Warsztat samochodowy Reda zaprasza
Tanie i solidne stoły rozkładane i krzesła w w PomorskieMeble.pl
/informacja w sprawie ogłoszeń drobnych: admin@e-reda.pl/

OPAT - Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej / Via Maris

Planowane, realizowane i zrealizowane inwestycje w Redzie
narek
Prawie Lider
574 postów
Prawie Lider
Rejestracja: 17 lat temu

13 lat temu

Jest teraz szansa na to aby przekonać że wybudowanie OPAT (c.a 1 mld zł) jest tańsze niż trasy lęborskiej (c.a. 6 mld zł) a ta budowa byłaby bardziej praktyczna, dla mieszkańców woj. pomorskiego szczególnie części północnej, wg szacunków to oszczędność ok 5 mld zł to znacznie lepiej wydane pieniądze i lepsze rozwiązanie problemów komunikacyjnych , ale to wszystko to tylko moje zdanie ...
Damian
Prawie Lider
679 postów
Prawie Lider
Rejestracja: 17 lat temu

13 lat temu

Zgadzam się z tym zdaniem. Nie zgadzam ( a raczej nie wierzę) w zdanie poprzednie. Ostatnio protest w Redzie na DK 6 odbywał się ponad 20 lat temu w związku z budową elektrowni w Żarnowcu. Teraz mimo internetu, wolności itd. ludziom zwyczajnie się nie chce! OPAT'u nie będzie, protestu też nie.
Wicek
Wygadany Lider
2522 postów
Wygadany Lider
Rejestracja: 13 lat temu

13 lat temu

w dzisiejszej Panoramie był reportaż o OPAT...
Była mowa miedzy innymi o tym iż lepiej budować OPAT niż trasę lęborską i że szansą dla OPATu jest elektrownia w Żarnowcu

link do Panoramy ( około min. 3.30)
http://www.tvp.pl/gdansk/informacja/pan ... 11/3885571
Ryszard
Wygadany Lider
2272 postów
Wygadany Lider
Rejestracja: 17 lat temu

13 lat temu

no i to, ze OPAT jest 5krotnie tańszy:)
sebus1
Forumowicz
56 postów
Forumowicz
Rejestracja: 13 lat temu

13 lat temu

"Elektrownia w Żarnowcu"...jeden z argumentów dla których nie należy budować OPAT i dawać zarabiać francuzom:). Kolejny fajny temat można by założyć na naszym forum o elektrowni w żarnowcu (ciekaw jest kto jest za a kto przeciw):)
icc2009
Bywalec
203 postów
Bywalec
Rejestracja: 14 lat temu

13 lat temu

sebus1 pisze:"Elektrownia w Żarnowcu"...jeden z argumentów dla których nie należy budować OPAT i dawać zarabiać francuzom:). Kolejny fajny temat można by założyć na naszym forum o elektrowni w żarnowcu (ciekaw jest kto jest za a kto przeciw):)
Pamiętam jak na tamte warunki (koniec lat 80-tych) dość liczny protest na skrzyżowaniu „pucka-gdańska” przeciwko budowie Elektrowni jądrowej w Żarnowcu. Pamiętam że nazywano ją złowieszczo „ŻARNOBYL”
Wicek
Wygadany Lider
2522 postów
Wygadany Lider
Rejestracja: 13 lat temu

13 lat temu

Również dziennik bandycki, poświecił troszkę miejsca na artykuł o OPAT (na podstawie relacji z TVP Gdańsk)

http://reda.naszemiasto.pl/artykul/7583 ... 7e81,1,3,3
Awatar użytkownika
Zigi
Wygadany Lider
2881 postów
Wygadany Lider
Rejestracja: 17 lat temu

13 lat temu

Artykuł i symulacja wideo dotycząca OPAT na trojmiasto.pl

http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Tak ... 47904.html
Wicek
Wygadany Lider
2522 postów
Wygadany Lider
Rejestracja: 13 lat temu

13 lat temu

w skrócie pisząc nie ma woli politycznej, aby droga ta powstała, a przynajmniej nie ma woli, aby przekazać na nią pieniądze.

Rząd ma OPAT w poważaniu, GDDKiA twierdzi, że to nie ich sprawa

Stara się Gdynia, starał się Marszałek… gotowe jest studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe i gromadzone są kolejne tereny pod tą inwestycje, ale na resztę nie ma pieniędzy (na m.in. projektowe i przygotowanie raportu środowiskowego).

