Warsztat samochodowy Reda zaprasza
Tanie i solidne stoły rozkładane i krzesła w w PomorskieMeble.pl
/informacja w sprawie ogłoszeń drobnych: admin@e-reda.pl/

OPAT - Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej / Via Maris

Planowane, realizowane i zrealizowane inwestycje w Redzie
Awatar użytkownika
Gajos
Wygadany Lider
2029 postów
Wygadany Lider
Rejestracja: 17 lat temu

16 lat temu

Zupełny brak inicjatywy. Kogo my wybraliśmy :(
Awatar użytkownika
Alfista
Lider Forumowicz
1204 postów
Lider Forumowicz
Rejestracja: 16 lat temu

16 lat temu

Nie czas na płacz ,jeżeli na kogoś głosowałeś zaatakuj mailami niech się jeden z drugim rozliczy jak działa, a swoją drogą ciągle obywatele wybierają tych samych.
Ja na nich nie głosowałem więc nie mam prawa choć krew się gotuje bo też zrzucam się na utrzymanie tych obiboków.
Dlatego konieczne są JOW-y (wtedy poseł będzie czuł na karku oddech wyborców) ale i tak to kolejna niespełniona obietnica KLD o przepraszam PO.
Awatar użytkownika
Glider
Częsty Bywalec
420 postów
Częsty Bywalec
Rejestracja: 17 lat temu

16 lat temu

Radni powiatowi o OPAT:
Powiat. Radni obradowali podczas XVII sesji - pieniądze na OPAT i szpital

Podczas ostatniej sesji Rady Powiatu Wejherowskiego najważniejszymi punktami obrad było przeznaczenie dodatkowych pieniędzy na drogi, w tym na wykonanie dokumentacji Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej oraz na dotację dla Szpitala Specjalistycznego im. Floriana Ceynowy. Największą dyskusję wzbudził projekt uchwały o udzieleniu pomocy finansowej Gdyni. Kwota 125 tys. zł ma być przeznaczona na opracowanie dokumentacji technicznej Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej. Prace związane z jej przygotowaniem dokumentacją koordynuje właśnie to miasto.

– A właściwie co da nam ta obwodnica? – pytał radny Mirosław Odyniecki.

– Powinniśmy postawić na trasę kaszubską, bo ona ma realne szanse na realizację – wtórował mu radny Leszek Winczewski z Rumi. – Tymczasem w przypadku OPAT nie mamy szans na pozyskanie pieniędzy z budżetu państwa, a z własnych tej drogi nigdy nie zbudujemy.

Pytania te wyraźnie zdenerwowały starostę wejherowskiego Józefa Reszkę.

– Jestem szczerze zdziwiony takimi pytaniami, a już szczególnie jeśli zadaje je radny z Rumi – mówił Reszke. – Przecież to rumianie stoją w gigantycznych korkach na drodze krajowej nr 6, a OPAT ma ją właśnie odciążyć. Musimy zrobić wszystko, by władze centralne zmieniły stanowisko w tej sprawie.
Podczas głosowania radni większością głosów zgodzili się na przekazanie pieniędzy.

Druga uchwała o udzieleniu pomocy dotyczyła wejherowskiego szpitala. 30 tys. zł zostanie przeznaczone na remont Oddziału Chirurgii Dziecięcej, 50 tys. zł na zakup specjalistycznego urządzenia – procesora tkankowego, a 4 tys. zł na badania profilaktyczne dla mieszkańców powiatu.
W ramach zmian w tegorocznym budżecie radni zwiększyli wydatki powiatu o ponad 8 mln zł. Ponad połowa tej kwoty zostanie przeznaczona na remont dróg. Zapewniono też pieniądze na wzrost płac w starostwie i wszystkich podległych jednostkach, oraz na dofinansowanie zakupu podnośnika hydraulicznego dla wejherowskich strażaków. 150 tys. zł dostanie z kolei muzeum w Wejherowie na realizacje programu wspierania mniejszości kaszubskiej.

Podczas sesji radni podzieli też pieniądze z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych. W tym roku jest to prawie 3 mln zł, z czego najwięcej będzie przeznaczone na likwidację barier architektonicznych.

