kolejne dwie kolejki modernizowane na EURO2012 trafiły do Gdyni (wcześniej przyjechała 1), w ruchu będzie można je spotkać od poniedziałku.
Czyli na teraz mamy 8 w miarę porządnie wyglądające kolejki (4 zmodernizowane w 2007 roku, 1 w stylu metro i 3 które przyjechały w ramach modernizacji na EURO2012).
zdjęcia nowych (zmodernizowanych) kolejek są dostępne na: http://trojmiasto.gazeta.pl/trojmiasto/ ... 92303.html
Warsztat samochodowy Reda zaprasza
Tanie i solidne stoły rozkładane i krzesła w w PomorskieMeble.pl
/informacja w sprawie ogłoszeń drobnych: admin@e-reda.pl/
Tanie i solidne stoły rozkładane i krzesła w w PomorskieMeble.pl
/informacja w sprawie ogłoszeń drobnych: admin@e-reda.pl/
Modernizowane SKM-ki
Dzieją się cuda
do zmodernizowanych ostatnio 21 pociągów SKM, które już w komplecie są w Gdyni, oraz jednego pociągu typu metro i 4 wcześniej zmodernizowanych dołączą dwa zupełnie nowe... Niesamowite... SKM kupi nowe pociągi
do zmodernizowanych ostatnio 21 pociągów SKM, które już w komplecie są w Gdyni, oraz jednego pociągu typu metro i 4 wcześniej zmodernizowanych dołączą dwa zupełnie nowe... Niesamowite... SKM kupi nowe pociągi
http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/SKM ... 85085.htmlSKM kupi dwa fabrycznie nowe pociągi
Szybka Kolej Miejska jeszcze w tym miesiącu ogłosi przetarg na dwa zupełnie nowe pociągi, które w przyszłym roku wyjadą na trójmiejskie tory. To wynik porozumienia z bankiem i odroczenia spłaty na zmodernizowane wcześniej pojazdy.
Dotychczas tabor SKM składał się wyłącznie ze starych wysłużonych elektrycznych zespołów trakcyjnych, które w ostatnim czasie były masowo modernizowane. Nikt jednak oficjalnie nie mówił o zakupie nowych pociągów, budowanych od podstaw z myślą o ruchu typowo miejskim (modernizowane EZT-y były projektowane w okresie PRL jako pociągi regionalne).
W piątek trójmiejska SKM poinformowała jednak, że do grona zmodernizowanych pociągów dołączą już wkrótce dwa fabrycznie nowe pojazdy.
- O zakupie nowych pociągów myśleliśmy już od dłuższego czasu. Udało nam się dojść do porozumienia z Bankiem Gospodarstwa Krajowego w zakresie odroczenia spłaty obligacji wyemitowanych na potrzebę modernizacji EZT-ów. Pieniądze te wraz ze środkami przez nas już zgromadzonymi oraz przy dofinansowaniu ze środków unijnych przeznaczymy na zakup dwóch nowych pociągów - informuje Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście.
Na razie kolejarze nie chcą ujawniać, o jakiego rzędu kwoty chodzi, ale trzeba się liczyć ze sporym wydatkiem.
Przykładowo, Koleje Wielkopolskie na zakup 22 pociągów Pesa Elf wydały aż 470 mln zł (zamówienie realizowane było w latach 2012-14). SKM Warszawa, zamawiając w 2012 r. trzy pociągi Newag Impuls, płaciła za każdy ok. 27 mln zł.
Dla porównania, modernizacja jednego ze starych pociągów SKM kosztowała między 5,9 a 6,1 mln zł. Różnica w cenie wynika z faktu, że pierwotnie zadanie miały wykonywać zakłady Taboru Szynowego w Opolu, które jednak popadły w tarapaty finansowe i zadanie przejęły kontrolowane przez Pesę Zakłady Naprawy Taboru Kolejowego z Mińska Mazowieckiego. Obecnie wszystkie zakontraktowane pojazdy, zgodnie z umową, znajdują się na stanie SKM-ki.
Trójmiejska spółka kolejowa nie chce na razie też ujawniać, w jaki sposób w nowych pojazdach zostanie wyeliminowany problem dużego odstępu od peronu - czy będzie to odpowiednio skonstruowany pojazd czy może pociąg zostanie wyposażony w wysuwany stopień.
- Będą to z pewnością pociągi typowo miejskie z dużą liczbą drzwi oraz bardzo przestronne - zapowiada Głuszek.
Jeżeli uda się pozyskać dofinansowanie ze środków unijnych na zakup taboru (co jest ponoć już niemal pewne), to nowymi dwoma EZT-ami będziemy podróżowali już pod koniec przyszłego roku. Będą one kursowały na trasie Gdańsk-Wejherowo.
