Warsztat samochodowy Reda zaprasza
Tanie i solidne stoły rozkładane i krzesła w w PomorskieMeble.pl
/informacja w sprawie ogłoszeń drobnych: admin@e-reda.pl/
Tanie i solidne stoły rozkładane i krzesła w w PomorskieMeble.pl
/informacja w sprawie ogłoszeń drobnych: admin@e-reda.pl/
OPAT - Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej / Via Maris
Aż tak dokładnej wiedzy nie posiadam.ogladałem kiedys trasę przebiegu (dostepna w sieci) i zapamietałem, że w rejonie Wiejskiej ma byc węzeł komunikacyjny. Od niego maja odchodzic dwie drogi. Jedna w kierunku ul. Puckiej, druga w kierunku drogi "6", z którą ma sie połączyc w okolicy wiaduktu kolejowego. Musi zatem przeciąć Betlejem. W którym dokładnie miejscu? Dalibóg nie wiem.Salamandra pisze:[quote="
W którym konkretnie miejscu miałaby by być owa droga przelotowa przez Betlejem? Mieszkam właśnie tutaj i wszystkie tereny są "zabezpieczone" pod zabudowę jednorodzinną (poza Polną, gdzie Orlex ma stawiać kilka bloków). Nie bardzo widzę ten przelot przez tereny już zabudowane, zresztą nawet z planów to nie wynika.
zerknijcie na załączonej stronce jest przebieg OPAT:
http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Tak ... 47904.html
Przez "Betlejem" planowana droga nie przechodzi, jest usytuowana przy torach ale od strony centrum Redy.
http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Tak ... 47904.html
Przez "Betlejem" planowana droga nie przechodzi, jest usytuowana przy torach ale od strony centrum Redy.
Dla kogoś kto codziennie jeździ z Gdyni do Redy, jest oczywistym jak bardzo przydałaby się alternatywa w postaci OPATu. Żadne półśrodki które tak czy tak, każą nam w końcu jechać Grunwaldzką/Morską sprawy w Redzie do końca nie rozwiążą. Eska do Lęborka - oczywiście jest potrzebna, bo każda nowa droga jest potrzebna. Ale naszych problemów nie rozwiąże.
Żaden z tych wariantów nie jest dobry dla miasta i jego mieszkańców, myśląc o mieście jako jednorodnej strukturze. Jedna opcja to zniszczenie naszego parku, już nieaktualna bo i cały Reda Park musieliby wyburzyć, kolejna to problem terenów położonych na północy Ciechocina, tam wielu mieszkańców dostałoby nakaz przeprowadzki...narek pisze:zerknijcie na załączonej stronce jest przebieg OPAT:
http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Tak ... 47904.html
Przez "Betlejem" planowana droga nie przechodzi, jest usytuowana przy torach ale od strony centrum Redy.
warianty zostały tylko na papierze, w przypadku Redy wiadomo który wariant będzie realizowany. Ten zgodny z w zasadzie z wizualizacją może z drobnymi różnicami w kwesti węzłów. A co w zamian zaproponujesz? Dla Redy nie ma w zasadzie alternatywy.
w ten sposób powstanie coś na wzór betonowej pustyni pomiędzy Obwodową, Łąkowa i Kazimierską... a miasto ze wschodu i północy otoczone będzie estakadą, bo taką formę ma mięć OPAT na wysokości Mościch Błot chociażby. Jestem zwolennikiem wyprowadzenia OPATu np. w okolicach Połchowa na terenach niezurbanizowanych tak jak Reda, co nie szkodziłoby wielu mieszkańcom. Dojazd do Redy i Rumi i tak byłby ułatwiony z tą różnicą, że OPAT nie zeszpeciłby naszego miasta, nie przeciął go... i zarazem uniemożliwił w nim normalne funkcjonowanie.
Mimo wielu sprzecznych głosów jestem też zwolennikiem trasy lęborskiej, która odciąży chociażby MTK z ruchu większości pojazdów ciężarowych i umożliwi rozwój gospodarczy np. gminy Szemud i Łęczyce
Mimo wielu sprzecznych głosów jestem też zwolennikiem trasy lęborskiej, która odciąży chociażby MTK z ruchu większości pojazdów ciężarowych i umożliwi rozwój gospodarczy np. gminy Szemud i Łęczyce
- Salamandra
- Lider Forumowicz
1981 postów
- Rejestracja: 13 lat temu
Szczerze mówiąc nie bardzo potrafię to sobie wyobrazić. Dlaczego betonowa pustynia? Co ma OPAT do ulic Łąkowej czy Kazimierskiej?Ryszard pisze:w ten sposób powstanie coś na wzór betonowej pustyni pomiędzy Obwodową, Łąkowa i Kazimierską...
