Ścierają się tu dwie prawdy Jedna z nich traktująca o opóźnieniach spowodowanych nieprzewidzianymi utrudnieniami - zgadzam się z nią w zupełności. Niewypały - częsty przypadek, dla laików świetny materiał propagandowy dla usprawiedliwiania opóźnień, w praktyce jednak to poważniejsze utrudnienia ( na 99,9% nie ujęte w zakresie robót wykonawcy) są przyczyną utrudnień i opóźnień.
Druga prawda - brak dobrej organizacji - czyli po pierwsze brak drugiej i trzeciej zmiany - w taki miejscu jak najbardziej uzasadnionych. Po drugie - brak przyzwoitego objazdu - to dla najbardziej obciążonego ruchem odcinka w całym województwie jest zwyczajnym skandalem. Inwestor zwyczajnie olał nas wszystkich nie wykonując objazdu w tak bardzo ruchliwym miejscu.
Reasumując łatwo całą winę zrzucać na wykonawcę, bo jego widać na placu boju, jednak po zastanowieniu nie można jednoznacznie go za wszystko winić. Osobiście wymagałbym jednak od wykonawcy zwiększenia czasu pracy w tak ważnym miejscu.
Warsztat samochodowy Reda zaprasza
Tanie i solidne stoły rozkładane i krzesła w w PomorskieMeble.pl
/informacja w sprawie ogłoszeń drobnych: admin@e-reda.pl/
Tanie i solidne stoły rozkładane i krzesła w w PomorskieMeble.pl
/informacja w sprawie ogłoszeń drobnych: admin@e-reda.pl/
Remont skrzyżowania ul. Obwodowej oraz ul. Gdańskiej
Uważam, że na takim odcinku drogi konieczne było zaplanowanie pracy w systemie przynajmniej dwuzmianowym. Poza tym mam nieodparte wrażenie, codziennie przejeżdzając tym kawałkiem drogi, że robotnicy jakoś niespecjalnie przykladają się do szybkości pracy...
Na temat drogi alternatywnej objazdu nie będę się wypowiadał - Tyle, juz na ten temat powiedziano i nic w tym zakresie nie zrobiono
Mogę tylko dodać, że ul. Leśną i Cegielnianą trzeba omijać z daleka bo praktycznie nie da się tamtędy już jeździć ...
Na temat drogi alternatywnej objazdu nie będę się wypowiadał - Tyle, juz na ten temat powiedziano i nic w tym zakresie nie zrobiono
Mogę tylko dodać, że ul. Leśną i Cegielnianą trzeba omijać z daleka bo praktycznie nie da się tamtędy już jeździć ...
Wszystkie przytoczone argumenty są jak najbardziej zasadne. Chciałbym jednak zwrócić uwagę, by w dyskusji rozróżniać inwestora i wykonawcę (o czym wspomniał już Damian). O ile wykonawca może mieć wpływ na szybkość robót poprzez odpowiednią organizację pracy, to o ile inwestor nie przekaże mu na to dodatkowych środków, to na kolejne zmiany po prostu nie będzie kasy.
Moim zdaniem, wszystko byłoby cacy, gdyby inwestor faktycznie pomyślał o zapewnieniu na pierwszym miejscu dróg alternatywnych.
Moim zdaniem, wszystko byłoby cacy, gdyby inwestor faktycznie pomyślał o zapewnieniu na pierwszym miejscu dróg alternatywnych.
Zgoda, najważniejsze są objazdy, gdyby Leśną przygotowano już parę lat temu, o ile łatwiej by nam było przeżyć kolejne remonty. Ale jeśli chodzi o tempo prac, to nie zapominajmy, że w naszym kraju brakuje już rak do pracy, bo wielkość bezrobocia, to jest i zawsze była fikcja.
Dziś położyli nawierzchnię na dwóch pasach prawie na calej długości remontowanego odcinka. Może już niedługo skonczą?
-
- Prawie Lider
770 postów
- Rejestracja: 17 lat temu
SKOŃCZYłO SIĘ!!!!! Jechałam , 9- o czasie nie ma korków
Dziś po drodze z pracy - przyznam się - mialem łzy w oczach mogąc jechać normalnie przez Białą Rzekę... coś niesamowitego... średnia prędkość z pracy do domu wyniosła w końcu powyżej 20 km/h !!! (niestety - pozostaje mi na drodze remont wiaduktu na Wiśniewskiego, w Gdyni...ale to już nie dwa duże korki a tylko jeden )