możliwość elektryfikacji linii 213 i budowy mijanek...
...Podczas spotkania przedstawiona została koncepcja zakładająca elektryfikację linii 213 oraz budowę 4 nowych mijanek: w Redzie Ciechocinie (byłby to równocześnie nowy przystanek, pomiędzy stacją Reda i przystankiem Reda Rekowo), Swarzewie, Chałupach i w lokalizacji umownie nazwanej Hel Bór...
...Ok. 115 mln na elektryfikację i nowe mijanki...
...– Elektryfikacja linii z Redy do Helu umożliwi włączenie jej do systemu kolejowej komunikacji aglomeracyjnej. Wraz z budową nowych mijanek uzyska się możliwość skierowania części pociągów SKM, np. dzisiaj kończących bieg w Gdyni Chyloni, Rumi lub Redzie, do Pucka i Władysławowa a także do Helu...
... Co druga SKM-ka do Wejherowa, co druga – do Pucka
W artykule w „RK” zaprezentowano symulację rozkładu jazdy, zakładającą częstotliwość kursowania pociągów w cyklicznym takcie co 30 min na odcinku Reda – Puck (a w godzinach szczytu: na odcinku Reda – Władysławowo) i co 60 min na odcinku Puck/Władysławowo – Hel. Idea wpięcia linii helskiej w system kolei aglomeracyjnej polegałaby na wydłużeniu (do Pucka, Władysławowa bądź Helu) części pociągów SKM kursujących obecnie w relacji z Gdańska Śródmieścia do Gdyni Chyloni, Rumi bądź Redy. W tym modelu mielibyśmy pociągi jeżdżące codziennie co 15 minut z Gdańska do Redy, a dalej co drugie połączenie dojeżdżałoby – co 30 minut, jak obecnie – do Wejherowa, a co drugie do Pucka.
– Nie ma żadnych wątpliwości, że tę inwestycję trzeba przeprowadzić, tak by skończyły się wakacyjne koszmary transportowe na Półwyspie Helskim i tak, by Puck oraz leżące nieopodal miejscowości zyskały taką samą jakość obsługi transportem kolejowym co choćby Wejherowo. Oczywiście problemem w tym momencie są pieniądze...