Warsztat samochodowy Reda zaprasza
Tanie i solidne stoły rozkładane i krzesła w w PomorskieMeble.pl
/informacja w sprawie ogłoszeń drobnych: admin@e-reda.pl/

Nowy dworzec w Redzie?

Planowane, realizowane i zrealizowane inwestycje w Redzie
Awatar użytkownika
Huherko
Lider Forumowicz
1790 postów
Lider Forumowicz
Rejestracja: 16 lat temu

7 lat temu

http://gwe24.pl/W-Redzie-powstanie-nowy ... 26789.html
W Redzie powstanie nowy dworzec?

Czy w Redzie będzie funkcjonował nowy dworzec kolejowy? Zanim PKP podejmie decyzję w powyższej sprawie na terenie miasta przeprowadzone zostaną konsultacje społeczne.

Radni Redy podjęli właśnie decyzję o przystąpieniu do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w rejonie ulicy Gniewowskiej. Obecnie niezagospodarowany teren w przyszłości mógłby pełnić funkcję nowego dworca kolejowego.

- To nie jest nowy pomysł, bo już w latach osiemdziesiątych dworzec w powyższym obrębie funkcjonował w świadomości mieszkańców - mówi Halina Grzeszczuk, wiceburmistrz Redy. - Teraz, gdy PKP przystępuje do prac związanych z modernizacją linii nr 202, inicjatywa staje się bardziej realna.

Choć o nowym przystanku kolejowym jest już mowa od dłuższego czasu, to sprawa nie została jeszcze przesądzona. - Obecnie trwają prace nad studium wykonalności modernizacji całej linii, więc jeszcze jest za wcześnie, aby mówić o lokalizacji nowych przystanków bądź budowie nowych dworców – zapewnia Ewa Symonowicz-Ginter z zespołu prasowego PKP PLK.

Żeby nie było za późno na działanie, władze Redy już przygotowują się do przeprowadzenia konsultacji społecznych. Opinie mieszkańców na temat zagospodarowania rejonu w okolicach ulicy Gniewowskiej mają pomóc kolei w podjęciu decyzji o budowie nowego dworca.

- Na przeprowadzenie konsultacji udało nam się uzyskać grant w wysokości 47 tys. złotych - mówi Halina Grzeszczuk. - W ramach powyższego zadania przeprowadzona zostanie między innymi kampania informacyjna. Dodatkowo ma zostać utworzony punkt konsultacyjny i organizowane będą spotkania z mieszkańcami.
Co o tym sądzicie? Wg mnie jeżeli faktycznie to ma być wzorem Rumi, to ja jestem za, jeżeli to ma wyglądać tak, że wybudują budynek i oddadzą go, bo nie będzie pieniędzy na jego utrzymanie to to jest wyrzucenie pieniędzy w błoto. Może lepiej machnąć ładny przystanek, a nie od razu się za dworzec brać?
Jam jest Huher - pierwsza maruda redzka ...
Wicek
Wygadany Lider
2522 postów
Wygadany Lider
Rejestracja: 13 lat temu

7 lat temu

ciekawa sprawa
chętnie poznałbym jakieś szczegóły... np. gdzie dokładnie ma być nowy peron. Po której stronie Gniewowskiej. Od stacji Reda do Gniewowskiej jest 600 metrów - SKM na stawać co 600 metrów? Czy to ma być bliżej Drogowców?

No i pytanie o ten dworzec. Sam przystanek kolejowy rozumiem, ale dworzec?
Przecież jeden już jest... i nie służy do potrzeb kolejowych, więc po co budować drugi?
Ani Reda nie jest jakimś wielkim centrum przesiadkowym, ani nie przyjeżdżają tu rzesze turystów, wiec zupełnie tego nie rozumiem.
I czy po budowie nowego przystanku zostaną dwa dotychczasowe (Reda i Pieleszewo) czy któryś zlikwidują?
Romek
Lider Forumowicz
1394 postów
Lider Forumowicz
Rejestracja: 12 lat temu