Joanna Kielas - POLSKA Dziennik Bałtycki
Źródło: http://www.reda.naszemiasto.pl/wydarzenia/832013.html
Przegląd Mediów
Site Admin
Rejestracja: 17 lat temu

16 lat temu

Radni z Wejherowa walczą o OPAT

Przekazali właśnie Gdyni 125 tys. zł z budżetu starostwa. Za te pieniądze ma powstać dokumentacja budowy Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej, która przekona ministerstwo i GDDKiA do jej finansowania

(...)dla urzędników Ministerstwa Infrastruktury i Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad inwestycja jest lokalna i nie chcą jej finansować z budżetu centralnego.
- Nasz wniosek spotkał się z odmową, co nas niezmiernie zdziwiło. Będziemy nieustannie namawiać odpowiedzialnych za to ministrów, aby włączyć OPAT do systemu dróg krajowych - podkreśla prezydent Gdyni Wojciech Szczurek.

- Obwodnica północna nie może być drogą krajową, bo nie spełnia żadnych kryteriów dla takiej trasy - argumentuje minister infrastruktury Cezary Grabarczyk. - Wyprowadzenie ruchu tranzytowego z rejonu Gdyni, Rumi i Redy zapewni budowa Trasy Kaszubskiej - dodaje.

Tylko że Trasa Kaszubska wprawdzie omija Wejherowo, Redę i Rumię od południowej strony, ale absolutnie nie rozwiązuje problemu korków, które tworzą się przy zjeździe w stronę Helu. Poza tym Trasa Kaszubska jest dopiero w fazie konsultacji społecznych i to bardzo burzliwych, bo kolejne warianty zostały już oprotestowane przez gminy i ich mieszkańców, co zdecydowało o tym, że Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podjęła decyzję, bo przebieg trasy zaproponowali sami mieszkańcy.

Radni powiatu wejherowskiego są jednak zdeterminowani, by OPAT powstała. Właśnie przegłosowali przekazanie Gdyni, koordynującej projekt, 125 tys. zł, które pozwolą na przygotowanie niezbędnej dokumentacji.

- Najbardziej dziwi nas to, że dla gdańskich urzędników GDDKiA metropolia kończy się chyba na granicy Gdyni, a wszystkie projekty, które zaczynają się gdzie indziej, są bezcelowe - denerwuje się starosta wejherowski Józef Reszke. - A przecież Trasa Kaszubska nie rozwiązuje problemu Redy podczas sezonu letniego i drogi pomiędzy Gdynią a Rumią, zakorkowanej permanentnie. Dlatego będziemy walczyć o budowę Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej, która jest niezbędna dla regionu, ale ma znaczenie nie tylko dla kilku gmin, jak się być może niektórym wydaje.

Źródło: Gazeta Wyborcza Trójmiasto
Awatar użytkownika
Gajos
Wygadany Lider
2029 postów
Wygadany Lider
Rejestracja: 17 lat temu

16 lat temu

Zbliża się majowy weekend. Można by zorganizować mały protest na Gdańskiej tak jak to planowaliśmy. :D
Awatar użytkownika
Zigi
Wygadany Lider
2881 postów
Wygadany Lider
Rejestracja: 17 lat temu

16 lat temu

Gajos pisze:Zbliża się majowy weekend. Można by zorganizować mały protest na Gdańskiej tak jak to planowaliśmy. :D
Bodajże w Panoramie poruszano ten problem i powiedziano, że m.in. burmistrz Krzemiński rozważa blokadę krajowej szóstki...
Artur
Lider Forumowicz
1508 postów
Lider Forumowicz
Rejestracja: 17 lat temu

16 lat temu

ooo no proszę;P no to blokujmy:);D
Awatar użytkownika
Gajos
Wygadany Lider
2029 postów
Wygadany Lider
Rejestracja: 17 lat temu

16 lat temu

Zigi pisze:
Gajos pisze:Zbliża się majowy weekend. Można by zorganizować mały protest na Gdańskiej tak jak to planowaliśmy. :D
Bodajże w Panoramie poruszano ten problem i powiedziano, że m.in. burmistrz Krzemiński rozważa blokadę krajowej szóstki...
O-o. Ciekawe. A kiedy była ta panorama Zigi?
Awatar użytkownika
Dorma
Wygadany Lider
3166 postów
Wygadany Lider
Rejestracja: 16 lat temu

16 lat temu

Myślicie, że remont Gdańskiej skonczy się do 22 maja?
Awatar użytkownika
Zigi
Wygadany Lider
2881 postów
Wygadany Lider
Rejestracja: 17 lat temu

