Znów drożeją bilety SKM, w tym także metropolitalne
Czy ktoś może wyjaśnić to "zjawisko", zwłaszcza w dobie coraz tańszego paliwa? Bo ja szczerze mówiąc nie rozumiem.
Oczywiście standardy obsługi SKM i oraz rozkłady jazdy nadal pozostają wiele do życzenia, więc nie wiem też na co poszły poprzednie podwyżki (coroczne zresztą).
Warsztat samochodowy Reda zaprasza
Tanie i solidne stoły rozkładane i krzesła w w PomorskieMeble.pl
/informacja w sprawie ogłoszeń drobnych: admin@e-reda.pl/
Tanie i solidne stoły rozkładane i krzesła w w PomorskieMeble.pl
/informacja w sprawie ogłoszeń drobnych: admin@e-reda.pl/
Modernizowane SKM-ki
- Johny Bravo
- Częsty Bywalec
312 postów
- Rejestracja: 12 lat temu
A skąd to info?Salamandra pisze:Znów drożeją bilety SKM, w tym także metropolitalne
Ja słyszałem,że drożeją ale TYLKO metropolitalne, a ma to związek z włączeniem do tego biletu pociągów PKM.
http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Now ... 97404.html
NEWAG dostarczy dwa nowe pociągi dla SKM Trójmiasto szybciej niż planowano
http://www.rynek-kolejowy.pl/60347/newa ... miasto.htm
http://www.rynek-kolejowy.pl/60347/newa ... miasto.htm
- Salamandra
- Lider Forumowicz
1986 postów
- Rejestracja: 13 lat temu
Ale że co? Chcą jeszcze więcej?kowalski pisze:Zapomniałas o wynagrodzeniach.
A podobno mamy deflację
- Salamandra
- Lider Forumowicz
1986 postów
- Rejestracja: 13 lat temu
No właśnie na tej podstawie wywnioskowałam, bo kupowałam metropolitalny. Sądziłam, że reszta też podrożała.Johny Bravo pisze:A skąd to info?Salamandra pisze:Znów drożeją bilety SKM, w tym także metropolitalne
Ja słyszałem,że drożeją ale TYLKO metropolitalne, a ma to związek z włączeniem do tego biletu pociągów PKM.
http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Now ... 97404.html
SKM wzrosła liczba pasażerów... to w sporej części zasługa Małego Trójmiasta Kaszubskiego
http://trojmiasto.wyborcza.pl/trojmiast ... z3yMoY7GbISKM wygrywa walkę o pasażera
Zaufanie do kolei wzrasta. Z Szybkiej Kolei Miejskiej w zeszłym roku skorzystało ponad 1,6 miliona pasażerów więcej niż rok wcześniej. Pomogły PKM, inwestycje w infrastrukturę, modernizacja taborów, ale także to, że na niektórych trasach SKM pozostaje bezkonkurencyjna
W 2015 roku SKM przewiozła 38,9 miliona pasażerów (do tego kolejne 400 tysięcy na linii PKM). Rok wcześniej było ich 37,7 mln. Oznacza to, że pociągami na odcinku od Słupska do Tczewa pojechało o 1,2 mln więcej osób niż w 2014 roku. Dzięki temu przychody SKM wzrosły prawie o 8 proc. Zwiększyła się też o 8 proc. liczba biletów sprzedanych w automatach, a przychody z automatów biletowych wzrosły o 11 proc.
Nic dziwnego, że wynik cieszy spółkę. Coraz bliżej bowiem do rekordowego 2009 roku w którym przewoźnik przewiózł 40 milionów pasażerów. Mało tego pasażerów przybywa coraz szybciej. Rok wcześniej był ich o tylko o pół miliona więcej.
Nowocześnie, szybko i tanio
Przedstawiciele SKM podkreślają, że to inwestycje w infrastrukturę i modernizacja taboru przyciągnęły pasażerów. Po pierwsze w kwietniu 2015 roku zaczął działać nowy przystanek Gdańsk Śródmieście. Jednocześnie przewoźnik do tej pory wyremontował także wszystkie przystanki w Gdańsku i Sopocie (poza przystankiem Gdańsk Stocznia). Z kolei w Gdyni modernizacji doczekały się przystanki Redłowo, Wzgórze św. Maksymiliana i Gdynia Główna. Dodatkowo do końca 2014 roku na trasach kursowało już 21 zmodernizowanych składów.
Nowi pasażerowie to przede wszystkim kierowcy. Chociaż liczba zarejestrowanych pojazdów w województwie pomorskim nie maleje (od stycznia do listopada 2015 roku: 83310 zarejestrowanych pojazdów, ten sam okres 2014 roku 78040 zarejestrowanych pojazdów) to jak wynika z obserwacji przewoźnika, to właśnie kierowcy przesiadają się do pociągów. Widać to chociażby na często nieformalnych parkingach przy przystankach SKM, które wypełnione są autami po brzegi. - To jest logiczne, wygrywamy kosztami (nawet przy niskiej cenie paliwa), czasem przejazdów, nowoczesną infrastrukturą i zmodernizowanymi taborami, a przez to, że wymieniliśmy znaczną część sieci trakcyjnej, nasze składy notują coraz mniej opóźnień. Staliśmy się takim środkiem transportu, którego możemy być pewni i któremu możemy zaufać - mówi Marcin Głuszek, rzecznik prasowy SKM Trójmiasto.