- Johny Bravo
- Częsty Bywalec
312 postów
- Rejestracja: 12 lat temu
Nie chcę krakać, ale....
1) Zbliżają się wybory i niejedne cuda wtedy słychać w obietnicach..
2) Gdzieś tam zasłyszałem, że potrzebują dwóch składów, które na odcinku Gdańsk Główny - Tczew - śmigną z prędkością 160km/h - gdyż ta trasa będzie miała małą przepustowość kiedy puszczą Pendolino...
A obecne składy byłyby tylko "zawalitorami"
Ile w tym prawdy - czas pokaże..
Wszak już na Euro miały jeździć nowe składy a pozostałe miały być wyremontowane.... ehhh...
1) Zbliżają się wybory i niejedne cuda wtedy słychać w obietnicach..
A w SKM - wiadomo jak jest... może jeszcze wiele czasu minąć nim im się coś uda...Jeżeli uda się pozyskać dofinansowanie
2) Gdzieś tam zasłyszałem, że potrzebują dwóch składów, które na odcinku Gdańsk Główny - Tczew - śmigną z prędkością 160km/h - gdyż ta trasa będzie miała małą przepustowość kiedy puszczą Pendolino...
A obecne składy byłyby tylko "zawalitorami"
Ile w tym prawdy - czas pokaże..
Wszak już na Euro miały jeździć nowe składy a pozostałe miały być wyremontowane.... ehhh...
hehe no coś w tym jest
Faktycznie te nowe mają dużo mniej miejsc siedzących, ale to nie zmienia faktu, że ja jestem za nowymi kolejkami... i zwiększeniem częstotliwości, albo długości składów
Te dwie nowe kolejki mają być 4-członowe i teraz pytanie
Choć na pewno podobnie jak ja znasz odpowiedź
Czy będą jeździły złączone ze sobą i będzie jeden pociąg 8-członowy, czy będą jeździły pojedynczo i będą dwie 4-członowe?
Faktycznie te nowe mają dużo mniej miejsc siedzących, ale to nie zmienia faktu, że ja jestem za nowymi kolejkami... i zwiększeniem częstotliwości, albo długości składów
Te dwie nowe kolejki mają być 4-członowe i teraz pytanie
Choć na pewno podobnie jak ja znasz odpowiedź
Czy będą jeździły złączone ze sobą i będzie jeden pociąg 8-członowy, czy będą jeździły pojedynczo i będą dwie 4-członowe?
-
- Forumowicz
78 postów
- Rejestracja: 13 lat temu
Generalnie uważam, że w godzinach szczytu ruch SKM jest niedostosowany do liczby pasażerów. Jeżdżę zazwyczaj pociągiem 6:36 i już miejsca siedzące są wszystkie zajęte. Pasażerów przybywa bo wokół peronu coraz więcej budynków a miejsc w kolejce ubyło po wprowadzeniu nowego taboru. Władze SKM zdają się ignorować fakt rozwoju tego miasta i nie nadążają z postępującymi zmianami z obsługą.
Pasażer który stoi płaci tyle samo za bilet co ten który siedzi. Redzianie płaca tyle samo co mieszkańcy innych miast (albo i wiecej jesli wezmiemy pod uwage ze pokonuja z reguly większy odcinek), dlaczego więc ich obsługa stoi na niższym poziomie? Poza tym SKM to nie metro i przeznaczona jest pokonywania dłuższych odcinków.
Pasażer który stoi płaci tyle samo za bilet co ten który siedzi. Redzianie płaca tyle samo co mieszkańcy innych miast (albo i wiecej jesli wezmiemy pod uwage ze pokonuja z reguly większy odcinek), dlaczego więc ich obsługa stoi na niższym poziomie? Poza tym SKM to nie metro i przeznaczona jest pokonywania dłuższych odcinków.
Fakt, SKm to nie metro, lecz spełnia te same funkcje. W londyński metro (metrze?) tez nie ma zbyt wiele miejsca do siedzenia. siedzimy wszyścy wzdłuż wagonu jak w poczekalni do lekarza. Niektórzy muszą pokonywac spore odcinki. Trzeba jednak przyznać, że rotacja pasazerów jest duża, i często mozna znaleźć miejsce siedzące, lecz w godzinach szczytu, to z miejscami stojącymi bywa kłopot.
14 grudnia jest zmiana rozkładu i pojawi się kolejka 6.44 podstawiana w Redzie. Może będzie Ci pasowała (7.07 w Gdyni Głównej, 7.22 Sopot, 7,43 Gdańsk). Bo tym wehikułem z Słupska to faktycznie masakra Unikam jak mogę kolejek z Słupska lub Lęborka (chyba, że to pseudo Sprintery)vibra_bober pisze:...Jeżdżę zazwyczaj pociągiem 6:36 i już miejsca siedzące są wszystkie zajęte....