To dobry pomysł pod warunkiem, że z OPATu byłby funkcjonalny zjazd do Redy. A to się też wiąże z budową węzła, który zajmuje sporo miejsca. Więc nadal jesteśmy w punkcie wyjścia.Jestem zwolennikiem wyprowadzenia OPATu np. w okolicach Połchowa na terenach niezurbanizowanych tak jak Reda, co nie szkodziłoby wielu mieszkańcom.
Pomijam już fakt, że Rekowo i Połchowo też są coraz bardziej zurbanizowane, więc zawsze ktoś ucierpi. Jeśli nie redzianie, to inni mieszkańcy.
Nie odciąży, to jedynie złudne nadzieje. Z kolei rozwój gospodarczy Szemuda czy Łężyc to chyba nie jest sprawa priorytetowa dla mieszkańców Redyjestem też zwolennikiem trasy lęborskiej, która odciąży chociażby MTK z ruchu większości pojazdów ciężarowych i umożliwi rozwój gospodarczy np. gminy Szemud i Łęczyce
Salamandra to, żę obwodowa z obu stron jest zabudowywana - chory pomysł, przecież jest tam emitor zanieczyszczeń Koksik, który po to za PRLu budowany był dalej od miasta, by nie szkodzić tak bardzo. OPAT bedzie przebiegał prawie, że przy samym końcu Aquasfery , potem przetnie Ciechocino...
Węzeł zjazdowy do Redy można wykonać na łąkach, przecież nie w mieście, tu miejsce nie jest problemem.
W Połchowie akurat we wschodniej części wsi jest sporo wolnych przestrzeni od zabudowy...w Redzie takich już brak
Dlaczego twierdzisz, że trasa kaszubska nie odciąży nas? Uważasz, że do gdańskiego i gdyńskiego portu nadal będzie się podróżować przez Redę? Nonsens! Dodam, że trasa kaszubska ma kończyć się właśnie w Gdyni. Są to bazy kontenerowe, które potrafią zwiększać przeładunki o 40% rocznie jak w Gdańsku, warto to wziąć pod uwagę.
Rozwój Szemuda i Łężyc leży w naszym interesie, to nasz powiat, to dodatkowe przychody do budżetu starostwa i szansa na zebranie choćby części profitów w Redzie.
Węzeł zjazdowy do Redy można wykonać na łąkach, przecież nie w mieście, tu miejsce nie jest problemem.
W Połchowie akurat we wschodniej części wsi jest sporo wolnych przestrzeni od zabudowy...w Redzie takich już brak
Dlaczego twierdzisz, że trasa kaszubska nie odciąży nas? Uważasz, że do gdańskiego i gdyńskiego portu nadal będzie się podróżować przez Redę? Nonsens! Dodam, że trasa kaszubska ma kończyć się właśnie w Gdyni. Są to bazy kontenerowe, które potrafią zwiększać przeładunki o 40% rocznie jak w Gdańsku, warto to wziąć pod uwagę.
Rozwój Szemuda i Łężyc leży w naszym interesie, to nasz powiat, to dodatkowe przychody do budżetu starostwa i szansa na zebranie choćby części profitów w Redzie.
- Salamandra
- Lider Forumowicz
1981 postów
- Rejestracja: 13 lat temu
Tylko co to ma wspólnego z OPATem? Pomijam już fakt, że za Koksikiem powstaje coraz więcej domów, więc to już nie jest "za miastem"Ryszard pisze:Salamandra to, żę obwodowa z obu stron jest zabudowywana - chory pomysł, przecież jest tam emitor zanieczyszczeń Koksik, który po to za PRLu budowany był dalej od miasta, by nie szkodzić tak bardzo .
Dokładnie to miałam na myśli. Ale chodziło mi o to, że on również zabierze mnóstwo miejsce i może się zdarzyć, że jednak ktoś będzie miał zjazd „pod płotem”. Nie da się zadowolić wszystkich.Węzeł zjazdowy do Redy można wykonać na łąkach, przecież nie w mieście.
