Warsztat samochodowy Reda zaprasza
Tanie i solidne stoły rozkładane i krzesła w w PomorskieMeble.pl
/informacja w sprawie ogłoszeń drobnych: admin@e-reda.pl/
Tanie i solidne stoły rozkładane i krzesła w w PomorskieMeble.pl
/informacja w sprawie ogłoszeń drobnych: admin@e-reda.pl/
Budowa drogi 12 Marca
Kostka brukowa jest szkodliwa dla zdrowia rowerzystów
http://www.gp24.pl/apps/pbcs.dll/articl ... /882151963
wyniki pomiaru współczynnika VTV na różnych rodzajach nawierzchni drogowej: asfaltobeton: 3,4, polbruk: 6,7, polbruk niefazowany: 4,6, polbruk niefazowany z krawężnikami: 6,8.
– Norma Unii Europejskiej wskazuje, że już przy wartości VTV powyżej 2,5 metra na sekundę do kwadratu należy próbować ograniczać drgania
– Przy wartości VTV powyżej 5 są to już wibracje zagrażające zdrowiu.
Co więcej, drgania mogą szkodzić nie tylko rowerzystom, ale również dzieciom, które znajdują się w wózkach. Bardziej wrażliwe maluchy mogą po prostu zwymiotować, gdy rodzice będą przez dłuższy czas na spacerze szli po bruku.
Drgania oddziałujące na nasze ciało podczas jazdy rowerem przenoszone są przez podłogi, siedziska, oparcia itp. Codzienne narażanie się na zbyt intensywne drgania rąk trzymających trzęsącą się kierownicę roweru po pewnym czasie mogą u rowerzysty wywołać trwałe uszkodzenia stawów i mięśni nadgarstków i łokci.
http://www.gp24.pl/apps/pbcs.dll/articl ... /882151963
wyniki pomiaru współczynnika VTV na różnych rodzajach nawierzchni drogowej: asfaltobeton: 3,4, polbruk: 6,7, polbruk niefazowany: 4,6, polbruk niefazowany z krawężnikami: 6,8.
– Norma Unii Europejskiej wskazuje, że już przy wartości VTV powyżej 2,5 metra na sekundę do kwadratu należy próbować ograniczać drgania
– Przy wartości VTV powyżej 5 są to już wibracje zagrażające zdrowiu.
Co więcej, drgania mogą szkodzić nie tylko rowerzystom, ale również dzieciom, które znajdują się w wózkach. Bardziej wrażliwe maluchy mogą po prostu zwymiotować, gdy rodzice będą przez dłuższy czas na spacerze szli po bruku.
Drgania oddziałujące na nasze ciało podczas jazdy rowerem przenoszone są przez podłogi, siedziska, oparcia itp. Codzienne narażanie się na zbyt intensywne drgania rąk trzymających trzęsącą się kierownicę roweru po pewnym czasie mogą u rowerzysty wywołać trwałe uszkodzenia stawów i mięśni nadgarstków i łokci.
Artur
nie no nie ma tragedii, oprócz co przegląd wymiany elementów zawieszenia , oprócz notorycznego kurzu, jest lepiej niż kiedyś. Kiedyś to się tonęło w błocie lub nawet nie można było dojechać, ale to historia. Teraz jest lepiej niż 2-3 lata temu. Nie narzekajmy za 2 miesiące ulica ma być skończona - tyle wytrzymamy
Spacerowałam dziś sobie po budowie drogi i zastanowiło mnie jak będą ustalone poziomy wjazdów do posesji. Na razie wygląda to tak, że poziom chodnika w niektórych miejscach jest o wiele wyższy niż podmurówki płotów. W innych miejscach powstały wysokie skarpy przed płotami.
Sprawa nie jest prosta gdyż:
1. Po jednej stronie są błędy niedociągnięcia projektantów, którzy bardzo rzadko idą w teren przed i w trakcie projektowania opierając się jedynie na mapach. Zlecają najwyżej pomiary geodezyjne, ale rzadko. Dlaczego? Proste- jedynym kryterium wyboru także projektantów jest .....cena! A to powoduje maksymalne obniżanie kosztów i zaniedbania.
2. Po drugiej stronie jest fakt wykonywania wjazdów przez ludzi w różnym czasie i tylko i wyłącznie wg własnego uznania. Generalnie każdy nowy chce być wyżej od poprzednich W efekcie wjazdy i wejścia nie trzymają się żadnych ustalonych wysokości co później trudno jest połączyć budując wzłuż nich drogę. Gdyby kolejnośc była odwrotna: droga, a potem buduje się do niej wjazdy sprawa byłaby prostsza, problem w tym, że jest ..... nierealna
1. Po jednej stronie są błędy niedociągnięcia projektantów, którzy bardzo rzadko idą w teren przed i w trakcie projektowania opierając się jedynie na mapach. Zlecają najwyżej pomiary geodezyjne, ale rzadko. Dlaczego? Proste- jedynym kryterium wyboru także projektantów jest .....cena! A to powoduje maksymalne obniżanie kosztów i zaniedbania.
2. Po drugiej stronie jest fakt wykonywania wjazdów przez ludzi w różnym czasie i tylko i wyłącznie wg własnego uznania. Generalnie każdy nowy chce być wyżej od poprzednich W efekcie wjazdy i wejścia nie trzymają się żadnych ustalonych wysokości co później trudno jest połączyć budując wzłuż nich drogę. Gdyby kolejnośc była odwrotna: droga, a potem buduje się do niej wjazdy sprawa byłaby prostsza, problem w tym, że jest ..... nierealna