Warsztat samochodowy Reda zaprasza
Tanie i solidne stoły rozkładane i krzesła w w PomorskieMeble.pl
/informacja w sprawie ogłoszeń drobnych: admin@e-reda.pl/

OPAT - Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej / Via Maris

Planowane, realizowane i zrealizowane inwestycje w Redzie
Marcin
Prawie Lider
520 postów
Prawie Lider
Rejestracja: 17 lat temu

11 lat temu

Otóż nie. Korek w lecie aż do Celbowa to wynik wąskiegi gardła w postaci kilkunastu skrzyżowań i świateł w drodze do obwodnicy... Jednopasmowa droga od s6 do wulotu na Puck z pominięciem Rumi i Redy w dużym stopniu zlikwidowałaby lecie korki w Redzie... Ruch tranzytowy w kirunku Szczecina (ciężarówki o których piszesz) zostanie ograniczony planowaną szeroką Trasą Kaszubską... Oczywiście w Ciechocinie, a w zasadzie w miejscu w ktorym miał się on znajdować już w planach sprzed kilkudziesieciu laty - w tej chwili wysoki dwupoziomowy węzeł byłby nieporozumieniem, ale zwykly rozjazd na droge w kierunku Pucka i szóstki za wiaduktem już niekoniecznie. A za dwadziescia lat, kiedy będzie potrzebna druga nitka, to...bedziemy sie martwic. W tej chwili potrzebujemy alternatywy do naszej zawalonej szóstki i jednopasmowka z trzema czy czterema kolizyjnymi zjazdami (ograniczam koszty zjazdów kolizyjnych) spokojnie wystarczy. A miliard o jakim slusze od początku rozmów na temat OPATu, to jakas kpina. Ceny wszedzie zmalały tylko wycena naszej OPAT stoi w miejscu...
Damian
Prawie Lider
679 postów
Prawie Lider
Rejestracja: 17 lat temu

11 lat temu

Czym innym jest myślenie "droga jak najdalej ode mnie" a czym innym zamiana spokojnego osiedla w węzeł komunikacyjny. Mało kto w Redzie jest daleko od drogi - to miasto jest pocięte przez główne drogi. A jeśli chodzi o duży koszt, to wystarczy spojrzeć na wizualizację - większość drogi w Gdyni prowadzona jest w formie kosztownej estakady - to główny czynnik powodujący wzrost kosztów.
Marcin
Prawie Lider
520 postów
Prawie Lider
Rejestracja: 17 lat temu

11 lat temu

Zgadza się, ale ta kwota miliarda PLN jest zupelnie niepodatna na zmiany rynkowe. W 2008 miliard, 2010 miliard i teraz tez miliard. Tylko, że ceny się zmieniły, i to nie niekoniecznie na "plus". A u nas głównym argumentem na NIE jest koszt budowy. A jak sie kasa w koncu znajdzie to odezwą się wlasciciele cały czas budowanych domkow w okolicy planowanej drogi. Dlatego juz teraz nalezaloby próbować zmienić coś w projekcie. Nowa Wałowa w Gdańsku też póki co, bedzie miala jeden pas, bo brak kasy.
Ostatnio zmieniony |18 Maj 2013|, o 20:48 przez Marcin, łącznie zmieniany 1 raz.
Major
Prawie Lider
601 postów
Prawie Lider
Rejestracja: 11 lat temu

11 lat temu

Macie rację , tylko nie wiem czemu np. Romek czy Tempest upieracie się przy jednopasmowej ?
Kurcze czy wy nie widzicie jaki jest ruch na DK 6. co nam da 1 pas. Zamknijcie 1 pas na Morskiej w Gdyni albo Redzie -zobaczcie co się dzieje !!! Tak jak pisze Marcin wąskie gardło do Pucka jest efektem częstych skrzyżowań i rond ,co właśnie spowolni ruch, i wtedy na tej waszej też będą korki i zaś 10 km/h latem bo droga z takimi paramatremi będzie drogą wojewódzką a nie szybkiego ruchu S 6. co w dużym stopniu przyczyni się do problemu sfinansowania tego, a liczymy głównie na Ministerstwo czy też z Uni Europejskiej.
Marcin - nie licz na Drogę Kaszubską bo ona jest jeszcze w jeszcze gorszej sytuacji niż OPAT, co chwilę ponoć zmieniają warianty a my mamy coś już zaplanowane. Cena 1 miliard za ok. 20 km. to faktycznie przesada ,średnio 1 km drogi 2 pasmowej kosztuje ok. 18 - 25 milionów (w zależności od ukształtowania)
dane z GDDiA -droga S 17, i S 3 a u nas wychodzi 1 km/50mln. , cena kosmiczna ale tak pisze Damian to może być też czynnik częściowej estakady w Chyloni czy w Redzie Betlejem , tylko że to wariant konieczny.
Wszyscy się boją ,,oby jak najdalej ode mnie'' ale tak samo było na węzle Karczemki (Obwodnica) tam pełno domków ,płakali płakali a teraz wszyscy zadowoleni bo są dwie drogi dwupasmowe,dojazdy ,chodniki,ścieżki,ekrany tak będzie i u nas, żęby było dobrze i ładnie trzeba odczekać.
Karol S
Forumowicz
53 postów
Forumowicz
Rejestracja: 12 lat temu

