Warsztat samochodowy Reda zaprasza
Tanie i solidne stoły rozkładane i krzesła w w PomorskieMeble.pl
/informacja w sprawie ogłoszeń drobnych: admin@e-reda.pl/

Budowa drogi 12 Marca

Planowane, realizowane i zrealizowane inwestycje w Redzie
pi
Prawie Lider
538 postów
Prawie Lider
Rejestracja: 14 lat temu

13 lat temu

To był poczatek:
Obrazek
pi
ArturB
Lider Forumowicz
1023 postów
Lider Forumowicz
Rejestracja: 15 lat temu

13 lat temu

Pytanie jakie mi się ciśnie do władz Redy na które kiedyś nie uzyskałem jasnej i klarownej odpowiedzi podczas rozmowy z Burmistrzem.
Dlaczego u nas się wszytko robi z kostki która na 1m2 jest droższa od asfaltu , tak jest w przypadku dróg rowerowych która widzę że zrobiono z takimi szczelinami że kolarką po niej nie przejadę.

- asfalt 89,45 zł/m2
- asfalt ulepszony (tzw SMA) 93,06 zł/m2
- kostka betonowa niefazowana 150,93 zł/m2

- asfalt kolorowy 181,75 zł/m2
kowalski
Lider Forumowicz
1606 postów
Lider Forumowicz
Rejestracja: 15 lat temu

13 lat temu

Skąd wziąłeś te ceny.Kostka napewno tyle nie kosztuje.Nawet z super dobrym podkładem wychodzi dużo taniej.
ArturB
Lider Forumowicz
1023 postów
Lider Forumowicz
Rejestracja: 15 lat temu

13 lat temu

To są ceny robocizny, materiałów na wszystkie warstwy nawierzchni.
Z kosztorysów ofertowych do jakiejś inwestycji ostatnio i to są kalkulację na drogę dla rowerów o 2.5m szerokości.
kowalski
Lider Forumowicz
1606 postów
Lider Forumowicz
Rejestracja: 15 lat temu

13 lat temu

Podawałes wyzej ze 1 m2 kosztuje 150 zł.
Damian
Prawie Lider
679 postów
Prawie Lider
Rejestracja: 17 lat temu

13 lat temu

Te ceny nie mają za bardzo związku z rzeczywistością. Asfalt też ma mnóstwo wad nie mówiąc o tym, że jest droższym rozwiązaniem. Na cenę bardzo duży wpływ ma to co pod nawierzchnią, a tak wogóle to życzyłbym sobie, żeby 12 Marca zbudowana była poprostu porządnie i nie wyglądała po 2 latach tak jak np. Młyńska, czy inne drogi wewnętrzne na osiedlu Semeko, które mają pełno dziur i nierówności, przy czym nie jest to wina nawierzchni a właśnie niedbałego wykonania, bądź nieprwidłowego zaprojektowania podbudowy drogi.
ArturB
Lider Forumowicz
1023 postów
Lider Forumowicz
Rejestracja: 15 lat temu

13 lat temu

kowalski pisze:Podawałes wyzej ze 1 m2 kosztuje 150 zł.
przy szerokosci 2.5m wychodzi taka cena 1m2
Artur
ArturB
Lider Forumowicz
1023 postów
Lider Forumowicz
Rejestracja: 15 lat temu

13 lat temu

Damian pisze:Te ceny nie mają za bardzo związku z rzeczywistością. Asfalt też ma mnóstwo wad nie mówiąc o tym, że jest droższym rozwiązaniem.
Jakie wady ? Kolarką można jechać normalnie a na kostkach albo się wpada w szpary międyz kostką albo drgania nadgarstków są tak duże że przy prędkości 30km/h i 1km bierzący jazdy ma się dośc bo tak bolą nadgarstki że nie da się jechać.
Drogi są NIE tylko dla samochodów.

Co do wyższej ceny to podałem ze źródła w starostwie powiatowym i jest tańszy przy rozsądnym zakresie zadania.

Damian pisze: to życzyłbym sobie, żeby 12 Marca zbudowana była poprostu porządnie i nie wyglądała po 2 latach tak jak np. Młyńska, czy inne drogi wewnętrzne na osiedlu Semeko, które mają pełno dziur i nierówności, przy czym nie jest to wina nawierzchni a właśnie niedbałego wykonania, bądź nieprwidłowego zaprojektowania podbudowy drogi.
Pokaż mi choć jedną drogę o długości 1km wykonaną z kostki która nie ma nierówności, kostki są szczelnie ułożone bez szpar. Co dzień jeżdżę do przedszkola po tej skopanej i nierównej ulicy szkolnej i jej podobnych i SPECJALNIE z tego powdu mam drugi rower z szerokimi oponami z spuszczonym do połowy powietrzem bo inaczej miałbym już uszkodzone nadgarstki po roku jazdy. Jak jadę do Wejherowa czy Gdyni to od razu wbijam się na dk nr 6 lub gdy mam czas jade(pełznę) 10km/h przez osiedle bo to porażka jest dla roweru miejskiego/szosowego ta nawierzchnia z fazowaniami i nierównościami.