16 lat temu

Gajos pisze:O-o. Ciekawe. A kiedy była ta panorama Zigi?
Wtorek, środa. Chyba regionalna Panorama albo inny regionalny program na tvp3.
Awatar użytkownika
WICTOR
Znam to forum
95 postów
Znam to forum
Rejestracja: 16 lat temu

16 lat temu

Dzis godzina miedzy 16.30 a 18 jade z Gdyni do Redy. Przez CB informuja mnie że korek przez cała Rumię . No to ja mądry na estakadę i w hutniczą dojezdżajac do skrzyżowania ( stacja BP Rumia) złapałem sie za głowę (nie no w korku nie będe stał :) . Widzac ten koszmar na drodze postanowiłem że dostanę się do Redy poprzez uliczki niedaleko Auchan-a ale jak zauważyłem chyba nie tylko ja tak myślałem bo przy Auchanie spotkało mnie rozczarowanie :( . I tak musiałem swoje wystać by dostać sie do ulicy Grunwaldzkiej a następnie do Obwodowej uff w końcu REDA :D
:roll: PS. widziałem że ludzie jada Cegielnianą /Lesną to jest dopiero desperacja .
Awatar użytkownika
Huherko
Lider Forumowicz
1799 postów
Lider Forumowicz
Rejestracja: 16 lat temu

16 lat temu

WICTOR pisze:PS. widziałem że ludzie jada Cegielnianą /Lesną to jest dopiero desperacja .
Tędy chyba każdy samochód jechał, rano wracali z jakiegoś zlotu militaryjnego, bo jechał kraz i kilka innych pojazdów militarnych, oczywiście kilka tirów
Obrazek (ten później stanął na torach, bo dalej nie mógł jechać a drużniczka zaczęła zamykać szlabany i niezły sajgon się zrobił), autokary i dostawczaki. tylko zapomniałem dodać, że ta ulica ma ograniczenie do 10 ton.
Jam jest Huher - pierwsza maruda redzka ...
Awatar użytkownika
darus
Bywalec
238 postów
Bywalec
Rejestracja: 17 lat temu

15 lat temu

Unijna kasa dla Pomorza - na listę wróciły, m.in. projekty związane z Euro2012
dziś
Zwiększa się szansa uzyskania dotacji unijnych na realizację najważniejszych dla województwa pomorskiego projektów. W wyniku kolejnej już weryfikacji listy projektów kluczowych, mających niemal zagwarantowane unijne dofinansowanie, przywrócono kilkanaście naszych zamierzeń, warunkujących przede wszystkim wygodniejsze życie mieszkańców i rozwój gospodarczy regionu.

Chodzi o dotacje rozdzielane centralnie, w ramach programów operacyjnych "Infrastruktura i Środowisko" oraz "Innowacyjna Gospodarka". Jesienią ubiegłego roku mieliśmy nadzieję, że z tej puli wsparcie otrzyma ponad sto pomorskich przedsięwzięć. Po korekcie list, dokonanych w lutym br. przez Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, została na niej zaledwie jedna trzecia planowanych zamierzeń.
Wczoraj do wykazu popieranych przez rząd regionalnych i ogólnokrajowych przedsięwzięć wpisano niektóre z tych usuniętych zimą.

Okazuje się, że są to dla nas jedne z najważniejszych zamierzeń, bo dotyczące komunikacji (związane z przygotowaniami do Euro 2012) oraz ochrony przed powodzią.

Umieszczenie tych inwestycji w wykazie priorytetów nie daje jednak stuprocentowej gwarancji uzyskania dotacji. - Przed nami ciężka praca - mówi Jan Kozłowski, marszałek województwa pomorskiego. - Musimy teraz udowodnić, że zdołamy te projekty urzeczywistnić, czyli podpisać najpierw preumowy, a potem już szczegółowe umowy dotyczące przekazania pieniędzy.

Zwiększa się więc szansa, że do 2013 roku powstanie kolej metropolitalna w Trójmieście. Przed Euro 2012 ma też zostać zmodernizowana trasa Słowackiego przy wsparciu unijnymi dotacjami.

Warto podkreślić, że najdalej zaawansowane są przedsięwzięcia związane z rozbudową lotniska. - Projekty te nie zostały usunięte z listy najważniejszych, a tydzień temu już podpisano tzw. preumowy, oznaczające, że rząd zaakceptował zaproponowane przez nas warunki realizacji przedsięwzięcia - mówi Włodzimierz Machczyński, prezes zarządu Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy.