11 lat temu

Jestem w szoku, gdy czytam niektóre opinie. Ta wersja OPAT jest najkorzystniejszym rozwiązaniem z możliwych.
- Każdy metr drogi przez Moście Błota to setki m3 wymian gruntu, palowań lub kolumn żwirowych - czytaj niebotyczne koszty mogące dyskwalifikować budowę na wstępie. Musi ona być zatem możliwie najkrótsza.
- Po wybudowaniu trasy wartość ziemi, działek czy mieszkań wzrasta przynajmniej dwukrotnie, czyli mieszkańcy zyskują finansowo również Ci z Ciechocina.
- Ruch w takiej drodze kierowany jest sprawniej więc spalin i hałasu będzie mniej niż obecnie - zyskuje środowisko
- Przy okazji budowy, która będzie trwała ze 3 lata zyskają wszystkie sklepy, każdy wynajmujący pokoje, spadnie bezrobocie wśród tych bez kwalifikacji, ponieważ potrzebne są ręce do pracy niemal przy wszystkim. Widziałem budowę S7 w Elblągu i wiem o czym mówię.
- Po wybudowaniu GDDKIA musi wyremontować drogi gminne, z których korzystała - tu pole do popisu dla Burmistrza ale jak najbardziej jest to możliwe.
- Reda stanie się miejscem znacznie atrakcyjniejszym dla biznesu, więc będą pieniążki z podatków - więcej kasy gminnej na remonty dróg, szkoły i utrzymanie.
Mieszkałem na Grabówku przy Morskiej w Gdyni i tam to jest dopiero hałas i smród ale jakoś nikt nie narzeka.
A tu będą przecież ekrany akustyczne, przejścia podziemne i przejazdy na najwyższym poziomie bezpieczeństwa.
Polecam niedowiarkom się przejechać na Dąbrowę w Gdyni przy obwodnicy. Tam kilkanaście metrów od bloków i placów zabaw biegnie obwodnica. Proszę się przejechać i spytać mieszkańców czy zmieniliby miejsce zamieszkania.
Romek
Lider Forumowicz
1394 postów
Lider Forumowicz
Rejestracja: 12 lat temu

11 lat temu

Och Karol S!
Widziałeś wizualizację OPAT? Byłeś w Ciechocinie, tam gdzie ma powstac najwiekszy węzeł tej drogi?
To tam ma wzrosnąć wartość działek i domów ? Czy na podmokłych Moście Błotach?
Żartowałeś prawda?
Reda w efekcie budowy OPAT ma przyciagnąć biznes? A gdzie niby ten biznes miałby być zlokalizowany?

W watku tym omówiono juz wiele aspektów tej sprawy. Jest wielu zwolenników, przeciwników mniej. Ja jestem raczej przeciwnikiem takiej wersji prze3dstawonej na wizualizacji. w postach wyzej wielokrotnie przedstawiałem moje argumenty.
Tempest
Znam to forum
129 postów
Znam to forum
Rejestracja: 12 lat temu

11 lat temu

Major pisze:Macie rację , tylko nie wiem czemu np. Romek czy Tempest upieracie się przy jednopasmowej ?
Bez przesady, przy niczym się nie upieram Myślę po prostu, że skoro brakuje kasy na wypasioną dwupasmówkę, to może lepiej wybrać tańszą wersją minimalną, czyli jeden pas. Bo tej pierwszej to nigdy nie zobaczymy, a drugą byłaby szansa.
Kurcze czy wy nie widzicie jaki jest ruch na DK 6. co nam da 1 pas.
Da sporo, przynajmniej na jakiś czas. Drugi pas zawsze można dobudować w przyszłości, byleby zostawić pod niego miejsce.
Zamknijcie 1 pas na Morskiej w Gdyni albo Redzie -zobaczcie co się dzieje !!!
Ale nie możesz tak rozumować. Ul. Morska już istnieje, więc zamknięcie nawet jednego jej pasa, to byłaby masakra. Natomiast stworzenie alternatywnej dla S6 drogi, nawet jednopasmowej, której teraz nie ma, po prostu wyprowadziłaby część ruchu poza miasto, więc sporo by się rozluźniło.
Tempest
Znam to forum
129 postów
Znam to forum
Rejestracja: 12 lat temu

11 lat temu

Reda w efekcie budowy OPAT ma przyciagnąć biznes? A gdzie niby ten biznes miałby być zlokalizowany?
Właśnie wzdłuż OPATu. Zresztą to miałoby dotyczyć także Rumi i Gdyni. Poszukaj informacji pod hasłem "dolina logistyczna".
torgal
Ja tu zaglądam
32 postów
Ja tu zaglądam
Rejestracja: 13 lat temu

11 lat temu

Romek pisze:Och Karol S!
Widziałeś wizualizację OPAT? Byłeś w Ciechocinie, tam gdzie ma powstac najwiekszy węzeł tej drogi?
To tam ma wzrosnąć wartość działek i domów ? Czy na podmokłych Moście Błotach?
Żartowałeś prawda?
Reda w efekcie budowy OPAT ma przyciagnąć biznes? A gdzie niby ten biznes miałby być zlokalizowany?