I prawdopodobnie poczekać będzie trzeba na początek tej budowy około 10 lat :)
Michał
Prawie Lider
915 postów
Prawie Lider
Rejestracja: 15 lat temu

13 lat temu

kurde oglądając film aż chce się żeby powstało bardzo ładnie wizualnie to wygląda ;)
Awatar użytkownika
Salamandra
Lider Forumowicz
1983 postów
Lider Forumowicz
Rejestracja: 13 lat temu

13 lat temu

Wicek pisze:w skrócie pisząc nie ma woli politycznej, aby droga ta powstała, a przynajmniej nie ma woli, aby przekazać na nią pieniądze.
Rząd ma OPAT w poważaniu, GDDKiA twierdzi, że to nie ich sprawa
Stara się Gdynia, starał się Marszałek… gotowe jest studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe i gromadzone są kolejne tereny pod tą inwestycje, ale na resztę nie ma pieniędzy (na m.in. projektowe i przygotowanie raportu środowiskowego).
I prawdopodobnie poczekać będzie trzeba na początek tej budowy około 10 lat :)
Może nie będzie tak źle. Losy Cegielnianej-Leśnej też wyglądały bardzo nieciekawie i praktycznie realizacja w którymś momencie upadła, a jednak udało się to dźwignąć. Fakt, nie ma co porównywać obu inwestycji, bo to jak porównanie mrówki do słonia, ale może i tu uda się w końcu ruszyć. Najważniejsze, że wszystkie zainteresowane powiaty są nadal zdeterminowane i nie rezygnują ze swych zamiarów. Pieniądze to tak naprawdę rzecz wtórna, dużo gorzej, gdyby nie było ani chęci naszych włodarzy ani możliwości technicznych Szkoda tylko, że sprawa rozbija się dodatkowo o układy polityczne "u góry" :(
narek
Prawie Lider
574 postów
Prawie Lider
Rejestracja: 17 lat temu

13 lat temu

Symulacja jest niezła. W momencie kiedy rozpoczęto budowę Południowej Obwodnicy Gdańska byłem przekonany że OPAT zostanie przełożony w bliżej nieokreśloną przyszłość. A można było inaczej, W Gdańsku powstaną w najbliższym czasie z bardzo dużym dofinansowaniem łącznie aż trzy drogi łączące się z obwodnicą (WZ, nowa południowa obwodnica i Słowackiego) w tym dwie trasy praktycznie są sobie równoległe i bardzo bliskie.... Każda ma dofinansowanie rzędu kilkudziesięcu %, może byłoby lepiej patrząc tak ogólnie żeby zamiast budowania (dublowania) tych dwóch tras, które i tak nie rozwiążą komunikacyjnych południowych dzielnic Gdańska, skupić się na przeznaczeniu środków na inną inwestycję. Podobnie jest z planowaną trasą Lęborska - zysk niewielki a koszty potężne. środki rzędy 4,5 mld zł starczyłyby na 3 Opaty i jeszcze trochę by zostało. Pewnie to co napisałem jest dla wielu osób kontrowersyjne. Tak samo może Opatu nie trzeba byłoby budować w najwyższej możliwej jakości wykonania tylko też etapować, niektóre węzły na tej drodze są na dziś zbędne lub za duże, (np węzeł z drogą czerwoną, wielka estakada w Redzie) Myślę, że realnie przy pewnym okrojeniu projektu koszty nie przekroczyłyby na dziś wartości kilkuset milionów złotych. Za 10 lat ta inwestycja nie dość żę bardzo potrzebna będzie wyceniania na 2 x więcej. Ale to tylko moje zdanie.
Awatar użytkownika
Salamandra
Lider Forumowicz
1983 postów
Lider Forumowicz
Rejestracja: 13 lat temu

13 lat temu

narek pisze: (np węzeł z drogą czerwoną, wielka estakada w Redzie)
Z ciekawości - gdzie przebiega/ma przebiegać "droga czerwona" (albo chociaż jej zarys), bo nie do końca jestem w stanie uchwycić to na wizualizacji.
Awatar użytkownika
Huherko
Lider Forumowicz
1797 postów
Lider Forumowicz
Rejestracja: 16 lat temu

13 lat temu

no wygląda naprawdę obiecująco, osobiście byłbym obiema rękami za budową tego przedłużenia, najlepiej w takiej opcji jaka została przewidziana w wizualizacji na filmiku, gdyż w najmniejszym stopniu przechodzi przez miasto, jedynie w okolicach Ciechocina, ale to chyba najmniejsze gardło przez które można ten obiekt przepchnąć ... ciekawe czy dożyję tego czy będzie tak jak było z Leśną-Cegielnianą :P
ArturB
Lider Forumowicz
1023 postów
Lider Forumowicz
Rejestracja: 15 lat temu

13 lat temu

Fatalne społecznie i rozwojowo dla Redy, podzielenie miasta na pół z odcięciem Ciechocina i zrobieniem im autostrady obok płotu.
Huherko : Wiem nawet czemu byś był bo nie patrzysz na Redę jak na całość i jej dobro a na to że droga Ciebie ominie i to nie tobie pod domem zrobią taki syf.
ODPOWIEDZ