Strona 5 z 51
: |27 Lis 2007|, o 14:43
autor: STARY1
To jest jakies rozwiązanie. Lepsze to, niz bierne czekanie. Może Małe Trójmiasto Kaszubskie ruszy do boju ? Póki Kaszuba jest premierem. Jeśli nie teraz, to nigdy.
: |27 Lis 2007|, o 20:21
autor: Gajos
A w jego otoczeniu są ludzie z Gdyni i Gdańska.
: |28 Lis 2007|, o 18:55
autor: darus
Owszem, na dobre nastawienie do problemu chyba możemy liczyć. Tyle że to nie załatwi podstawowego problemu - braku pieniędzy. OPAT kosztuje koszmarnie duże pieniądze. Szacunki z 2006 roku mówią o prawie 1 mld zł! A ile wynosiłby ten koszt teraz? Koszt Obwodnicy Południowej Gdańska kiedyś szacowano na ponad 500 mln, teraz mówi się o 750-900 mln. Nie chcę siać defetyzmu, ale naprawdę większy priorytet będą miały takie inwestycje jak np. modernizacja drogi Słowackiego w Gdańsku czy dofinansowanie Trasy Sucharskiego. EURO 2012 to duża szansa dla Gdańska i regionu, ale nie dla powstania OPAT.
: |28 Lis 2007|, o 21:52
autor: Gajos
To prawda. Ale warto zauważyć, że Euro zaczyna się w czerwcu a co za tym idzie kibice będą szukali zakwaterowania także na półwyspie.
: |18 Gru 2007|, o 19:11
autor: darus
Ciekawe czy gdzieś na końcu wspomnianej listy zmieściła się OPAT.
http://www.wejherowo.naszemiasto.pl/wyd ... 00348.html
: |18 Gru 2007|, o 22:15
autor: Ryszard
alo chociazby renowacja ul. lesnej, cegilenianej i polaczenie z wejherowem. to bylaby jakas taka malutka alternatywna dla gdanskiej.... ponad 10krotnie tansza od opatu....a lepszy rydz niz nic
: |9 Sty 2008|, o 14:36
autor: Xelon
Hmmm droga bedzie biegła obok węzła gdzie pracooje jeszcze nam troche płotu zabiorą
... geodeci niedawno cos tam mierzyli...
: |9 Sty 2008|, o 15:11
autor: redakrzychu
Witam!
Osobiście nie wierzę ze w najbliższym czasie powstanie ta obwodnica
. Zbliża sie Euro 2012 i środki przeznaczane będą na inne inwestycje bezpośrednio związane z mistrzostwami (drogi-przez naszą obwodnicę niewielu ( w porównaniu z reszta kraju) kierowców by podróżowało, stadiony, rozbudowa lotnisk- np. Gdańsk, itd.). Wiec na tą inwestycję jeszcze poczekamy
.
P.S jestem tu nowy więc korzystając z mojego pierwszego postu pozdrawiam całe forum :compress:
: |10 Sty 2008|, o 00:07
autor: STARY1
Witaj na forum
Postuj duzo i odwaznie.
A na temat OPAT wczoraj czy przedwcoiraj mówił cos Marszałek Województwa, ale nie dosłyszałem, bo byłem w innym pokoju.
: |10 Sty 2008|, o 01:00
autor: kwlj
Przypuszcam że nic ciekawego nie powiedział
bo też nie słuchałem ale tak sobie tylko pomyśłałem.
: |25 Sty 2008|, o 11:12
autor: darus
Kto jeszcze wierzy w OPAT? Chyba tylko władze Rumii i Redy, bo wszyscy naokoło dawno już o tym zapomnieli.
Gdańsk i Gdynia mają inne zmartwienia.
http://gdansk.naszemiasto.pl/wydarzenia/811609.html
Tymczasem GDDKiA wolno, ale konsekwentnie planuje Trasę Kaszubską. Szczerze mówiąc trzymam za to kciuki, bo OPAT przed 2018 rokiem to mżonka.
http://www.wejherowo.naszemiasto.pl/wyd ... 11500.html
: |31 Sty 2008|, o 20:09
autor: darus
A oto najnowsze wieści z Warszawy:
Minister zmienił zdanie co do "małej obwodnicy"
Obwodnica północna aglomeracji trójmiejskiej, która ma odciążyć krajową szóstkę, ma tylko znaczenie lokalne i to lokalne samorządy powinny ją sfinansować - takie jest najnowsze stanowisko Ministerstwa Infrastruktury w sprawie budowy tej ważnej dla naszego regionu drogi.
Przypomnijmy, że w poprzedniej kadencji rząd wykreślił OPAT z inwestycji centralnych. Po wyborach pomorscy posłowie interweniowali w tej sprawie u nowego ministra infrastruktury, Cezarego Grabarczyka. Teraz z Warszawy nadeszła do posłów i samorządowców odpowiedź.
- Obwodnica północna nie może być zakwalifikowana do kategorii dróg krajowych, bo nie spełnia żadnych kryteriów dla takiej trasy - pisze w niej minister Grabarczyk.
- Taka odpowiedź jest niezadowalająca, dlatego poprosiłem pana ministra o dodatkowe wyjaśnienia - mówi poseł Jerzy Budnik. - 13 lokalnych samorządów, które w maju ubiegłego roku zawarły porozumienie na rzecz przygotowania do realizacji budowy obwodnicy, odbiera odpowiedź ministra jako niedopuszczalne, jednostronne wycofanie się z wcześniej przyjętych przez resort deklaracji.
Cezary Grabarczyk uważa, że ani minister transportu, ani Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad nie są stroną tego porozumienia.
- Czy fakt, że porozumienie było podpisane w obecności ówczesnego ministra, Jerzego Polaczka, nic nie znaczy? - pyta Budnik. - Podczas marcowego spotkania w wejherowskim starostwie dyrektor GDDKiA, Zbigniew Kotlarek, zaakceptował realizację inwestycji. Mam więc nadzieję, że pan minister zrewiduje swoje stanowisko.
Joanna Kielas - POLSKA Dziennik Bałtycki
Czas chyba odpuścić sobie OPAT i wzmóc starania na rzecz drogi Cegielniana-Leśna, bo jak tak dalej pójdzie to i ona przepadnie.
: |31 Sty 2008|, o 22:28
autor: adam
autor: kaszub (gość)
data: 2008-01-31 22:14
Ja to bym zablokowal 6 w Redzie i w strone Helu to BOR nie bedzie miala dojscia na Hel.To moze wtedy cos S....Y zrobia i pieniadze sie znajda i napewno szybko zaczna budowe
----------------------------------------------------------------
PO....
autor: mm (gość)
data: 2008-01-31 10:28
no i mamy rządy PO, że nawet na małą obwodnicę nie mamy co liczyć... z deszczu pod rynnę ta zmiana rządzących....
--------------------------------------------------------------
A może jakiś proteścik?
autor: z redy (gość)
data: 2008-01-31 20:52
Może by tak zablokować krajową szóstkę gdzieś w Redzie?
Komentarze do artykułu...
Trudno się z nimi nie zgodzić.
: |31 Sty 2008|, o 22:36
autor: Artur
proponuje na weekend majowy protestowac;D
: |31 Sty 2008|, o 22:39
autor: Ryszard
przydalby sie jeszcze ktos kto dopiął by formalnosci...a mozna zbierac ludzi:) Wilma nam bedzie robila paczki:) i protest jak ta lala