To nie moje wnioski. Czytałam i słyszałam wielokrotnie, że to odciążenie będzie bardzo nieznaczne. Nijak nie wpłynie na poprawę warunków drogowych na trasie Trójmiasto - MTK, bo tutaj ruch generują głównie mieszkańcy tych miast i okolicznych gmin.Dlaczego twierdzisz, że trasa kaszubska nie odciąży nas?
Oczywiście, że nie, ale sęk w tym, że my nie mamy aż tak dużego ruchu tranzytowego od strony zachodniej granicy w Kołbaskowie. Znacznie większy jest z centrum kraju, z Wielkopolski, czyli głównie od strony autostrady A1.Uważasz, że do gdańskiego i gdyńskiego portu nadal będzie się podróżować przez Redę? Nonsens!
Przychody dodatkowe owszem – ale dla gminy Szemud. Na jakiej podstawie Szemud miałby się dzielić tym z innymi gminami? To, że jesteśmy w tym samym powiecie nie ma tu żadnego znaczenia. Reda nie dostaje więcej kasy tylko dlatego, że Rumia się bogaci. Aż tak dobrze jeszcze nie jestRozwój Szemuda i Łężyc leży w naszym interesie, to nasz powiat, to dodatkowe przychody do budżetu starostwa i szansa na zebranie choćby części profitów w Redzie.
Popieram!!!Ryszard pisze: Jestem zwolennikiem wyprowadzenia OPATu np. w okolicach Połchowa na terenach niezurbanizowanych tak jak Reda, co nie szkodziłoby wielu mieszkańcom. Dojazd do Redy i Rumi i tak byłby ułatwiony z tą różnicą, że OPAT nie zeszpeciłby naszego miasta, nie przeciął go... i zarazem uniemożliwił w nim normalne funkcjonowanie.
Mimo wielu sprzecznych głosów jestem też zwolennikiem trasy lęborskiej, która odciąży chociażby MTK z ruchu większości pojazdów ciężarowych i umożliwi rozwój gospodarczy np. gminy Szemud i Łęczyce
Ryszard - trasa lęborska wg planów przejmie ruch (wyliczeniowo) ok 5-7 tys samochodów na dobę , nie przejmie ruchu tranzytowego bo ten praktycznie prawie nie istnieje u nas w kierunku na zachód. lub zachodu na wschód -teraz skoryguj wyliczeniowo załóżmy 6 tys pojazdów na dobę w stosunku do ilości przejeżdżających przez rondo w Rumi (szacunki mówią nawet o ilości 60-80 tys); czyli ile spadnie ruch w Redzie? o 5% może przy dobrych wiatrach 7 do 8%, a ruch cały czas wzrasta i tak jak pisze Salamandra jest to ruch głównie lokalny nie licząc wakacji.
Dość często jeżdżę autobusami "J" i ""8" stojąc na przystankach w Redzie i/lub Wejherowie widze te pędzące ciężarówy tzw Tiry. Czy to jest ruch lokalny? Może. Nie sprawdzałem. Ruch jest całkiem spory, lecz trudno mi powiedzieć ile takich samochodów przejeżdża na godzinę, czy na dobę. Myśle jednak, że jest to chyba więcej niz 5-7% całości ruchu pojazdów. Mogę sie jednak mylić.
Przy najbliższej okazji policzę wszystkie ciężarówy, które będą przejeżdzały w czasie mojej obeności na przystanku.Wyniki podam na tym wątku.
Przy najbliższej okazji policzę wszystkie ciężarówy, które będą przejeżdzały w czasie mojej obeności na przystanku.Wyniki podam na tym wątku.
- Salamandra
- Lider Forumowicz
1981 postów
- Rejestracja: 13 lat temu
Tylko pamiętaj - licz jedynie te, które nie mają lokalnych rejestracjiRomek pisze:Przy najbliższej okazji policzę wszystkie ciężarówy, które będą przejeżdzały w czasie mojej obeności na przystanku.Wyniki podam na tym wątku.
nie musisz liczyć to już policzono - adresy poniżej:
http://www.gddkia.gov.pl/userfiles/arti ... 0_roku.pdf
i mapka:
http://www.gddkia.gov.pl/userfiles/arti ... DR2010.pdf
http://www.gddkia.gov.pl/userfiles/arti ... 0_roku.pdf
i mapka:
http://www.gddkia.gov.pl/userfiles/arti ... DR2010.pdf