Warsztat samochodowy Reda zaprasza
Tanie i solidne stoły rozkładane i krzesła w w PomorskieMeble.pl
/informacja w sprawie ogłoszeń drobnych: admin@e-reda.pl/

OPAT - Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej / Via Maris

Planowane, realizowane i zrealizowane inwestycje w Redzie
dorka04
Częsty Bywalec
397 postów
Częsty Bywalec
Rejestracja: 14 lat temu

11 lat temu

Romek pisze:
dorka04 pisze:Masz rację te światła w Pucku to przekleństwo ! Byłam w tym roku kilka razy na półwyspie i powrót za każdym razem to był dramat!!! W poprzednią niedzielę z Chałup do Redy jechałam 3 godziny ( 33 km) !!!
No to z pewnoscią z jednej strony wyprzedzali Cie rowerzyści, a z drugiej pociągi, co? Ja latem na półwysep jeżdżę tylko pociągiem lub rowerem, albo troche jednym i troche drugim.
Tanio, przyjemnie i dobre dla zdrowia. Polecam :)
Ja też bardzo lubię jazdę rowerem ale z Redy nie dojadę z 8-letnią córką :-(
Awatar użytkownika
Proxima
Znam to forum
142 postów
Znam to forum
Rejestracja: 12 lat temu

11 lat temu

Dorka, ale do pociągu małe dzieci wpuszczają bez problemu ;-)
Wicek
Wygadany Lider
2522 postów
Wygadany Lider
Rejestracja: 13 lat temu

11 lat temu

jakby kogoś interesowało, artykuł o tym, że Gdynia dalej walczy o OPAT, a rząd ma... ważniejsze inwestycje

http://www.nadmorski24.pl/aktualnosci/1 ... -opat.html
Damian
Prawie Lider
679 postów
Prawie Lider
Rejestracja: 17 lat temu

11 lat temu

Z tego co słychać ostatnio nie tylko rząd ma ważniejsze sprawy. OPAT ma zbyt małą siłę przebicia z uwagi na mały nacisk społeczny. Małe zainteresowanie poszczególnych samorządów i brak akcji ze strony ludzi nie za bardzo dociera do premiera, który przecież jest stąd i gdyby co weekend słyszał mocny głos północnej części aglomeracji pewnie szybciej by do niego dotarła pilna potrzeba rozwiązania kwestii komunikacji. Moim zdaniem - póki czas, Reda powinna działać na rzecz zmiany projektu w taki sposób, by nie zamieniono Redy w jeden wielki węzeł komunikacyjny. Obwodnica powinna przebiegać wzdłuż miasta tak jak w Rumi mieć zjazdy, zaś połączyć się z 216 dalej a nie w Ciechocinie.
Romek
Lider Forumowicz
1394 postów
Lider Forumowicz
Rejestracja: 12 lat temu

11 lat temu

Damian pisze:Reda powinna działać na rzecz zmiany projektu w taki sposób, by nie zamieniono Redy w jeden wielki węzeł komunikacyjny. Obwodnica powinna przebiegać wzdłuż miasta tak jak w Rumi mieć zjazdy, zaś połączyć się z 216 dalej a nie w Ciechocinie.
Otóż to, otóż to.
OPAT w obecnym kształcie rozwiązuje problem części Gdyni, całej Rumi i kawałka Redy, zas w Ciechocinie ma powstać zupełnie spory węzeł komunikacyjny. To ma byc rozwiązanie problemu? Jestem przeciwny!
Awatar użytkownika
Huherko
Lider Forumowicz
1795 postów
Lider Forumowicz
Rejestracja: 16 lat temu

11 lat temu

Damian pisze:zaś połączyć się z 216 dalej a nie w Ciechocinie.

No tak, ale czy jest techniczna możliwość zrobienia tego dalej niż w Ciechocinie? Trzeba też zauważyć, że tam jest spora góra zaraz za zabudowaniami.
Jam jest Huher - pierwsza maruda redzka ...
Romek
Lider Forumowicz
1394 postów
Lider Forumowicz
Rejestracja: 12 lat temu

11 lat temu

Huherko pisze:
Damian pisze:zaś połączyć się z 216 dalej a nie w Ciechocinie.

No tak, ale czy jest techniczna możliwość zrobienia tego dalej niż w Ciechocinie? Trzeba też zauważyć, że tam jest spora góra zaraz za zabudowaniami.
Technicznie jest możliwe prawie wszystko. Mamy zdolnych projektantów i wykonawców, a sporą górę mozna ominąc i włączyc się do drogi 216 za rekowską górką.
Damian
Prawie Lider
679 postów
Prawie Lider
Rejestracja: 17 lat temu

11 lat temu

Wszystko jest kwestią chęci i siły przebicia. Jakoś Gdynia poradziła sobie z przebiegiem estakady Kwiatkowskiego przez dużo trudniejszy teren. Pokonała protesty i znalazła kasę na bardzo drogie rozwiązanie. Teraz też pożre sporą część kasy z OPATu budując swoją część trasy na słupach. A Reda - biedna i bez odpowiedniej siły ma się godzić na przemianowanie na węzeł drogowy Reda Ciechocino? Niech wywalczą przejście przez las i włączenie w 216 w polach za lasem a wówczas uratują miasto przed poszatkowaniem.
Wicek
Wygadany Lider
2522 postów
Wygadany Lider
Rejestracja: 13 lat temu