Zamierzenia, które znalazły się na zweryfikowanych listach, zwane są też indywidualnymi projektami kluczowymi. Według Ministerstwa Rozwoju Regionalnego, to najważniejsze inwestycje, które w najbliższych latach mają szansę na otrzymanie dofinansowania ze środków unijnych bez konieczności udziału w konkursie. Stanowią przedsięwzięcia o strategicznym znaczeniu, których wdrożenie w istotny sposób przyczynia się do przyspieszenia rozwoju społeczno-gospodarczego kraju. W Pomorskiem na pewno jest to ochrona Żuław przed powodzią i poprawa dostępu do portów.

Na listę projektów kluczowych Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, wpisano między innymi projekt kolei metropolitalne w Trójmieście - etap I. Koszt realizacji szacowany jest na 612 mln złotych, a dotacja może wynieść 306 mln złotych.

Projekt zakłada połączenie transportem szynowym głównych węzłów transportu pasażerskiego Gdańska i Gdyni z Portem Lotniczym Gdańsk im. Lecha Wałęsy, co pozwoli na znaczną redukcję czasu dojazdu do lotniska.

Przewiduje się odbudowę linii Gdańsk Wrzeszcz - Port Lotniczy oraz jej połączenie z istniejącymi regionalnymi liniami kolejowymi, co umożliwi szybszy i łatwiejszy dostęp do Gdańska mieszkańcom regionu.

Projekt ma bezpośredni związek z EURO 2012. Odpowiedzialnym za to jest samorząd województwa pomorskiego.

Podobne znaczenie ma wyraźne uwzględnienie wczoraj dotacji dla modernizacji trasy Słowackiego w projekcie: "Połączenie Portu Lotniczego z Portem Morskim Gdańsk - Trasa Słowackiego i Trasa Sucharskiego". Orientacyjny koszt całkowity to 2 012 mln złotych, a szacunkowa kwota dofinansowania z UE: 790 mln złotych. Odpowiedzialnym jest Miasto Gdańsk.

Zamierzenie to ma - zdaniem MRR - podstawowe znaczenie dla wzrostu konkurencyjności Polski, a jego głównym celem jest odniesienie atrakcyjności inwestycyjnej regionów poprzez rozwój infrastruktury technicznej.

Na listę wpisano też niemniej ważne dla Pomorskiego a zwłaszcza Trójmiasta, plany inwestycyjne, np. "Gdański Projekt Komunikacji Miejskiej - etap IIIa", wartości ponad 548 mln złotych. Spodziewana dotacja sięga 205 mln złotych. Doceniono też "Rozwój Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście", wart ponad 280 mln złotych, z możliwą dotacją 131 mln złotych.

W wyniku aktualizacji listy "Innowacyjna Gospodarka" umieszczono na niej "Pętlę Żuławską - rozwój turystyki wodnej" oraz "Program ożywienia dróg wodnych w Gdańsku". Na rezerwowej znalazły się "Budowa przystani jachtowej w Sopocie" i "Podniesienie atrakcyjności turystycznej Szlaku Zamków Gotyckich".

- Na liście projektów kluczowych znalazły się jedne z najważniejszych dla nas przedsięwzięć - mówi Jan Kozłowski, marszałek województwa pomorskiego. - Najbardziej cieszę się, że są tam nasze zamierzenia dotyczące transportu publicznego, na przykład kolej metropolitalna, rozbudowa Trasy Słowackiego w Gdańsku, a także żuławskie: projekt przeciwpowodziowy i Pętla Żuławska.
Teraz jednak czeka nas ciężka praca. Musimy spełnić odpowiednie warunki, by podpisać preumowy, co powinno nastąpić za około 3 miesiące. Potem,. trzeba będzie wykazać się postępem w przygotowywaniu realizacji, czyli między innymi sporządzaniu studiów wykonalności. Dopiero po podpisaniu umów, co powinno nastąpić na przełomie 2008 i 2009 roku, będę spokojny. Realizacja przedsięwzięć ruszy w przyszłym roku.

Niektóre pomorskie projekty zniknęły z listy.