7 lat temu

Moim zdaniem nowy dworzec nie jest potrzebny. Pociągi dalekobiezne nie zatrzymuja się. (kiedyś się zatrzymywały)
Istniejący dworzec, a właściwie już tylko przystanek jest skomunikowany z autobusami MZK, ZKM i PKS jest postój taxi. Dla mieszkańców Gniewowskiej czy os Buczka byłaby to z pewnościa wygoda. Jeśli już robić, to przystanek, nie dworzec.
Bardzo przydałby sie równiez przystanek w okolicach ul Puckiej na linii kolejowej na półwysep
Major
Prawie Lider
601 postów
Prawie Lider
Rejestracja: 11 lat temu

7 lat temu

A ja jestem przekonany że przesunięcie dworca a raczej budowa nowego peronu jest spowodowane ewidentnie rozbudową linii 202 i likwidacji aktualnego peronu, by mógł w jego miejscu powstać nowy tor,
i tak dojdzie do tej realizacji skoro są takie plany, a innego miejsca na kolejne torowisko przecież nie ma.
Wicek
Wygadany Lider
2522 postów
Wygadany Lider
Rejestracja: 13 lat temu

7 lat temu

sugerujesz, że nie będzie przystanku w obecnym miejscu?
W normalnym kraju byłby to absurd... w naszym oczywiście jest to możliwe.

Byłby to absurd ponieważ właśnie w miejscu obecnego peronu najbardziej rozbudowuje się Reda. Osiedle Przy Młynie to kilka tysięcy mieszkańców, Aquasfera to docelowo jakieś półtora tysiąca, podobnie powstające Aquatower, nie mniejsze jest Leśne Tarasy, a są inne osiedla...
ale to Polska wiec nie zdziwiłaby mnie likwidacja peronu, choć na szczęście póki co nikt tego oficjalnie nie powiedział

Rezerwa terenowa na kolejny tor jest (nie wymaga likwidacji peronu), zresztą na wysokości przystanku Reda jest jeden tor dodatkowy - często stoją tam pociągi towarowe.
Robin
Częsty Bywalec
464 postów
Częsty Bywalec
Rejestracja: 12 lat temu

7 lat temu

Jakieś kompleksowe propozycje byłyby potrzebne, żeby poddać je konsultacjom. Coś tam słychać było o przystanku Ciechocino, coś o SKM pomiędzy Redą a Rumią. Konkretów niewiele. Nie sądzę, by nagle przestałyby się zatrzymywać pociągi w obecnym miejscu, skoro trwały prace projektowe nad przebudową skrzyżowania przy dworcu i budowie dużego parkingu. Te inwestycje nie miałyby sensu wobec tak rewolucyjnych planów .....
Major
Prawie Lider
601 postów
Prawie Lider
Rejestracja: 11 lat temu

7 lat temu

Skoro miasto (Radni) podjeli decyzje o sporządzeniu planu zagospodarowaniu przestrzennego w rejonie
ul.Gniewowskiej z prawdopodobieństwem powstania tam dworca, czy też peronu lub peronów,
to czemu miałby służyć aktualny peron ? ...oddalone od siebie ok.200 - 300 m.
Jak wiemy kolej już od kilku lat przymierza się do budowy trzeciego toru między Rumią a Wejherowem,
więc w Redzie jest to naprawdę ciężki orzech do przegryzienia którędy ten trzeci tor puścić?
mowa o terenach przy dworcu, bo redzkie bocznice,czyli rezerwy terenowe nic nie zmienią,
i znowu sytuacja przeniosła by się z Rumi do Redy że SKM-ka zjechałaby na boczny tor i będzie czekała aż przejedzie np.Pendolino.
Chodzi tu o torowisko przelotowe które by nie kolidowało ze stojącym pociągiem przy peronie.