Co do zalet asfaltu i wad kostki to kostka betonowa ma o 50% wyższe tarcie co jest bardzo odczuwalne jak ktoś jeździ nie na benzynę tylko dzięki swojemu organizmowi i nie 300m tylko parę km (a nawet parędziesiąt) i to codziennie.
Artur
doktor.t
Bywalec
153 postów
Bywalec
Rejestracja: 13 lat temu

13 lat temu

A propos dobrze ułożonych dróg z kostki to świetnym przykładem jest św. Wojciecha. Już dobre 15 lat temu ułożona a kosteczka jak tafla oceanu!!Oby wszystkie nowe drogi z kostki tak długo się 3maly w takim stanie!!
ArturB
Lider Forumowicz
1023 postów
Lider Forumowicz
Rejestracja: 15 lat temu

13 lat temu

Szkoda że kostka jest fazowana i ma 50% większe tarcie od asfaltu.
To jedna z tych ulic przez które nie mogę normalnym rowerem (z kołami szosowymi) co dzień jeździć bo drgania nadgarstków mnie wykańczają.
Czy cywilizacja w PL polega na tym że w mieście można jeździć tylko na górskim rowerze z amortyzatorami i to zarówno przed jak i po budowie drogi ?
Damian
Prawie Lider
679 postów
Prawie Lider
Rejestracja: 17 lat temu

13 lat temu

A co z remontami, które w przypadku asfaltu muszą być przeprowadzane b.często a i tak po cząstkowych naprawach sytuacja niewiele się poprawia. Przykład remontowania niedawno budowanej ul. Kosynierów w Rumi jest dość spektakularny.
Ciekaw też jestem skąd dane o takiej różnicy tarcia (mam nadzieję, że nie podali tego amerykańscy naukowcy ;) )
Z obserwacji w naszym kraju wynika, że nie stosuje się odpowiedniej receptury asfaltu - odpornego na mrozy, jak i spore upały latem, nie stosuje się też odpowiednich podbudów - głównie z uwagi na podkreślane często kryterium wyboru czyli cena.
Jeśli mowa o Wojciecha to nieopodal jest jedna z moich ulubionych ulic Redy - ul. Poniatowskiego (ulubiona szczególnie jesienią :) ) Jej nawierzchnia też trzyma się nieźle.
ArturB
Lider Forumowicz
1023 postów
Lider Forumowicz
Rejestracja: 15 lat temu

13 lat temu

Remonty - na ulicach często gdy jeżdzą po nich TIRy które niszczą mln razy bardziej nawierzchnię niż samochód osobowy nie mówiąc o rowerach.
Co do trwałości na drogach dla rowerów to kompletnie nie trafiony punkt, akurat tu prawie zawsze dochodzi do defektów z kostką polecam przejechać się po Rumi czy Sopocie, rozsunięte kostki, ubytki po wypadnięciu pojedyńczych sztuk.
Co do receptury - dla dróg dla rowerów podałem SMA , ta nawierzchnia przeżyje dziesiątki lat pod warunkiem iż ma podbudowę rozkładającą naprężenia na grunt bo sama ma tylko kilka cm ( z tego co kojarzę 2-3cm)
Co do oporów to są pomiary dokonane bodajże przez holendrów i dostępne w wytycznych projektowania dróg CROW przetłumaczonego na polski przez "Miasta Dla Rowerów".
Tu nie trzeba geniuszu aby poczuć różnicę jadąc gdziekolwiek w Rumi kostką na pseudo drogach dla rowerów po czym po chwili zjechać na asfalt an ulicy.
Artur
ArturB
Lider Forumowicz
1023 postów
Lider Forumowicz
Rejestracja: 15 lat temu

13 lat temu

A'propos, sprzedajesz kostkę czy świadczysz roboty drogowe z kostki dla UM ?
kowalski
Lider Forumowicz
1606 postów
Lider Forumowicz
Rejestracja: 15 lat temu

13 lat temu

ArturB czytaj co piszesz.Najpierw m2 kosztuje 150zł a pózniej mb.Więc się zdecyduj bo jest to zasadnicza róznica.
Damian
Prawie Lider
679 postów
Prawie Lider
Rejestracja: 17 lat temu

13 lat temu

Artur strasznie się zapalasz. Myślę, że można też spokojnie podyskutować. Osobiście nie mam wielkich problemów z jeżdżeniem rowerem po nawierzchni z kostki. Mam jedynie problem ze złą jakością wykonania. Nie mogę Ci odmówić racji, że słabo się jeździ po źle wykonanych nawierzchniach z kostki i zawsze będę kibicował dobremu wykonaniu. Podobnie źle jeździ się po poszarpanym i dziurawym asfalcie. Ciekaw jestem jak wykonana została nawierzchnia w Redzie a przede wszystkim jak będzie trwała. Jeśli ktoś projektuje nawierzchnię pieszą lub rowerową, a później jeżdżą po tym samochody to nie wytrzyma żadna z tych nawierzchni. Nie jest zatem łatwe dojście przyczyn złych nawierzchni - czy to złe wykonanie czy użytkowanie. Może dziś uda mi się przejechać na 12 Marca - tam jak widzę po zdjęciach już coś leży. Zobaczymy jak to wykonują.
ODPOWIEDZ