Na wniosek ministra infrastruktury z listy dla sektora transportu usunięto 1 projekt rezerwowy z zakresu transportu morskiego pt. "System łączności operacyjnej i śledzenia jednostek ratowniczych". Pokrywał się on zakresem rzeczowym z projektem z listy podstawowej "Krajowy System Bezpieczeństwa Morskiego (KSBM) Etap I".

W uzgodnieniu z Urzędami Morskimi w Gdyni, Słupsku i Szczecinie podjęto decyzję, że Morska Służba Poszukiwania i Ratownictwa wycofa swój projekt rezerwowy, a realizacja systemu łączności będzie wykonana w ramach KSBM.

Projekt z zakresu transportu morskiego pt. "Modernizacja wejścia do portu wewnętrznego w Gdańsku) - przebudowa falochronu wschodniego oraz przebudowa szlaku wodnego na martwej Wiśle i Motławie" podzielono na 2 oddzielne projekty: "Modernizacja wejścia do portu wewnętrznego (w Gdańsku).
Etap I - przebudowa falochronu wschodniego" oraz "Modernizacja wejścia do portu wewnętrznego (w Gdańsku).

Etap II - przebudowa szlaku wodnego na Martwej Wiśle i Motławie", ze względu na różnice w zaawansowaniu prac nad dokumentacja( oraz możliwość złożenia wniosku o dofinansowanie dla etapu I w II kwartale 2009 roku.

Dodano zaś projekty morskie:"Rozbudowa Portu Morskiego w Darłowie oraz poprawa dostępu z sieci dróg krajowych i wojewódzkich" oraz "Zagospodarowanie rejonu Nabrzeża Bułgarskiego w Porcie Gdynia".
Celem obecnej (i następnych) weryfikacji jest przegląd stanu przygotowań projektów. W razie niedotrzymania terminów , projekt może zostać usunięty z listy, zaś na jego miejscu może znaleźć się inny.

1,7 mld zł - to spodziewana dotacja do pomorskich projektów, dopisanych do list.

Nasz komentarz

Od przybytku...

Jacek Klein, dziennikarz działu wydarzenia

- Kto nie aplikuje, ten nie jedzie - można powiedzieć. Trójmiasto i okolice mają szansę na rozwój, której nie można zmarnować. I chwała za to, że wnioski i projekty zostały tak opracowane, że załapały się na listę inwestycji współfinansowanych przez Unię. Teraz trzeba podpisać umowy i rozpocząć inwestycje, a za kilka lat rozwiązanych zostanie kilka istotnych problemów - zwłaszcza komunikacyjnych - niemiłosiernie utrudniających życie mieszkańców Pomorza od lat.
Z drugiej strony, jak to się mówi, od przybytku głowa nie boli. W najbliższych latach głowa może jednak zaboleć włodarzy trójmiejskiej aglomeracji, zwła- szcza Gdańska, nad którym ciążą wydatki na budowę Baltic Areny. Głowa zaboli od przybytku unijnej kasy możliwej do wykorzystania. Lista inwestycji w infrastrukturę i komunikację z każdą aktualizacją aż pęcznieje od projektów komunikacyjnych, drogowych i kolejowych, które będą realizowane w najbliższych latach. Część pieniędzy zapewni UE, przy niektórych projektach większość będą musiały wysupłać jednak samorządy. Budżety będą nadwerężone do granic możliwości.
I w tym głowa urzędników, aby znaleźć rozwiązanie nie zadłużając się nadmiernie i jednocześnie nie zabierając już wcześniej zaplanowanych pieniędzy na inwestycje o tzw. mniejszym znaczeniu. Pokazali, że wnioski i projekty potrafią przygotować. Czas na przygotowanie racjonalnego sposobu zapewnienia finansowania. Trzymam kciuki, zapewne nie tylko ja.
Kazimierz Netka - POLSKA Dziennik Bałtycki
Teraz chyba już nie ma nikogo, kto by wierzył w realizację OPAT do 2013 roku.
Awatar użytkownika
Dorma
Wygadany Lider
3166 postów
Wygadany Lider
Rejestracja: 16 lat temu

15 lat temu

Witaj Wilma :0 - dawno Cię nie było
Awatar użytkownika
Gajos
Wygadany Lider
2029 postów
Wygadany Lider
Rejestracja: 17 lat temu

15 lat temu

W przeciągu 2-3 lat przekonają się, że podjęli złą decyzje jak korki będą się zaczynały na Obwodnicy.
ODPOWIEDZ