Już kiedyś słyszałem że w Redzie szykuje się właśnie rewolucja peronowa,
a przyszły peron miałby powstać między tunelem przy ul.Gniewowskiej a budynkiem PKP (zawiadowca stacji)
czy te plany są aktualne ? czy przetrwały do dzisiaj, tego niewiadomo

i tak jak pisze Robin, przecież były propozycje zmiany w rejonie dworca,czyli przebudowa skrzyżowania,
czy też powstania parkingu przy dworcu, co z tymi planami ???
... może jednak poczekajmy na konkrety
Awatar użytkownika
redziaczki
Wygadany Lider
2023 postów
Wygadany Lider
Rejestracja: 13 lat temu

7 lat temu

A ja słyszałem, że tutaj po prostu chodzi o dodatkowy peron dla mieszkańców ul. Gniewowskiej, Buczka czy też Ludzi z okolic ul. Łąkowej / osiedla Reda park. Ten peron to nie ma być alternatywa czy konkurencja dla obecnej stacji Reda tylko kolejny peron by ludziom zyło sie lepiej
Reda. Tu się po prostu dobrze żyje
Runeda
DAVIDOFF
Ja tu zaglądam
30 postów
Ja tu zaglądam
Rejestracja: 17 lat temu

7 lat temu

Witam
Najpierw niech poprawią infrastrukturę drogową na ul. Gniewowskiej, szczególnie leśną drogę dojazdową z Zbychowa do Redy. Będzie jak zawsze nowy dworzec, a nie bedzie do niego jak dojechać. Od czasu uruchomienia Aquaparku w Redzie ruch na tej drodze zwiększył się kilkukrotnie, a w szczególności latem. Dużo osób dojezdza samochodami, motorami itp. do dworca w Redzie.
Czasem tu bywam
antek
Bywalec
167 postów
Bywalec
Rejestracja: 12 lat temu

7 lat temu

Jestem jak najbardziej za dodatkowym peronem. Zamiast 20 min będę szedł niecałe 10
Wicek
Wygadany Lider
2522 postów
Wygadany Lider
Rejestracja: 13 lat temu

7 lat temu

Major akurat na wysokości peronu Reda jest już tor i nie trzeba demontować peronu, żeby wstawić kolejny tor (bo on tam po prostu już jest). Trzeba do tego toru dobudować tor z Rumi i za peronem.

W załączniku schemat stacji Reda. Zobacz, że tor obecnie używany tylko po to, żeby czasem stanął tam towarowy i przepuścił Regio zaczyna się grubo przed peronem, a kończy już za peronem

Ja także słyszałem / czytałem, że chodzi o budowanie dodatkowego peronu (zresztą mowa była również o peronie Rumia Biała Rzeka).

Odpowiadając na Twoje pytanie "czemu miałby służyć obecny peron" już odpowiadam
Temu, ze właśnie na jego wysokości najbardziej rozwija się Reda. Nowy peron będzie między 600 metrów a 1 km od tego (nie 200 m), niby nie daleko, ale powiedz mieszkańcom Aquatower, że zamiast 15-18 min z buta mają iść 30 min z buta... poza tym jaki sens miałoby likwidowanie peronu w miejscu które się rozwija i gęsto zabudowuje, żeby wstawić peron w miejscu, w którym duża zabudowa jest już nie możliwa

Moim zdaniem i jestem o tym przekonany chodzi o dobudowanie kolejnego peronu i będzie w przyszłości:
Reda
Reda Buczka
Reda Pieleszewo
Reda Ciechocino (planowany w ramach wydłużenia SKM do Władysławowa)
Reda Rekowo
Załączniki
Reda.gif
http://semaforek.kolej.org.pl/wiki/images/4/4b/Reda.gif
Awatar użytkownika
Leo
Bywalec
158 postów
Bywalec
Rejestracja: 9 lat temu

7 lat temu

Wicek i to jest rzeczowe!
senkju

Wicek pisze:Major akurat na wysokości peronu Reda jest już tor i nie trzeba demontować peronu, żeby wstawić kolejny tor (bo on tam po prostu już jest). Trzeba do tego toru dobudować tor z Rumi i za peronem.

W załączniku schemat stacji Reda. Zobacz, że tor obecnie używany tylko po to, żeby czasem stanął tam towarowy i przepuścił Regio zaczyna się grubo przed peronem, a kończy już za peronem

Ja także słyszałem / czytałem, że chodzi o budowanie dodatkowego peronu (zresztą mowa była również o peronie Rumia Biała Rzeka).