11 lat temu

materiał TTM
http://telewizjattm.pl/serwis-informacy ... ml?play=on

i rezolucja radnych Redy
OPAT jest niezbędny - apelują radni z Redy

Za niezwykle palącą uznajemy potrzebę rozpoczęcia inwestycji budowy Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej, która ma charakter ponadlokalny i jest niezbędna dla północnej części aglomeracji trójmiejskiej - rezolucje takiej treści przyjęli radni z Redy, głosować będą też inne samorządy

OPAT to przedłużenie trójmiejskiej obwodnicy w Gdyni, droga od północy minie Rumie i Redę, łącząc się z drogą prowadzącą na Puck. W ten sposób nowa trasa przejęłaby cały ruch nad morze.

- To kluczowe zadanie dla tej części metropolii, niestety jego koszt powoduje, że samorządy lokalne nie udźwigną tej inwestycji - tłumaczy Krzysztof Krzemiński, burmistrz Redy. - Stoimy w przededniu kolejnego rozdania środków unijnych, które rozpocznie się od 2014 roku, a tymczasem obecnie OPAT nie jest ujęty w żadnych planach budowy dróg. Stąd rezolucja, by to zmienić.

W sezonie przez Rede przejeżdża 70 tysięcy samochodów na dobe. Niebawem może nastąpić jej całkowity paraliż drogi krajowej nr 6.
http://reda.naszemiasto.pl/artykul/1831 ... 604d,1,3,3
Ryszard
Wygadany Lider
2272 postów
Wygadany Lider
Rejestracja: 17 lat temu

11 lat temu

ciekawe czy ktokolwiek przeanalizował skutki dla miasta związane z powstaniem OPAT i aspekty środowiskowe. Moście Błota to jeden z największych w Polsce zbiorników wody podziemnej GZWP nr 110, teren ten trzeba pielęgnować, bo w kranach będzie posucha (tak jak w łódzkiem). Liczba wyburzeń w mieście, na Ciechocinie, co na to mieszkańcy. Zwiększone natężenie hałasu w mieście a i spalin bo o ile odciąży się Gdańska to istnienie OPAT przyczyni się do wzrostu atrakcyjności podróży samochodem w nasze strony. No i sytuacja drogowa na węzłach z OPAT, problemy z odciążeniem np. OBwodowej itd.

Dążenie do budowy to jedno, ale niech ktoś w końcu weźmie się za rzetelną analizę.
partagas
Częsty Bywalec
310 postów
Częsty Bywalec
Rejestracja: 17 lat temu

11 lat temu

też już kiedyś pisałem, że OPAT nie jest korzystny dla Redy. moim zdaniem trzeba przedłużyć obwodnicę do ul. hutniczej, tunelem pod torami, zwiększyć przepustowość hutniczej i w okolicach ronda (wjazdu do rumi) puścić ruch bokiem do kazimierza. dalej wybrać najlepszą drogę przez łąki, wjazd pod górę i miejsce wjazdu w istniejącą drogę do Pucka. oczywiście również trzeba zbudować "drogę lęborską" żeby ci co nie muszą nie jechali przez redę.
;]
Awatar użytkownika
Salamandra
Lider Forumowicz
1979 postów
Lider Forumowicz
Rejestracja: 13 lat temu

11 lat temu

Partagas, właśnie niemal dokładnie podałeś przebieg trasy OPAT, tzn. jednego z jej wariantów
partagas
Częsty Bywalec
310 postów
Częsty Bywalec
Rejestracja: 17 lat temu

11 lat temu

tak, tylko mi bardziej chodzi o to żeby ten "mój" OPAT prowadził tylko na półwysep i całkowicie omijał Redę. a podjazd pod górkę gdzieś pomiędzy Połchowem o Mrzezinem.
;]
torgal
Ja tu zaglądam
32 postów
Ja tu zaglądam
Rejestracja: 13 lat temu

11 lat temu

Interaktywna mapa przedstawiająca orientacyjny przebieg Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiasta wg Wariantu I (STEŚ etap II):
http://popieramopat.pl/index.php/multimedia
"Zajętość terenu
W ramach inwestycji OPAT zajęty teren będzie obejmował (...).
wariant I wariant II
gmina [ha] gmina [ha]
Gdynia 42 Gdynia 51
Kosakowo 45 Kosakowo 49
Rumia 57 Rumia 52
Reda 118 Reda 120
Cała trasa 262 Cała trasa 272"

mi się nie podoba ta droga przez Redę jest bardzo kiepska
Awatar użytkownika
Zigi
Wygadany Lider
2878 postów
Wygadany Lider
Rejestracja: 17 lat temu

11 lat temu

...kiepska to jest aktualnie droga z Gdyni do Redy. Remont ul. Morskiej ma potrwać do października. Co roku zastanawiamy się, czy nie powinniśmy zablokować drogi na Hel w proteście przeciwko braku dróg alternatywnych. Wygląda na to, że w tym roku wyręczą nas drogowcy. Szkoda tylko że naszym kosztem...
ODPOWIEDZ