Chyba niestety nievibra_bober pisze:...Redzianie płaca tyle samo co mieszkańcy innych miast (albo i wiecej jesli wezmiemy pod uwage ze pokonuja z reguly większy odcinek), dlaczego więc ich obsługa stoi na niższym poziomie?...
Generalnie za bilety płacimy więcej to fakt, ale Gdańsk, Sopot, Gdynia, Pruszcz Gdański i Rumia (w różnych procentach) są współwłaścicielami SKM i dopłacają z budżetu do niej pieniądze... niestety Reda ma w nosie SKM... i w drugą stronę jest niestety tak samo
a szkoda, bo gdyby Reda wykupiła chociaż pół procenta akcji, to może miałaby chociaż wpływ na cokolwiek w tej firmie
-
- Forumowicz
78 postów
- Rejestracja: 13 lat temu
No proszę, więc jednak podstawią dodatkową SKM! Jak dla mnie idealnie jeśli chodzi o czas odjazdu i do tego będzie można spokojnie usiąść i książkę poczytać:)Wicek pisze: 14 grudnia jest zmiana rozkładu i pojawi się kolejka 6.44 podstawiana w Redzie. Może będzie Ci pasowała (7.07 w Gdyni Głównej, 7.22 Sopot, 7,43 Gdańsk). Bo tym wehikułem z Słupska to faktycznie masakra Unikam jak mogę kolejek z Słupska lub Lęborka (chyba, że to pseudo Sprintery)
W/g stare (jeszcze aktualnego rozkładu ) ja codziennie jadę 6.59 podstawioną w Redzie , wsiadam i siedzę wygodnie nie to co o godzinie 6.36 że prawie wejść nie idzie, bo narobili tych porannych połączeń ,,L 1,, albo ,,S 1,, ( Lębork /Słupsk )
Oby więcej właśnie takich początkowych właśnie z Redy.
Oby więcej właśnie takich początkowych właśnie z Redy.
- Johny Bravo
- Częsty Bywalec
312 postów
- Rejestracja: 12 lat temu
No i już się wyjaśniło!Johny Bravo pisze:Nie chcę krakać, ale....
1) Zbliżają się wybory i niejedne cuda wtedy słychać w obietnicach..A w SKM - wiadomo jak jest... może jeszcze wiele czasu minąć nim im się coś uda...Jeżeli uda się pozyskać dofinansowanie
Żadnych nowych Skm-ek w tym roku nie będzie! SKM straci możliwość dofinansowania gdyż w tej perspektywie unijnych rozliczeń trzeba wszystko zamknąć do końca 2015 - a już wiadomo, że "specom" z skm się po raz kolejny NIE UDA!!!
Brawo - nieudacznicy z SKM - ciekawe czy zdążycie do 2020....?
Bo według obietnic pana prezesa lignowskiego - do tego czasu ma być nowy tor z Rumi do Wejherowa,
oraz wszystkie składy nowe lub po tuningu!
Eeeh... tylko już to kiedyś słyszałem... Deja vu? https://www.youtube.com/watch?v=42VNmZ9Ivdo
-
- Forumowicz
78 postów
- Rejestracja: 13 lat temu
I z nowym rokiem zabrali bilety kwartalne i teraz muszę pamiętać co miesiąc, żeby postać w kolejce i kupić bilet na ten złom. Nie wspomnę już o tym, że w rozrachunku kwartalnym wydam ok 50 zł więcej niż dotychczas....
Nowych SKM w tym roku nie będzie, prawda. Ale tym razem to nie wina SKM, producenci czyli PESA i NEWAG nie są aktualnie zainteresowane tak małym zamówieniem, jeden skład to dla nich drobnica. Dlatego fabryki poprosiły o przesunięcie terminu przetargu. Według SKM nic to nie zmienia, nowy skład zostanie zakupiony z środków własnych.
Mnie interesuje, czy i kiedy doczekamy się porządnego remontu dworca. Ostatnio teren przy budynku dworca wygląda odrobinę lepiej dzięki nowej zatoczce dla autobusu nr 17 i uporządkowanym "parku". Jednak sam budynek woła o pomstę do nieba.
Niech burmistrza dogada się z PKP i przejmie budynek tak jak z sporym sukcesem zrobiła to Rumia.
Mnie interesuje, czy i kiedy doczekamy się porządnego remontu dworca. Ostatnio teren przy budynku dworca wygląda odrobinę lepiej dzięki nowej zatoczce dla autobusu nr 17 i uporządkowanym "parku". Jednak sam budynek woła o pomstę do nieba.
Niech burmistrza dogada się z PKP i przejmie budynek tak jak z sporym sukcesem zrobiła to Rumia.