Odpowiadając na Twoje pytanie "czemu miałby służyć obecny peron" już odpowiadam
Temu, ze właśnie na jego wysokości najbardziej rozwija się Reda. Nowy peron będzie między 600 metrów a 1 km od tego (nie 200 m), niby nie daleko, ale powiedz mieszkańcom Aquatower, że zamiast 15-18 min z buta mają iść 30 min z buta... poza tym jaki sens miałoby likwidowanie peronu w miejscu które się rozwija i gęsto zabudowuje, żeby wstawić peron w miejscu, w którym duża zabudowa jest już nie możliwa

Moim zdaniem i jestem o tym przekonany chodzi o dobudowanie kolejnego peronu i będzie w przyszłości:
Reda
Reda Buczka
Reda Pieleszewo
Reda Ciechocino (planowany w ramach wydłużenia SKM do Władysławowa)
Reda Rekowo
nie ma głupich pytań, ale odpowiedz może Cię zaskoczyć...
Major
Prawie Lider
601 postów
Prawie Lider
Rejestracja: 11 lat temu

7 lat temu

Wszystko wskazuje na to że poruszyliśmy dwie odrębne sprawy związane z peronami.

W załączniku Huherko (pierwszy post) nie ma sprecyzowanego zdania o którą inwestycję chodzi,
czy mowa tu o budowie jak napisał redziaczki - dodatkowego peronu i dworca dla mieszkańców Buczka,itp.

czy też, o przesunięcie peronów i wybudowanie nowego bliżej ul. Gniewowskiej w związku
z modernizacją układu torowisk w rejonie dworca.

Wicek, w pełni się z Tobą zgadzam co opisałeś, że likwidacja aktualnego była by absurdem,
ale ja kilka lat temu właśnie wyczytałem (wtedy jeszcze informator kolejowy) że w Redzie
była planowana przebudowa układu peronów i przeniesienie go za tunelem, vis a vis budynku PKP
ale może był plan który nie został zaakceptowany przez następne władze kolejowe.
A w między doszła jeszcze propozycja budowy wspomnianych dodatkowych peronów,
Reda Buczka czy też Rumia Biała Rzeka, więc przybywa miejsc do realizacji.

Kolej ma tyle planów inwestycyjnych,szkoda tylko że połowa z nich nie jest realizowana, albo ulegają zmianie.
zrazik.wolowy
Bywalec
156 postów
Bywalec
Rejestracja: 16 lat temu

7 lat temu

http://radiogdansk.pl/index.php/wiadomo ... erony.html

Przewija się wątek przebudowy skrzyżowania z Młyńską, oby z osiedlowej uliczki nie zrobiła się nagle autostrada.
Wicek
Wygadany Lider
2522 postów
Wygadany Lider
Rejestracja: 13 lat temu

7 lat temu

najważniejsze chyba jest to:

...- W tej chwili trwają prace związane z opracowaniem dokumentacji przedprojektowej. W ramach tych prac planujemy budowę przystanków w takich lokalizacjach jak Gościcino Zielony Dwór, Siemianice oraz Reda Gniewowska. Dodatkowo zarezerwowaliśmy teren znajdujący się wysokości Centrum Handlowego Auchan Port Rumia. Jest brany pod uwagę jako lokalizacja ewentualnego peronu w przyszłości – zdradza Ewa Ginter....

WĘZEŁ INTEGRACYJNY

Przebudowa linii kolejowej skłoniła władze miasta do rozbudowy istniejącego Dworca PKP Reda. Przystąpiono do opracowania projektu technicznego tzw. węzła integracyjnego.

- Ma on ujednolicić wszystkie środki komunikacji miejskiej. Projekt zawiera wybudowanie parkingu na ponad 250 samochodów, nowych zatoczek autobusowych i oraz przebudowę ul. Młyńskiej. Na chwile obecną jest to na etapie projektowania, prace mają ruszyć w przyszłym roku - podkreśla Halina Grzeszczuk...
ODPOWIEDZ