Warsztat samochodowy Reda zaprasza
Tanie i solidne stoły rozkładane i krzesła w w PomorskieMeble.pl
/informacja w sprawie ogłoszeń drobnych: admin@e-reda.pl/
Tanie i solidne stoły rozkładane i krzesła w w PomorskieMeble.pl
/informacja w sprawie ogłoszeń drobnych: admin@e-reda.pl/
Wspólny bilet także w Redzie
Nie sądzę, aby powstała linia Reda-Oksywie Górne.
A co do SKM i MZK - zgadza się, jest to frajda dla dzieciaków, które na zwykle jeżdżą samochodem. Ale kilka lat temu zrobiłem przyjemność córce i pojechaliśmy SKMką. Pierwszy raz miała jechac pociągiem i bardzo się cieszyła. Kamień rzucony przez jakiegoś .....pip.... przeleciał obok głowy mojej córki, a szkła z szyby wyciągaliśmy z kieszeni. Na szczęście obyło się bez ran. Trudno opisać jaka była przerażona. Już zapomniała o tym fakcie, ale uraz miała przez długi czas.
A co do SKM i MZK - zgadza się, jest to frajda dla dzieciaków, które na zwykle jeżdżą samochodem. Ale kilka lat temu zrobiłem przyjemność córce i pojechaliśmy SKMką. Pierwszy raz miała jechac pociągiem i bardzo się cieszyła. Kamień rzucony przez jakiegoś .....pip.... przeleciał obok głowy mojej córki, a szkła z szyby wyciągaliśmy z kieszeni. Na szczęście obyło się bez ran. Trudno opisać jaka była przerażona. Już zapomniała o tym fakcie, ale uraz miała przez długi czas.
Nie twierdzę, że taki autobus ma duże szanse na powstanie, jedynie to, że gdyby była alternatywa dla J, autobus chociaż w stronę centrum Gdyni, to z jednym biletem sieciowym byłoby łatwiej i znacznie wygodniej. Nie mówiąc o szybkości przemieszczania i ilości samochodów pozostawionych pod domami Dla wielu osób przesiadka z SKMki jest dużą stratą czasu i jeżdżeniem na około. A tak byłby czas na gazetkę czy książkę. Pomarzyć dobra rzecz
Póki co to nie mamy osobnych pasów ruchu dla autobusów, więc czy to samochód czy autobus, problem w szczycie ten sam. SKM nie ma takiego problemu, więc może być i szybciej i taniej. Swego czasu dojeżdżając na trasie Wejherowo-Gdańsk Politechnika, czas spędzony w SKMce bardzo się przydawał. Jeden bilet uniwersalny to dobry pomysł, tylko to zdanie: "To najdroższy bilet sieciowy w Polsce i jeden z najdroższych w Europie! " psuje obraz całości.
A nie odpuszczam SKM-ek nie likwidują tylko dlatego, że czasem nie ma zasilania albo sa roboty na torach i wyrzucają pasażerów po kilku przystankach. Dlatego Twój argument z korkami mnie nie przekonuje Czy stoję w samochodzie czy autobusie - to ten sam czas a książeczka przeczytana a im lepsze połączenia tym też mniej kierowców
Poza tym mieszkańców w Redzie przybywa a SKM`ki w Redzie jeżdzą co pół godziny, a w godzinach szczytu co 15 minut. Warunki jazdy rano pozostawiają wiele do życzenia, a w dodatku jeszcze Nasz super, ekstra, nowoczesny, wyremontowany dworzec z przeciekającymi wiatami na peronie... Normalnie bomba!
Podzielam zdanie Surii, powinna być jakaś komunikacja dodatkowa, przynajmniej SKM zaczęłaby przejmować się klientami z Redy czy Wejherowa.
Podzielam zdanie Surii, powinna być jakaś komunikacja dodatkowa, przynajmniej SKM zaczęłaby przejmować się klientami z Redy czy Wejherowa.
Nowe wieści na temat wspólnego biletu (http://www.reda.naszemiasto.pl/wydarzenia/786940.html):
Nareszcie pierwsza konkretna decyzja Metropolii Trójmiasto! - wspólny bilet od stycznia
Mieszkańcy Metropolii Trójmiasto, czyli Gdańska, Gdyni i Sopotu oraz dziesięciu okolicznych gmin (od Pruszcza Gdańskiego do Wejherowa), od pierwszego stycznia będą mogli korzystać z tzw. biletu metropolitalnego, czyli wspólnego biletu na wszystkie linie autobusowe, tramwajowe, trolejbusowe, należące do MZK Wejherowo, ZKM Gdynia i ZTM Gdańsk oraz SKM w Gdańsku. Tak zdecydowano wczoraj na spotkaniu przedstawicieli gmin Trójmiejskiego Obszaru Metropolitalnego.
Będzie można wybierać - kupić bilet tylko na jedną linię, jak dotychczas, albo skorzystać z metropolitalnego, ważnego 24 godziny. Przewidziano również wprowadzenie wspólnego biletu miesięcznego. Ustalone ceny nie będą atrakcyjne dla osób podróżujących na krótkich trasach. Na dłuższych - kilkoma różnymi liniami w obie strony - można liczyć na spore oszczędności. Bilety mają być papierowe i niewiele różnić się będą od obecnie używanych. Jednocześnie zaplanowano wprowadzenie wersji elektronicznej.
Nie zmienią się także prawa do ulg. Ci, którzy w tej chwili korzystają z 50 proc. zniżki, nadal będą ją mieli.
Aby do systemu wspólnego biletu przystąpiła Szybka Kolej Miejska, zdecydowano, że każda gmina dopłaci 3 zł rocznie za każdego swojego mieszkańca, a 2 zł od osoby dołoży SKM Urząd Marszałkowski. Metropolia to ok. miliona ludzi, więc roczna dotacja dla SKM wyniesie 5 mln zł.
- Nowa forma podróżowania na pewno ucieszy turystów. Postaramy się zdążyć z załatwieniem wszystkich formalności do pierwszego stycznia 2008 roku - obiecuje Hubert Kołodziejski, przewodniczący Zarządu Metropolitalnego Związku Komunikacyjnego Zatoki Gdańskiej. - Ceny biletów podajemy szacunkowo. Ostatecznie ustalone zostaną po analizach funkcjonowania nowego systemu w pierwszym kwartale przyszłego roku.
Wójtowie gmin wiejskich zastanawiali się nad cenami nowych biletów. Wielu wydawały się za wysokie. Niektórzy policzyli, że będą jednymi z najwyższych w Europie. Dyskusja zakończyła się, gdy poznano planowane podwyżki cen biletów ZTM w Gdańsku. Od nowego roku najtańszy ma kosztować 2 zł (obecnie 1,4 zł). Zdecydowano ponadto, iż bilety metropolitalne obejmą też tramwaje wodne, gdy ten środek komunikacji stanie się powszechny.
Ceny biletów metropolitalnych
komunalny (autobus + tramwaj + trolejbus), 24-godz. - 12 zł
komunalny (autobus + tramwaj + trolejbus), miesięczny - 140 zł
kolejowo-komunalny dwóch przewoźników (SKM + ZTM w Gdańsku albo ZKM w Gdyni, czy MZK Wejherowo), 24 godz. - 15 zł
kolejowo-komunalny dwóch przewoźników, miesięczny - 170 zł
kolejowo-komunalny (SKM + autobus + tramwaj + trolejbus), 24 godz. - 18 zł
kolejowo-komunalny (SKM + autobus + tramwaj + trolejbus), miesięczny - 200 zł
Wawrzyniec Rozenberg - POLSKA Dziennik Bałtycki