W watku tym omówiono juz wiele aspektów tej sprawy. Jest wielu zwolenników, przeciwników mniej. Ja jestem raczej przeciwnikiem takiej wersji prze3dstawonej na wizualizacji. w postach wyzej wielokrotnie przedstawiałem moje argumenty.
Ja jestem również przeciwko takiej wersji tej drogi i nic mnie nie przekona że jest to dobra wersja bo nie jest i już.
Droga tak ale inaczej poprowadzona musi być !
Awatar użytkownika
Johny Bravo
Częsty Bywalec
312 postów
Częsty Bywalec
Rejestracja: 12 lat temu

11 lat temu

Ministerstwo Rozwoju Regionalnego przedstawiło propozycję podziału funduszy europejskich na lata 2014-2020. Województwo pomorskie ma szansę otrzymać wstępnie 1,671 mld euro m.in. na innowacje w gospodarce, czy rozwój infrastruktury transportowej. To o 400 mln euro więcej niż w latach 2007-2013. Dzięki dużemu dofinansowaniu wraca temat OPAT-u.

Przypomnijmy, że władze Gdyni m.in. z samorządowcami z Redy i Rumi chcą budować dwujezdniowe połączenie drogowe między skrzyżowaniem obwodnicy z ul. Morską a drogą wojewódzką nr 250 w kierunku Władysławowa. To 14-kilometrowa Obwodnica Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej. Inwestycja według wstępnych założeń ma mieć status drogi ekspresowej. Koszt budowy trasy - nawet 1 mld zł - skutecznie blokuje jej wykonanie. Rząd nie chce dokładać się do tego przedsięwzięcia.

Z pomocą realizacji tej trasy mogą przyjść właśnie władze samorządu województwa. - Ze środków unijnych można zrealizować OPAT, ale w zawężonej wersji. Droga miałaby m.in. przekrój wyłącznie jednej jezdni po dwa pasy - uważa Struk.

- To dobry dla nas sygnał z Urzędu Marszałkowskiego. Wybudowanie w pierwszym etapie tylko jednej nitki OPAT na pewno wywołałoby efekt komunikacyjny, czyli zapewniłoby swobodny dojazd do terenów nadmorskich naszego województwa i odkorkowałoby znacznie drogę krajową nr 6 - mówi Marek Stępa, zastępca prezydenta Gdyni.
Oby się udało...
Wicek
Wygadany Lider
2522 postów
Wygadany Lider
Rejestracja: 13 lat temu

11 lat temu

Oby się udało, ale jakoś ciężko w to uwierzyć...
jeśli to artykuł z trojmiasto.pl to tam była też informacja o tym, że nie powinno zabraknąć kasy na budowę toru dla SKM na odcinku Rumia-Wejherowo
rkwiat
Bywalec
156 postów
Bywalec
Rejestracja: 12 lat temu

11 lat temu

Obydwie inwestycje są bardzo potrzebne ale jesli chodzi o dodatkowy tor SKM, to na razie nie ma nawet projektu wykonania tegoż, co do OPAT też niewiele lepiej. Ale może jeszcze za swojego życia doczekam zrealizowania tych zamierzeń.
Awatar użytkownika
Johny Bravo
Częsty Bywalec
312 postów
Częsty Bywalec
Rejestracja: 12 lat temu

11 lat temu

Wcześniej już było pisane w tym wątku o Trasie Kaszubskiej..
Dziś można co nieco przeczytać w tym artykule:
http://trojmiasto.gazeta.pl/trojmiasto/ ... LokTrojTxt

Fajnie gdyby w końcu coś się ruszyło.. - może zniknęły by tiry z dotychczasowej DK 6 - czyli z centrum Rumi, Redy, Wejherowa.. uważam, że ta inwestycja by zmniejszyła natężenie ruchu poprzez przeniesienie tranzytu do Szczecina czy Niemiec na nową S6!
Awatar użytkownika
redziaczki
Wygadany Lider
2023 postów
Wygadany Lider
Rejestracja: 13 lat temu

11 lat temu

Studium Techniczno - Ekonomiczno - Środowiskowe

http://www.gdynia.pl/bip/komunikaty/7025_.html
Reda. Tu się po prostu dobrze żyje
Runeda
Tempest
Znam to forum
129 postów
Znam to forum
Rejestracja: 12 lat temu

11 lat temu

redziaczki pisze:Studium Techniczno - Ekonomiczno - Środowiskowe
http://www.gdynia.pl/bip/komunikaty/7025_.html
Myślałem, że coś faktycznie ruszyło, a to jest staroć, sprzed kilku lat, nic nowego.
ODPOWIEDZ