Do wzrostu frekwencji w pociągach przyczyniły się także nowe rodzaje biletów z najpopularniejszymi w 2015 roku Biletem Miejskim (obowiązuje w ramach jednego miasta na jeden przejazd na dowolnym odcinku, bilet normalny: 3,5 zł, normalny bilet miesięczny: 84 zł) oraz Biletem Trójmiejskim (obowiązuje na odcinku Gdynia Cisowa-Gdańsk Orunia oraz PKM, na jeden przejazd, bilet normalny: 6 zł, bilet miesięczny: 120 zł).
Małe Trójmiasto robi wynik
Bardzo dobry wynik SKM to również zasługa Małego Trójmiasta, coraz więcej osób pracujących w Trójmieście, decyduje się na zakup lub wynajem mieszkania w Rumi, Redzie czy Wejherowie. Na trasie Małe Trójmiasto-Trójmiasto, SKM pozostaje bezkonkurencyjna. Mieszkańcy, co prawda mogą dotrzeć do Gdyni autobusem linii "J" z przesiadką później na linię "R", ale czas podróży często wydłużają korki czy zdarzenia na drogach, a cena nie jest konkurencyjna w stosunku do ceny przejazdu na tym samym odcinku pociągiem SKM. Alternatywnie można wybrać samochód, ale właściwie jedyna trasa to stale zakorkowana krajowa "szóstka" i znacznie większe koszty.
- Nadal naszym najpopularniejszym odcinkiem jest trasa Gdańsk-Gdynia, kiedyś Tczew-Gdańsk, ale ze względu na remonty, długo nas na tej trasie nie było - mówi Marcin Głuszek. - Rzeczywiście odcinek, który spotęgował liczbę obsłużonych pasażerów to relacja Małe Trójmiasto-Trójmiasto - tłumaczy.
Pomagają sklepy i centra biznesowe
Kolejnym powodem wzrostów jest także rozwój Trójmiasta. Przy linii kolejowej powstaje coraz więcej inwestycji. Ruch zapewniają już istniejące i popularne centra handlowe: Galeria Bałtycka czy gdyńska Riviera, a także ciągle rozbudowujące się centra biurowo-biznesowe, takie jak Alchemia czy Olivia Busines Centre. A kolejne powstają jak choćby Galeria Metropolia w Gdyni, czy kompleks biurowy Tryton w Gdańsku Głównym.
Ambitnych planów, żeby w 2016 roku przekroczyć liczbę 40 milionów obsłużonych pasażerów na linii SKM nie ma. Choć biorąc pod uwagę, że w tym roku przewoźnik obsługiwać będzie nie tylko swoją podstawową linię, ale także PKM i odcinek Gdynia - Kościerzyna, to w sumie na pewno liczba podróżnych wybierających tego przewoźnika przekroczy 40 mln. Choć o sukcesie będzie można mówić, jeżeli tylu pasażerów wsiądzie do pociągów między Słupskiem, a Tczewem.
na facebooku SKMki wczoraj poinformowali:
choć z pewnością będą jeździć przez Redę częściej i w dwie strony... ale taką a nie inną informację podała SKMka
czyli w Redzie będzie codziennie o 15.43 i w Pieleszewie o 15.46W dniu dzisiejszym do eksploatacji liniowej wchodzą nasze nowe elektryczne zespoły trakcyjne 31WE - Impuls. Nowe jednostki będą obsługiwać pociągi SKM odjeżdżające z Gdańska Śródmieścia o godzinach 14:42 do Wejherowa oraz 17:49 do Gdyni Chyloni.
choć z pewnością będą jeździć przez Redę częściej i w dwie strony... ale taką a nie inną informację podała SKMka
aby kogoś nie zmyliło, ale niebawem niektóre pociągi SKM Trójmiasto będą obsługiwane taborem Spółki Przewozy Regionalne.
http://www.skm.pkp.pl/dla-pasazera/info ... ckPid%5D=1
http://www.skm.pkp.pl/dla-pasazera/info ... ckPid%5D=1
osobom korzystającym z SKM radzę zapoznać się z nowym rozkładem
Ten rozkład jest chory... przepełnione dziś pociągi wylatują z rozkładu... i nie będzie ich w ogóle... jakoś nie wierze, że te składy które zostaną w rozkładzie będą wzmocnione, więc czeka nas wielkie zbiorowe przytulanie
Ten rozkład jest chory... przepełnione dziś pociągi wylatują z rozkładu... i nie będzie ich w ogóle... jakoś nie wierze, że te składy które zostaną w rozkładzie będą wzmocnione, więc czeka nas wielkie zbiorowe przytulanie
-
- Forumowicz
78 postów
- Rejestracja: 13 lat temu
"SKM zbliża ludzi"...teraz już wiem co autor tego sloganu marketingowego miał na mysli.Wicek pisze:osobom korzystającym z SKM radzę zapoznać się z nowym rozkładem
Ten rozkład jest chory... przepełnione dziś pociągi wylatują z rozkładu... i nie będzie ich w ogóle... jakoś nie wierze, że te składy które zostaną w rozkładzie będą wzmocnione, więc czeka nas wielkie zbiorowe przytulanie